Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Luultavasti tippuu. Keskustele työnantajasi kanssa niin tiedät paremmin vaihtoehdot. Kannattaa ensin varmaan kuitenkin koittaa kuinka loma vaikuttaa omaan kuntoon. Kunhan vaan muistat lomailla ja ottaa rennosti. :)

• Tykkään
Reaktiot: Dee
Ai nii, kävin muuten ostamassa uudet talvikengät kun entiset hajosi kantapäistä... Kriteerinä vain, että ne saa helposti jalkaan (alkaa olla vähän hankalaa tuo kumartuminen), ovat lämpimät ja mieluiten mustat. Ostin sitten kuomat, lasten osastolta :D Mun jalan koko on 36, mut nyt on taas raskauden myötä tuo jalka levinnyt niin, et ostin varuilta 37. Lasten osastolta siksi, että lasten kuomissa on leveämpi lesti kuin aikuisten ja lisäksi hinta oli 18e halvempi (Anttilassa 42e, aikuisten kapeampi, mutta muuten sama malli 60e). Eihän ne kauniit ole, mut nyt oli pakko ottaa ne mitkä sai jalkaan. Oon ihan tyytyväinen, et löyty :) tarpeeks isoa takkia en vieläkään ole löytänyt. Nykyinen talvitakki ei mee enää montaa viikkoa.

Mäkin ostin jo ennen joulua H&M:ltä toppatakin, oli tasan yksi, johon mun 75I-rinnat suostu mahtumaan niin, ettei purista. :'D
Toivottavasti toi menee koko talven, uutta en kyllä enää viitsi ostaa...

Sugarplum, eihän vaan ollut sellanen musta (tai maastonvihreenä oli kans) missä on tissien alla kiristysnyörit? :D hieman telttamainen, erittäin levee ja hupussa teddykarva ja hupun reunassa karvareunus? Sellasen nimittäin mä ostin ja ostin kans just ennen jouluu. :) tänään kävin kattoo ni oli vielä myynnissä kyseinen takki.

Mulla on just se takki, koossa M ja L ja ne on kyl valtavia :D jospa toi M menis loppuun asti.. Mut musta nei kyllä oo kamalan lämpimiä! Mulla on reilun kokonen pitkä villakangastakki ulkoilua varten ja on lämmin :)

h&h:n verkkokaupassa on ale ja siellä oli aika paljon mammavaatettakin tarjolla. Oli ihan talvitakkia ja kesävaatetta sekaisin. :joyful: Ajattelin, että jonkun siistin mekon voisin hommata, että voisin sitä sitten keväämmällä käyttää töissä. Nyt on mennyt vielä ihan tavishameet kun käytössä on muutenkin trikoohameet, jotka venyy ja paukkuu. :grin

Mulla kans se M koko. :) Tosi reilu ja tilava, mulla sen alla monesti vielä paksu villaneule, huppari ja kerraston fleecepaita. Ulkoillaan niin paljon et paleltuisin vähemmällä vaatteella tuolla -30 pakkasis. :grin Ja tos takis on ihan superhyvää se, et se on pitkä, menee yli takapuolen. Takapuoli ei palellu niin helposti! :wink

Pitää käydä tuolla verkkosivuil! Mäki haaveilen jostain kivasta mekosta tai kellohameesta mitä vois käyttää raskauden aikana. Vai näyttääköhä kellohame ihan kauheelta raskaana olevalla? :hilarious:

Hei tuleeko muille päiviä että baby liikkuu vähemmän tai ei ainakaan myllää niin kovasti kun muina päivinä? Mulla tänään ollut nyt vaisumpi pvä ja heti huolestuttaa:/
Samalla on alavatsalle tullut satunnaista pistelyä ja alaselän särkyä. Meen varulta huomenna virtsakokeeseen ettei mitään tulehdusta oo..

Mulla on nyt lähiaikoina ollu hiljaisempia päiviä. Mut aina iltaisin viimeistään muutama pikku monotus tulee. Huomaa hyvin kun ite on ihan väsyny niin vauvaki on vähän hiljaisempi masussa.

Muokattu viimeksi:
Vauvalla on aktiivisempia jaksoja ja vaisumpia jaksoja. Muistan kuinka edellisessä raskaudessa olin heti aina ihan paniikissa, jos tuli vaisumpia jaksoja, mut nyt ei jaksa stressata.. :)

Niinkun muillakin, meidänkin vauva riehuu toisena päivänä täysillä ja toisena ottaa paaaljon iisimmin.

Toi pissatulehdus on hyvä tarkistaa! Mulla silti alavatsan ja -selän pistelyt, väsymiset ja puuttumiset johtuu ihan vaan pikku ukkelista, jonka on näköjään pakko tunkea ihan alas pieneen koloon...

Vauvan liikkeiden vaihtelua on tämäkin ensiodottaja ihmetelly mutta kiva kuulla että muillakin on samoja kokemuksia :) on siis ollu hiljasempia päiviä ja välissä taas vilkkaampia. Esim. eilen olin jo huolissaan kun oli niin pitkiä jaksoja hiljasta ja sitten kun tuntu liikkeitä niin ne tuntu vaan vähän aikaa. Tänään onkin vauveli myllännyt mahassa eilisenkin edestä :D eli taitaa olla ihan normaalia että vauvan aktiivisuus vaihtelee.

Täällä myös yksi huolestunut jos vauva ei liiku! Oon huomannu myös yhteyden stressin tai ärtyneisyyden kanssa; silloin vauva ei liiku niin paljoa. Sit yleensä meen makoileen ja rauhotun ja juttelen vauvalle :)

Mulla on vähän päin vastoin kuin sinulla SunLight... Jos itse käyn kierroksilla ja olen hermostunut vaikkapa vanhemmille sisaruksille, möykkää vauvakin samaan tahtiin mahassa. Äitin poika! Ollaan yhdessä vihaisia:grin.

Täällä kyllä aika tasaiseen tahtiin tulee potkuja ja myllerrystä :) Mut voi kyllä olla varmaan aika paljon myös viikoista kiinni miten paljon liikkuu, en tiie :p

Myös vauvan asento ja potkujen yms. suunta vaikuttaa siihen kuinka ne tuntuu. Mulla esim on istukka ihan kohdun ylhäällä (fundus) niin jos siihen suuntaan potkii niin en tunne mitään. Sama jos on selkä ulospäin ja potkuttaa sisään niin en tunne niitä liikkeitä kunnolla. Välillä taas potkii ja myllää ihan kunnolla ja se kyllä tuntuu. Jos liikket (tai niiden puute) huolestuttaa niin ohjeena neuvolasta olen saanut, että juo jotain makeaa mehua ja käy kohta pitkäkseen. Sokeri saa jo masuvauvankin ihan villiksi. :)

Meillä neuvolassa kysykin noista liikkeistä, en ollut itse edes ajatellut asiaa. Sanoi vaan, että tässä rv 24 viikoilla riittää, kun n. päivittäin tuntee edes jotain pientä ja sit jos omasta mielestä kuluu liian pitkä aika (=päiviä) eikä sokerisen mehun juominenkaan muuta mitään, niin jo oman mielenrauhankin takia voi ottaa yhteyttä polille. Mutta noi aktiivisuus/rauhallisuus -jaksot säilyy kyllä loppuun asti, vauvahan nukkuukin suuren osan ajasta. Liikkeiden voimakkuus vaan sitten lisääntyy viikko viikolta, ja sen oon kyllä itsekin huomannut, eilen sai hyvää nukkuma-asentoa etsiä, kun kylkimakuulla kaveri valitsi aina sen saman kyljen oleskelupaikakseen ja rupesi potkimaan... Ei meinaa ollut enää ihan pieniä potkuja ne.

Takaisin