Mun 10-v kummipoika pyysi joululahjaksi college-housuja ja pyörään lamppua :D eli oli helppo nakki. Eiks niitä valomiekkoja saa jostain pulju.netistä tai mulletoi.comista tjms. Oon joskus ostanut sellaisen lahjaksi.
Kattilainen, mietiskelin ja laskeskelin asiaa viime raskautta muistellen ja kyllä pakkaus taisi aika pian tulla. Muistan sen siitä niin hyvin, ku oltiin just sillon muuttamassa ja oliki yksi laatikko lisää kannettavaa. :D
Mä en Kattilainen myös ihan tarkkaan muista mutta kyllä se paketti melko nopsaa päätöksen jälkeen tuli. Jos muistan oikein Kelan kirje hyväksymisestä tuli samana päivänä kuin postin ilmoitus paketin nouto valmiudesta.:)
Miten toista lasta odottavat, meinaatteko ottaa pakkauksen vai rahan? Mulla esikoisesta vielä haalarit ym jemmassa joten ajattelin mennä rahalla nyt. Paitsi meille taitaa nyt taas vaihtua uus paketti, eikös?
Meillä kans esikoinen vuoden vanha. En meinaa ottaa pakkausta kun edellinenki jäi tosi huonolle hyädyntämiselle.. ainut jarmi etten sitte tietenkään saa ees sitä pahvilaatikkoa ko olis mukava siihen laatikkoon kerätä talteen bauva ajan jutut molemmille.. tullee vaan pahville hintaa ottaa sen takia pakkaus :) ekasta oli mukava fiilistellä pakkauksella mutta nyt fiilistelen mielummin kaupassa pienten vaatteiden seassa
Itse varmaan otan, kun edellisestä on sen reilun 6 v aikaa. Ja on pakkaus muuttunut tässä välillä. Uutena vuotena varmaan saadaan tietää kumpaa sukupuolta odotan...oireet olleet kyllä samat kun ensimmäistä odotin ...
Jos se uusi pakkaus on yhtä ihana kuin tämän vuotinen niin otan pakkauksen ❤ oikeastaan ainoa on joku retrokuosihässäkkä mitä en huoli, mutta muuten aika varmasti se on pakkaus ☺
Esikoinen on 2v kun uusi tulokas syntyy, mutta silti ehdottomasti meille pakkaus! Tulee käyttöön ja oih! Saanpahan ihanan 'syntymäpäivälahjan'
Esikoiselta kaikki tavarat ja vaatteet tallessa vieläkin ja voinpahan sanoa, että oikeastaan kuosi kuin kuosi, niin kyllä niitä käyttää vaikka siinä välissä kun kaikki muut on likaisia
Ainut mitä ei edellisestä pakkauksesta käytetty oli ruma pussilakana, jossa oli sammakoita ja nuijapäitä
Sama nuijapää pussilakana löytyy meiltäkin ja käyttämättä jäi. :D Tosin sitte keksin viedä sen mummolaan pieniä vieraita varten ja siellä se on käytössä edelleen.
Itekki otan pakkauksen ku se on niikö lahja :D esikoinen tuolloin 2v kun tämä syntyy :)
Valomiekalla tarkotin sitä että kun voi vielä 12v kuitenki olla lapsi kun toivoo sitä eikä esim ps4 tms... Löytyy ihan kärkkäiseltäkin :)
Ja tuossa tuo meiän rakkaus juo maitoa pullosta sen "ruman" peiton kanssa.
Kyllä minäkin sen pakkauksen otan vaikka kaikki on esikoiselta vielä tallessa. On se pakkaus kuitenkin niin paljon arvokkaamoi kuin se raha. Ja sillä saa kivasti uutta pienelle. Meilläkin siis esikoinen noin 2v5kk silloin kun seuraavan olisi aika tulla maailmaan. Tiedän, että minun tulee muuten hommattua tosi vähän mitään uutta kun molemmat on poikia... Niin ja en siis esikoisellekaan melkein mitään hommannut uutena kaupasta kun sain kaikkea niin paljon, ja nyt isompia olen ostanut kavereilta hyvin pienellä rahalla. Lähinnä ulkovaatteet on niissä kassillisissa maksaneet. Yhden kaverin kanssa menee kivasti kun minä annan meidän isojen tyttöjen vaatteita hänen tytölle ja saan hänen pojan vaatteet meidän pojille. Ei tarvitse rahaa liikutella kun molemmat saavat tarvitsemiaan vaatteita. :)
Te viisaammat varmaan tiedätte että missä vaiheessa saadaan/pitäisi saada raskaustodistus? Juurikin että pystyy hakemaan äitiyspakkausta ym. kelan tukia.
Mulla siis oli eilen eka neuvolalääkäri ja en muistanut siellä kysyä. Mies sitten kotona kyseli et sainko todistusta, mut oli unohtunut koko juttu. Oltiin jotenkin siinä käsityksessä että sieltä sen olisi saanut. :) ajattelin soitella asiasta neuvolaan, mutta sit muistin et täälläkin varmaan asiasta tiedetään jotain. :D
Raskaustodistuksen saa kun arskaus on kestänyt 154 päivää eli menee sinne puoleenvälin yli ennen kuin sen saa. Mulla on la 27.5. ja kun seuraava neuvola on tammi-helmikuun taitteen tietämillä niin saan sen silloin. Se neuvola on se KELA-neuvola. Siellä saa sen todistuksen ja muutenkin tieto kaikista niistä jutuista. Ihan rauhassa vaan odottelet niin kyllä sen sieltä neuvolasta saa. :)
Minä tarvitsen kyllä ihan itselleni kun täytyy ottaa työnantajalle kopio siitä. Kanattaa kysyä töissä (ketkä siis ovat töissä), että haluaako työnantaja siitä kopion.
Okei, kiitti paljon tiedosta kaikille! :) nyt pitää vielä kysyä että niin mikä kela-neuvola..? Mullakin siis seuraava neukka 18.1, eli silloin vissiin saa sen todistuksen. Ajattelin vain, että olisiko se kuulunut saada suoraan lääkäriltä. :)