Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on se bakteeri ekassa raskaudessa ja melkein kolme vrk sain sitä antibioottia suoneen, kuoli kaikki hiirtä pienemmät kropasta:D mutta silti vauva sai tulehduksen ja oli useamman vrk tehohoidossa. Toisessa raskaudessa ei sitten sitä ollut.

Onko täällä ketään kuka olis kärsiny sappikivistä/sappirakon tulehduksesta raskausaikana? Ite jouduin lähteä tänään päivystykseen sappikohtauksen takia ja tulehdusarvot ja leukosyytit koholla. :o Jos jollakin on ollu samaa vaivaa niin olisin kiitollinen jos kertoisitte miten teitä on hoidettu raskausaikana.

Laitoin tykkäyksen tohon tyttö kohtaan :dummy1: Tyttöä siis lupailtu mutta mun LA on kyl 28.4 mut oon hääräillyt tääl toukokuisten foorumilla alusta asti niin ehkä munkin vaavi syntyy sit Toukokuun puolella :p Mut voitte toki miinustaa mut tosta tyttö laskuista jos jotain häiritsee :grin

Moikka!! En kerkeä lukemaan aikaisempia kommentteja niin olen taas ihan pihalla mitä täällä tapahtuu :( MUTTA:

Rakenneultra oli 8.1. Kaikki oli loistavasti. Halusimme tietää kumpi on tulossa, mutta olimme jo lähes satavarmoja että poika on.
Siinä kätilö sitten tiiraili ja sanoi että "ei tämä kuule pojaksi muutu, tyttö on tulossa!". Olin ihan että "TÄH?". Eeeei voi olla :rolleyes:
Vannoin näkeväni miehen otsaan piirtyvän ensimmäisen huolirypyn :smiley-ashamed005

Nyt ollaan totuttu ajatukseen, että tytön tyllerö se tosiaan on! Ja en voisi olla onnellisempi :) <3 En siis missään vaiheessa ollut pettynyt, vaan enemmän juuri huolissani, kun tuntuu että pojat ovat niin huolettomia ja ei tarvitse NIIN suojella ja perään katsoa, kun herkkää tyttöä... Paitsi jos on yhtään minuun tullut niin ei ole mikään prinsessa. JA voihan pojatkin olla herkkiä :)
Mies vaan meinaa seurata häntä sitten alttarille asti haulikko selän takana xD haha...

Ja todellakin onnistumme tytönkin kasvattamaan, nämä vain oli semmosia ajatuksia mitä tuli HETI siinä mieleen :D

Ja me julkaistiin kaikki nyt sit facebookissa. Tuli kyllä jos jonkinmoista vastaanottoa, huhhuh :shifty: Jotkut hmiset on NIIN pönttöjä.

Ja nyt mä olin innoissani liittymässä Toukokuisten facebook ryhmään, mutta kuulemma sinne ei enää pääse :( En uskaltanut aikaisemmin, kun ei oltu julkaistu. No ei voi mitään! Saako täällä muuten linkata blogin? Olisin omani tähän täräyttänyt, jos jotakin kiinnostaa :) Sinne menee aikaa kirjoitellessa, niin harvemmin tänne enää kerkeän rupatella... Kirjoittelen siitä, mitenkä kahden alan yrittäjyys sujuu raskaus ja aikanaan tuleva vauva seuranaan ;O Plus kodinhoito ja sosiaalinen elämä :smug: En ole löytänyt hirveästi kanssaihmisiä tästä aiheesta, enkä löytänyt moista blogia kun yritin itse etsiä kokemuksia. Joten tein sellaisen!

Enhän mie toki utelias ole tai mitään, mutta ihan mielenkiinnosta, että minkämoista kommenttia tuli asian suhteen? :grin Alku vaikutti sen verran lupaavalta, että saattas päivän naurut saaha.

Mä taas oon niin tottunut tyttöihin, että on ihan hassu ajatus, että meille tuleekin poika (ehkä). Oon kyllä lastenhoitajana hoitanut tyttöjä ja poikia ja ihan rehellisesti siinä ei kyllä oikeastaan mitään eroa ole ollut. Paljon riippuu lapsen temperamentista ja siitä, millainen persoonallisuus on kyseessä & miten kasvattaa. Tuttujen lasten perusteella voin sanoa, että lapsia on kaikenlaisia.

Teinejä paimentaneena välillä muuten tuntui, että pojat selviää teiniajasta tyttöjä helpommalla, mutta ehkä se vaan tyttönä itsestä tuntui siltä. Miehen mielestä tietty pojilla oli vaikeampaa. Oman lapsen teiniaikaa ei sentään ihan vielä tartte miettiä. :D

Me ei olla kerrottu Facessa, eikä varmaan ennen syntymää kerrotakaan. Aika moni kaveri jo tietääkin, samoin perhe. Kaikilta on tullut vaan kivoja reaktioita (paitsi ihan vähän ärsyttää hyvää tarkoittavat neuvot siitä, mitä pitäis hankkia ja miten koti laittaa aina siihen asti, ketkä pitäisi nimetä kummeiksi!), tosi harmi, jos joutuu kuulemaan typeriä kommentteja. :/

Jaaha, nyt vois aloittaa kouluhommat, kun niin kivasti närästääkin... Torstaina Kela-neuvola, sitten äippäpakkausta tilailemaan! :)

Ja kannattaa laittaa blogin linkki tuohon allekirjotus osioon niinkö monilla onki, jotka blogia pitää.

Noh, suurin osa kelle kerrottiin päin naamaa, pudotti leukansa lattialle eikä saanut sanotuksi YHTÄÄN MITÄÄN. Ehkä saatoin kuulla jonkun mutisevan "no onnee.." xD Toki ihan läheiset ystävät repesivät riemusta jo aikoja sitten ja ovat ilosta itkien halineet minut puhki <3

Mutta sitten tuli tämmösiä mm. "Hmh, no kaikki nyt sikiää näköjään!" (ei onnitteluita tai muita kyselyitä), "Luulin että halusitte edetä hitaasti...", "jaa. vai niin.", "ööööö....." Ja sitten sellaista henkilökohtaista pitkää tilitystä, että olemmeko nyt ihan sekaisin. Sitten oli ihan vaan niitä jotka sanoivat vaan "onnea" ilman minkäänlaista ilmettä naamalla.
Myös sitä on harmiteltu kuinka en voi lähteä enää ryyppäämään. Ja nämä ihmiset ovat lopettaneeet yhteydenpidon. Että niin tärkeä ystävyys xD

Kyllä itse nyt yritän edes esittää innostunutta ja laitan asialliset onnittelut kaikille kelle suodaan tällainen ihme <3

Kiitti mh-! Enpäs tajunnutkaan tuota :) Sielläpä se nyt näkyy! Juuri tuosta raskausuutisiin reagoimisesta ja meidän tarinasta olen kirjoittamassa seuraavaa tekstiä... Naurattaa kyllä itseänikin ne, enkä loukkaantunut :D Mutta että joo, kaikennäköistä sitä...

Meillähän oli viime keväänä se tilanne, että täti mulle suoraan, oikeastaan päin näköä kuittaili, että oon vähän jälessä tässä hommassa ko saman ikänen serkku sai toisen lapsensa ja rakensivat taloa yms ja muutenki parisuhde niillä niin "vakaalla" pohjalla. Siinä vaiheessa oli kuitenki jo yritystä takana se vähä reilu vuosi niin tottakai se raapas kuunnella sitä. Mehän oltiin jo menty naimisiin, mutta siinä vaiheessa sitä ei vielä kukaan tienny ja tulevasta lisäyksestäkään ei vissiin vielä muu suku tiedä. Mie sain aamulla niin hyvät naurut ko serkku oli sitten parisuhdetilannettaan päivittäny, että on parisuhteessa jonku kans :D Eli jonku muun ko tämän jonka kans on lapset ja talo. Jäin sitte miettimään ja nauramaan itekseni, että se siitä jälessä olemisesta ko mentiin kuiten ensin naimisiin, sitten vasta lapsi ja varmaan seuraavaksi sitten se talo.

Täällä lähin itkien ru neuvolasta, mutta onnesta itkien... Oon vielä ainoa kenellä salaisuus sukupuolesta on ja jaan sen nyt teille: me saahaan ihana prinsessa :dummy1::love017 (tähän onnea itkevä hymiö!) Olin aivan ällikällä koska en meinannu uskoa että tulee tyttö! En voi kuvailla tunteitani, en tiiä miksi tämä tuntuu niin valtavalta asialta :happy: Saahaan meiän pojalle pikkusisko<3<3

Ps. Aamusta asti oksentanu hurjana ja heikottanu, vatsa ollu kipeä ja nyt sain mustikkasoppaa pysymään (toistaiseksi) sisällä eli vatsatauti taitaa mulla olla! Onneksi selvisin tonne rakenneultraan :) Mietinki ensin että mikä mulla voi olla.. Menispä äkkii ohi!

Vitsi harmittaa kun en päässyt tohon facebook ryhmään :( Onkohan jotain muuta fb ryhmää vielä olemassa?? Kun en tiennyt että sinne on joku takaraja mihin mennessä pitää liittyä!! o_O En tykkää tästä sivustosta kun tää ei ilmota mulle millon tulee viestejä, jos en ole jokaista seurannut. Fb:ssä pysyisi paremmin perässä ja onhan se kiva kun siellä on kasvotkin :)

Muttanoh ei voi mitään jos ei pääse... Ehkä kirjoittelen blogiini vaan ja tänne sitten aina kun muistan tämän :D

Meille myös tuli vahva tyttölupaus tänään! :Heartpink:Heartpink

Heti ultran alkuun tuli naureskeltua, että on kuin isoveljensä, kun molemmat köllöttelivät selkä masua vasten.
Pyydettiin jo ennen ultrausta, jos saataisiin sukupuoli selville, siis jos tirriäinen suostuisi näyttämään ja kätilö totesikin, että tietenkin, suurinosa ultrattavista haluaa tietää sukupuolen.
No kun päästiin jalkojen kohdille, niin pitkään pitkään hän ruutua tuijotteli, muutti kulmaa ja katseli ja tokaisi 'Kyllä teille tyttö tulee'. Varmisti vielä pari kertaa asian myöhemmin todeten ettei pojan vehkeitä löydy.

Ensin minulle tuli ilo 'Ihanaa tyttö!!!', mutta sen jälkeen aloin pohtimaan, että mitä jos hän tulee olemaan kamala teini ja emme pärjää hänen kanssaan :D Meillä miehellä oli myös hieman pettynyt ilme vaikkei mitään myöntänytkään kotimatkalla. Ehdotti sitten jos tehtäisiin sellainen 'Tyttö vai poika'- raskaustesti :hilarious:

Fb-ryhmiä on kai useampiakin, mutta en tiedä liittymiskäytännöistä sen enempää. Voi varmaan vielä olla aika vasta perustettujakin ryhmiä, niiden löytäminen vaan on vaikeaa.

Hauskasti menee näin, että omat odotukset sukupuolesta vaikuttaa siihen, miten sopeutuu. Ajattelin niin paljon, että muun suvun tapaan munkin esikoinen olisi tyttö, että kun ultraaja sanoi sen "poika tai napanuora", niin en pysty karistamaan sitä tunnetta, että tosiaan oliskin ollut napanuora jalkojen välissä. Mutta eipä sillä sukupuolella ole mulle eikä miehelle mitään väliä, tervetullut kaveri on, oli sitten kumpi vaan! :)

Onko kukaan muu saanut hyvää tarkoittavia neuvoja, jotka kuitenkin vähän ärsyttää? Musta on tietty ihana, että muutkin kuin me odotetaan innolla meidän vauvaa, mutta toisaalta tulee olo, kuin meitä ei pidettäisi ihan aikuisina kuitenkaan. Ostettiin käytetyt rattaat niin "onkohan se nyt niin hyvä idea... ihan kuin vähän haisisi homeelta". Ollaan päätetty kummit jo vuosia ennen kuin päätettiin hankkia lapsi niin "kaverit ei välttämättä pysy elämässä mukana, sukulainen olisi turvallisempi valinta". Tämän tyyppinen kommentointi on ärsyttävää siksi, kun ollaan oikeasti pohdittu asioita ja esim. tavaroiden suhteen ollaan tosi tarkkoja. Tulee sellainen olo, kuin meidän osaamista vähäteltäisi, vaikka tiedän, ettei se ole tarkoitus. Anteeksi valitus mut huh, sainpa purettua!

No eipä se sukulaisuuskaan takaa, että olisi yhtään sen enemmän tai varmemmin elämässä mukana. Itse voin kertoa olevani serkkuni pojan kummi ja häpeäkseni joudun myöntämään, että todella harvoin poikaa näen tai olen muuten yhteydessä. Synttäri- ja joululahjan pyrin lähettämään, mutta sekin yleensä rahaa kun en oikeasti tunne koko poikaa niin en tiedä mistä hän pitää....

Siffu23, olitko mistäpäin? Pirkanmaalla on ainakin oma fb ryhmä.
Muuten mistä sen allekirjoituksen, eli käytännössä sun blogin osotteen löytää? Mä selaan näitä keskusteluja aina puhelimella niin en oo nähny hommista allekirjotusta vielä missään. Eli jos haluat niin lykkää vaan se osoite myös tähän keskusteluun. :)

Takaisin