Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No ehkä mullakii sit riittää hermot niiden vöiden kanssa! :D tuli edes vähän parempi mieli sun kommentista sunlight! Ja kiva kuulla et vyöt on tarpeeks pitkät. :) appiukko ei osannut sanoo vyön riittävyydestä, kun ei oikein ymmärtänyt millaisesta turvakaukalosta oli kyse... Miehet. :D

Mulle selvisi juuri eilen, ettei mun autossa ole Isofixiä, mutta onneksi noita telakoita saa myös vyökiinnitteisenä. Eli nyt sit vaan hankitaan mun autoon vyökiinnitteinen ja miehen autoon isofix-kiinnitteinen telakka. :happy:

Kuka tietää/muistaa noista hallituksen tekemistä leikkauksista. Tuliko se voimaan, että lomaa ei kerry kuin kuudelta kuukaudelta äitiysloman ajalta?

Meillä ei tule kaukaloa, koska ei ole edes autoa. :D Isovanhempien luona on siskontytöltäni jäänyt kaukalo, että käytetään siellä pohjoisessa sitten sitä. Mut tässä me sitten pähkäillään jo, että mitenhän me tullaan sairaalasta kotiin. Taksiin saa kaukalon pyydettäessä, mut se kyllä maksaa melkoisesti. Ei ole ketään tuttua perhettäkään täällä, joilta vois sitä kaukaloa kysyä lainaksi. No, katsotaan, mitä me kehitellään. Tästä ei edes ihan hirveän monta kilometriä sairaalaan ole, siksi tuntuu hassulta pähkäillä näitä.

Oletko miettinyt jos ostaisitte vaikka käytettynä kaukalon? :) Pirkanmaan alueella näytti torissa olevan myynnissä 10-20€ hintaan moniakin ja eräskin isofix telakan kanssa ja todella hyvännäköinen ja hinta vain 20€.

Esikoinenhan välillä viihtyi kaukalossa paremmin kuin sitterissä, en tiedä oliko asento mukavampi vai mikä, mutta siis tuollainenhan on kätevä myös vaikka siihen, että lähtee käymään jossain ja ei halua vaunua raahata mukana :)
Helppo myös jos on kaukalo joka on kiinnitettävissä rattaisiin, niin vauvaa ei tarvitse herättää ottaakseen sisälle (kuten esim kiinteistä vaununkopista ei onnistukaan niin helposti, jos vaunuja ei sisälle voi ottaa).:shy:

Meillä on niin rajallisesti täällä tilaa, että tuntuis hassulta yhden kerran takia ostaa tilaa täyttämään, tietty sekin on vielä varavaihtoehtona. En löytäny Treen MLL:n sivuilta tietoa vuokraamisesta, enkä, meidän vakuustusyhtiön sivuilta. Neuvolassa vois kyllä yrittää ens kerralla muistaa kysyä!

Meille siis tulee rattaat, joista vaunukopan saa mukaan, sen lisäksi Manduca ja varmaan myös kantoliina, eli kuljetusvälineitä kyllä löytyy. Ainoa, mihin tuo kaukalo ois kiva, olisi juurikin tuo matka sairaalasta kotiin (eli huikeat 3,5 km).

Meillä ei ole autoa ts. ei tarvetta kaukalolle, joten toivon, että kotimatkaa varten saadaan jostain lainaksi, kun taksilla liikutaan. :)

Tai sit Suragplum laitat miehen vaunuilee vauvan kanssa sairaalasta kotiin ja ite meet taksilla :laughing001 Saako vastasyntynyttä heti "altistaa" ulkoilmalle?? :nailbiting: Sit ei oo hyvä idea, jos ei saa niin pitkään olla ulkona... Mut tulipahan mieleen :joyful:

Jeppuli, mulle tuli sama mieleen. :D en kyllä kehdannu sanoo vaan mitään. Mäki oon miettiny tota et saaks heti olla ulkona kui pitkää?

Lämpimällä kelillä voi ulkoilla heti mutta kylmällä ei suositella kun vauvan lämmönsäätely ei toimi ja keuhkot ei tykkää. Meidän kuopus syntyi marraskuussa ja pari vk oltiin ainakin vaan sisällä ihan jo senkin takia ettei tarvinnut pukea toppavaatteita jne heti

Sugar, menkää kotiin bussilla. Sehän ei toiselta aikuiselta ees maksa mitää vaunujen kanssa ja on kyllä kätevää.

Joo, bussia/kävelyä ollaankin harkittu, pitäis vaan tietää, että voiko noin pikkuisen kanssa tehdä niin - ulkoilua kuitenkin tulisi aika pitkään / bussissa paljon ihmisiä. Noin yleisesti ottaen siis kuljetaan bussilla, kävellen tai pyörällä muutenkin. Mutta onneksi on aikaa ottaa selvää näistä(kin) asioista. :)

Ois kyllä hyvä, jos sattuis sellainen kevät, ettei takatalvea tai muuten vaan kylmiä säitä iskisi - pääsisi mieskin heti viettämään laatuaikaa lapsen kanssa reippaan kävelyretken muodossa. Äiti saattaisi matkata autokyydillä. :D

Kannattaa kysyä myös synnytysosastolta saako kaukalon lainaan. Ainakin niissä sairaaloissa saattaa olla missä on myös lastenosasto.

Selkä hajoo... Pelkkä kävely bussipysäkille aamuisin saa kivut alkamaan. Töissä on paljon kävelyä ja nostelua, ylävartalon kierto sai alaselän raksumaan tänä aamuna. En kuitenkaan oo vielä valmis saikulle, ei tää vielä niiiin kipeä ole :P onkohan mahdollista saada sellainen lääkärinlausunto, että fyysinen työ pois, mut toimistotyöt sopii? Toimistotöitä meillä riittäis, mut luulen, et jos vapaaehtoisesti vaihdan niihin (ilman saikkutodistusta) niin palkka putoaa roimasti kun lisät jää pois. Ja onko sit niin, että kun palaan vanhempainvapaalta, niin mulle taataan vain sen toimistotyöpaikka eikä vastaavan työtä, jota nyt teen? Viikonloppuisin ei satu, kun ei tarvitse tehdä mitään.

Dee, hae lääkäriltä lausunto, että voit tehdä kevennettyä työtä. Silloin työnantaja on velvollinen sitä sinulle järjestämään, jos se ei ole todella vaikeaa. Eli siis kun teillä sitä teillä kerta olisi muutenkin tarjolla niin työnantaja ei oikein voi kieltäytyäkään.

Tippuukohan siinä tulot? Sairaslomalla ollessa saan kuitenkin korvauksen myös lisistä. Tänään selkä oli onneks jo parempi.Vielä kolme päivää ja sit reilu viikko lomaa :) Kohta neuvolaan, onkohan tää se kela-neuvola.

Takaisin