Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
http://toiminimitaapero.blogspot.fi/?m=1

Huomasin ettei allekirjoitus näy puhelimella niin tuossa linkki sinne blogiin vielä :)

Pölleröinen; saako kysyä mitä työtä teet?? Jäi kiinnostamaan :)

Ughh tuo issias on ihana vaiva..itsellä ollut kans 18 vuotiaasta asti ja ei ole ainakaan parantunut raskauden myötä :( tukivyö on täälläkin kova sana mutta ei auta kyllä esim nyt. Oih voih kun jaksaisi kunnialla loppuun asti töissä kun ei voi poiskaan vielä jäädä!

Kiitos mammat infosta! Ei näitä tiedä tämmöinen ummikko xD

Siffu23, mä kyselin niistä blogeista ja ainakin itse mielenkiinnolla seuraan sinunkin blogiasi! :) Pitää varmaan seurata enemmän tätä kautta, kun sinulla ei ole tuota "liity tähän sivustoon" juttua blogissasi.. :happy:

Joo mitenköhän semmoisen saa :0 ei mitään hajua näistä blogin käyttöominaisuuksista vielä! :D nyt vasta tajusin senkin että tuohon ei ole voinut kommentoida aikaisemmin -_- Noh, pitää yrittää perehtyä..... :banghead: :angelic:

Mäkin tykkään lukea muitten blogeja, omakin on aloitettu (linkki allekirjoituksessa). Nyt oon flunssassa, niin en oo jaksanut konetta avata, mutta laitan linkin tänne, kunhan olo vähän paranee.

Toi Babyboxin sisältö tosiaan vähän vaihtelee, ihan kiva oli meilläkin kyllä. Äippäpakkauskin on laitettu tilaukseen, samoin Libero-kassi, siitä tulee se noutokoodi sitten lähempänä laskettua aikaa.

Muuten oon ollut tosi väsynyt ja nyt sain vielä flunssan, että aika ankeita päiviä... Tosin ennen viikonloppua olin tosiaan lapsenvahtina 1,5 kk siskonpojalle ja myös vieraana ristiäisissä ja se oli tosi kivaa. :)

Mullakin oli erilainen baby box.. Ei ollu tuttia ollenkaa mut sen tilalla vissiin essulappu. Ja vaippoja mulla oli ainaki 10kpl.

Hmm.. oonko ymmärtänyt oikein, että sen Babyboxin voi hakea liikkeestä heti kun 8n saanut sen koodin? Eli ei tarviis erikseen odotella jotain saapumisilmoitusta?

IIIIK äippäpakkaus tuli!!! Nyt pitäs päästä äkkii hakemaan se :joyful:
Onko kellää muulla välillä hirveitä pelkoja???? Kävin tiistaina lentopallossa ja sen jälkeen ollu aika kipee ja supistellu paljo, ja eilen olin NIIIIN ahdistunu että nyt se vauva varmana kuolee mun takia!!!! :( Ei pystyny keskittyyn mihinkää ku pelkäsin nii kauheena ja olin varma ettei se liiku tuolla ja miksei se liiku jajajaja...... Kamalaa! Nyt on jo parempi olo ku sai nukuttua paremmin ja vauvaki riehuu entiseen malliin eikä kivuista tietoa :) Aattelin alkaa tota tukivyötä nyt käyttään tosissaan ja ehkä jätän sen lentopallon nyt... Syksyllä sitte vois jatkaa..! Äitin pieni prinsessa<3
Nii ja ahistanu ja ressannu ja varjostanu odotusta myös yks tosi turha riita ystävän kanssa... Oon yrittäny sopia mut se on niin verisesti loukkaantunu etten saa siitä mitään tolkkua. Ja aivan oikeasti syy on siis niin mitätön ettei mun aivot ymmärrä miks läheinen voi nuin paljon suuttua :(

"Babybox
Olet tervetullut noutamaan Baby Boxin lähimmästä Lastentarvike-myymälästä. Tulosta ja ota mukaan kuitti tai vaihtoehtoisesti näytä puhelimeesi lähetetty tekstiviesti myymälässä. Älä unohda henkilöllisyystodistusta." Mulle tuli tollanen sähköposti. Siinä alapuolella on vielä koodi. Ei mitään kuitteja tai tekstiviestejä :o Eli ootteko sillä koodilla hakenu? Mä oon tehny ton tilauksen jo pari kk sitten, mut ei oo tullut haettua...

rosmarinaa, kopioi linkki ja mene bloggerin etusivulle (sinne missä näkyy oma/omat blogit ja alapuolella mitä blogeja seuraat. Vasemmalla alhaalla on lista kaikista seuraamistasi blogeista ja siellä lukee ennen listaa "Lisää" painat siitä, jolloin voit lisätä kyseisen linkin sinne ja valita millä nimellä haluat seurata blogia yms. :)

Minä tilasin babyboxin ja tajusin, että naapuri kaupungissa on Lastentarvike ja olen vielä menossa sinne huomenna! Pitää käydä hakemassa! :)

Muokattu viimeksi:
Täällä vointi ihan ok. Työ on melko kevyttä joten tässä raskaudessa jaksaa paremmin kuin ekassa. Työskentelen lastensuojelun parissa. Nyt päivätyö 4pv/vk ku esikoisen kans kaksvuorotyö, (raskausajaksi sain silloin yövyorot pois). Nyt isompia lapsia ja esikoista odottaessa teinien lisäks 2-5 alle 3 vuotiasta jolloin väkisinki nostelua, kyykkimistä ym paljon enemmän.. työt loppuu 17.3. Ja äitiysvapaa alkaa 29.3. Joten pitkästi tässä ei enää oo edes töitä, hirvittävän nopeasti menny aika!
Kyllähän mulla liitoskivut vaivaa ja on vaivannu tosi aikasesta raskaudesta saakka, ei tuo häpyluunseutu ollu kokonaan vielä palautunu normiolotilaan esikoisen odotusajastakaan kun uus raskaus jo alko... tosin uus rskaus pahensi tuntemuksia. Lähinnä ilmenee niin ettei reipasta/pitkää kävelyä voi harrastaa. 1wee kans ulkona kuljailu hiljakseen on ihan sopiva aktiviteetti suurin "ongelma" tällähetkellä alkais oleen se että ei oo kohta talvitakkia jonka saisin kiinni.. enkä oo valmis ostaan enää loppuajalle mitään äitiystakkia ku tuntuu niin turhalta... muutenhan tuota ulkoilun määrää vois vaikka vähentääkki mutta kevättalven ihanat kelit ja meän tunturissa lomailuharrastus karavaanaria leikkien olis nimenomaan sitä ulkoilua... toivottavasti kelit olis leutoja niin saattais löytyä sopiva kuoritakki mutta ainakaan nyt -15°c pakkasella vielä viluttaa sillä...

No nyt pitäisi olla ehkä tuo "liity sivustoon" nappi tuossa enemmän näkyvillä :D Kiitos tiedosta!! pitää perehtyä tuon ulkoasun päivittämiseen vähän paremmin tuossa kun on mammalomalla aikaa sitten :) http://toiminimitaapero.blogspot.fi/

"Kiva" kuulla sinänsä että muillakaan ei ole ihan niin helppoa ja joutunut jäämään jo saikulle. Kaikki sympatiat teille! Tuntuu että itsellä ollut juuri koko raskaus semmoinen että ois voinut jäädä saikulle vähän väliä, mutta ei kehtaisi tässä valitella kokoaikaa ja napista kun yleensä saa sit sen vastauksen etttä "semmosta se on, koita kestää, en minkäään jäänyt saikulle raskaudessani!!" :D Mut luulen ihan oikeesti että tää mun koko ja jo olemassa olevat terveysongelmat vaikuttaa aika paljon eikä voi verrata raskauksia mun mielestä :( Eikä myöskään työtehtäviä tietysti voi verrata, mutta niin ihmiset tuntuu tekevän :D

Mutta yritellään pärjätä vielä, katotaan mitä ne nyt sanoo tuossa seuraavassa neuvolassa kun on laaja lääkärin tarkastus... Mielellään kuitenkin HALUAISI olla yrittäjänä vielä töissä vaan minkäs teet sitten jos ei pysty. Terveys ensin :)

Tsemppiä kaikille!!

• Tykkään
Reaktiot: Dee
Hitsi kun väsyttää, tää flunssa pistää pään humisemaan ja olon aika vetämättömäksi. Kuumetta ei oo onneksi tullut, mutta en mä nyt silti onnesta hypi. Etenkään, kun mulla ois aika hemmetin kiireistä koulun kanssa. Läsnäolokursseja ei onneksi ole, tai ois kerran viikossa yksi tunti, mutta sen mä skippaan suosiolla. Nyt sitten katselen videoluentoja, luen kirjoja ja teen Moodlen kautta tehtäviä (esim. kirjoitan referaattia jonkun gradutyöstä). Opiskelussa ei kyllä sinällään oo mitään vikaa, mutta motivaatio valmistua on nollissa, kun tuntuu, että tuun valmistumaan työhön, jota en halua tehdä. Kohta 27 vuotta ikää, opintotukikuukaudet käytetty, eikä vielä edes kandia tehty. Ja kun se tunne, että oon ihan väärällä alalla, on vaan voimistunut... Onneksi odotusaika on vienyt ajatuksia mukavasti pois muusta tulevaisuudesta kuin lapsiperhearjesta, joten stressi on vähentynyt tosi paljon. :)

Meillä tuli Babyboxissa vaippojen lisäksi joku Eucerin-näyte, kaulaliina (tai joku), kuolalappu, Fisher Pricen vauvakirja/mainos, Vaun synnytysopas-tyyppinen kirjanen ja Lindexin vauvasukat muistaakseni. Eli vähän vaihtelee tuo sisältö, mutta ihan kiva hypistellä noitakin. :)

Mullakin on tosi pahat liitoskivut ja alkaa myös heti kovettua maha, kun vähänkin liikkuu - yleensä kivuttomasti, mutta kerran on jo kivutkin tulleet. Eli liikunta on jäänyt pitkälti pois, käyn taapertamassa sellaisia 20 min kävelyitä max. ja sen lisäksi muutaman kerran viikossa lyhyitä, vartin - puolen tunnin äitiysjoogavideoita tai mammatreenejä. Enempää ei vaan pysty ja siks se saa luvan riittää.

Aamulla harmittelin miehelle, että oon kipeä näin perhevalmennuksen ekana kertana. No nyt just tuli viesti, että se valmennus on peruttu sairastapauksen vuoksi - ei siis tarvitse sitäkään harmitella.

Hei joo kiitos frozenflower! En ookkaa ite ennen hoksannut tota lisää juttua, vaikka oon kolme vuotta bloggeria käyttänyt. :grin

Siffu23, hyvä että sait ton lukijaksi toiminnon lisättyä sivuille! :happy:

Äippäpakkaus haettu myös täällä tänään ❤ miten minusta vaan ne vaatteet tuntui niin mahdottoman suurilta :eek: siis vertasin esikoisen ensivaatteisiin niin nuo 68-74 menee joskus 1v iässä :D Olin jo kirpparille viemässä toppapukua kokoa 50, mut taidanpa säästää sen ainakin siihen kun vauva syntyy... ihania oli kyllä vaatteet ja lauantaina käydään hakemasa kauppareissulla myös se babybox jonka sain vihdoinkin tilattua

Täällä myös äippäpakkaus kotiutui tänään! :) vaatteet oli tosi kivoja, mutta tosiaankin järkytyin hieman niiden koosta.. Onneks oon kirpparilla shoppaillu jonku verran noita pieniä kokoja :)

Jep, osa on aika isoja. :grin Meillä on nyt tosta boksista käytössä toppapuku ja yöpuku 1v3kk lapsella... Mutta eipähän jää pieneksi heti ja siitä toppapuvusta saa tehtyä pussinkin, joka on varmaan tän porukan vauvoilla ihan kätevä vielä, kun tulee kylmät ilmat. Mä laitoinkin sen kerran pussiksi jo, kesti hetki tajuta miten. :hilarious:

Mutta onneksi vauvat eivät tarvitse alkuun niin istuvia vaatteita kuitenkaan. :) Kuumalla ilmalla voi olla ihan kivakin että on vähän löysää. :wink

Mun mielestä on vaan hyvä, että siinä pakkauksessa on reilun kokoisia vaatteita. Esikoiselta jäi kokonaan esim toppahaalari käyttämättä kun se ei mahtunut enää seuraavana talvena päälle. Ja hän on siis tammikuussa syntynyt. Toiset vauvat on isoja ja toiset pieniä... :)

Takaisin