Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en ole somessa kertonut raskaudestani. Vieläkään ei kovin moni tiedä tulokkaasta, ehkä 10 hlöä.

Pari vkoa sitten kävin ru ja poikalupaus tuli❤️
Mitäs te muut ootte vauvalle jo ostaneet?
Mä ostin emmaljungan yhdistelmät (joo ajoissa ostinmut sain edullisesti käytettynä). 2 bodya, ihanat velour housut ja siihen body. Tosin aika vaikea löytää 56-60 cm vaatteita.

Liitteet

• image.jpeg
    image.jpeg
    340.3 KB · Katsottu: 17
Voi kuule.. Tuttua on!! Munkin yks ystävän anoppi oli nähny mut jossain kaupungilla ja soittanut mun kaverille, et mä oon raskaana.. Ystäväni sit soittamaan mulle että et sit oo viittiny kertoo vaan pitää tollai kuulla se.. Kyllä vähän otti päähän vakuutella et en ole raskaana ja ko ystävä olisi kyllä ensimmäisten joukossa joka asiasta kuulisi, jos näin pääsisi käymään!!

Meillä on valmiina yhdistelmävaunut(löyty edullisesti uutena vaunut, joista saa myöhemmin rattaat ja johon tulee lisäksi turvaistuin mukana ja kaikkee muuta tarpeellista), hoitopöytä, pinnasänky (löyty käytettynä 10 eurolla) ja sitten muutamia vaatteita. Saan yhdeltä perheeltä missä oon ollut lastenhoitajana läjän vaatteita niin katon mitä kaikkee siellä on ennenku alan osteleen. Vaatteet tuun kyl hankkimaan pääsääntöisesti kirpputorilta.

Me kans joulun jälkeen käytiin vaunut varaamassa js tilaamassa. Säilytetään ne kaupassa ja keväämmällä käydään hakee kotiin. Muutaman bodyn oon ostanut nyt ru:n jälkeen. :)
Nyt äippäpakkausta odotellessa <3

Meillä kans töissä kun sijaisena nyt joulun ajan oon ja kun sairaalan vaatteet sen verran löysät nii muutamat on uskaltanu kysyä että onko masussa jotain ja osa on sit kuullu kun on puhuttu niin sit ovat sanoneet että kyllä he ovat katsoneet ettei kesällä tollanen masu ollut mut eivät kehdanneet kysyä :D

Mitenkäs muiden miehet tulee raskaudessa? Omani söi just mun ruuat jotka jätin lautaselle odottaan närästyksen helpottamista. En voi lopettaa nauramista täällä! :'D Hahahaha. Voi raukka, luuli, etten syö enää ja nyt on kurjan ja syyllisen näköinen. :D

Voi kuule.. Tuttua on!! Munkin yks ystävän anoppi oli nähny mut jossain kaupungilla ja soittanut mun kaverille, et mä oon raskaana.. Ystäväni sit soittamaan mulle että et sit oo viittiny kertoo vaan pitää tollai kuulla se.. Kyllä vähän otti päähän vakuutella et en ole raskaana ja ko ystävä olisi kyllä ensimmäisten joukossa joka asiasta kuulisi, jos näin pääsisi käymään!!

Tällasten tarinoiden jälkeen oon kyllä iloinen, että asun isossa kaupungissa, että ei vaaraa juoruilusta. Toi olis TODELLA ärsyttävää, siis vaikka oliskin raskaana, toitotella koko maailmalle toisen yksityisasioita. :shifty:

Tällasten tarinoiden jälkeen oon kyllä iloinen, että asun isossa kaupungissa, että ei vaaraa juoruilusta. Toi olis TODELLA ärsyttävää, siis vaikka oliskin raskaana, toitotella koko maailmalle toisen yksityisasioita. :shifty:

Juu, ei tämäkään mikään ihan pikkukaupunki oo.. Palttiarallaa 100 000 asukasta.. :)

itsekin asun niin pienellä paikkakunnalla etten ole halunnut monelle kuuluttaa odotustani.Tuntuu että kaikki tietää paremmin muiden kun omat asiat.Eiköhän mahastani rupea erottumaan odotukseni muille mut mäkään en voi sietää semmoisia ihmisiä että heti ollaan muiden asioita kantelemassa.

Täällä oli jossain puhetta niistä neuvolakäynneistä (oisko ollu neuvolat ketjussa) ni mun piti tarkistaa ihan et miten meillä oli näitä. Mun mielestä näitä on ihan liian vähän, 8krt neuvola/lääkäri, 2 ultraa ja kotikäynti. Kaarinassa kun oltiin niin siellä sanoi neuvolasta että ensisynnyttäjällä 13 käyntiä neuvolassa/lääkärissä, kaksi ultraa ja kotikäynti.
Uudelleensynnyttäjillä 9 neuvolaa/lääkäriä ja kaksi ultraa.

Mun mielestä kunnat säästää ihan väärissä asioissa. :/ luulis et tässä nimenomaan ei lähdettäis säästöjä kunnittain tekemään. Taidan muuttaa anopin luo kaarinaan loppu raskaudeks. :D

Ja me siis ollaan Lappeenrannasta itse..

Liitteet

• WP_20160104_001.jpg
    WP_20160104_001.jpg
    822.8 KB · Katsottu: 34
Meillä (Hki) 9 th ennen synnytystä, 2 lääkäri, 1 kotikäynti, 1 jälkitarkastus (th tai l), 2 ultraa. Lisäksi perhevalmennusta ja kai yki fysioterapeutin luento. Jos ei tuu mitään häikkää, mulle lääkärikäynnit on resurssien tuhlausta ts olisin ton ekankin voinut jättää väliin. Olis hyvin sopinut, että jos tulee jotain, voi mennä lääkärille tai th konsultoida, mutta mun ekan ajan olis voinut antaa sille tk-päivystyksessä seuraavana olevalle. Neuvolakäyntien määrä tuntuu kans paljolta, mut vaikea sanoa vielä onko tarpeeksi/sopivasti. Olen kaksi kertaa käynyt kuuntelemassa sydä ääniäkin eli toi avoneuvolakin on hyvä systeemi. Varmaan näin ensisynnyttäjälle ihan hyvä, että seurataan, kun kaikki on uutta, mutta ehkä vähemmälläkin pärjäisi, jos ei oo mitään ihmeellistä probleemaa.

• Tykkään
Reaktiot: Dee
Täällä ensisynnyttäjillä neuvolakäyntejä on alkuun 4 viikon välein, eli nyt on ollut 4 käyntiä(niistä yhdellä käynnillä oli samalla lääkäri). Ultrattu on ekalla käynnillä, nt-ultrassa, lääkärikäynnillä ja rakenneultrassa.Sydänäänet kuunnellaan joka käynnillä. En tiedä koska alkaa käynnit tihenemään niin, tänään oli käynti ja seuraava taas 4 viikon päästä. Itselle on nyt tää kerran kuussa ollut oikein sopiva ja tuntunut riittävän.

Sf-mitta tänään 23 cm(rv 22+5) mutta kun vauva kasvaa ihan normaalisti, vastasi rakenneultrassa päivää pienempää ku viikot ja painokin viikkojen mukana, niin enää ei huoleta yläkäyrillä menevä sf-mittakaan. Painoa tullut nyt alusta alkaen 3,5kg, tänään neuvolantäti kehui että hienosti pysynyt paino kurissa(mulla bmi yli 35).

• Tykkään
Reaktiot: Dee
Täällä käydään neuvolassa kerran kuussa oli suositukset mitä vaan. Nyt jo ollut kaks ylimäärästä ja rv 20 menossa :D

Minäkin ihmettelen kun itselllä ollut vasta kerran neuvola jos ei oteta huomioon ultria ja lääkäriä.Ehkä uudelleensynnyttäjillä on vaan harvemmin käyntejä?Toinen käynti on nyt to rv 22.

Samaa mietin Tuiskunen, ja sydänäänet oon tosissaan kuullu vasta kerran hetken aikaa nt ultrassa. Ekasta muistan et ne sydänäänet oli aina sen neuvolan kohokohta. :)

Minä en ole edes varma kuunnellaanko enää edes sydänääniä neuvolassa kun suuri osa neuvolapalveluista siirtyi lähimpään isompaan kaupunkiin.Sydänäänet olen kuullut tähän mennessä vain ultrissa.

Onpas tullut viestejä, kun oon ollu joulutauolla. Pikkuinen potkuttelee ja lujaa, mutta on niin syvällä vatsanpeitteiden (läskin :D) alla, että mies on vasta kerran tuntenu potkun käteen. Sattu just uuden vuoden aattona kivasti tuntumaan. :)

Ultran jälkeen olin kyllä tosi kipeä, kun ultraaja painoi tosi lujaa, kun sen verran hyvin oli vauva piilossa. Muutenkin oli aika nihkeä käynti, mutta oli kuitenkin kiva, kun ultra oli jo ennen joulua ja sieltä sai hyvät uutiset mukaan. Niin ja poikaa epäili, ei kyllä ollut ihan varma. Nyt on sitten nimiongelma, pojan nimi on vaikeampi meille kuin tytön!

En oo vielä tehnyt mitään hankintoja. Rattaita ollaan miehen kanssa jo kateltu, samoin pinnasänkyä (halutaan sellainen, josta saa sitten juniorisängyn). Olen myös tehnyt listaa tarvittavasta tavarasta. Kun on suvussa lapsia ja itse työskennellyt lastenhoitajana, niin on jonkinlaista kuvaa siitä, mitä tulee tarvitsemaan, vaikka esikoista odotankin. Ja perheeltä tulee varmaan ainakin vaatteita käytettynä, niin en oo siksikään ostellut.

Tilasin mä kyllä itselleni parit odotusajan liivit ja oon supertyytyväinen! Ne on niin mukavat, että vois pitää nukkuessakin. Suomesta varmasti saa hyviä, mutta mun liivikoko on sellanen, että joutuis ostaa liivikaupasta, niin ulkomailta tilatessa säästää. Nyt vielä erityisesti, kun koko on kasvanut (UK-koko on 34H, mikä Suomi-koossa on jotain kamalaa, oisko 75I).

Mulla on ollut ultrien lisäksi eka neuvola ja sitten neuvolalääkäri. Täällä käynnit tihenee loppua kohden. Niin ja sydänäänet kuunneltiin lääkärissä nopsaan, mut se onki ainoo kerta, kun ollaan ne kuultu. Parin viikon päästä neuvolaan seuraavan kerran, silloin Kela-asiaa & tällä kertaa dopplerikin käyttöön. :)

Pojan nimi tuottaa meillekin ongelmia :P Etunimen keksin melkein heti (tai ekan vaihtoehdon, sitä makustellaan vielä), mutta toista ei olla vielä keksitty. Halutaan siis kaksi nimeä, jotka sais mielellään sopia myös isosiskojen nimiin. Lapset on ehdottaneet mm Petteri (Punakuono)a :D

Meiltä puuttuu pelkästään vauvakaukalo, telakka ja matkarattaat, joihin se kaukalo sopisi. Lastenvaunut löytyy jo, tosin ne on niin vanhat ja kuluneet, et saatetaan ostaa kaverilta niiden varavaunut pois. Lisäks olis sisarusrattaat, jotka pitäis myydä pois, kun ei ole tulossa enää neljättä muksua pienellä ikäerolla tähän tulevaan vauvaan (tytöt nyt 6 ja 4, eivätkä ole istuneet rattaissa pariin vuoteen). Jotenkin on vaan venynyt niiden myynti... Oon tosi laiska laittamaan ilmoituksia tori.fi:in tjms. Ai nii, onhan meillä mökillä vielä kaksosten vaunut :D hertsileeri, kun noita on kertynyt.

Täällä on alkaa tänään rv 21 ja kotiuduttiin juuri rakenneultrasta. Kaikki oli hyvin ja kaveri oli hyvin vilkas. Nyt voi taas huokasta helpotuksesta. <3 Jännitys sukupuolesta tosin säilyy loppuun asti, kun "toukka" oli niin kippurassa, että kätilö ei uskaltanu antaa kuin hyvin varovaisen tyttölupauksen. Saas nähdä oliko oikeassa, kun itsellä (+kaikilla muillakin mahan nähneillä) on koko ajan ollut ihan "poikafiilis".

Käytiin jo viime viikolla ostamassa vaunut ja kaukalo, kun oli hyvät tarjoukset. Melkein kaikki muut isot tavarat saadaan käytettyinä tuttavilta ja sukulaisilta. Nyt vaan odotellaan kevääseen, että saadaan käyttäjä maailmaan. =)

Takaisin