Heips!
No nyt tuli sitten se pakkoloma
'
Maanantaina nousi kuume töissä ja pyörryin kesken asiakkaan! verenpaineet vähän meinaa olla liian alhaiset. Muutama päivä rahatonta sairaslomaa ja sitten huomenna kevennetysti töihin koska alkaa hommat kasaantua liikaa...
Muutoin kaikki hyvin! Hoitajalta sain eilen moraalisaarnan kuinka vaarannan lapseni terveyttä työlläni. Tämänpäiväinen lääkäri sanoi että hänen miehensä on yrittäjä ja hän tietää kyllä mitä se on. Että enemmän aiheutan vaaraa sillä sairasloma-stressillä ja tulevalla työkasaantumalla, kun että olen töissä hieman flunssaisena. Toki en tee mitään liian raskasta mutta en rupea sängyssäkään makailemaan kun ei tuo selkäkään sitä kestä.
Mut lähinnä oon tässä saanu miettiä että vitsi kun kaikilla on NIIN eri mielipiteet. Viimeksi sanoin täällä että olen viisi kertaa käynyt ultrassa ja seuraava tammikuinen rakenneultraa. No ei onnistunut odottaa sinne asti, kun vuodot jatkui ja neuvolasta passittivat ultraan ja tehtiin kaikenmaailman tutkimuksia. Kaikki oli kuitenkin ihan hyvin, niinkuin arvelin.
Olen käynyt raskauden aikana varmaan 10 eri ihmisen juttusilla ja kaikki ovat erimieltä siitä mitä saa/kannattaa tehdä. Hyvin myös erilaista SUHTAUTUMISTA olen saanut. Esim jos kerron valmiiksi jo olevani stressaantunut siitä kun en tiedä voinko nyt turvallisesti olla töissä vai en, niin hoitaja tulee sentin päähän kasvoista ja kertoo tuimalla ilmeellä että on itsekästä ja tyhmää vaarantaa vauvan terveyttä töillä, koska "ne kyllä odottavat" ja "et ole enää vastuussa vain itsestäsi". Joo.. muttakun ei odota työt, kum ne häviää niinkuin toimeentulonikin!!
Seuraava ihminen on taas samalla kannalla kuin minä itse. Kyllä minä varmaan sen tunnen jos menisin NIIN ylikierroksilla fyysisesti että siitä olisi vauvalle haittaa....?
Tähän vielä perheen ja ystävien mielipiteet! Pitääkö kohta korvatulpat hommata
OMA mielipide on se edelleen, ettei kannattaisi liikaa hössöttää näistä mitä ei saa tehdä ja syödä ja juoda ja haistaa ja nostaa! Vauva on varmaan aikalailla suojassa tuolla masun peitteissä. Ehkä enemmänkin häneen vaikuttaa äidin fiilikset; tunnetilat, stressitaso, positiivisuus, rentous/kireys ym. Ja toki että nyt on perus ruokavaliot ym kunnossa.
Miten tänne maailmaan on ikinä syntynyt yhtään ketään tällä neuroottisuuden määrällä mikä nykyisin vallitsee???
Ootteko te mit mieltä? Olenko mä nyt OIKEESTI joku ihan pönttö ja ajattelematon teidänkin mielestä? Sanokaa rohkeasti mitä mieltä ootte :) suurin osa kenen kaa oon jutellu, kuuluu juuri tähän "en kanna kauppakasseja, ettei tule keskenmeno" ryhmään ja tunnen itseni vähän kauheaksi tällähetkellä, vaikka olen yrittänyt olla niin positiivinen ja hyväntuulinen. Olen vieläkin mutta esim. tuon hoitajan kanssa vähän keitti eilen
Huh, hirmu pitkä viesti! Toivottavasti joku jaksoi lukea :)
Rv 17+6, pikkuisen vilkkaat liikkeet tuntuu vähän jo :angelic: eloisa kaveri edelleen!