Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sitä sanotaan kela neuvolaksi kun siellä silloin neuvolan täti opastaa kelan tukien haussa ja antaa sen todistuksen yms. Ihan siis normi neuvola muuten ☺

Joo ei tartte siis lääkäriä siihen hommaan:)
Ja sen saa kahtena kappaleena jos esim. Pomolle pitää viedä, muistat vaan pyytää kaksin kappalein:)

No nyt selvis sekin, kiitos Misu91! :)
Ei tosiaan tarvi pyytää toista kappaletta ku en töissäkään enää ole. :)

Me ei ehditä varmaan saamaan tuota 2016 pakkausta. Se julkaistaan n.maaliskuun alussa ja pakettia on haettava 2kk ennen laskettua aikaa. Ja vanhat pakkaukset jaetaan loppuun ennen uusien jakoa. Mutta käy mulle tämä 2015 pakkauskin :) siinä on herttaisia pöllöjä :D

Mäkin mietin tota äitiyspakkausta ja mullekkin kelpaa toi 2015 vuoden pakkaus. Ainoosti harmittaa jos 2016 vuoden pakkaus onkin törkeen upee :D

Musta taas tuntuu, et en uskalla kattoo sitä 2016 pakkausta, jos se onki hienompi. :D mut parasta on se, et sen ylipäätään saa! :) vaikka luulen et 140€ sais aika paljo tavaraa kirppareilta, mut esikoinen kun on niin onhan se pakkaus otettava! Kuitenki tulee laatikkokin mukana, niin saa pikkuisen siihen nukkumaan ensimmäisiksi viikoiksi. :)

jostain pitäisi vaan saada pienet patjat ja reunukset laatikkoon, niitä pitää varmaan yrittää etsiä vanhempien luota, kun oma äiti on säästänyt.

Eikös sen äitiyspakkauksen pohjalla oo jo valmiiksi se patja? Ainakin niin oon ymmärtäny, koska se on kuitenkin suunniteltu niin että vauva voi siinä nukkua. Mut joo, kyllä mäki sen pakkauksen ehdottomasti otan, oli kuosit sit mitä tahansa. Esikoista täälläkin ootellaan, niin saa kaikkea sellastakin siinä mukana, mitä ei välttämättä ite tulis mieleen kaupasta ostaa valmiiks :)

Ai ne on siin? Voiha ne tosiaan ollakkin, en nyt muista niin tarkkaa sitä sisältöä. :) hyvä vaan jos on.

Patja on pakkauksessa mukana. Reunuksia ei ole, mutta niitä saa ainakin nettikirppiksiltä. Itse en niitä reunuksia kaivannut kun esikoisen laatikko oli minusta niin kaunis. :)

Mä odotan kans innolla sitä, että saan tilata pakkauksen enää n. 1kk niin pääsee tilaamaan! Aion tilata heti. En malta odottaa uuden pakkauksen julkaisua, kun ei siihen mahiksia kuitenkaan ole :) n.3vko ja olis rakenneultra!

Mäkin otan pakkauksen, vaikka onkin jo toinen lapsi... Jotenkin se mielestäni kuuluu siihen odotukseen, et pääsee hiplaa äitiyspakkausta! Esikoiseltakin sain kaikki vaatteet yms helposti eteenpäin! Ja varmaan taas kasaan miehelle isyyspakkauksen, vaikka senkin idean kulutin esikoisen aikaan.. Mut jotenkin on kiva tehdä se odotus miehellekin konkreettiseksi!

Pöllökuosi on pop! Ne on vaan niin mukavia möllyköitä. Hienoa että niitä on pakkauksessa, se kyllä kelpaa...

Onko täällä kellään ollut jo harjoitussupistuksia? Itsellä menossa rv 19+5, viimeksi katottu paikat että ovat kiinteät ja kiinni rv 14+6. Seuraava neuvola 4.1, sitä ennen käynti äitiyspolilla rakenneultrassa. Supistuksia tulee aina välillä, ei siis mitenkään säännöllisesti eivätkä liity siihen , että ois rehkinyt tms. Useimmiten paikoillaan maatessa vatsaa kiristää ja kohtu kovenee. Onkohan ihan normaalia?

Joku Pirkkalalainen perheyritys tekee isyyspakkauksia, itse olen ajatellut tilata heiltä kun saa muistaakseni samaan hintaan mitä ite saa kelasta jos ei pakkausta ota.. Saako täällä mainostaa sitä? jos saa niin laitan linkin sit vasta :)

Misu91 harkkasuppareita voi jo olla. eivät vaan saa käydä ollenkaa kipeää. mt kannattaa ottaa neuvolaan yhteys jos mietityttää.. saa ainakin mielenrauhan..jokainen kun ollaan niin yksilöllisiä.

Misu91 mä viime viikolla taisin asiasta kirjottaakin että mulla kans oli. Ja ne mietitytti niin pe soitin neuvolaan ja sanoivat että jos ei kipeitä ei vuotoja eikä kovettumiset säännöllisiä tai rytmikkäitä niin ei hätää.
Sen jälkeen mulla ne rauhoittuikin. Just tuo rv 19+ oli niitä eniten.
Nyt vauvan sykkeet mulla huolenaiheena kun 115 paikkeilla pyörii ja pelkään to rakenneultraa jos sieltä jotain löytyykin :(
Kyllä tässä aina näköjää jostain pitää huolehtia ja pelätä..

Sitähän se on koko raskausaika , murehtii ja pelkää kaikkea mahdollista. Ja sehän vaa jatkuu ku vauva syntyy. Toivottavasti ei aihetta huoleen teillä !

Takaisin