Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuiskunen meillä kans auto-ongelma kun ei mahduta enää vauvan tullessa henkilöautoon.. Tila-autoa ei mies haluaisi, on esim pösöllä 6hlön autoja. Mt tuo Toyotan tila-auto on kyllä kivan olonen, siskolla se. Tilava ja yksittäiset penkit muistaakseni ni voi jonku ottaa pois käytöstä jos ei tarvi kaikkia paikkoja. Hitsi ku en muista sitä mallia niiltä. Renaultissa pieni takakontti ainakin ku takapenkit käytössä(onkohan niilläkin montaa eri mallia :D) ja sit volkkarilta touran on kiva!

Minä oon tilannu ne "luvat" tuohon baby boxiin jo alkuraskaudesta mutten oo vieläkää hakenu :/ itse kuljen yleensä bussilla ja siihen kaupunginosaan oikeastaan koskaan tule itsellä käyntiä. Mies ei varmaan suostu mitään ilmais boxeja hakemaan(liikkuu usein liikkeen suunnalla työn puolesta) kun inhoaa niitä, itse taas haalin kaikki minkä irti saa :smiley-bounce022 paitsi facen kilpailut:banghead:

Meillä on Opel Zafira ja se jää pieneksi kun vauva tulee. Täytyy vaihtaa vielä isompaan. Me ollaan sitten kanssa kuusihenkinen perhe. Isot lapset on jo isoja (ovat siis pitkiä ikäisikseen) ja molemmat pienet tarvitsevat istuimen vielä monta vuotta. Zafirassa on siis 6+1 paikkaa, mutta kun ne kaksi lisäpaikkaa on takakontissa ja kun ne on pystyssä niin tavaratila on tosi pieni. Me tarvitaan siis sellainen auto, jossa on kaksi kiinteää takapenkkiriviä. Mies on niitä katsellutkin, mutta sopuhintaisia ja -kuntoisia on aika vähän tarjolla. Kialla on joku kiva malli, mutta en muista sen nimeä.

Meillä taas on Opel Zafira hakusessa. :happy:
Vaikka meillä siis eka lapsi vasta tulossa ni koiria on kolme, joten jos halutaan lähteä esim. mökille 400km:n päähän ni tilaa tarvitaan. :rolleyes:

Auto ois kiva, mutta ei olisi varaa ylläpitää. :sad001 Tai niin mies ainakin väittää, enhän minä mistään mitään tiedä kun ei ole edes korttia. :grin Ois kyllä tosi kätevä. Toukokuussa täällä on kaksi pientä ja sitten on vielä kaksi isompaa etälasta... Jään siis mielenkiinnolla seuraamaan keskustelua. Voihan olla että mekin joskus hankitaan kärry. :rolleyes: Pitäisi kyllä melkeen olla jo bussi. :hilarious:

Mullakaan ei ole korttia joten yksi auto löytyy taloudesta.onhan noilla tila-autoilla hintaa mitä nyt olen seurannut esim.netto autosta ja tori.fi sivulta.uuteen autoon ei ole varaa joten toivottavasti tulisi vastaan suhteellisen edullinen ja hyväkuntoinen tila-auto.

Huh autot on kyl vaikeita, tai sit oikeesti vaa en osaa pakata riittävän vähän mukaan...! Meillä ku on collieki nii se tarttee oman tilan, ainaki pienen. Nyt laitettiin Audi A6, tilava takakontti ja toivotaan että mahtuu aina kaikki tavarat kun meitä on sit 4 + koira :hilarious: mies aina ahistelee että jouluna ei varmana mahuta! :(

Meil on nyt Dodge caliber ja tää on siis 5 penkkiä ja ihan kivan kokonen takakontti, mut meilläkin on kyl isompi auto hakusessa kun koht pitääkin olla 2 turvaistuinta takana niin ei siihen keskipenkkiin kukaan enään mahdu istumaan :yuck:
Tutuilla on Toyota sienna, tosi iso auto ja sieltä saa myös vaikka kaikki penkit irti jos tarvii. On hyvä ajaakin mut vähän turhan kallis tuo uusin ainakin meiän budjetille.

Mää kyselisin, et onko täällä jollain blogia missä kertoo raskaudestaan ja muusta elämästä "siinä sivussa"? :) Olisi mukava saada lukea blogeja muiden odotusajasta.

Meillä on 5 paikkainen honda crv. Oisko tuo sitte joku citymaasturi virallisesti... hyvän kokoinen peräluukku ja takapenkille on saatu mahtuun kolme turvaistuinta rinnakkain : yks kaukalo, yks istuin selkä menosuuntaan ja yks kasvot menosuuntaan. Eli ku meillä toinen lapsi tulossa niin pitkillä matkoilla mahtuu vielä "hyvin" itse keskelle tarvittaessa. Me reissataan paljon varsinki talvella niin tavaraa täytyy autoon mahtua.

Epätietoinen kysyy...Mikä ihmeen Baby-box? Onko joku ilmaisnäyte juttu vaiko...? Mistä ja miten? Pitääkö liittyä johonkin vai miten toimii?

Huh. Viikon loma vietetty vatsaflunssaillen :/ Unohdin salasanani tänne ja tunnukset meni lukkoon kaiken lisäks :P

Kiitos hänelle kuka täällä kyseli viime viikolla siitä, että milloin ihmiset aikoo jäädä äitiyslomille (hallituksen suunnitelma lomien kertymisestä vanhempainvapaiden aikana). Multa oli mennyt ohi se, milloin se alkaa vaikuttamaan jos tulee voimaan. Mun tapauksessa tästä oli hyötyä, varhaistin äippälomaani viikolla alkamaan 31.3. Mun piti eniveis pitää se viikko talvilomaa, nyt voin pitää sen loman vasta vanhempainvapaakauden jälkeen. En siis häviä tuossa muutoksessa kuin enintään yhden päivän, mut jos hallituksen suunnitelma hyväksytään, voitan kuitenkin täydet lomat, eiks niin?

Ei tuo selkä kyllä sinne 31.3. asti kestä. Eka päivä tänään töissä loman jälkeen ja välillä tuntuu kuin jalka lähtisi alta, kovia sähköiskumaisia kipuja vasemman pakaran päällä. Välillä tuntuu kuin menis kylmää vettä pitkin selkää, jonkinlaista kipua kai sekin.

Me löydettiin Gracon turvakaukalo, telakka ja yhteen sopivat matkarattaat lomareissulla! Suht uudet, kolaroimattomat ja maksoi yhteensä vain satasen. Kannatti selailla tori.fi:tä mökkimaisemissa, täällä pääkaupunkiseudulla oli kalliimpia settejä tarjolla. Testattiin ostotilanteessa, että mahtuu kahden turvaistuimen kanssa takapenkille, eikä tarvinnut edes tunkea! Meillä joku farmarimallinen Opel, kai :P

Jees. Nyt selvis se Baby boxi juttu mullekkin. Piti ensin vaan tarkistaa että missäs se lähin liike sitten olikaan.

Dee! Juuri näin, jos lakimuutos tulee voimaan, niin saat yhä täydet lomat, koska jäät mammalomalle 31.3. :happy:

• Tykkään
Reaktiot: Dee
Kävin sit tänään lopulta lääkärissä kun ei kävely enää onnistu kunnolla tuon aaltomaisen lantiokivun takia. Lääkäri vahvisti kivun SI-kivuksi ja kirjoitti lapun työnantajalle, että nostelu ja raskaiden tavaroiden kantaminen kielletty. En halunnut jäädä saikulle (koska sit olis oikeesti pitänyt jäädä kotiin lääkärin mielestä), joten siksi tuo todistus. Huomisesta eteenpäin teen kevennettyä työtä, paperitöitä lähinnä. Aika erilaiset 2kk tulee töissä, jos siis selviin ilman saikkua äitiyslomaan asti.

Siis nyt mä olen ihan pihalla. Mulla tuli "äitiysrahalaput" kelalta, jossa oli selvitykset siitä kuinka paljon rahaa tulen äippälomalla saamaan. Nyt kun katsoin niin niissä kelan papereissa oli 3500€ ero vuosituloon, kun vertaan mun palkkalapussa olevaan summaan (jossa siis koko vuoden 2014 tulotiedot).
Eikö siis se rahasumma josta tuen määrä lasketaan olekkaan se rahasumma, jonka olen vuonna 2014 tienannut, vai vähennetäänkö tosta summasta jotain mitä en tiedä?

Toivottavasti ees joku ymmärsi kysymykseni. Pakko kai soittaa ja jonottaa sinne vdrotoimistoon, ellei joku osaa valaista mua. Miten tyhmä ihminen voikaan olla näissä asioissa???

Takaisin