Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
MsLola kiitos! Huomasin että meillä on LA aika lähekkäin ja ilmeisesti molemmat ollaan turun seudulla :) itellä laskujen mukaan nyt rv4

Mulla kävi niin että soittelim ennen röntgeniä omalle isälleni ja hän soitteli illemmalla ja kyseli röntgen tuloksia :D pakkohan sille oli kertoa, ja miehelleni soitin myös tietty. Muuten meinattiin olla ihan hyshys ekaan ultraan asti :)

Juu SiniApila Turusta olen kanssa :) Ja LA mulla vissii päivän sun jälkeen jos pitää laskelmat paikkaansa :D Sit ultrassa se joskus selvii kun sinne kun vaan malttais :)

Missä on noin edullinen ultra kun 60€ ?
Meri-oulun neuvola. Löytyy nettisivut ku googlaa. Tiesin tän naisen tekevän ultria ja löysinki sitte et mitäkautta tavotan. Ylläri sitte vaan vielä tuo hinta.

Ms.Bloom, mulla kanssa varhaisultra kahden viikon päästä, jolloin viikkoja 7+0. Vitsi että tulee pitkät kaksi viikkoa!! Vaikka se on aika vähän tässä koko 9kk:n odotuksesta, mutta silti.

.vauveli. Ihana idea nuo paidat! :happy:

SiniApila, ihana yllätys! Onneksi olkoon!!:happy:

Mulla on ens vkon pe varhaisuä viikoilla 6+3. Jännittää onko liian aikaisin, mut periaatteessa jo tällä viikolla pitäisi sydämen alkaa pienellä lyömään, oletettaen että siellä joku edes on
Jännittävää tämä on ja kamalan tuskaista kun haluis jo niin mennä asioiden edelle ja uskoa mutta oma mieli ei vielä anna positiiviselle ajattelulle valtaa tässä asiassa. Jospa ensi pe vähän tilanne rauhoittuisi ja huoli laskisi edes hetkeksi. :)

Tää täällä miettii pääkipeenä sitä ultraa... Soitin yhteen paikkaan ja sanottiin että rv 6-7 kannattaa tulla (aikaisintaan)... Noh, mä nyt sit mietin että onko 5+6 tai 6+0 liian aikaista mennä. Ajanvaraaja ei kysynyt mitään vaan heitti ajan ens maanantaille
Mulla on ollu kk kierto 23-26pv. Luulen olevani melko varma kyllä päivästä jolloin tämä raskaus sai alkunsa, silti vähän arpomista laskea viikkoja&päiviä.
Mulla ei oo ollu kolmessa raskaudessa mitään poikkeavaa eikä nytkään mitään kipuja tms. Hätäilen vaan... Enkä ole koskaan aiemmin missään varhaisultrasaa käynyt

Memili, mä olen ymmärtänyt, että hyvinkin varhaisessa vaiheessa voi tohon ultraan mennä, mutta sitten, jos menee liian aikaisin ja sydänäänet ei vielä näy/kuulu, niin sitten helposti sanovat, että viikon päästä uudelleen... Eli ilmeisesti kannattaa malttaa odottaa sinne viikolle 7, tai ainakin hyvin lähelle sitä. :)

Me ajateltiin kertoa uutiset yleisesti vasta nt-ultran jälkeen. Yksi kaverini tietää, tiesi myös yrityksestä. Miehen perheen kanssa ollaan paljon enemmän tekemisissä, joten kerrotaan varmasti heti ultran jälkeen. Omalla isälle ajattelin kertoa isänpäiväkortilla! Isänpäivänä rv 15+0. Voisin laittaa vaikka ultrakuvan mukaan ja kirjoittaa, että nyt olisi puolisen vuotta aikaa miettiä haluaako olla pappa/ukki/vaari vai jotain ihan muuta! :D Äidille laitan varmaan neuletoiveen töppösistä! :)
Töissä kerron, jos pahoinvointi on näkyvää tai aiheuttaa poissaoloa. Viimeistään ultran jälkeen hehkutan kyllä kaikille työkavereille! Meillä on pieni tiivis porukka ja tällaiset asiat kerrotaan aika avoimesti.

Muoks: lapsi on siis ensimmäinen lapsenlapsi kaikille isovanhemmille. :)

Varhaisultraan ei varmaankaan mennä. Vaikka kärsivällisyys ei ole millään tavalla vahvin ominaisuuteni! :D Olen päättänyt ajatella, että niin kauan kunnes toisin todistetaan (toivottavasti niin ei käy), olen raskaana ja vauvalla on kaikki hyvin! Kuitenkin todennäköisyys keskenmenolle/tuulimunalle on pieni. Säästetään sekin 150e vauvantarvikkeisiin. Niihin kun esikoisen kohdalla taitaa upota aika pitkä penni! :D

Mua ei niinkään pelota keskenmeno.. Ymmärrän kuitenkin tuota keskenmenon pelkoa, koska esikoisesta se oli todella suuri. Pelkäsin että se jää ensimmäiseksi ja viimeiseksi raskaudeksi ja menisi vielä kesken. Sitten pelkäsin ihan älyttömästi että se on tietysti tuulimuna tai kohdunulkoinen ja mistä voisin sitten tietää saanko koskaan enää uutta mahdollisuutta.
Toisesta lapsesta ei enää niin voimakkaina noita pelkoja ollut. Ja nyt ei ole yhtään.

Voi kumpa osaisin sanoa jotain hyviä vinkkejä millä sitä pelkoa voi hälventää... mutta ainakin ultrat ja sydänäänten kuuntelu on sitten myöhemmin hyväks. Ja kannattaa hankkia kotidoppleri :happy119

Onko teillä muuten tuntemuksia kumpi olisi tuloillaan?

Ollaan miehen kanssa molemmat siinä oletuksessa, että tyttö siellä kasvaisi. :) Mitään perustetta tunteelle ei ole. Peittoakin heilutettiin päivittäin ovulaation ympärillä. :D Myös se yksi kaverini, jolle on kerrottu, oli heti tytön kannalla. :)

Nyt on huoli suuri.. :( Eilen kävin verikokeissa mittauttamassa hcgn, ja arvo oli äsken tuloksia soittaessani vaan 18. Hoitaja sanoi ettei usko että olisin raskaana kun tuo arvo nousee kuulemma tuhansiin jos on raskaana. Laittoi vaan uuden lähetteen maanantaille jossa katotaan onko tuo hormoni noussut yhtään. Kylläpä tuli paska fiilis heti aamusta.. :-( Onko kellään kokemusta/tietoa miksi hcg on vain sen 18, viikkoja on nyt sen 3+5 (jonka myös mainitsin puhelimessa), ja raskaustesti antoi haalean mutta selkeän plussan. Voiko olla joku kemiallinen raskaus/tuulimuna? :'(

Voi että omenansiemen, inhottavaa tuollainen. En kyllä osaa sanoa mistä voi johtua. Onneksi nyt uuden ajan sait kokeisiin, jos vasta niin alussa on ettei arvot vielä ehtineet nousta? En tiedä.. :(
Jaksamista teille!

omenansiemen, nyt en laita päätäni pantiksi tästä, mutta olen ymmärtänyt, että jopa verikokeissa tuo HCG nousee hyvin yksilölliseen tahtiin, eikä välttämättä ole yhtään sen varmempi keino kuin tavan raskaustestitkään, ennenkuin menkat ovat oikeasti paljon myöhässä.. Mikä KP sulla olikaan nyt menossa?

Ja tuohon tyttö vai poika asiaan, täytyy sanoa, että en tiedä miksi, mutta jostain syystä luulen, että sieltä tulee poika, eikä väitteelle ole mitään kunnollista perustetta. :)

Omenansiemen, normaalisti naisella joka ei ole raskaana tuo arvo on alle 5, eli kyllä siellä jotain tapahtuu :) munasolun kiinnittymisen jälkeen arvo tuplaantuu joka toinen päivä, eli kaiken järjen mukaan ei sen vielä tuhansia tossa vaiheessa pitäiskään olla. Oonko sulla aina ollut säännöllinen kierto?

Mä en ajatellut varhaisultraan mennä, koska voihan se raskaus mennä kesken senkin jälkeen. Jotenkin tuntuu turvallisemmalta odottaa nt ultraan asti kun sitten 12viikon jälkeen keskenmenon riskikikin pienenee huomattavasti.

Omenansiemen: sullahan oli viikkoja vasta aika vähän? Mun mielestä toi arvo kuullostaa vielä ihan normaalilta ainakin niiden viitearvojen mukaan? Kuinka herkkä testi sulla oli josta tuli se plussa? Tsemppiä ihan hirmuisesti!! Pystyn niin samaistumaan tuohon 'paskaoloon' kun se eilinen digi näyttikin negaa vaikka muut testit antanu jo hailakkaa ja vahvistuvaa plussaa..
Jotenki mulle tuli illalla sit tosi seesteinen olo kuitenkin.. kolmas raskaus (+1 km 3v sitten)
Ja vain tiedän että oon raskaana vaikka digi vielä neg jäikin. Raskausoireet ja kehon muutokset on ollu jo niin voimakkaita että uskallan luottaa noihin muihin plussiin mitä oon saanu. Älä anna pelolle valtaa vaan ota hetki kerrallaan :)

Takaisin