Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kelan sivulta kopioitu: Tulonhankkimiskulut, jotka vähennetään vuosituloista ovat: omavastuun ylittävät asunnon ja työpaikan väliset matkakustannukset, ammattiyhdistys- ja työttömyyskassan jäsenmaksut sekä palkansaajan työeläkemaksua ja työttömyysvakuutusmaksua vastaava vähennys.

Ja minä oon edelleen kuutamolla..jos kelan päätöksen mukaan äitiysrahaa aletaan maksamaan 29.3 alkaen niin tarkoittaako se myös että samana päivänä alkaa äippävapaa? :P

Ja minä oon edelleen kuutamolla..jos kelan päätöksen mukaan äitiysrahaa aletaan maksamaan 29.3 alkaen niin tarkoittaako se myös että samana päivänä alkaa äippävapaa? :P

Sitä se tarkoittaa. Äitiyslomasi alkaa siis 29.3 ☺ oliko sulla hakemuksessa joku muu päivä?

Kannattaa ehkä katsoa ennemmin v 2014 verolipusta mikä se laskennan pohjana käytetty tulo on. Siinä näkyy myös vähennykset kootusti. Palkkakuitissa ei siis niitä näy. :)

Sitä se tarkoittaa. Äitiyslomasi alkaa siis 29.3 ☺ oliko sulla hakemuksessa joku muu päivä?

Oon työttömänä nyt ja hakemuksesta en enää muista että oliko siinä edes mitään pvm kohtaa :P mutta aivan sama, tuo passaa mulle kyllä :D nyt voiskin sitte työkkäriin ilmotella tilannetta.

Eipä todellakaan ollut itselläkään tietoa tosta baby boxista, kiitti! Onko muita tommoisia??

Ja hei joku kyseli blogia... Miulta löytyy ;) juuri sain vauvanhuoneen sisustuksen valmiiksi niin siellä on kuvia! Linkki allekirjoituksessa. Siellä on myös jos jonkinmoista kirjoitusta raskaudesta ja siihen liittyvistä mielipiteistä, mutta lisäksi ihan arjestani ja vähän kaikesta! Mieki haluisin lueskella jos jollain muulla vielä on blogia? :)

Hei ja kiinnostas tietää että onko muut mammat missä kunnossa?? Siis minulla on 20.5 laskettuaika ja nyt jo alkaa olemaan aika hankalaa töissä :( YRITÄN sinnitellä tuonne huhtikuuhun saakka. Mut ois jo perusteet jäädä sairaslomalle.... en suostu vielä! :D
Ihanaa olisi kun kuuluis siihen kategoriaan kellä ei oo loppuun saakka mitään ongelmaa... Onko jollain niin ihana tilanne??? :)

Sairaslomalla oltu jo 2 viikkoa ja jatkuu äippälomaan asti. Selkä ja lonkka niin pahana että ei tuu lasten parissa työskentelystä mitään. ..

Sairaslomalla jo 7. viikkoa ja maanantaina on aika lääkärille hakemaan jatkoa loppuajaksi. Selkä siis ei kestänyt hommia, mutta näin kotona ei ole ihmeemmin vaivannut kun juttuja voi tehdä omaan tahtiin. Minulle sailun hakemisessa ei ollut mitään kynnystä, ennemminkin hain sitä ajoissa kuin sitten kun on ihan rampa, eikä kykene enää mihinkään. Nyt voin lenkkeillä ja jumppailla päivittäin ja pitää huolta kunnosta. Töissä ollessa selkä kipeytyi ja sehän tiesi ettei paljon jumppailtu ja vapaapäivätkin meni sitten lepäillessä ja tuntui ettei esikoisenkaan kanssa pystynyt aina olemaan kunnolla kun kolotti vaan. Nyt on hyvä ja kuntokin taad kohentunut ☺

Siffu, en ole työelämässä mutta esikoisen kans ollaa kahestaa joka toinen vk ni sillon on paljon kipuja, enemmän ku ekassa raskauessa! Eilen myös lentopallossa tunnin jälkeen alko sattuu vatsaan. Ens kerralla pelaan tukivyn kanssa ja varmaan sen tunnin (peliaika 1,5h) jos alkaa tuntua taas jomotusta :) Eli alavatsa kipeytyy herkästi ja issias vaivaa selän puolella (häntäluu/pakara)..

Töissä ollaan oltu koko ajan lukuunottamatta kolmen päivän saikkua selkäkipujen takia. Tukivyön avulla selviän työpäivät..illalla ja yöllä onki sit selkä tosi kipeä, mut periks en vielä halua antaa. Töissä ravintolassa ravintolapäällikkönä, joten työ seisomatyötä. Kuorman purut yms. fyysisemmät hommatkin saan hoidettua. Laskettu aika 1.5, joten siis enää 7 kokonaista viikkoa ennen kuin mammaloma alkaa..

Eipä todellakaan ollut itselläkään tietoa tosta baby boxista, kiitti! Onko muita tommoisia??

Liberolla on. Vaatii rekisteröitymisen ja sieltä tulee sitten jossain vaiheessa joku koodi kai, jolla saa haettua ruokakaupasta sen vihreän kassin. Mulle ei ole vielä tullut sitä koodia, tulee kai lähempänä laskettua aikaa.

Niin ja sairaalasta ei enää saa sitä Liberon kassia. Esikoisen aikaan pari vuotta sitten vielä sai. Se on kai muuttunut nyt ihan tässä lähiaikoina tällaiseksi se systeemi. Mullekaan ei ole tullut sitä koodia vielä, mutta la onkin vasta ihan toukokuun lopulla. :)

Stiffu. Työni on sen verran "vaarallista" odottavalle / sikiölle, että hain jo aikaisessa vaiheessa erityisäitiysrahaa ja sainkin sen. Eli siis varsinaista vaivaa/kremppaa ei ole, muuta kuin nämä raskauden mukana tulleet moninaiset muutokset/oireet.

Pakko olla tyytyväinen, et mun olo edelleen aika normaali. Muutamana päivänä oli pientä harjoitussupistelua ja vatsakramppia, mutta muuten ei olossa juurikaan eroa ns normaaliin. Toki nyt, kun näin kirjoittaa, iskee tietysti vaikka mitä... :D

Kävin juuri hakemas sen babyboxin. Ihan kiva paketti :) kolme pientä vaippaa, pari pakettia puhdistuspyyhkeitä, sukat, puuvillaliina, pieni kylpyöljypullo, ceridal rasvanäytteitä pari, vauvan syntymä kirjanen, viaplay koodi, jolla saa kaksi kuukautta ilmaista katseluaikaa, tutti, jossa lukee I <3 mom ja sit niitä mainoslehtisiä jokunen. Kiva tuollaisia on vastaan ottaa :) Mietin vielä, et ottaisko sen vau.fi:n tutustumispaketin, jonka saa pitää vaikkei jatkaisikaan kirjatilausta.

Vaulla on kyllä kivoja ja hyviä kirjoja. Suosittelen. :) Ne paketit, joita ei halua, on helppo perua netissä. Meillä siis on ihan hirmuisesti kirjoja kun esikoinen on niistä vaun kirjoista niin kovasti tykännyt.

Mun baby box oli vähän erilainen, ilmeisesti se sisältö vaihtelee? Mäkin mietin tota vau.fi tutustumispakettia, eikös siinä pidä maksaa toimitusmaksu?

Takaisin