Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
frozenflower, mä jouduin ottamaan esikoisen vr-ultraan ja hän on hyvin liikkuvainen mutta oli ihan super nätisti kun sai maata mun rinnanpäällä tutkimuksen ajan, katseli vaan lääkäriä ja sen touhuja.:)
Tosin sun pikkunen on jo varmaan vähän isompi kooltaankin (mun oli 9kk ultran aikana), niin ei ehkä onnistuisi..

Täällä tänään rv 17+5 ja hyvin on mennyt. ☺ oireita ei enää juurikaan ole joten nyt on saanut ihan vaan nauttia ☺ liikkeitä oon tuntenut jo viikon verran, viikonloppuna tunsin ekat hennot potkut. Kotidopplerin hommasin jo hyvissä ajoin ja rv 10 alkaen oon sillä voinut kuunnella. Nyt ei tosin enää tarvi kun liikkeitä tuntuu niin usein. Viikon päästä seuraava neuvola ja rakenneultra 28.12 ☺

Unohtui mainita tuosta nukkumisesta mistä aiemmin oli puhetta täällä niin ite vedän edelleen helposti 12-15 h unta. Yleensä kahdeksalta illalla nukkumaan jo ja siitä helposti kymmenenkin jos ei oo töitä. Oon perheessä lastenhoitajana ja tässä vanhemmilla vuoro työ nii tulee aika usein vapaapäiviä tai sit on niin että lapset mulla kotona hoidossa, silloin saa ottaa myös vähä rennommin. Mulla todettiin reipas viikko sitten sokerirasituksessa raskausdiabetes, paastoarvo oli koholla muut hyviä. Nyt sitten viikko kotona seurattu arvoja ja ovat pysyneet oikein hyvinä. Toivotaan että jatkuu näin ☺

Teillä on vissiin neuvolakäyntejä useammin, mulla seuraava vasta tammikuun puolen välin jälkeen, rakenneultra toisaalta on vielä ennen joulua.

Mäki nukun edelleen paljon, ei paljon edistä opiskelua... Toisaalta hyvä, ettei ole läsnäolotunteja, toisaalta paljon vaikeampi ottaa itteä niskasta kiinni ja vaan lukea. Nytkin pitäisi!

SeinäjoElla on alusta asti ollut kerran kuukaudessa ja sitten jossain kohtaa tihenee käynnit. Ite oon tykännyt käydä. Mulla neuvolan täti ollut alusta asti sijainen, varsinaista omaa tätiä en oo vielä nähnyt kun on ollut sairaslomalla ja vähä ahdistaa jos se tulee tässä takaisin ja onkin ihan kamala. Tän nykyisen kanssa on niin mukava jutella ja helppo olla.

Niin, sekin aika on kohta. Meillä just tammikuun käynnin yhteydessä kirjoitetaan se todistus, sitten voikin paketin tilata. Sitä mä oottelen kyllä. Samoin saan siskolta vauvatavaraa, niitäkin on kiva päästä tutkimaan. Jos se sitten alkais tuntua todellisemmalta, että meitä on kohta kolme. :)

Joo mä odotan kyllä kans innolla sitä pakkausta ja jos sen jälkeen sit hommais vähä muutakin vauvatavaraa ☺

Täällä tänään rv 17+5 ja hyvin on mennyt. ☺ oireita ei enää juurikaan ole joten nyt on saanut ihan vaan nauttia ☺ liikkeitä oon tuntenut jo viikon verran, viikonloppuna tunsin ekat hennot potkut. Kotidopplerin hommasin jo hyvissä ajoin ja rv 10 alkaen oon sillä voinut kuunnella. Nyt ei tosin enää tarvi kun liikkeitä tuntuu niin usein. Viikon päästä seuraava neuvola ja rakenneultra 28.12 ☺

Onko sulla ensimmäinen raskaus? Voi oliski ihanaa jos jo reilu viikon päästä tuntuis ekoja liikkeitä <3 nyt menossa rv 15+0. Kotidopplerilla ääniä kuullut kanssa siitä rv10 lähtien.

Rakenne uä mulla on 16.12 seuraava nlakäynti heti loppiaisen jälkeen jolloin tehdään paperit kelaan.
Tän pvään olenkin käyttänyt tän talon siivoamiseen kunnolla. Jotenkaan tuo miesten siivous ei ihan oo pakko sanoo kauhean hyvä.
Saikulla edelleen, huomenna vien s.lomatodistuksen töihin.

Mä en tunne vieläkään liikkeitä, vaikka kolmas raskaus ja viikkoja 16+3. Toisessa raskaudessa taisin tuntea vko 18, ekassa pari viikkoa myöhemmin. Varmaan taas istukka edessä, vaikka kätilö veikkasikin sen olevan tällä kertaa taaempana (viimeksi oli kiinnittynyt keisarinleikkausarpeen ja vauva syntyikin istukan läpi kun toinenkin synnytys päättyi keisarinleikkaukseen).

Googlasin tätä mun selkäkipua ja oireet täsmäsi si-nivelen löystymiseen. Raskausvaiva, joka helpottaa pari viikkoa synnytyksen jälkeen... Oh joy, puoli vuotta tätä? Nouuu...

Dee, kiristä huivi kireälle lantion kohdalle, se oikeesti helpottaa. Kunhan se vain on tarpeeksi alhaalla eli noiden edessä törröttävien lonkkaluiden(?) alapuolella. Ja ehdottomasti hommaa se SI-vyö, apuvälinelainaamon mallit voi olla vähän kökköjä/vanhanaikasia joten jos ne ei istu sun päälle niin käy sovittamassa omaa alan liikkeessä.

• Tykkään
Reaktiot: Dee
Löysin googlaamalla yhden liikkeen läheltä työpaikkaa, taidan huomenna käydä katsomassa jos löytyis joku hyvä mikä mahtuis työvaatteiden alle/väliin. Tänään vähän parempi päivä, mut on sellanen fiilis, ettei tää vaiva itsestään parane.

Heissan kaikille taas! :smiley-angelic003

Minäpä kerron taas tätä omaa tarinaani niin jos joku edes saisi tästä apua jos jokin huolettaa. Minulla on nimittäin ollut kaikenlaista!! :facepalm: ja tässä vaan esimerkkejä suppeasti kerrottuna:

Ensinnäkin koko tämä aika tätä viikkoa lukuunottamatta olen oksentanut ja tärissyt ja laihtunut ja pääkipuillut ja ollut kaikinpuolin heikossa kunnossa. Nyt vasta rv 15+5 alan olemaan (ehkä) voiton puolella. Tällä viikolla en ole oksentanut jeeee. Pää on kyllä sitäkin kipeämpi ja hajut käy edelleen nenään...

Olen käynyt 4 krt ultrassa koska on ollut kipuja ja runsasta vuotoa ja millon mitäkin vähän väliä. Vuotoa tuli viimeksi tänään ja perus menkkakivut tuntuu. (Juilii ja selkään koskee.... )eilen piti hakea tukivyökin että pystyn töissä olemaan. Kaiken kukkuraksi siis iskias.

Maha on jo niin iso että äitiyshousut tuli kuvioihin jo aikapäivää sitten ja ihmiset kyselee että millon synnytän :sorry: eli vaatekriisi xD ja pitäisi vielä salatakkin raskautta....hmm...

Oksentelujen takia laihduin monta kiloa ja painoa oli enää 45kg vaikka söin väkisin kokoajan... nyt olen saanut sen 48:ssa pidettyä ja näyttäs siltä että alkaa nousemaan nyt kun ruoka pysyy sisällä.

Eikä auta yrittäjänä kysellä sairaslomia kun pitää saada äitiyspäiväraha itselleen maksettua. Nyt 10. päivä putkeen menossa esimerkiksi... ja työhön kuuluu hierontaa ja sen sellaista fyysistä. Voi kun oisin joskus valinnut palkkatyön!

MUTTA kaikesta huolimatta kaikki on hyvin. Ei edes ole minulle ehdotettu et kannattais jäädä sänkypotilaaksi mitä kyllä toivoin jossain vaiheessa et ois tullut pakkolomaa... eivätkä ole vuotoihinkaan reagoineet huolestuneesti kun niitä nyt näköjään vaan tulee jostain syystä kipujen kera vaikka kaikki on todistettavasti loistavasti.Pieni sydän sykkii ja kuulemma täydellinen vauva tulossa :angelic: viimeksi näkyi selvästi nenä ja kaikki ultrassa. Hirveästi liikkui!

Seuraava ultra ensi kuun alussa jolloin saakin ehkä tietää onko tyty vai poika!!

Vaikka on ensimmäinen lapsi niin en ole ollut enää huolissani kun tätä ongelmaa tuntuu olevan kokoajan. Siellä se pärjäilee näköjään ;)

Nyt ruvetaan sit taistelemaan näiden pahenevien selkäkipujen kaa. 18v asti on iskias ollut ja vaivannut mut nyt varsinkin. Yöt on tuskaa... MUTTA odotan vaan sitä lopussa seisovaa palkintoa. Tämä kaikki on varmasti sen arvoista. En vaan tiedä mikä super herkkä olen aina kaikille oireille... mutta. Sellasta se on välillä, minkäs teet! :woot:

Enemmän aiheutan haittaa pikkuiselle jos vielä stressaan näistä asioista.

Mukavaa odotusta teille kaikille! Yritän nyt seurata palstaa enemmän jos ei olot taas pahene xD

Ja ainakin meilläpäin tukivyön sai ilmaiseksi lainaan fysioterapeutilta jonka numero olikin neuvolakortin takana. Siellä oli vaikka minkälaista välinettä. Onneksi en kerennyt ostaa :) kannattaa kysellä jos oli jollain samaa ongelmaa!

Meillä onneks 1vuotias on oppinut nukkuun lähes joka yö heräämättä, joten minäkin saan vihdoin nukuttua. Yleensä mennään nukkuu joskus 20-21 (joskus aijemmin) ja herätään sitten joskus 9 aikoihin. Itse kyllä ravaan pissalla pitkin yötä tai herään selkäkipuun, mut onneks nukahdan lähes samantien uudestaan.
Päikkäreitä ei mun tarvi onneks tässä raskaudessa ottaa, esikoista odottaessa nukuin lähes päivin öin koko raskauden :wideyed: Mut silloin ei mitään muita vaivoja oikeestaan ollutkaan.

siffu23 aivan mahtava asenne sulla ja todellakin lopussa kiitos seisoo, kun saatte rakkauspakkauksen syliin!!:Heartred
Toivottavasti kuitenkin olosi edes vähän helpottuu jatkossakin ja saat nauttia raskaudesta kunnolla!

Tästä aiheesta on omakin ketju mutta ajattelin että saisin täältä vastauksia paremmin.. :D Onko kellään muulla ollu pahoja migreeni/päänsärkykohtauksia raskauden aikana? :-( Mulla nyt viikkoja 16+4 ja migreenikohtauksia on lähes päivittäin ollut nyt n. 3 viikon ajan. Lääkärissä käyty 2krt ja määrätty vain panacodia, ei auta oikeen.. Huomenna fysioterapiaan ja hierojalle myöhemmin. Hartialihakset tuntuu ihan sairaan kipeiltä ja ovat jumissa, mutta en silti usko että syy on siellä. Voinko alitajunnassani stressata esim. opiskelujani ja niiden keskeytymistä keväällä? Apuja :-(

Takaisin