Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
MaiKhi: sinullahan on toisaalta ihana tilanne, kun saat nyt olla rauhassa vauvan kanssa! Tiedä vaikka virkoja, tai ainakin aluksi taas sijaisuuksia, löytyisi samasta koulusta. :)

Työasiaan... Mulla ei olis ollut kiire pois töistä ja sinnittelen siellä kyllä niin kauan kuin voin. Oon viransijaisena ja viranhaltija on nyt palaamassa omalle paikalleen, kun mä jään pois (ihana pomo järkkäsi näin ♡). Mulla ei siis äippäloman jälkeen oo paikkaa minne palata :(
Ymmärrän hyvin, että stressaa. Toisaalta/onneksi tuossa ajassa ehtii tarvittaessa hakemaan montaa uutta työpaikkaa, että voi olla, että on jokin muu paikka, kun äitiysvapaa loppuu. :)

Ihan mielenkiinnosta kysyn, mikset halua kolmatta sektiota?

Mulla on vaan noi kaksi sektiota takana, eka oli ihan syystä koska tulehdusarvot olivat mitä olivat. Toinen leikattiin lähinnä kun ei muka edennyt tarpeeksi nopeasti. (Olisinko vuorokauden ollut osastolla, supistelut alkoi joku 12h vesien menosta ja nopeammin avautui kuin ekalla kerralla...) Eli en koe, että mulla olisi mitään varsinaista syytä mennä leikkaukseen ja varsinkin edellisestä jäi niin surkeat fiilikset että vapaaehtoisesti en vaan suostu. Muutenkin nyt kaikki on mennyt jotenkin paremmin niin ihan hyvillä fiiliksillä odottelen kevättä. :) Mutta joo, kuten jossain joskus kirjoitinkin niin jokainen tietää mikä on itselle paras vaihtoehto ja mun mielestä sektioissa ei ole mitään "vikaa", en vaan halua enää itselleni ellei tapahdu jotain yllättävää.
Tietysti myös olen haaveillut vähän useammasta lapsesta, enkä haluaisi että lääkärit määräävät lapsilukuni sen mukaan mihin mä en muka pysty. :shifty: Haha, joo mä olen vähän katkera tosta toisesta leikkauksesta. :rolleyes:

• Tykkään
Reaktiot: Dee
Sitruunahappo: minä olen aikanani saanut ohjeen että jos 2 sektiota, kohtu ei varmuudella kestä enää synnytys supistuksia kun on verrattavissa paperiin jo...... mt mistäpä sitä tietää missä kunnossa se kohtu todellisuudessa on! Tiedän kyllä tunteen ettei haluaisi sektioon, itselle oli kova paikka sektion jälkeen etten saisi kokea alatiesynnytystä.. kivut tiesin kun sektioon mennyt synnytys käynnistyi normaalisti tosi voimakkaisiin supistuksiin ennen saliin menoa. toivotaan että synnytys jättää hyvän mielen kuitenkin oli se sitten miten tahansa toteutunut! itse kullekkin!

• Tykkään
Reaktiot: Dee
No, tiedän että mun mielenterveys ei välttämättä kestäisi enää kolmatta sektiota. Tälleen ihan suoraan sanoen. Ja hyvin monissa maissa suositellaan yrittämään alakautta ellei mitään esteitä ole. Joku mainitsi jossain, ettei ihan oo tota luottoa aina suomen terveydenhuoltoon ja oon osittain samaa mieltä. Joitain tietoja ja suosituksia voisi päivittää.

Mutta joo, jokainen tekee niinkuin parhaalta tuntuu. :) Mulla on onneksi ainakin hyvin parantuneet leikkausarvet eikä ilmeisesti mitään suurempaa ohentumaa, mutta eihän sitä tosiaan oikein voi arvioida ellei leikata... :smiley-angelic003 No, luotan kuitenkin sairaalaan sen verran että jos jotain sattuu niin apu on lähellä.

Itselläni esikoista odottaessa työpaikka päätettiin sulkea kokonaan ja äitiysloman jälkeen jäin työttömäksi. Työttömyyskorvauksella olisin ollut kotona pidempään ellen olisi raskautunut uudestaan. Nyt siis päätin käydä "tuulettamassa päätä" ennen kuin taas jään kotiin. Jos mulla olis ollu työpaikka mihin mennä ja hoitovapaa ainut mahdollisuus jäädä kotiin lapsen kans, se ei olisi rahallisesti onnistunut. Kotihoidontuella emme olisi pärjänneet. Eli itse olen loppujen lopuksi tyytyväinem että työttömyyskorvauksen turvin saan lasten kanssa olla kotona. Stressaan töiden saantia sitten taas kun sen aika on... liitonpäiviä on jäljellä tälle kakkostulokkaallekin vielä hyvin.. työttömyydenkin siis voi kääntää myös positiiviseksi...

Lisäyksenä että täälläki tuo b-streptokokki löytyi esikoisen aikaan. Ei lääkitty raskausaikana koska uusii niin herkästi eikä mitään hälyyttävää oirehdintaa ollu. Supisteli paljon joo mutta tulkitsin itse rasituksesta johtuviksi eikä terveydenhuollon puoleltakaan muuta epäilty.. vesien menon jälkeen sitte tosiaan se ab ttiputus useamman kerran... ainut kauhukuva koko synnytyksestä oliki se kanyyli kämmenselässä että jos tuosta ei selvinnyt lukijalle niin tarkennan että synnytys on ollu ilmeisen helppo ku muuta en kokenu synnytyksessä kamalana..

Muokattu viimeksi:
Minulla oli esikoisen jälkeen ja (toivottavasti) on tämän kakkosenkin jälkeen työpaikka, johon palata. Toisaalta toivoisin, että ei olisi vaan voisin jäädä työttömänä kotiin pienteni kanssa. Esikoisen kanssa olin vuoden kotona ja sitten oli pakko mennä takaisin töihin kun talous ei olisi kestänyt enempää. Olemme mieheni kanssa sopineet, että nyt on sama homma. Se kotihoidontuki kun on niin pieni, että ei sillä tule toimeen...

Meidän Mytyllä oli merenneitoleikit menossa, joten sukupuolesta ei oo edes pientä veikkausta. :( toki vahva tyttöfiilis ollu jo pitkään itellä. :) paino 480g ja pitkä kinttunen lapsi vissiin tulossa kätilön mukaan. :D reisiluun mitta vastas viikkoa enemmän kuin muut mitat. Toki itse 170cm pitkä ja mies 195cm pitkä. :D
Niin ja kaikki oli hyvin ❤

Mulla on leikkaava lääkäri arvioinut molemmissa sektioissa kohdun kunnon ja edellisessä juuri sanoi, että näyttäis vielä kestävän raskauden. Naistenklinikalla ainakin arvioidaan joka sektiossa tilanne uusiks. Mä käsitin, että kahden sektion jälkeen sen leikkausarven kohta on jo ohuempi ja kohdun repeämän riski kasvaa sen takia. Ja ettei siksi kohtu välttämättä kestä ponnistamista. Viillothan pyritään tekemään aina samaan kohtaan. Sektioitahan voidaan tehdä useitakin, se vaan riippuu kohdun kunnosta, suositellaanko uusia raskauksia. Aiemmin suositus oli kai maksimissaan kolme, mutta oon lukenut useistakin tapauksista, joissa on tehty neljä (mm. Victoria Beckham ;) ) ja enemmänkin.

Joo mäkin oon netistä lukenut että jollekin oli tehty olikos se kuusi sektiota. :eek: Mä en varmaan olisi enää uskaltanut. :grin
Mulla on muuten semmonen käsitys että mun kohdun arvet olisi eri paikoissa. o_O Näin ainakin ymmärsin papereista. No, eka leikkaus olikin aika outo... Esim se että oli kiireellinen ja leikattiin pystyviillolla. (Joka siis yleensä tehdään vain hätäsektioissa.) Vähän toisessa leikkauksessa ihmettelivät että miksi se on niin tehty. :rolleyes: No, samapa tuo, ei mun vatsaa kauniiksi voinut kehua aiemminkaan. :grin

Kiva kuulla rakenneultrakuulumisiakin. :Heartred Ja hauskaa seurailla tätä sukupuolilupaus jakaumaa. Vaikka meillä olikin turhankin siveä tapaus... :hilarious:

Sitruunahapon tekstistä jälleen innostuneen... Oooonko kukaan mahdollisesti kärryillä kuinka monta tyttö-/poikalupausta toukokuisissa on? :)

Lista pitäisi tehdä!! Kannatetaan täällä myös! Kuka on reipas ja ahkera? :)

Jos tekee tähän alle vaan niin että uusi viesti jossa lukee tyttö ja toiseen jossa poika ja käydään tykkäämässä sitä kumpi on tulossa :)

Takaisin