Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
enpä ole ilmoitellut mitään somessa ja tuskin ilmoittelen myöhemminkään:) syntymästä sitten

Rakenneultrassa löytyi terve poika! Olin iloisessa shokissa koko illan, mähän olin ihan varma, että kolmas tyttö sieltä tulee. Nyt meni nimet ja garderoobi uusiksi :P Vaikea tajuta vieläkään koko juttua. Istukka takaseinässä tällä kertaa, kohdun suun yläpuolella, mutta nousee koko ajan ylemmäksi. Olin töissä koko illan, 11 tuntia, niin en kerennyt tänne päivittämään tilannetta :D Selkä ei kyllä kiitellyt, unohdin laittaa sen tukivyön taas ja kun illalla sänkyyn köllähdin, niin en meinannut saada kylkeä käännettyä kun selkä meni niin jumiin.

Kolme kuukautta töitä jäljellä! Äkkiä se menee, eiks ni? Vähän malttamattomana äippälomaa odottelen :D

Mä en myöskään ole ilmoitellut somessa mitään, livenä jos joku on kysynyt niin olen kyllä myöntänyt ja eilen tuon ru:n jälkeen kerroin kyllä monelle työkaverille ihan itse. Ihmiset ihmetteli, et miks mä olin niin hyvällä tuulella :D Tuntui kyllä, kuin olis leijunut 10cm maan pinnan yläpuolella.

Tietääkö kukaan tästä ilmaisesta babyboxista (www.babybox.fi)? Mitä pitää sisällään ja kun kerran ilmainen on niin mitä muuta vaatii kuin sen että sähköpostiin tulee markkinointiviestejä? :)

Tietääkö kukaan tästä ilmaisesta babyboxista (www.babybox.fi)? Mitä pitää sisällään ja kun kerran ilmainen on niin mitä muuta vaatii kuin sen että sähköpostiin tulee markkinointiviestejä? :)

Minä hain ton ennen joulua. Siellä oli esitteitä, vaippoja, kosteuspyyhkeitä, kuolalappu, rätti, näyte rasva, öööö mitäs muuta. Ei vaadi muuta kun maili johon tulee koodi jolla sen saa haettua:) ihan kiva tollanen pikku pakkaus:)

Tuosta somesta... Minä kerroin siellä esikoisesta sitten kun tulimme kotiin. Ne kaverit, joiden kanssa olen enemmänkin tekemisissä, tiesivät muutenkin raskaudesta. Minä itse en halua laittaa lapsistani kuvia someen. Muutaman kuvan olen esikoisesta laittanut, mutta en kovin montaa. Meillä onneksi on kaikki ihan itse ymmärtäneet olla puhumatta tästä(kään) raskaudesta somessa. Minun mielestä se on jokaisen parin oma asia kertoa tai olla kertomatta asiasta siellä.

Mun ystävistä vain ehkä 5 tietää, sukulaisista mun sisko (vanhempia ei ole) ja miehen perhe. Kaikille on painotettu, että asiaa ei saa levittää, eikä varsinkaan somessa kommentoida mitään. Anoppi on superinnoissaan, mutta sekin on hillinnyt itsensä, ihme kyllä. En halua joutua selittelemään kovin laajalle joukolle, jos kaikki ei menekään hyvin eli siksi näin niukka tiedotuslinja. Mulla todella laajat verkostot ja FBssa paljon kavereita ja tuttuja, eli suurin osa ei-niin-läheisiä, että haluaisin heidän tietävän.

Mäkin olen tuota some asiaa miettinyt. Itsehän pystyy vaikuttaa mitä julkaisee ja mitä kuvia laittaa mut ongelma onkin siinä että kun kaveritkin saattavat jostain illanistujaisista pistää kuvia niin jos haluaa pitää somesta pois raskaustiedon niin pitää vähän kuviin osata mennä asentoihin tai taustalle ettei masu näy :D
Ei sinänsä haittaa vaikka asia tietoon menisikin, kaikki tutut, ystävät ka sukulaiset tietää mut vielä en ole kuitenkaan kokonaan asiaa julkiseksi tehnyt somessa. Jouluna teki mieli kyllä kuva laittaa josta maha olisi kyllä näkynyt mut en sit laittanukaan. :)

Sain siskoltani ihanan uuden vuoden viestin :) (hänellä on itsellään viisi lasta):
Tuokoon uusi vuosi paljon närästystä, kiloja, vatsanahkan venymistä, mielitekoja ja lopulta vaipanvaihtoja, pukluja, yövalvomisia ja vauvantuoksuja :)
Näillähän me kaikki tähän vuoteen mennään. :) siis hyvää uutta vuotta kaikille!

Mä taisin kertoa somessa jo sen ekan ultran jälkeen. :rolleyes: Mulla on kavereina lähinnä no... Ihan oikeita kavereita. On muutama hyvänpäivän tuttukin, mutta olen rajannut heidät toiselle listalle. Laitan henkilökohtaisemmat asiat näkymään vaan läheisemmille.

Babyboxin ehkä otan jos tiedän vaan pääseväni joskus hakemaan sellaisen. :grin Täällä ei ole ko liikkeitä...

Liberolaukku muuten pitää nykyisin ymmärtääkseni hakea itse jostain kaupasta, niitä ei kai enää jaeta synnärillä. Että muistakaa kaikki liittyä siihen liberokerhoon niin saatte ajoissa sen lapun jolla hakea sen. :wink Olenkohan itsekään päivittänyt vielä uutta raskautta sinne... :shy:

Ilmoitin eilen somessa raskaudesta. Olin jo päättänyt että ru:n jälkeen sitten. Vaikka suurin osa kyllä tiesikin, kun esim esikoisen aikaisissa mammaryhmissä olen siitä "puhunut" keskenmenoista ja hoidoista lähtien, sekä suurin osa kavereistakin sen tiesi ☺ Esikoisesta ilmoitin jo ekan ultran jälkeen, mut nyt on niin monesti tullu takapakkia että olin enemmän varpaillani. Tälläisen kuvan kera toivotin hyvät uudetvuodet facessa ☺

Liitteet

• 1451682368214.jpg
    1451682368214.jpg
    41.6 KB · Katsottu: 45
Muokattu viimeksi:
Täällä kans ilmoitettu rakenneultran jälkeen somessa :) se on ihan hassua kun ihmiset ei uskalla suoraa kysyä ootko raskaana, esimerkiksi työkaverit töissä. Just tänään katsoin niin 8 kiloa tullut lisää ja tänään rv 22+1, et vatsa näkyy kunnolla jo :D

Luulen, että osin sen takia ei uskalleta kysyä (mikä on musta kyllä ihan hyvä), että esim. muutamalle mun ylipainoiselle tutulle on käynyt niin, että joku on innokkaana tullut onnittelemaan perheenlisäyksestä ym ja kaveri on ollut tosi kiusaantunut, että "ei, mä oon vaan lihava". Toinen näistä on hyvä ystäväni ja hänelle jäänyt raskauskiloja, kun pari viimeisintä lasta tullut tosi lyhyellä erolla ts. kysyjä on vissiin aatellut, että nyt sitten kolmatta pukkaa heti päälle. Ja ystävä on kärsinyt aika paljon siitä, että ei ole kahden pienen lapsen kanssa pystynyt pitämään itsestään niin hyvää huolta kuin olisi halunnut, että koki raskauskyselyn tosi ikävänä, ikäänkuin alleviivaavana, että hän ON todella paksu. Oon kuullut vastaavista muistakin tapauksista, että ehkä sen takia ihmiset ovat hieman varovaisia.

Että en itsekään kysele kenenkään mahoista mitään, jos ei joku itse kerro, koska tosiaan joskus pullistuminen voi olla ihan muuta kuin iloista jälkikasvuasiaa. :rolleyes:

Juu mä olen saanut viimeisen 15 vuoden ajan aina välillä puolitutuilta onnitteluja tulevasta perheenlisäyksestä. Oon kyllä sitten aina kommentoinut että tää omena on kyllä hyvin syötettyä läskiä. Tavallaan nuo mulle sanotut tokaisut ei oo haitanneet mutta se että ihmiset on menneet onnittelemaan mun vanhempia asiasta niin on saaneet mut ärtymään. Kiva siinä sitten oli vastailla vanhempien soittoihin et "ei, kyllä se on edelleen ihan läskiä vaan".
No nyt asia on tietty toisin :) mutta eipä musta nää oonko raskaana vai vaan taas "hyvin syöny" jouluna :) Läheiset ihmiset tietää asian oikean laidan ja muille se ei kuulu. Someen en aio mitään laittaa. Sitten kun napero on syntynyt niin siitä ilmotan.

Mulla myös on sitä ylimääräistä päässyt kertymään ihan kiitettävästi myös tuohon vatsanseutuville. Nyt kuitenkin on jo kaikkien mielestä ihan selvä vauvamasu. Silti miehet töissä ei oo sanoneet yhtään mitään. Tosin ne ei välttämättä oikeesti edes tajuu/huomaa mitään. :D Välillä vaan ihan naurattaa kun en tuota masua mitenkään peittele ja mulle aletaan jutteleen juhlien/viikonlopun kosteasta vietosta. En sitten siihenkään ole mitään sanonut, naureskellut vaan. :D Niin ja ihan peittelemättä ja ääneen olen töissäkin raskaudestani puhunut niille, jotka siitä jo tietävät.

Mun vanhemmat kans sai onnitteluja meidän häissä!!! Vaikka mielestäni puku hoikensi, keventelin juhlia varten ja olin mielestäni jopa kaunis. Kaikki tämmöset muistot meni kyllä murskaksi. Lisäksi koin loukkaavana sen, että samainen henkilö näki minun juovan alkoholia mitä en pisaraakaan raskaana ollessa ottaisi!

Meillä myös tuli kommenttia kolmesti mahani koosta ennen kuin raskauduin.
Ensimmäinen tuli 5kk esikoisen syntymän jälkeen. Minulla maha oli niin valtava lopussa, että minulle jäi mahaan 'pussukka'.
Hevosta hakiessaan eräs tuttu kysyi 'Niin koskas teillä olikaan laskettu aika tän tokan kanssa' ja vilkaisi mahaani, kun esikoinen istui sylissäni. Nolo hetki sekä minulle, hänelle, että kahdelle hänen kaverilleenkin, joille hevonen siis oli menossa.

Toisen kerran miehen isä kysyi kesken hevosten karkureissun isolle tielle, että olenko raskaana, kun maha on niin pullistunut ulos ja iso.

Kolmas olikin poikamme serkun synttäreillä, kun synttärisankarin äidin täti oli katsonut, silloin aika pientä, kumpuani ja mennyt onnittelemaan koko miehen suvun lävitse ennen kuin itse kuultiin asiasta...

Ja siis hyvinkin tietoinen olin, että sitä ylimääräistä on varsinkin vatsan seuduilla reippaasti ja olin siitä ihan puhunutkin...

Takaisin