Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenta vaan! Kyllä tämä raskaus vaan ihmetyttää joka päivä miten onnekas sitä onkaan. :-)
Täällä odotellaan kovasti raskausoireita, sais vähän edes olla aamupahoinvointia niin olis todellisemman tuntuista tämä asia. ;) Tälle päivälle tosiaan verikokeissa käyntiä, hoitaja sanoikin että kyllä se hcg parissa päivässä nousee jos on noustakseen edellisestä arvosta (18), joten ei tarvitse odotella maanantaihin. Montako raskaustestiä te ootte tehneet nyt tämän raskauden alettua? Mulla on jokin pakottava tarve varmaan tehä noita testejä ja tein tänäaamuna kolmannen, ihan vaan varmuuden vuoksi. :D
Ensiviikolla olis tarkotus varata neuvolaan aika sekä sen kautta myös varhaisultraan. :)

Huomenta!

Omenansiemen: Mä oon himotestaaja(siis ihan kirjaimellisesti) enkä kyl tiedä kehtaanko myöntää edes itelleni moneenko tikkuun sitä on kuukauden aikana tullu pissittyä.. laughing7
(mutta arviolta varmaan 20kpl :smiley-ashamed005:laughing021)

Turvottaako muilla? Ite oon hoikkarakenteinen 158cm/ 53kg ja turvotus alavatsalla sitä luokkaa että vatsan muoto kertoo jo tilanteesta tarkkanäköisimmille.. mulla on aina menny niin että alkaa näkymään vähän turhankin ajoissa. Viimeraskaudessa ulkopuolisilta tuli onnitteluja rv10 ja moni luuli mun olevan paljon pidemmällä.. sydänäänet on kuulunu vatsanpäältä rv9 neuvolassa ja liikkeet alkanu tuntuu rv13->

Omenansiemen, mä tein neljä testiä, kaksi ekaa oli tosi haaleita niin kolmannesta ja neljännestä uskoin vasta olevani raskaana :D nyt taas tuntuu epätodelliselta, kun odottelen kanssa jotain selkeää raskausoiretta, mutta mitään ei oo vielä ilmaantunu ja nyt kuitenkin jo 5+0 tänään.

Piilo89, mulla tuli kans vatsa edellisessä raskaudessa tosi aikaisin esiin ja sitä oli tosi vaikea piilotella, kun haluttiin paljastaa raskaus vasta nt ultran jälkeen kaikille. Nyt ei vielä täällä oo turvotusta näkyny..

Miten saatte muuten noita kivoja hymiöitä laitettua?

Ei taida mitenkään enemmälti mulla turvottaa. Muuten vaan harmittaa ku pääsi ennen raskautumista ilmestyyn jokunen 'ylimääränen' kilo ku lopetin imetyksen.. täytyis vissiin ottaa lenkkeily päiväohjelmaan että sais tilanteen normalisoitua... kyn syömisellä ei nyt voi kikkailla.. mites te joilla on jo lapsia niin paljonko ruli raskausaikana kiloja ja saitteko imettämällä pois..? Itelläni tuli 12kg ja 6 jäi suoraan synnärille. 2kk imetyksen jälkeen olin omassa painossani takas kunnes imetys loppu ja tuli 2-3kg ylimäärästä..

Mo kyllä niitä testejä meni viime viikolla melkein joka päivä! Ei vaan meinannu uskoa todeksi :) ♥vielä itse aattelin käydä ostaa yhden digin niin teen sen viikonloppuna ja sillon pitäs näyttää jo 3+ clearbluen mittarissa.. ainakin saa itse varmistusta, että se etenee kun muuten sitä varmuutta ei oikein ole kun oireetkin on niin vähäiset ( tissikipu, nännit arat, ruoka maistuu)

Nuppunen, koneella saa hienompia hymiöitä, mut puhelimella kun laittaa normi hymiöitä niin puhelimessa se näyttää tältä mitä tääl on!

Muokattu viimeksi:
Täälläki on pari kertaa 'varmistettu' että testi sanoo varmasti plussaa. Mutta varmin merkki ja 'oire' taitaa olla ne puuttuvat kuukautiset jotka jo yli viikko sitte ois pitäny alkaa :)

Mä oon vasta tehnyt yhden testin mutta jotenkin iskenyt nyt ihan kamala pelko... Tosiaan plussasin ennen menkkoja ja mulla pitäis nekin alkaa huomenna ni jotenkin pelkään et entä jos ne alkaakin ja menee kesken :/ mulla maha ollu eilen ja tänään ihan kamalan turvoksissa ja mulla on sellaset ihan älyttömät menkka kivut mutta luin et monella voi alkuraskaana olla sellasta... Tää on vaa niin erilaista mitä oli ton esikon kanssa... Mulla ei ollu oikeen mitään paitsi sit vähän myöhemmässä vaiheessa sellasta matkapahoinvointia mut nyt mulla on kakkkee mahdollista ja näin aikasin :/ Mies yrittäny lohduttaa vaan et jos nää enteilis et saataiskin nyt tyttö ku on niin erilaista ku esikoinen oli tosiaan poika et pitäis vaa olla stressaamatta ja uskoa et kaikki jatkuu hyvin tästä turvotuksesta ja kivusta huolimatta :)

Toivottavasti ei alakaan menkat MsLola!! Niin miäki oon lukenu, että joillakin saattaa olla tosi kovia "menkkakipuja" tässä alussa ja joillakin vaan vähän juilintaa ja nipistelyä.. Tsemppiä ♥

Minä elelen hieman hiljaiseloa täällä nyt ja kuullostelen, outoja vuotoja on nyt ollut tässä ja pelko on suuri että tässäkö se nyt oli. Ens pe vasta ultra... Järkyttävää olla tälläisessä tilassa, pää sekaisin enkä pysty ajattelemaan mitään muuta kun että nyt odotellaan millon tyyppi tippuu kokonaan matkasta. :/

Voi ei kattilainen!
Koska sulla on alkanut vuodot, onko ollu myös kipuja? :(

Eikö ultraa saanut aiemmin?

Tsemppiä kamalasti! <3

Melkein plussaamisesta lähtien rusehtavaa tuhrua, neuvolasta sanoivat että voi olla normaaliakin. Nyt eilen ja tänään sit punasempaa verta. Kuitenkin nää kaikki vaan wc käyntien yhteydessä eli ei runsasta, ainakaan vielä. Nyt ei oo jomotuksia tai kipuja kuitenkaan ollut, vielä ainakaan. Seuraillaan päivä kerrallaan miten etenee.
Mietin kyllä että olisko pitänyt aikaistaa ultraa, mut en sit tiiä auttaako se, pystyisikö näkee että onko alkava km vai mitä sitten.... Who knows..

Voi ei, tsemppiä kattilainen!! ♥ toivottavasti on vaan harmitonta vuotoa ja hyvä ettei oo kipuja ollu! Hirveän pitkä aika odottaa viikko sinne ultraan :/

Varasin huomiselle jo ultran. En kestä viikkoa. Eihän siellä varmaan vielä mitäön näy mutta jospa jotain sais tietoon että onko harmitonta vai jotain alkavaa km..

Kyllä ne varmaan ainakin osaavat sanoa siellä, että vastaako tilanne kohdussa tämän hetkisiä viikkoja.
Tsemppiä vielä, toivotaan että kaikki on hyvin! <3

Tsemppiä kattilainen!
Eiköhän kaikki ole hyvin, täytyy ainakin uskoa siihen! Nyt vaan täksi illaksi ajatukset ihan muualle ja huomenna selvittämään asiat. :) Olet ajatuksissa!

Takaisin