Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä olen ihan super huono lahjojen kanssa vaikka ei niitä nyt niin hirveästi ole ostettavana, kun kavereiden kanssa on sovittu, ettei vaihdella lahjoja.. Lapsia on vaan siunaantunut ystäväpiiriin kiitettävästi ja niille pitäis jotain löytää. Vauvat ja ihan pienet on vielä suht helppoja mutta noi esiteinit on mulle haasteellisia..

Minä kävin torstaina lahjaostoksille. Muutama kovasti toivottu paketti lähti mukaan ja myös muutama heräteostos, mutta ne oli tarpeellisia. Pakettiin pistän ne kumminkin. :) Meiltä löytyy kaksi esiteiniä, joille lahja ostan, mutta kun he ovat "omia" niin tietää ja tuntee tyypit niin hyvin, että osaa edes jotain ostaa. Vaatteet jätän suosista kauppaan ja käymme sitten yhdessä niitä ostamassa aleilta. :) Jotenkin olen tosi huono ostamaan pojille lahjoja. En yhtään tiedä mitä ostaisin. No nyt meidän poika on saamassa traktorin, vauvanuken ja vähän vaatteita. :D

Mä jossain vaiheessa ostin sisaren lapsille (7) ja miehen sisarusten lapsille (5), mutta onneksi ovat jo niin vanhoja (osa aikuisia), että vähitellen lahjamäärä on vähentynyt. Aikuisten kesken ei juurikaan osteta lahjoja ts. miehen vanhemmille ajateltiin ostaa Museokortit, omalle siskolle lähetän lahjakortin jouluruokia varten (tulee tarpeeseen ja on toivottu) ja miehen sisaruksille viedään joku joulukukka tmv yhteinen musitaminen. En osaa noille lapsille oikein mitään ostaa, kun en pysy enää edes kärryillä, että kuka on minkäkin ikäinen, en tiedä vaatekokoa, eikä ole mitään hajua mikä lelu tmv on nyt hittilahja. :D

Minulla siskontytöt ovat vielä pieniä (4 ja 6 vee) ja heille on kiva ostaa lahjoja kun aina ilahtuvat aidosti kaikesta mitä saavat. Leluja en heille yleensä osta kun eivät leiki niillä. Vaatteita, pelejä ja koruja yms ostan. Omat ovat huomattavasti ronkelimpia ja siksi pitää tietää mitä kannattaa ostaa. :D

Me ei olla ostettu lahjoja vuosiin muille kuin kummilapsille (molemmat omilleen) ja toisillemme (koska mies haluaa lahjan :D ). Omille ei olla ostettu kun saavat isovanhemmilta ja kummeilta ihan tarpeeksi. Tänä vuonna sit äiti antoi lahjojen sijaan rahan niiden ostoa varten kun asuu niin kaukana eikä nähdä ennen joulua. Oon nyt sit ihan hullaantunut lahjojen ostoon omille tytöille, löytyis vaikka mitä ihanaa! Br-lelusta ostettiin kävelevät lemmikit ja lelukaupasta taikasauvasetit, joissa kruunut, hanskat jne. Tytöt on siis 4- ja 6-v. Pari esiteiniä kummilasta olis, toivottavasti niillä on jotain selkeitä joululahjatoiveita, ettei tarviis itse miettiä :D oon niin huono lahjojen keksimisessä. Miehellekin on vaikee löytää mieleistä. Ideoita?

Omalle muksulle on jo osteltu muutama juttu, mut muille ei. Ostetaan vaan lapsille minun siskolla 2 ja miehen veljellä 2 lasta, aikuisille ei ostella. Toisillemme saatetaan jotain pientä ostaa ☺

Esiteineille vinkki: tylsät ja kuivat lahjakortit. Ainakin mun suvussa ovat tykänneet sinne henkkamaukalle mennä valitseen ihan ite. Myös ruokapaikkojen lahjakortit olleet tykättyjä kun ovat saaneet jonkin kaverinsa kanssa mennä syömään "niiku aikusetki". :)

Meillä päätettiin tänä vuonna ettei lahjoja osteta kellekään. Mies kyllä sanoi että mulle jotain pientä hommaa ja toki kummitytölle hommattiin. Mut muuten vanhemmat ja sisatukset tietää ettei me osallistuta tänä vuonna. Oon huono keksii lahjoja ja talvelle/keväälle rahan menoo tulossa niin järkyttävästi vauvasta ja meidän häistä johtuen että pakko nyt priorisoida:) (jänskää, reilu 2kk niin oonkin rouva :O :) )

Muokattu viimeksi:
Ei mekään osteta aikuisille. Ollaan sovittu jo vuosia sitten, että ei osteta muuta kun lapsille. Kaikilla alkaa oleen jo omat lapset ja siihen lisäksi kummilapset niin on jo ihan riittävästi lahjoja ostettavana.

Tuosta lahjahommasta. Itse kysyn vinkkejä kummilasten vanhemmilta ettei mee ihan poskelleen. Vaikka toisaaltahan se on ettei lahjahevosen suuhun katota. Sisarusten kans ei lahjoja vaihdeta vaan mieluummin mukuloille. Miehen kanssa tuskin lahjoja toisille laitetaan, koska talon rempan jäljiltä pientä viimeistelyä vielä...saa nähä koska "valmis"? Omakotitalossa on aina joku paikka jota laittaa tai korjata, jos ei sisällä niin sitten ulkona....

Täällä tänään rv 15+6 ja alkupainosta -2,2kg.

Jouluostoksilla käytiin esikoisen kanssa torstaina ja perjantaina mies oli mukana. Tosin perjantaina ostettiin vain kämppään huonekaluja ja muutama ihana kynttilä :)

Vielä pitäisi keksiä isälleni kokonaan lahja. Hän on niin nirso ja ainut mitä pyysi on sellainen jota ei ole vielä saatavilla melkein puoleen vuoteen...
Miehelle ja esikoiselle pitäisi myös hankkia vielä... Ähh tätä vaikeutta..

Lapsukaisille ollaan jo lahjat hankittu ja sisarusten kanssa on ollut puhe että voidaan ostaa lahjaksi puolin ja toisin jotain suklaakonvehtia tai joulukukkaa.Sisarusten lapsille ollaan aina hommattu lahjat ja molempien vanhemmille.

Mulla on ollu semmonen tapa että pitkin vuotta ostelen jo lahjoja perheelle ja siskon lapsille / kummilapsille ja kavereille jne. Yleensä siis aleista ja hulluilta päiviltä tms, ja sit säilytän niitä yhessä isossa pahvilaatikossa eteisen kaapissa. Ja ne kaikki jutut on siis yleensä ihan heräte ostoksia, et en mäkään nyt ihan tammikuussa miettimällä lähde ostamaan ens joulun joululahjoja :grin Mut siis jos sattuu käteen joku kiva juttu, vaikka esim Iittalan maljakko puoleen hintaan, niin saman tien mietin että kenelle sen vois antaa (kaverille, mummille tai vaikka siskolle) ostan sen ja se menee tähän "lahjalaatikkoon" sitte kotona. Keräilen sit sinne pitkin vuotta niin kynttilöistä vaatteisiin ja leluihin, ja sit jos jollain on synttärit tai nyt kun on Joulu, niin käyn sitä sitten läpi että mitäs sieltä löytyykään ja kenelle se ois kiva antaa :p Ja sit kattoo tarviiko mitä viellä ostaa ihan "normi hintaan" ettimällä ettiä :wacky: Mut siis itellä ainakin toiminut ja ei tunnu et jouluna kuluis niin hirveesti rahaa lahjoihin. Ja just eilen kun katoin niin olin ostanut joskus aikaa sitten Lindexin vauvojen bodeja aleista että voi antaa lahjaksi kuka nyt saakaan vauvoja, niin nytpä täytyy odottaa muutama päivä että käykö nuo sinertävät bodyt meiän tulokkaalle jos onkin poitsu tulossa :joyful::Heartblue
Tulipas pitkä selostus :happy093

Tuo on kyllä hyvä tyyli! :) Ite oikeen ootan aina joulukuuta että pääsee ostoksille! Oon ihan joulu- ja lahjaihminen x) Miehelle, lapselle, omalle perheelle, miehen perheelle, kummilapsille ja muutamalle ystävälle ostan lahjat..
Kyllä siinä euro menee poikineen, varsinki ku en taho tyytyä "noi halvat korvikset on kivat" -ostokseen vaan pitää saaha ostaa jotain ihanaa! :hilarious:

Mä oon ostanu lahjoja mun vanhemmille, mun miehelle, siskolle, siskon miehelle ja kolmelle hänen lapselleen. Sitten mun tädille ja hänen kahdelle melkein aikuisille lapsilleen ja sitten vielä kolmelle mun ystävälle jotka ovat mun pojan kummeja :) Ja jokaselle silleen et saavat pari pakettia :) Mun poika on vasta 8kk niin hänelle ei olla ostettu mitään, kun hän ei tällä hetkellä oikeen tarvitse mitään ja sukulaisilta tulee sitten hänelle lahjoja ihan yllin kyllin :D Niinkun varmaan tälle uudelle tulokkaallekkin :D

Oisko vinkkejä mikä on 10-vuotiaiden poikien keskuudessa nyt in joululahja? Mulla 2 sen ikästä kummipoikaa...

Jonanna83, esim. Selfietikku (jos tykkää kännykällä räpläillä ja kuvata), en osaa sillee yleisesti sanoa ku jokainen lapsi tykkää omanlaisista jutuista... Eräs 12v halus valomiekan, että ei iha helppo nakki toikaa oo että mitä ostais :) Niitä ninjaco lego rakennelmia/ taistelu hommia ym? Altiivilelut, lentävät hommat, kauko-ohjattavat jutut, pelit, kamerat jne!

Hei kysymys, kun saa sen raskaustodistuksen ja jos lähettää sen saman tien niin tuleeko mammapakkauskin sillein aika piakkoin?
Apuaapua jännää, ite en oo vielä hommannu mitään vauvalle, jotenkin pelkään että jos alkaa hössöttää niin jotain vielä tapahtuu. Mut ens vkon ru:n jälkeen annan kyllä luvan alkaa suunnitella ja katella kaikkee jos siellä kaikki hyvin. :)

Takaisin