Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla kans unirytmit heittelee. Öisin tulee valvottua millon mitenkin, enkä muista millon viimeksi oisin nukkunu kaheksaa pidempään. Nousen enimmäkseen seiskalta ylös. Nukun sitten päikkärit joko jo aamupäivästö etiäpäin 1-2h tai vasta iltapäivästä. Jos en saa nukuttua päikkäreitä niin helvetti on irti! :D

Kiitos Simbahh :)

Äitiysvaatteista; töissä vaihdoin suorat housut mammamallisiin vajaa kolme viikkoa sitten, on ne vaan mukavammat, vaikka maha ei olekaan juuri kasvanut vielä. Kotona käytän lähinnä lidlistä ostamiani legginssejä, taisivat maksaa jotain vitosen kpl, mulla taitaa olla niitä seitsemät :D Edellisistä raskauksista on jäänyt parit farkut ja joitain paitoja, mutta ne korostavat vatsaa, enkä nyt ihan vielä halua näyttää siltä, et oon seittemännellä kuulla raskaana. Toisessa raskaudessa ostin H&M:ltä äitiysfarkut, jotka oli ehkä hitusen kireät reisistä jo ostaessa, mutta venyivät raskauden myötä ihanasti niin, että mahtuivat loppuun asti ja olivat ihan huippumukavat. Harmitti heittää roskiin synnytyksen jälkeen, kun kuluivat haaroista puhki.

Mulla oli raskaaksi tullessa jo 25kg ylipainoa, joten ei tuota raskausmahaa erota muut kuin ne, jotka tietää et oon paksuna. En ole töissäkään kertonut kuin pomolle ja muutamalle lähimmälle työkaverille. Muut ei siis ole vielä huomanneet. Mahan muoto on vain muuttunut, muuten näytän ihan yhtä pullukalta kuin ennenkin. Pahoinvoinnin takia paino tippui pari kiloa, nyt ollaan melkein lähtölukemissa kun herkkuhimo on palannut ja olen välillä turvoksissa. Mulla on päiviä kun janottaa koko ajan, käyn töissäkin juomassa pari kertaa tunnissa. Neste kuitenkin haihtuu jonnekin.

Itsellä univaikeus näkyy hankaluutena nukahtaa vaikka meen myöhään nukkuun, ja yöllä heräilen ja sit pitääki käyä pissalla.... Aamulla oon tosi väsyny vaik heräisin 9 jälkeen :/ Mut jospa se tästä :)

Mä nukahdan kyllä helposti, mutta käyn 1-3 yössä pissalla. Nukahdan yleensä helposti uudestaan, paitsi nyt ihan viime aikoina, kun herään yhden, kahden maissa. Tänään sain unen päästä kiinni neljän, puoli viiden maissa. Yleensä nousen siihen aikaan töihin, mutta tänään olen saikulla kun esikoisella oli eilen kuumetta.

Mä en ole kyllä nukkunut montaakaan yötä kokonaan putkeen sitten esikoisen raskauden, eli 6,5 vuoteen. Jotenkin se yöheräily jäi päälle, mutta ei tosiaan haittaa kun nukahdan yleensä helposti uudestaan enkä ota stressiä vaikken nukahtaisikaan. Univajeen saan jossain vaiheessa aina kiinni, etenkin kun mun lapset on jo niin isoja, että pärjäävät vaikka nukahtaisinkin hetkeksi illalla sohvalle.

Tervetuloa Dee! :) Tänne mahtuu joukkoon laajaan! ^-^

Voi minä voisin nukkua helposti 12h putkeen!
Yhtenä iltana mentiin miehen kanssa jo klo 22 nukkumaan ja oi miten nautiskelin kun sai nukkua 6h putkeen ja vielä tallin hoitamisen jälkeen 3h. Silti oli mentävä 2h päikkäreille vielä ip.
Viime yönä joskus klo 0.30 nukkumaan, klo 4 ylös ja takaisin nukkumaan klo 6-8.40 ja ette uskokaan kuinka väsyttää!
Onneksi ei vielä tarvitse käydä öisin pissalla.. viimeistä kertaa kun herään aamulla, niin silloin onkin kauhea vessahätä, vaikka klo 4 käynkin vessassa.

• Tykkään
Reaktiot: Dee
Yöheräilystä, mä herään 1-2 krt yössä pissalle, sit normi työrytmissä heräilen klo 3.45 tosin nyt saikulla ollessa ei onneksi tarvitse vielä nousta tuolloin. Päivällä on ihan pakko ottaa päikkärit kun ei millään pysy hereillä. Toisina päivinä päikkäreistä huolimatta nukahdan jo klo 20 sohvalle, josta mies sitten herättelee ja komentaa omaan sänkyyn nukkumaan :)

Tallilta tullessa on kyllä ihan poikki.

Tervetuloa mukaan Dee!

Kävin aamulla lääkärissä ja sairaslomaa tuli viikon verran. Elimistö alkaa olla väsynyt pitkään jatkuneeseen oksenteluun ja öiseen heräilyyn (vessaan n. 3 krt./yö ja vaikeuksia nukahtaa uudelleen). Sain raskauspahoinvointiin lääkettä (Primpera tms.) ja B6-vitamiinia. Pidempi lepo tulee kyllä suoraan sanoen aika tarpeeseen. Jotenkin lohduttavaa, että ei ole ainoa joka heräilee ja voi pahoin. Palstan parhaita puolia :)

Mä voisin nukkua kokoajan. Oon aina ollu hyvä nukkuja ja nyt voisin nukkuu viel enemmän. Nukun vähintään 10h yössä yhen kerran herään vessan. Urheilen ja liikun ulkona tosi paljon ja oon seisomatöissä. Pitää nyt nukkuu kun viel voi ;)

Minäkin olin ennen hyvä nukkuja. Nukahdin suunnilleen jo ennen kun pää kosketti tyynyä ja olisi voinut pommin räjäyttää vieressä ja minä olisin jatkanut nukkumista. Sitten tuli lapsia. Enää en ole hyvä nukkuja vaan kroonisesti väsynyt zombie... :dead: Nyt on sellainen tilanne, että jos esikoinen antaa nukkua niin sitten herään pissahätään tai johonkin muuhun (kuten nälkään!). Töihin on herättävä klo 5:40, että ehdin alta pois kun isommat lapset tulee valtaamaan vessan (meillä on siis vielä tällähetkellä vain yksi vessa viittä henkilöä varten, toinen on tulossa keväällä...). Kotiin pääsen viiden aikaan ja sitten alkaa kotihommat. Kun vihdoin pääsen sänkyyn kello on jo lähmmäksi kymmentä eikä pikkujätkä meinaa nukkua siltikään. Alkaa pikkuhiljaa kiristää pinnaa kun on jatkuvasti väsynyt ja nälkäinen... :mad:

Mä olen aina ollut huono nukkuja ja se on selvästi periytynyt meidän esikoiselle, meillä ei siis juurikaan nukuta öisin tai milloinkaan muutoin. Ihan vähän on mamma väsynyt.:depressed:
Ja jos lapsi nukkuu, niin mies kuorsaa ja herään siihen tai sitten ainaiseen pissahätään.. Onneksi haudassa saa sitten levätä, vai miten se meni.:)

Miten sä susaliini uskallat käydä tallilla, kun sulla on vuotelua? Ratsastatko vain vai teetkö ihan tallihommatkin?
Ymmärrän siis kyllä hyvin, että on tärkeää päälle päästä tuulettumaan.:Heartred

Nyt en kyllä toivoisi unettomuutta kun oli edellisessä raskaudessa eikä se ollut mitään herkkua kun ei meinannut uni tulla iltaisin millään ja aamuvarhain heräsin pirteänä.Lääkäri kyllä kirjoitti mulle silloin rauhoittavaa unettomuuteen.

Uni on maistunut aina kun mahdollista. Teen fyysisesti raskasta 3-vuorotyötä ja nytkin on normi 5 yövuoroa takana.:dead: Jännittää kuinka loppuraskaudesta jaksaa tätä työaikamuotoa tai työtä ylipäätään tehdä. Jatkuvien yt-neuvottelujen takia saikkuihin ei olisi varaa ja joustoista on tässä työmaassa turha puhua. Mutta tiedossa oli jo kun lasta alettiin vääntämään, että rankkaa tulee olemaan ja näillä mennään... Ja lapsen etu tietenkin etusijalle. Jos alkaa tuleen ongelmia, pitää vaan ottaa iisimmin.

Esikoisen aikana itekki tein kolmivuorotyötä mutta yövuorot jäi pois melko varhain jo kun kropalle ne ei sovi oli raskaana tai ei... ((nukkuminen yövuorojen jälkeen onnistuu 2-3h eikä sekään yhtenäistä unta, tytmihäiriöitä ja verenpaineennousua))

Liikkeet tuntuu niin selkeästi, että ihan hämmentää!
Silloin varsinkin alkaa kunnon mylläys, kun itselle tulee adrenaliinipiikki!
Mm. Autolla kun ohitin toista autoa eilen, niin alamahalla alkoi todellinen myllerys.
Samoin kun jos suutahdan.

Myin oman dopplerin pois, koska tunnen jo liikkeitä niin paljon päivässä ja tuosta mallista ei pysty päättelemään sykettä.
Kuuntelin vielä eilen aamulla viimeisen kerran sitä jumputusta ja koitin miehelle sitä äänittää,siinä onnistumatta...

Perjantaina pääsee ensimmäistä kertaa näkemään mikä syke mahtaa olla. Mies ei ilmeisesti pääse mukaan, joten keksittävä miten saan esikoisen viihtymään mukana. Varmaan otettava vaunut mukaan ja iso kasa omia leluja.
Miehelle jos saisi kuvattua videolle sykettä 'mukaan'.

Tähtipölyä,
En oo ratsastanu enään pitkään aikaa kun ei ratsarit menny päälle ja sit alko se vuoto. Mun on pakko käydä tallilla, se on hevosen omistajan velvollisuus. Pakko käydä kattoo et kaikki on kunnossa yms.

Tää päivä on kyl ollu ihan tylsä pelkkää olemista mitään tekemättä.

frozenflower, kun oon kaksin ollu esikoisen kanssa neuvolassa niin viihtyminen ei oo ollu ongelma vaan lähinnä se poislähtö :D mitään viihdykettä ei oo tarvinnu kun neuvolan lelut on olleet niin kiinnostavia että niillä leikkisi pidempäänkin. Viimeksikin kun täti kysyi että "kuunnellaanko sydänäänet, että onko se vauva siellä" niin poika vain vastasi "on se" ja jatkoi leikkejään :D

pikku mammutti: Haha, meillä kun oli se 'varhaisultra', niin ajateltiin leikkiä neuvolan leluilla :D Ei kelvannut!
Ainut kiva leikki oli aukoa ja sulkea kaikki ovet joista näki jonkun kulkevan ja juosta karkuun :D
Siksi siis kova mietintä päällä. Ikää hänellä ensi viikolla 1v 7kk ja puhetta tulee yksittäisiä sanoja ja höpinää josta ei saa mitään selvää :D

Takaisin