Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi :happy:
pakko oli edes jollekin tulla kertomaan asiasta, eli sitten tänne foorumille. Alotetaan siitä, että mulla on kierto ilmeisen sekaisin..!
Kaksi lasta ja kaksi keskenmenoa takana ja tunnistan täten raskausoireet todella nopeasti.
Viikonloppuna rinnat arkana ja vatsaa turvottelee millon mikäkin ruoka tai juoma... pakkohan se oli testi tehdä tänään ja halpis pregcheck näyttää todella hailakkaakin hailakampaa haamua.
Jos menkoista laskettaisiin 28pv kierrolla jota minulla ei kyllä ole.. niin siis laskettuaika olis oikeasti jotain 17.5 ja se ei voi pitää paikkaansa. Eli nyt elämme todella jännittäviä hetkiä miten mikäkin menee ja miten tämä voi olla mahdollista. Jos onkaan?
Varovasti ilmottaudun toukokuisiin mukaan :cat:

Onnea paljon plussista kaikille :)
Millä viikolla varhaisultrassa yleensä käydään, tai on fiksuinta käydä? Mulla kun nyt on menossa rv 3+4 niin olisko se joskus 2,5-3 viikon päästä? Kun nt-ultra on jo silloin 12 viikon tietämillä kuitenkin.
Mulla tää väsymys on ihan käsittämätöntä, nyt on kaks päivää mennyt sängynpohjalla kun ei vaan kertakaikkisesti pysy hereillä eikä jaksa tehdä mitään. :(
Onneks opiskelu nyt raskauden aikana on suht helppoa kun vain muutamina päivinä kuussa on koulua ja muuten opiskelen kotona etänä, joten ei ole läsnäolopakkoa. :)

6+2 alkaa syke löytymään, luin juuri eilen. Itse kävin ykkösestä tosiaan 6+5 kuten jo aijemmin kerroin ja nyt olis 7+3 aika varattuna

Moikka omenansiemen, ja paljon onnea plussasta!

itse soitin tänään yksityiselle ja sieltä he sanoivat ottavansa mielellään viikolla 7 ja siitä eteenpäin, jotta voidaan varmemmin havaita mm.sydänäänet ja nähdä kunnolla mitä siellä kasvaa :grin Kierron mukaan lasketut viikot ei aina pidä paikkaansa niin senkin takia toivovat hieman pidempää odotteluaikaa varhausultraan tultaessa.

Onnea omenasiemen plussasta :)

Tuo on todella yksilöllistä että milloin alkaa sykkeet pienellä kuulumaan.. Itselläni oli ekassa raskaudessa varhaisultra 5+5 ja sykkeet kuului jo tuollon todella hyvin :) Mutta suositeltavaahan se on mennä joskus 6-7++ tienoilla :)

Heippa! Minäkin ilmoittaudun toukokuisiin. Tätä toukokuisten listaa olenkin jo pari viikkoa pälyillyt, kun tuli tunne, että tänne kuulutaan ;) Vähän taustaa itsestäni. Minä 27v ja samoiten mies. Yritys aloitettu helmikuussa ja toisesta yrityksestä sitten tärppäsi, joka kuitenkin meni kesken spontaanisti viikoilla 8+2. Kerkesin käydä yksityisellä alkuraskauden ultrassa viikoilla 7+6. Silloin tuli jo tunne, että kaikki ei mene putkeen kun ultrassa alkio näytti 11 päivää vähemmän. Syke kylläkin löytyi silloin, mutta kun tiesin milloin ovis oli ollut niin ajattelin, että kaksi vaihtista ; ultraaja kattonut väärin tai jtn vikaa alkiossa. Keskenmenon jälkeen kerkes tulla kolmet menkat, kunnes nyt tärppäs uudestaan. Toivottavasti pikkunen pysyy nyt mukana matkassa :) Ajattelin käydä nytkin varhaisultrassa, mutta oon kahden vaiheilla menisinkö ton viime keskenmenoviikon jälkeen vai aikaisemmin tsekkaa, että on ihan oikea raskaus :)

Hei Lauraaa, tuota olen itsekin mietttinyt, että milloin varhaisultraan. Minulla edellinen raskaus meni kesken viikolla 9, joka saa miettimään että odottaisi suoraan siihen ensimmäineen ns. oikeaan ensimmäiseen ultraan. Mutta toisaalta sitä edellinen oli kohdunulkoinen, joten olisi huojentavaa tietää että on edes oikeassa paikassa! On tämä raskaana olo raskaaksi tehty, kihihih.

Taidan kuitenkin olla liian malttamaton odottamaan niin pitkälle, ehkä 7-8viikolla sitten.. :grin

Tässä alkaa tuntemaan itsensä ihan tyhmäksi kun vakaasti vaan haluaa uskoa raskauden sujuvan hyvin ja vauvan syntyvän odotetusti keväällä.. sen verran usea teistä on kertonut edellisistä keskenmenoista.. en kuitenkaan suostu antaan 'paniikille' valtaa vaan positiivisin mielin mennään.. vähän vaan meinaa takavademmalta joku pikkupiru huuteleen että miksi juuri sinä puulet olevas niin onnekas että kaikki menis hyvin...

projektinaonnistuminen: on juu kyl hankalaa :D tiedän kyl kans itteni, etten malta oottaa sinne nt-ultraan. pitää nyt vähän puntaroida millon kandeis se varhaisultra :)

p-jet: positiivisin mielin eteenpäin vaan niin kauan kunnes toisin todistetaan. ei auta kun vain uskoa ja toivoa, että kaikki me saatas pikkuset syliimme toukokuussa <3

Kyllähän tässä niin sitte kuitenki kävi, että varasin sen varhaisultran. Aluksi ajattelin että 160e on tällähetkellä liian suuri summa että täytyy aikuisen ihmisen nyt vain hillitä ja hallita hermonsa. No asiaa tutkiessa löytyi uä 60e joten aika on nyt varattu 18.9. Eli 7+3 silloin. Ekasta kävin 6+5 ja syke näkyi jo hyvin silloinki..

Missä on noin edullinen ultra kun 60€ ?

Mä kävin esikoisestani ihan kunnan varhaisultrassa :) Pääsee kyllä ku vaan pyytää että saa itselleen mielenrauhan tai ainakin täällä Turussa päin :) Naureskelin tossa miehellekkin taas et voi olla et yritän nyttenkin päästä varhaisultraa ku voi olla että en jaksa sitä oikeaa ultraa odotella... Sinne kun vielä niin hirveesti aikaa :D

Mut raskaus on tehty vaikeeks juu... Sitä aina joutuu pelkää ja murehtii vaikka pitäis yrittää uskoa ja toivoa parasta... Mut toivotaan tosiaan et kakki saatais nyytit syliin toukokuussa <3

Last edited by a moderator:
Kyllä täälläkin huoli mahdollisesta raskauden keskeytymisestä on koko ajan taka-alalla.:facepalm: Se on vähän raskasta, kun kovasti haluaisi olla vaan iloinen. Mutta olen ymmärtänyt, että näin se tuppaa olemaan lähes kaikilla.
Täytyy vaan yrittää katsoa, että ne ikävät ajatukset myös pysyis siellä taka-alalla.

Onnea uusille plussanneille! Meitäpäs toukokuisia alkaa olla jo ihan mukavasti :happy:

Enpä sitten minäkään malttanut olla varaamatta varhaisultraa.... aika olisi siis tasan kahden viikon päästä rv 7+0. En malttaisi odottaa, mut kuitenkin takaraivossa fiilis, että entä jos ei sit enää näy eikä kuulu mitään.... mut parempihan se on tietää jo silloin kuin vasta rv 12-13. Ja jee! Jos kaikki ok, voidaan paljastaa tämä ilouutinen! Vielä kun malttaisi hetken:excited001

Uusillekin plussaajille muistutus facebook-säännöistä. Valitettavasti facebook-ryhmät ja niiden mainostaminen on kielletty. Lisätietoa täällä.

Onnittelut kaikille plussanneille!

Ihan huikeeta ajatella olevansa raskaana! Ei meinaa uskoa vieläkää vaikka ahmii tietoa raskaudesta minkä kerkiää :happy:
Joku kysyi onko kerrottu läheisille että ollaan raskaana.

Minä haluan ite säilyttää salaisuuden ekaan ultraan asti. Mies tietää, muut ei. Ajattelin että ilmottaisin vanhemmille raskaudesta ostamalla jotkut yöpaidat, joissa lukee "mummo" ja "pappa". Tiedän että ovat todella innostuneita kun saavat kuulla raskaudesta :) Tietenkin paketissa että saavat tiedon "hitaammin", Ainaki näkee reaktiot. :D En malttais oottaa. Tämä olis siis niiden ensimmäinen lapsenlapsi. Läheisimmille kerron sen jälkeen ja muut saavat huomata sitten masun kasvusta aikanaan. :)

Ymmärrän kuitenki niitäki, jotka haluu kertoa raskaudesta heti läheisille, ei oo helppoo itekkää pitää salaisuutta. Mutta jokainen tekee oman ratkaisun. Tässä mun ratkasu :)

Tänään tuli pieni ylläri!

Kaks viimistä kiertoa päättyny vk6 ja vk7 keskenmenoon ja viime perjantaina tuli vähän verta seksin jälkeen niin aattelin että kuukautiset on tulossa.

Eilen olin gynellä ja puhuttiin mahdollisista lapsettomuustutkimuksistakin jo. Tänään olin kolarissa ja ennen röntgeniä kyselivät oonko raskaana ja sanoin että huomenna pitäis virallisesti alkaa kuukautiset. Noh tekivät verestä raskaustestin ja jäi röntgen kuvat sitten ottamatta :D onneks ne olis ollu vaan varmistus kuvat. Tää lähti onnellisena kotiin kipujensa kanssa ♥

Nyt toivotaan että pysyy pikkuinen matkassa!

Yritystä siis lokakuusta 2014 asti joten nyt olis niiin toivottu :''')

Oikeen hurjan paljon tsemppiä SiniApila Toivotaan kyllä että tällä kertaa onnistais ja pysyis matkassa. Täällä kaikki sormet ja varpaat pystyssä

Takaisin