Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin on liikehdintä aika vähäistä mutta jos mietin niin ei ole 3 muutakaan lasta olleet kokoajan liikkeessä.jostain luin et sikiö tässä vaiheessa 20rv nukkuu jopa 20h ja valveille sen loput 4h.

Eipä täälläkään (oliskohan tänään 18+4?) oikein kunnon liikkeitä vielä tunnu. Sellasta ajoittaista "kadonnut pieru"-kuplintaa ja joskus hätkähdän, että oho, olikohan toi nyt joku Liike, mutta sitten taas pitkiä aikoja, siis päivä tai pari, kun ei tunnu mitään. Vatsa myös jonain päivänä (erityisesti iltaisin) paljon suurempi, mutta esim. eilen olin salilla ja katsoin sivuprofiilia (trikoot ja suht tiukka paita), eikä näy kyllä oikein mitään ts. jos ei tietäisi, ei varmaan ulkopuolelta olis näyttänyt siltä, että oon raskaana.

Täällä myös hiljaisempi kausi, mutta en ole huolestunut kuitenkaan pahasti.
Välillä tuntuu pientä möyrintää, mutta miettii aina uudestaan näinköhän kuvittelin vain.

Tänään kaivoin tuplat satulahuoneesta taloon sisälle ja ihastelin muutamaa 50-56 bodya ja yökkäriä. Voi kun ne on niin pieniä :3

Nyt on selvästi alkanut oleen rytmi pienellä, aamuisin ja iltaisin kauheet potkunyrkkeilyt menossa ja päivisin rauhallisempaa. Aika tarkkaa menee jo kellonkin kanssa nää potkimiset, pääsi mieskin kokeilemaan vatsan päältä ku tietää vähä koska odottaa potkujen alkamista ☺ nyt siis rv 21+ 3 . Maanantaina vihdoin rakenneultra ☺

Täällä rv 21+4 ja noin 3vk on jo päivittäin tuntunut liikkeitä. Viimisen viikon jo useita kertoja päivässä(4-5 ainakin). Ekoja ja satunnaisia liikkeitä tuntunut jo jostain rv13-14 lähtien. Kumma vaan ku näin hyvin ja pitkään jo liikkeet tuntuneet ku ostukka on edessä.. itse en oo pistäny merkille miten liikehdinnät menee kellon kanssa mutta kun illalla laittaa pötkölleen niin mylläys alkaa. Samoin nyt joulun aikana kun jotain makeaa napsinut tai limua juopassut niin hetken päästä disco alkaa

noista liikkeistä tuli mieleen että liikkeiden seuranta ohjeessa taisi olla ohje että jos liikkeitä ei ala tuntumaan jonkin ajan kuluttua niin kehotettiin juomaan just jotain sokerista kokeilemaan uudelleen:)

Onko muilla kotidoppleria käytössä? Me ostettiin tänään Caremaxx merkkinen doppleri ja nyt sit ihmetellään kun ei ole sydänääniä löytynyt. Hmmm... Onko laitteessa vikaa, käyttäjässä vikaa vai syytä huolestua? :sour: Nyt ei tiedä että minkä varaan laskisi noista kolmesta vaihtoehdosta. :nailbiting: Löytyykö muilla äänet aina, vai jääkö joskus kuulematta? Meillä kokeiltu tänään kolme kertaa eri aikoihin ja mitään ei ole kuulunut eikä löytynyt, vaikka kuinka yrittänyt eri kohdista pidempiäkin aikoja etsiä ääniä. :grumpy: En nyt jostain syystä osaa oikein edes huolestua, kun tuntuu että vika on siinä, etten vaan osaa tai laite ei toimi.

Kannattaa kokeilla ihan alavatsalta ensin, ja laittaa tarpeeksi geeliä. Sitten jos sieltä ei onnistu niin sitten lähteä navan vierestä alaspäin hitaasti. Meilläkin saanut alkuun etsiä pitkään että löytynyt oikea kohta mistä kokeilla. Varmasti kaikki on hyvin ☺

Alavatsalta niitä alkuunsa etsinkin ja sitten navan seudulta. Pitänee illalla vielä olla kärsivällisempi ja yrittää pidempään hakea ääniä, jos vaikka löytyisi. :grin Mullakin on kyllä sellanen olo ja tuntemus et kaikki on hyvin. :happy: Oisko se se äidinvaisto? :p

Aina ei kuulu jos sattuukin samaan kohtaan oman sykkeen kanssa tai vaihtoehtoisesti napanuoran kanssa. :)
Tänään tuntui sellaista möyrintää, ettei enää harmita dopplerin myynti niin paljoa. Tänään 18+5 ja mies ei ole vielä kertaakaan kuullut sykkeitä.. Minua harmittaa kauheasti, miestä ei kuulemma niinkään.

Tiistaina jos hänkin pääsisi kuulemaan.

Jokos muut tuntee mahan päältä missä vauva sillä hetkellä möyrii?
Aika usein meidän tirriäinen tuntuu viihtyvän 'pinnassa' ja varsinkin jos on tuossa navan kohdilla, niin sen tuntee helposti ulospäin kovana "puikulana" :)
Esikoisen kohdalla neuvolassa näyttivät 'tässä hän nyt on', mutta poitsu viihtyi ennemmin syvemmällä ja peppu eteenpäin :D

Kyllä mulla kestää joka kerta pitkään löytää äänet. Tosin epäilen edessä olevaa istukkaa koska en tunne mitään liikkeitäkään. Luulisin että myös se voi vaikuttaa. Kotidopplerithan on paljon heikkotehoisempia kuin neuvolan. Itse olen huomannut että löytyy paremmin kun on selällään ja jalat vähän koukussa sekä geeliä pitää olla paljon. Ei kannata liikuttaa liian nopeasti. Itselläni on myös reippaasti ylimääräisiä vatsanpeitteitä :rolleyes: joten joudun myös painamaan dopperilla aika kovaa jotta äänet saa kuuluviin. tällä hetkellä rv 18+4 ja äänet löytyy ihan alavatsalta edelleen.

Mulla frozenflower pimpula tykkää kans usein oleilla navan molemmin puolin pinnassa ja puskee läpi että melkein sattuu. Potkut pääosin alavatsalle tulee.
Välillä asettautuu myös alavatsalle poikittain pintaan ja se sattuu ja ei kärsi kunnolla suorassa olla :D

Doppleria en ole ehkä rv18 jälkeen käyttänyt kun liikkeitä päivittäin tuntuu ja varsin eläväistä mylläystä varsinkin aamuisin ja iltaisin tulee.
Tänään 22+2:)

Se ois sitten 40 min rakenneultraan. Jännitttää niin että yöllä en nukkunut silmäystäkään.... Apua.

Oliko meillä vasta puhetta harjoitussupistuksista? Täällä ollaan päästy nyt kunnolla niiden äärelle. Unohdin SI-vyön tänään kotiin, joten lantio alkoi kipuilla jo melko pian töiden aloittamisen jälkeen. Aamukuormien purkamisen jälkeen tulikin sellainen puolen tunnin harkkasuppari, joka helpotti vain istumisella. Myöhemmin tuli vielä pari pitkää lisää. Kyllä se sen verran vatsaa kiristää, että mulla ainakin on kävely hitaampaa ja varovaisemmin tulee liikuttua.

Mulla on Angelsounds mini-kotidoppleri ja on kyl toiminu tosi hyvin! Iltasella(aamusin parempi) oon maanu selälläni lattialla ja rasvannu ihan vartalovoiteella (geeliä ei ole) alavatsan seudun. Painaa saa hieman ja etsiä, mut kyl se syke yleensä löytyy kun sen kerran paikantaa. Ollut suuri apu "paniikeissa" kun ei viikkoja vielä kuin 19+ ja istukka edessä, enkä ole liikkeitäkään vielä havainnut (esikoinen tulossa, joten en tiedä miltä tuntuu).

Täällä on ollut aiemmin juttua jo useamman kerran äitiyspakkauksesta. Tarvitsin hieman neuvoa koska asun ulkomailla eikä siis mahdollisuutta pakkaukseen. Onko joku halukas myymään omansa käyttämättömänä tai vinkata mistä lähteä kysymään?

Prego, ainakin aikoinaan äitiyspakkauksen on voinut ostaa suoraan Reima Oy:ltä jos ei kuulu näihin jotka sen saisivat kelasta.

Pistä sinne sähköpostia tai soittele ja kysele :)

Takaisin