Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En osaa kyllä itse yhtään mitään sanoa noista hcg-arvoista, kun itsellä ensimmäinen raskaus.. Olen itse sellaisilla fiiliksillä, etten mene varhaisultraan, vaikka odottava aika onki pitkä ennen kuin sinne ekaan ultraan pääsee.. Täytyy vaan yrittää sinnitellä sinne saakka ja toivoa että kyllä kaikki sujuu hyvin, jos niin on vaan tarkoitettu..

Täällä on kyllä ihan varma olo, että poika tulee! Kokeilin sitä sormustestiä, mistä edesmenneeni täti puhui ja kyllä sormus heijas vaan edestakaisin mahan edessä :D En kyllä tiiä, pitäiskö jonkun tehdä se raskaana olevalle, vai voiko sitä itse tehdä itselleen! Ja ootteko katsoneet sitä kalenteria täällä Vau:n sivuilla? Se taulukko mikä ennustaa tytön tai pojan tulevaks, riippuen omasta iästä ja hedelmöittymiskuukaudesta.. Poikaa näytti :D Oon vielä toinen kaksosista, ois aika hurjaa jos itselle tulis kaksoset :D

Tässä on vähän tällästä taulukkoa että se voi olla ihan normaalia ku tosiaan tuo hornoni määrä on todella yksilöllistä ja kun viikotkin sulla vielä pienet... :)

Aika hedelmöityksestä/Aika viimeisistä kuukautisista/HCG:n määrä mIU/ml
1 viikko/3 viikkoa=0-5
2 viikkoa/4 viikkoa=3-426
3 viikkoa/5 viikkoa=18-7340
4 viikkoa/6 viikkoa=1080-56500
5-6 viikkoa/7-8 viikkoa=7650-229000
6-9 viikkoa/8-11 viikkoa=25700-288000
8-11 viikkoa/10-13 viikkoa=13000-253000
17-24 viikkoa/2. kolmannes=4060-65400
>25 viikkoa/3. kolmannes=3640-117000

Muokattu viimeksi:
Nyt jäi harmittamaan että kysynyt eilen että millanen hormonimäärä itellä oli! Olis ollu mielenkiintoista tietää :)

Ja tosiaan täytyy muistaa että kaikkien meidän keho reagoi erilailla, niin hormoni pitoisuuksissa, oireissa kuin kaikessa muussakin. :) toivotaan siis ettö kaikki hyvin :)

Ainiin ja piti vielä laittaa, että myös mies huomannu nuo mun kehonmuutokset, eli ei oo omaa mielikuvituksen tuotetta et kroppa muuttanu muotoaan :p

Onnea myös kaikille uusille plussanneille!
Meitä alkaa olemaan jo aika iso joukko, ihanaa:happy: :gen014

Juu mulle toi verikoe oli tosiaan se ensimmäinen raskaustesti, vaan sen röntgenin takia. Jos kuukautisia ei olis kuulunut pariin viikkoon nii olisin tehny vasta kotitestin, mutta nyt meni näin :D ihan kiva, mutta nyt kun sai tietää näin alussa niin on kauhean pitkä aika odottaa sitä ekaa ultraa... varhaisultraan en ehkä uskalla mennä kun on varhaisiakeskenmenoja ollut kaks.. tyyppi pysyy matkassa tai sitten ei pysy, toivottavasti pysyy! ♥

Kymysys: aiotteko hankkia kotidopplerin sydänäänien kuunteluun kotona?

Me ajateltiin et hommattais, raskauskeiju, kotitestit, mammaksi jne löytyy jo aika hyvin noita laitteita mut ite ajattelin jos tilais ebaysta kun hinnasta putoo aika hyvin vielä kymppejä jos sieltä tilaa..

Huh kiitos MsLola tuosta taulukosta, ja muille tsempeistä! Vähän helpotti tätä epätietoisuutta. Tosiaan mulla on kp 27/28 vasta menossa ja dpo 12. Kierto ollut aina tosi tasainen. Ajattelin soittaa vielä neuvolaan ja kysyä sieltä asiasta vielä. :) Koko aamun oon tuijottanut vaan positiivista raskaustestiä sekä tätä palstaa, lopputuloksena palanut ruoka uunissa. :) Toivon syvästi että vauvaliimaa on tarpeeksi eikä tarvitsisi kokea kolmatta keskenmenoa. Toivottavasti meillä kaikilla pysyisi vauvat matkassa loppuun asti. :)
Tää paikka on kyllä ihan korvaamaton, kun tänne pääsee avautumaan kaikesta, varsinkin kun meilläkin olis tarkotus pitää tämä asia salassa jouluun asti jolloin raskaus on puolivälissä.. :) Saa nähdä maltetaanko! Ihanan raskaudentäyteisiä päiviä meille kaikille! <3

Oli vielä ihan pakko tarkistaa tää. Tässä vielä ihan labran virallinen teksti HCG:n noususta verikokeessa:

"Seerumin hCG-pitoisuus nousee
hedelmöittymisen jälkeen mitattavalle tasolle noin viikon
kuluessa (5-7 päivää) ja normaalissa raskaudessa pitoisuus
kaksinkertaistuu 1.5 - 2 vuorokaudessa. Kuukautisten
poisjäämisen aikaan pitoisuus on jo tasoa yli 100 IU/l ja nousee
sen jälkeen nopeasti."

Elikkäs mun mielestä omenansiemen, toi sun arvo vastaa hyvinkin tota sun dpo:ta :)

Me ei aijota kertoa pitkiin aikoihin, tietyistä syistä... tää tulee olee siis kaikintavoin jännittävää kun yrittää salata mahdollisimman pitkään, että mitähän kaikkee selityksiä sitä lie keksii. Ja miten se vatsan piilottelu :glasses1 Siinäkin tää on niin erilaista.. kun esikoisesta halus kuuluttaa koko maailmalle ja heti, sillon taisin malttaa jopa viikolle 6 :grin

Kotidoppleri on jo, mut en tiedä toimiiko, jos ei toimi niin en oo varma ostanko uutta.. sitä tulee käytettyä niin vähän aikaa kun sitten pian jo alkaa ne liikkeetkin tuntua.

Kumpa sais tietää omatkin veriarvot että missä mennään, lopulliset viikot taitaa selvitä oletetun viikon 12 ultrassa johon menee ja kaaaaauan :sorry:

Meillä oli viime raskaudessa lainassa sellainen halpis dopleri, eikä sitä kyllä kovin monesti tullu käytettyä kun liikkeet alko tuntuun. Mut jotenkin himottais ostaa sellanen missä on se näyttö mistä näkee sen kuinka kovaa pikkusen sydän lyö ja sit siinä on kaijutin ni ei tarttis kuulokkeita pitää..yms kaikkee muuta ylimäärästä kivaa. :)

Ite en aijo dopleria hankkia. En missään nimessä halua päästää itteäni niin paniikkitilaan että häätyis alkaa kokoajan epäileen asioiden kunnossaoloa.. ja ainaki eka vauva anto itestään päivänselviä merkkejä jo noin rv15 eteenpäin ettei siinä enää sykkeitä tarttenu miettiä :D mut hyvä vehehän se on ja ehkä juuri niille joilla keskeytyneitä raskauksia takana, epäileväisyyden ja huolen kyllä ymmärtää..

Mulla on kotidopleri, mut kans sellanen halvempi versio ku ostin viime raskaudessa ja käytettynä mut hyvin on pelannu ja hyvin oon saanu kuuluu. Välillä saa vaa iha urakalla hakee et löytyy :) Mulla se autto ainakin siinä alussa enne ku ei tuntenu liikkei et kuuli sydänäänet ni ties et siel se edellee oli <3 Mut sit ku liikkei alko tuntuu ni sit en käyttäny sitä ku ehkä pari kertaa enää :)

Muokattu viimeksi:
Itsellä ei dopplerin hankinta liity huoleen vauvan voinnista vaan lähinnä isompien sisarusten ja isän iloksi se ajateltiin hommata :happy:

Mullakin toi dopleri oli jo vuonna 2011 halpa, sen jälkeen se on palvellut kaverini kahdessa raskaudessa ja minunkin toisessa raskaudessa :p saas nähdä jos se vielä toimii. Kiva välillä kuunnella ihan huvikseen

Varhaisultraan ei varmaankaan mennä. Vaikka kärsivällisyys ei ole millään tavalla vahvin ominaisuuteni! :D Olen päättänyt ajatella, että niin kauan kunnes toisin todistetaan (toivottavasti niin ei käy), olen raskaana ja vauvalla on kaikki hyvin! Kuitenkin todennäköisyys keskenmenolle/tuulimunalle on pieni. Säästetään sekin 150e vauvantarvikkeisiin. Niihin kun esikoisen kohdalla taitaa upota aika pitkä penni! :D
Joo täällä on pohdittu samalla tavalla, että ei mennä varhaisultraan ja ostetaan silläkin rahalla tarvikkeita, mikäli kaikki menee hyvin. Yritän malttaa, että en vielä ihan älyttömästi intoile, niin pettymys ei olisi niin suuri jos huonosti kävisikin. Vaikka se kyllä olisi sitä joka tapauksessa.. Mutta joo. Täällä yritetään pärjätä normi neuvolakäynneillä :)

Ensin, paljon tsemppiä omenansiemen, ja tietty kaikki muutkin! Tavalla tai toisella kaikki menee parhain päin. :)

Mukavaa huomata ettei ole yksin tämän keskenmenon pelon kanssa, vaikka eihän se hyvästä ole. Tämä on itsellä viides raskaus (ei yhtäkään synnytystä kuitenkaan) ja vaikka kuinka pyrin olemaan positiivinen ja stressaamatta, niin onhan se tieto tuolla takaraivossa että mitä vaan voi aina tapahtua.

Olisi niin ihanaa kun voisi vain nauttia matkasta!

Tsemppiä ProjektinaOnnistuminen!! Muista että ei liika stressikään ole hyvästä. :) Hyvä täältä sanoa, tiedän, mutta yritä nauttia parhaas mukaan! :)

Takaisin