Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Paljon onnea plussasta nan1naa! :)
Toivottavasti saat omenansiemen pian plussattua!! :)
Omanapailua: Soitin tänään neuvolaan, sain lokakuun alkuun ajan ja sinä päivänä olisi rv. 9+6. On siihen vaan pitkä aika :D

Hei vaan kaikille ja suuret onnittelut plussanneille!!

Olen seuraillut kuumeilufoorumeita jonkin aikaa ja nyt on pakko liittyä itsekin tänne foorumille, kun testiin pärähti plussa. :)

Eli esikoista odotellaan ja itsellä ikää 28-vuotta. Plussaus tapahtui Yk3, ja KP 29/30 saatiin haalea, mutta selkeä viiva ja seuraavana päivänä digiin 1-2 viikkoa.:happy: LA 4.5.16

Tänään viikkoja 4+5 ja varhaisultra varattu yksityiselle reilu parin viikon päähän. Millään en pysty nimittäin odottamaan viikolle 12...:shy:

Ihanaa kun on olemassa tämä palsta ja on voinut lukea samassa tilanteessa olevien fiiliksiä! Ne kun ovat uskomattoman vaihtelevia... :wink

Ensimmäinen raskaus, jännää :) Ei sitä tahdo todeksi uskoa. Muutamaan kertaan menny menkat viikolla yli, mutta nyt oli jotenkin erilainen tunne. Plussasin eilen. En meinaa millään pysyä realistisena, vaan mietin jo kaikkea mahollista. Todella äärettömän onnellinen että edes kaynnistyny raskaus, tiedän että toimin. :D Äitille soittelin muita asioita, hänen kysyessä mitä kuuluu, vastailin vaan että sitä normaalia jne. Mutta mieli olis tehny huutaa puhelimeen että oon äärettömän onnellinen, plussasin just! Jep, tällanen intoilija täällä.. :D :happy093

Muokattu viimeksi:
Sain toissapäivänä elämäni ensimmäisen plussan. Takana hieman yli 2 vuotta yrittämistä luonnollisin menetelmin. Ikää 41 vuotta, sarvimallinen kohtu taustalla. Salainen toive joka haudattu todellisuuteen hyvin pienestä mahdollisuudesta. Nyt eletään päivä kerrallaan sormet ja varpaat pystyssä. Olen fyysisesti ja psyykkisesti hyvässä kunnossa. Otetaan nyt täysillä se mitä elämä antaa:thumright
Paljon Onnea! Toivotaan että raskaus etenee normaalisti!! :) (Sain ite myös toissapäivänä elämäni ensimmäisen plussan, tosin ikääkin vähemmän..)

Esikoisen odottaja ilmottautuu! La 1.5., nyt menossa rv 4+6.

Raskaus tuli aika yllätyksenä heti ensimmäisellä kierrolla. Oltiin molemmat miehen kanssa varauduttu kuukausien yritykseen, joten toinen viiva testissä oli aikamoinen "järkytys". Onneksi iloinen sellainen! <3 Meni kyllä se lauanta-ilta ihmetellessä testiä. :D

Vähän arveluttaa tämä tuleva raskausaika kaikkine oireineen, kun asutaan miehen kanssa vielä eri kaupungeissa. Onneksi tavataan lähes joka viikonloppu. :) Muutto on edessä sitten heti mammaloman alkuun.
Onnellista odotusaikaa, toivottavasti kaikki sujuu hyvin! Meillä ihmeteltiin myös koko päivä niitä kahta viivaa :D

Ihan on pakko vielä kommentoida, että teen yötyötä, siksi yöaikaan kommentoin. (työssä jossa olen, on mahdollisuus olla internetissä, eikä se ole varsinaisesta työsuorituksesta pois..) Sekava viesti, mutta ajattelin että jos joku ihmettelee kun monet viestit yöaikaan. Ei ainakaan vielä tarvitse varsinaisesti raskauden takia valvoa. :)

Tulipas aamutuimaan mieleen pientä höpöhöpö kyselyä
Onkos porukka töissä? Työtön? Lapsen/lasten kanssa kotona? Jotain ihan muuta...? Itse olen nyt lomalla kun sijaisuus päättyi ja pohdiskelen millaista hommaa hakisi ennen äitiyslomaa, hihii, ei voi raskautta kyllä olla ajattelematta yhtään
Olen lähihoitaja joten hommaahan on, eriasia millaista ja missä... Takana on niin raskaat vuodet työ&opiskelu (pienet lapset, avioero) että nyt on suositus mennä luvalla siitä mistä aita on matalin.
Aikanaan jouduin laittamaan pojat päiväkotiin 1v ja 2v niin hieman ihanaa nyt olla kotona. Rahallisesti tiukkaa lomailla "vaan" mutta se alkaa olla toissijainen juttu.

Voinkin samaan syssyyn kertoa tarinaamme sen verran että tulevan lapsen isän kanssa me ei (vielä) asuta (virallisesti) saman katon alla.
Eikä järin kauaa oltu yhdessäkään, mutta ihan yhdessä päätettiin että meille saa vauva tulla.

Heh, semmoinen aamu avautuminen.

Mukavaa syyskuun alkua kaikille

Onnea uusille plussanneille! Itse oon vielä viikon päivät äitiyslomalla eli virallisesti sanottuna vanhempainvapaalla, sitten jään työttömäksi, kun työpaikka josta äippälomalle jäin on tällävälin lopettanut toimintansa.. en suunnittele töihin paluuta ennen uutta äitiyslomaa vaan toivon että saan meidän ekaa vauvaa hoitaa kotona seuraavan tuloon saakka. Toetenkihän töitä häätyy katsella ja ehkä hakeakin että pysyvät työkkärissä tyytyväisinä ;)

Mulla opiskeluissa viimeinen rutistus menossa. Joulun aikoihin valmistun. Töitä teen koulun ohessa ja alkuvuodeksi olisi tarkoitus jotain hommaa saada ennen mammalomaa, katsotaan kuinka käy.
Tämä on kyllä parasta kun voi höpötellä ajatuksiaan täällä, muiden jotka ei samassa tilanteessa ole, on välillä niin vaikea ymmärtää näitä asioita mitä meillö päässä liikkuu. Vaikkakin kotona meillä hyvin ihana ja turvallinen ilmapiiri ja mies hyvin innoissaan tästä ja haluas tukea ja auttaa. Mut ei ne miehetkään kaikkea ymmärrä ;)

Työtilanne: meistä molemmat työttömiä, miehellä 3:ssa selkänikamassa välilevynpullistuma ja siitä kuntoutus. Itsellä oikeassa kädessä löydettiin rannekanavan ahtauma ja lähete käsikirurgille, eli leikkausaikaa odottelen postista saapuvaksi. Tosin en tiedä vaikuttaako nyt sitten tää raskautuminen leikkauksen toteutumiseen.. toivon että voitaisiin operoida ennen synnytystä koska leikkauksesta toipuminen kestää n.2kk ja nostelu ja kantaminen kiellettty tuona aikana..:confused:
olen myös työttömyyden ohessa pienelinkeinoyrittäjä ja tehnyt tatuointitöitä mutta nykyinen käsivamma laittanut stoppia sillekin ja tattootyöt on tarkoitus laittaa sivuun kokonaan kun saan aikaisemmin sovitut työt tehtyä.

P-JET: Sun suunnitelma kuullostaa mukavalta, toivottavasti saat välillä myös vähän hengähtää ennen uuden pikkuisen syntymistä:happy:

.vauveli.: onnea plussasta ja ihanaa odotusta :happy:

AAaa apua jaiks jeeeee!!! Tein testin joka ei ole mistään herkimmästä päästä (25mlU/ml) tänäaamuna ja hyvin hailakan plussan sain (mieskin sanoi näkevänsä toisen viivan :D) !! Käyn tänään verikokeissa varmistamassa ja testaan vielä ehkä päiväpissasta herkemmällä testillä tänään!! AAAA mua jännittää

Vau! Onnea omenansiemen!! :happy:

Me ollaan molemmat miehen kanssa töissä. Miehellä on vakityö ja itsellä määräaikainen työsopimus. Olen siis tehnyt äitiyslomasijaisuutta, joka jatkuu nyt vanhempainvapaan sijaisuudella...

Olen tehnyt äippälomasijaisuuksia vuodesta 2011 (eli valmistumisesta) ja aina vaan vakipaikka uupuu. :sad001
Noh, nyt saan sitten jäädä ensi keväänä ihan itse äippälomalle, mikäli kaikki menee hyvin! :)

Kaksplussan keskustelusta löytyy infoa koskien sitä täällä kiellettyä f-sanaa ;)

Moikka aiti_mamma! Olisi mukava, jos tässäkin asiassa noudatettaisiin sääntöjä, eikä Facebook-ryhmiä mainostettaisi toisen foorumin kautta. Facebook säännöistä voidaan toki keskustella avoimesti. Lisää tietoa löytyy osoitteesta http://forum.vau.fi/threads/facebook-whatsapp-tms-säännöt-lukaise-ne-täältä.1580800/. :)

Toukokuisille on pian tulossa oma salainen ryhmä, jossa ryhmän jäsenet pääsevät keskustelemaan ilman, että ulkopuoliset näkevät kirjoituksia. :)

Mie en tiä mitä ootte muut mieltä, mutta ite en ainakaan nää täällä kirjottelussa mitään ongelmaa. Toki salainenkin ryhmä ok mut tämäki käy oikein hyvin!

Minustaki mukava täällä lukea toisten juttuja ja kertoo omista.

Sen verran vielä omaa taustaa ja tilannetta avaan että ite tosiaan kotona mutta mies on töissä. Mies on nyt kesän ollu ma-to reissu töissä ja tässä syksyn päälle rytmi muuttuu tod näk niin 8pv töissä 6pv kotona. Kumpiko nyt sitte on parempi, vähän omaki mielipide vaihtelee. Toisaalta tykkään et on pidempään kotona ja sitte vastaavasti pidempään poissa.. onneks johonki väliin mahtuu esikoisen 6vk isyysvapaa ja parin viikon talviloma ennen uuden vauvan syntymää.

Kyllähän täällä jutella voi tosiaan aivan hyvin, ja jokainenhan jakaa sen mitä haluaa, vaikka löhes anonyymeina täällä ollaankin. :)

Töissä olen. Vakisopimuksella onneksi, tässä talouskaaoksessa se luo kummasti turvaa. Miehellä myös hyvä työ.

Olen ajatellut jäädä äitiyslomalle heti kun mahdollista eli sen 50(?) päivää ennen la:a. Kuitenkin on niin paljon kaikkea tapahtumaa ennen vauvan tuloa, kuten muutto toiseen kaupunkiin miehen luo ja uuteen neuvolaan tutustuminen ja kaikki muu.

Ollaan jo puhuttu, että olisin kotona vauvan kanssa pari vuotta. Ja sittenhän voisi laittaa kakkosen tilaukseen. :)

Kyllähän tässä niin sitte kuitenki kävi, että varasin sen varhaisultran. Aluksi ajattelin että 160e on tällähetkellä liian suuri summa että täytyy aikuisen ihmisen nyt vain hillitä ja hallita hermonsa. No asiaa tutkiessa löytyi uä 60e joten aika on nyt varattu 18.9. Eli 7+3 silloin. Ekasta kävin 6+5 ja syke näkyi jo hyvin silloinki..

Pakko päivittää.. ostin tänään clearbluen digitestin viikkonäytöllä, 2h pidättelyn jälkeen kävin pissimässä tuohon tikkuun.. noh, pregchekit näyttäny siis haaleeta plussaa ja vahvistunu päivä päivältä mut nyt digi ilmotti että ei raskaana. Tyrmistyin.. :confused:
hetken googlattuani löysin clearbluen valmistajan sivuilta kuvaohjeet testin tulkintaan jos digitestin avaa. Ohjeessa siis lukee että testiin ei ilmesty kontrolliviivan lisäksi muita viivoja jos ei raskaana ja oli myös kuvalliset ohjeet. Nyt hämmentääkin kun noiden ohjeiden mukaan testiliuskat kuitenkin osoittaa että oon raskaana. Hirvee sepostus nyt, mut onko täällä muita (testihulluja) jotka avannu clearbluen digin? Tai että digi antanu vastauksen ei raskaana vaikka kontrolliviivan lisäksi tullu nuo raskauteen viittaavat viivat?:shifty::oops:

Liitteet

• 2015-09-01 12.39.39.jpg
    2015-09-01 12.39.39.jpg
    965.9 KB · Katsottu: 39
Tässä vielä nuo kuvaohjeet jotka löysin..

Liitteet

• Screenshot_2015-09-01-12-44-34.png
    Screenshot_2015-09-01-12-44-34.png
    533.1 KB · Katsottu: 34
  • Screenshot_2015-09-01-12-44-02.png
    Screenshot_2015-09-01-12-44-02.png
    511.9 KB · Katsottu: 32
  • Screenshot_2015-09-01-12-45-03.png
    Screenshot_2015-09-01-12-45-03.png
    502.5 KB · Katsottu: 31
Takaisin