Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tulivuorisalama, tuo välivaihe on just ärsyttävä ja mä vedin sen laittamalla mun normifarkkuihin hiuslenkistä lenksun napinlävestä nappiin, niin sai vähän extra tilaa mahalle. Sit siihen päälle joku pitkä toppi tai mahatuubi, niin hyvin toimii. :)

Mun pitää kanssa nostella usein noita äitiyshousuja. Niissähän ei oikein ole muuta kuin tuo resori, joka pitää ne ylhäällä. Ostin kylläkin jo numeroa- kahta isommat kuin oma koko normisti, kun aiemissakin tullut iso vatsa ja painoa yli 20kg. Toivon kuitenkin, että nyt jäisi vähempään tuo paino. Mulla siis kaksi lasta ennestään ja edellisestä synnytyksestä jo 9v. Mutta mistä olette hommanneet tai aiotte hommata talvitakin? Vielä menee päälle tavallinen mutta varmaan joulun aikaan itsellä mietittävä tuo asia. Onko nuo esim. Zalandon äitiystalvitakit jotenkin muotoillut vatsasta. Mallit niin hoikkia pienine vatsoineen, ettei saa oikein käsitystä. Aiemmissa raskauksissa en tarvinnut talvitakkia, kun syysvauvoja.

Talvitakki on mullaki jääny hankkimatta ekassa raskaudessa ku tyttö synty näin marraskuussa.. itellä on nyt normitakki mikä on malliltaan semmonen rintojen alta levenevä.. tosin ei tuu maha mahtuun enää kauaa tuon takin sisään.. en haluais millään ostaa takkia jota ei sitte muuten enää voi käyttää mutta en tiiä onko tässä miuta mahollisiutta ku pohjosessa asutaan ja vielä pohjosempana koko talvi säännöllisen tiheää lomaillaan niin kylmääkin keliä tod näk kohdalle osuu.. jotain syystakkeja olis mitkä mahtuis isommallakin vatsalla... edellisessä raskaudessa ei muuta ollu ko maha ja rinnat...

Mulla hm ltä ostetut mammahousut pysyy kyllä yllättävän hyvin päällä. Melkein paremmin kun normihousut ennen raskautta. Ei mahaa vielä kovin paljoa ole mut ei puhettakaan että normi farkkuja olisin voinut enää käyttää, puristaa niin inhottavasti.
Mammahousuista ostin samaa kokoa mitä aiemminkin olen käyttänyt, ihanan stretsit ja joustavat. Ainoastaan mahan yläosasta jää vähän löysäksi kun pömppö vielä niin alas keskittyy.
Takista en tiedä miten aion tehdä. Yritän vanhoilla takeilla selvitä niin pitkälle kun niihin mahtuu nekin onneksi reiluhkoja mut täytyy sit ettiä isompaa kos tuntuu että alkaa kinnaamaan jpssain vaiheessa liikaa:D

Hei te kenellä on maha jo alkanut kasvaa,onko se kasvanu tasaseen tahtiin vai onko tullu kasvuspurtteja ja sitten taas ollu samankokoinen maha monta viikkoa ilman muutoksia? Itellä tuli selkee pieni pömppö joskus viikoilla 12-13 josta se vähän vielä kasvo mut tuntuu ettei vko 14 jälkeen oo tapahtunu mitään muutosta (ja nyt on jo 17+ menossa). Onko siis normaalia et maha ei välillä kasvakkaan yhtään?! Kai se vauveli kuitenkin siellä kasvaa,toivotaan ainakin niin. Sykkeet kyllä on kuultu viimeks pari päivää sitten :)

Ei mullakaan selkeetä kasvua joka viikko nasuliini näy. Uskoisin että paljolti tässä vaiheessa vielä tulee rauhallisempia vaiheita ja alkaa sit rv 20 jälkeen ottaa kasvuspurtteja:)

Ja nyt kun muistan talvitakkikeskusteluun liittyvää niin huikkaan (vaikkakin vähän liian aikaista meille). Muistakaa pitää ne tissit lämpimänä, varsinkin loppuraskaudesta ja synnytyksen jälkeen. Mulla äiti neuloi ihanan kaulahuivin jonka kiinnitän napilla rinnanympärille. Ja tämä täytyy muistaa myös sit kesällä, ettei tuu kipeiden tissien kanssa itku...

Yhdyn edelliseen, varokaa rintatulehdusta! Kipein tauti mikä mulla on koskaan ollut. :/

Nasuliini, mun vatsa kasvanut kuin huomaamatta eli kai aika tasaseen. Mutta uskoisin, että tossa yksilöllisiä eroja, kun vatsat niin eri kokosia ihmisillä. Oma vatsa pömpsähtänyt aika paljon jo nyt mutta sitten olen nähnyt tän kokoisia ihan viimesilläänkin olevilla.

Vko 17 alkoi tänään nyt voi sanoa, että vauvamaha on näkyvissä ei käy kieltäminen enään. Vieläkään emme ole kertoneet kuin parille läheiselle.
Tänään kävin ikeassa ostoksilla, mukaan tarttui ensimmäiset tavarat vauvalle.

Mä olen noita ä.housuja ostanut kirpparilta samankokoisia mitä normisti käyttäisin. Toivossa on hyvä elää, ettei tartte ostaa isompaa talvitakkia. Onneksi oli vielä säilössä takki aikaa ennen laihdutusta.

Kiitos kovasti vinkeistä. Täytyypi lähtee metsästään.

Tulivuorisalama: Mä ostin just H&M:n mustat stretch-farkut ja ne on tosi mukavat ja joustavat jalassa, vaikka aattelin että ne on tosi kapeet ja alkaa ahdistaa... Ostin ehkä vähän liian isot varmuudeks ja nyt ne tuntuu tippuvan, mutta uskon että ne kyllä pysyy sit päällä kun maha vielä kasvaa. Oli aika lyhyttä mallia ainakin noi mitä mä ostin, että kun kiskasee kunnolla ylös, jää puntit vähän lyhyiks, mutta saappaiden kanssa passelit. =)

Name it:ltä ostin mamaclicious talvitakin, kun oli vähän aikaa sitten -50% alet, takille jäi siis hintaa jotain 27 euroa :) harmittaa vaan, kun en tajunnu ostaa toppahousuja, koska nekin on kuitenkin hommattava, kun ulkoillaan kuitenkin päivittäin säällä kuin säällä.

Mä en oo tykänny oikeen noista hm mammahousuista, tai ei oo oikeen hyvää mallia. Jos housuosa on sopiva niin mahan osio liian iso (oli koko viime raskauden kun ostin) ja toisinpäin.:dead:
Mä kuljen sit taas vissiin lökäreissä kotona ja tavallisissa legginseissä sit ihmisten ilmoilla niin et laskee housun yläosan masun alle ettei purista ja pitkä toppi ja joku tunikamekko päälle :wacky:

Itellä yhet hm mammafarkut, ihanat jalassa vaikka toistaiseksi meinaa valua! Sit legginssejä piän :)
Äitiystakin löysin fb kirppikseltä, sattu vaa olee melko reilu x) noo jos se ois sopiva sitte kevättalvella!

Mammasukkikset ja leggarit on mullakin ahkerassa käytössä kun tykkää hame päällä kulkea. Ne on oikeesti tosi mukavat kun saa kunnolla vedettyä mahan päälle. :)

Eipä nuo sukkikset kovin paljoa maksa uutenakaan, ainakaan H&M:llä. :) Sieltä minä niitä olen ostanut.

Hei! Saako vielä liittyä mukaan? Täällä Dee, 4- ja 6- vuotiaiden tyttöjen äiti odottaa kolmatta lastaan syntyväksi 13.5.2016. Puolentoista vuoden yrityksen ja kahden keskenmenon jälkeen lopultakin alan uskoa, että joku siellä kohdussa elelee. Potkuja en vielä tunne (rv 16+0 tänään), mutta ekassa ultrassa kaikki hyvin ja kertaalleen on neuvolassa kuunneltu sydänäänetkin sen jälkeen. Olen käynyt lueskelemassa täällä, mutta en ole uskaltanut liittyä aiemmin kun pelko keskenmenosta on ollut niin suuri. Keskiraskaus ei ole mun kohdalla ainakaan vielä ollut kovin seesteistä, kärsin edelleen vahvasta pahoinvoinnista, etenkin heti aamupalan syömisen jälkeen. Lisäksi olen alkanut heräillä yöllä yhdeltä ihan pirteänä ja valvon pari tuntia ennen kuin saan taas unta. Tämä vaiva on tuttu ainakin ensimmäisestä raskaudesta, mutta vasta puolen välin jälkeen. Ikävää tuo valvominen kun tähän asti olen saanut nukkua 8-10 tunnin yöunia.

Mulla on kanssa tosi hämmentäviä univaikeuksia ollut nyt, nukun yleensä yöllä n. 4 tuntia, jonka jälkeen herään virkeänä puuhastelemaan muutamaksi tunniksi, sitten iskee taas väsymys ja menen nukkumaan 5-6 tunniksi, herään iltapäivällä tai jopa illalla ja sitten olen niin uupunut etten saa mitään aikaiseksi. Eli jos haluan päivän aikana saada edes jotain aikaiseksi niin on pakko puuhastella noiden unijaksojen välissä -_- eilen esimerkiksi heräsin neljältä aamulla ja rupesin pakkailemaan ja sitten kellahdin kasin jälkeen sänkyyn, tänään tiskasin ja pesin pyykkiä puoli kuudesta eteenpäin (sori naapurit) koska olen melko varma etten saa niitä enää hoidettua kun herään, oon siis nyt menossa just uudestaan nukkumaan :D onneks ei oo töitä tai läsnäolopakollisia opintoja, niin tämä ei pilaa elämääni täysin, vaikka välillä harmittaakin olla ihan eri rytmissä kuin muu yhteiskunta.

Takaisin