Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on telakallinen. Miehen vanhemmat ostivat jo tulevaa vauvaa varten lahjaksi meille ja olin kyllä ilmoittanut millaisen haluan. :D tuo telakalla vai ei on niin itsestä kiinni. Yksi ystäväni vihasi telakkaa ja toinen rakasti. :D ite pyysin molemmilta että saan kokeilla laittaa kaukalon kiinni ja pois kun lapsi on kaukalossa ja näin päädyin telakalliseen. :)

Hitsi ku en tosta vyöstä osaa sanoa. Tuleva farkku saadaan vasta maaliskuussa ja löysin sopivan kaukalon alennuksesta.. Osaaks joku sanoo millaset vyöt on volkswagen passatissa, farmari vm. 2003?

Kannattaa kysyä, että onko siinä isofix. Luulisin, että siinä on. Ne on helppo löytää kyllä siitä autosta kun työntää käden siihen takapenkin penkin ja selkänojan väliin ja koittaa tuntuuko siellä sellaiset metalliset koukut. Ja kyllä sen vöiden pituuden pystyy arvioimaan ihan silmämääräisestikin kun vetää sen kokonaan ulos.

Tarvitseeko siellä olla tuollainen isofix, jos ei ole telakkaa? Oli mulle niin outo uusi sana, et oli pakko kattoo mitä meinasit ja käsitin et siihen saa tuon telakan vaan kiinni?

Ainakin meidän telakan (brio go) saa molemmilla. Isofixillä tai vyöllä. Ja paikassa mistä ostettiin kaukalo/telakka, sanottiin että on olemassa myös pelkällä isofixillä olevia telakoita, mutta itse ainakin ajattelin että kaukalo helpompi myydä eteenpäin jos käy molemmat kiinnitystavat ja jos jostain syystä kaukalo/telakka pitää kiinnittää toiseen autoon niin ei tule ongelmaa jos ei olekkaan isofixiä.
Ja olen siis ymmärtänyt että suurin osa kuitenkin kaukaloista ja telakoista pystytään kiinnittämään kummalla tahansa. :)
Kannattaa silti kysyä myyjältä, he osaavat auttaa!

Muokattu viimeksi:
Joo siihen saa vaan telakan. Mutta se on tosi näppärä systeemi. Meillä saa siis sen telakankin kummalla tahansa kiinnitettyä. Eli niissäkin on eroja.
Meillä on nyt esikoisella sellainen istuin, jota ei saa kiinni ilman sitä isofixiä. Eli kannattaa sitten sekin miettiä. Kannattaa myös verrata kaukaloita (ja tulevaisuudessa istuimia) sen mukaan mitä arvosteluja ne on saaneet milläkin kiinnitystavalla. Osa istuimista on tosi hyviä ja turvallisia isofixillä kiinnitettynä, mutta turvallisuus heikkenee huomattavasti, jos on pelkällä turvavyökiinnityksellä. Käsittääkseni kaukaloissa ei ole niin suuria eroja, mutta hyvä pitää mielessä kun seuraavaa istuinta on ostamassa.

Muoks. Meillä siis kaukalo (+telakka) on Brion ja nykyinen istuin (+telakka) on Maxi-Cosin.

Meillä oli alkuun pelkkä vanha kaukalo ensimmäiset 2kk. Sitten näinkin myynnissä muutamalla kympillä Gracon turvakaukalon + telakan ja ahh! :Heartred Voi miten ihanaa oli, kun telakka oli aina valmiina kiinni kunnolla ja se oli vain *naps* ja kaukalo oli oikein asetettuna! :Heartpink
Ja aina kun lähti pois, niin taas *naps* ja kaukalo oli kädessä :)

Meille siis ihan ehdoton oli telakka ja nyt aionkin nauttia koko raskauden kun tulee olemaan vauvan kanssa alusta asti niin helppoa! :love7

Muokattu viimeksi:
Aktan kaukalovöiden mysteeri selvisi, kun vähän aikaa pähkäilin niin tajusin mistä niitten pitää mennä:angelic:
Meillä on tossa istuimessa telakka, joka tulee turvavöillä autoon kiinni.

Selvisi tuo sairauspäiväraha dilemmakin, palkoista eivät olleet laittaneet alkupään s.lomatodistuksia kelaan. Nyt laitto kun minä soitin perään ehkä vähän kiukkusena:shy:
Päätös tehty ja maanantaina eka erä maksuun.
Tuli muuten mieleen et muistakaa toimittaa kelaan sosiaalietuutta(sairasloma,äitiysloma) varten muutos verokortti, muuten 1.1.2016 voimaan tulleen lain myötä verotetaan 25% mukaan.
Kelan pitäisi tästä tiedottaa mut eipä tiedota.

Kysyin tuosta isofixistä ja mies tiesi heti vastata että tulevassa autossa ei ole, kun se on aikoinaan ollut lisävaruste ja miehen vanhemmat eivät sitä enää ole tarvinneet, kun lapset olivat sen verran isoja. No, jokatapauksessa ostin nyt sen Gracon turvakaukalon, turvavyökiinnitteinen. Katotaan sit kuinka äkkiä menee hermot. :shifty: Mut oli vaan sopivasti -50% alennuksessa, niin päädyttiin ostamaan, kun hintaa ei jäänyt enää kuin 85€. Värikin oli kohdillaan, ihana limen värinen :Heartred

Kannattaa, rosmarinaa, katsella, jos jostain saisi edullisesti sen telakan. Mielestäni monet niistä saa myös turvavöillä kiinni. Tai toki voi olla, että olet parempi hermoinen kuin minä ja jaksat laittaa sen vöillä aina kiinni. :) Minulla se telakka vaan oli ihan ehdoton vaatimus... :joyful:

Joo, pitää kattella jos löytyis se telakka edullisesti jostain. Mä vähän luulen et mullakaan ei hermot oo kauheen pitkän, kun ei missään muussakaan asiassa ole. :meh: Eli nyt tais olla sit vähän vääränlainen hankinta meille. No, mies hoitaa! :wacky: En muutenkaan itse varmaan pysty ajaa tulevaa autoa, kun oon niin lyhyt ja penkki ei mene tarpeeksi pitkälle. :facepalm:

Täällä liputetaan isofixin ja telakan puolesta! Niin näppärät käytössä, että ei tosikaan.

Rosmarinaa, uskon että sullakk tulee ihan luonnostaan istuimen kiinnitys vöillä ihan ilman hermon menetyksiä, varsinkin kun tossa autossa pitkä turvis :) Ite en ainakaa koskaa hermonnu kaukalon sitomista enkä hermoa nytkään. Toki ymmärrän niitäki jotka haluaa käyttää helppoutta hyödyksi ja asentaa telakan. Ite oon nii tollo etten osaa sitä asentaa vaan sidon kaukalon vöillä :hilarious: Mut mulle ei oo kyl ollu mitenkää hankalaa ähertämistä!

Joo samaa mieltä oon että aika poikamaiset värit on.. ite tykkään kyllä ja kun poika tulossa, mut jos ois tyttö tulossa ni varttuisin sitä seuraavaa pakettia, että näkis millainen se on. Milloinkohan ne sen julkaisee?

En uskaltanu jäähä oottelee uutta ku ei sit tiiä jos se on rumempi tai poikamaisempi tms, eilen tilasin pakkauksen!!! :) <3 Mulla tulossa tosi monelle ystävälle vauvoja nyt samoihin aikoihin nii voin sit vaihella vaatteita niien kaa jos niil on poikia xD Nättejä nuo kyllä on mut ei tosiaa mitään unisex värejä..

Kun katselee vanhoja äitiyspakkauksia, niin ne on oikeastaan aina olleet enemmän poikamaisia :)
Meillä esikoiselta löytyy pari pahvilaatikollista poikien vaatteita ja kyllä meinasin niitä käyttää vaikka on sinistä ja vihreää yms :D
Silti meinasin käydä kirpparilla pari kertaa katselemassa tytölle pinkkiä, vaaleanpunaista yms ;)

Meillä poika kulkee sujuvasti myös vähän tyttömäisemmemmissä vaatteissa kun serkkutytöiltä saadaan. Vaikka suurin osa vaatteista onkin "poikien vaatteita ja värejä". Hoidossa olen huomannut, että perheissä joissa on molempia, kuljetaan juuri siinä mitä edelliseltä on jäänyt. :joyful:

Mä sain niin hirveet määrät vaaleenpunasta yheltä tutulta, että ihan kiva olla vastapainoksi vähä neutraalimpaakin väriä. Ja mitäs jos sieltä tuleeki poika, apua.... Sit on äitiyspakkauksen vaatteet pelastus hetkellisesti :D No, toivotaan että rakenneultrassa veikkaus meni nappiin :) Ite sain siis pakkauksen eilen, ja tykkään :)

Takaisin