Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minähän kävin seulontaverikokeissa omalla pienemmällä paikkakunnalla, nt-ultrassa synnytyssairaalalla ja tiedot kuulemma menevät suurempaan sairaalaan pohjoisempaan.
Toisaalta harmittaa, että mitään infoa ei ultraajan mukaan tule jos kaikki on ok. Jää siinä sitten odottamaan tuleeko sieltä kirjettä vaiko ei...

Meillä kerrotaan riskiluvut (ja mitä ne tarkoittaa) ultran yhteydessä ja samalla varataan aika rakenneultraankin. Jännittää rakennultra jo nyt vähän, kuukauden päästä on aika, toivotaan joululahjaksi hyviä uutisia.

Ja apua, tällä hetkellä jännittää myös se, että ultrakortit lähti postiin. Miehen vanhemmille kertominen on hermostuttavampaa kuin omalle perheelle, meillä kun tää on jo neljäs lapsi sukuun, niin tuskin siitä päivittelyä syntyy. Miehen vanhemmille taas ensimmäinen lapsenlapsi ja kun tää meidän elämäntilanne on mitä on (opintotuella elellään), niin en tiedä, mikä on reaktio. Mutta on toisaalta ne jo aiemmin kertoneet säästäneensä lastensa suosikkilelut "tulevaa tarvetta varten". :hilarious:

Oottekos jo muuten liittynyt mihinkään vauvakerhoihin tai hankkineet mitään? Mä ajattelin odotella rakenneultraan, sen jälkeen voisin alkaa suunnitella kunnolla. Mun mies ois halunnut kirpparilta ostaa yhden supersiistin bodyn kyllä, mutta ei me vielä... Varmaan saadaan myös suvun puolelta jotain vaatetta yms. Mutta kun vieläkin välillä tuntuu niin uskomattomalta, että meille tulee lapsi, niin odottelen sitä rakenneultraa, jos sitä sitten osaisi jo sisäistää asian kunnolla. :happy:

Kävin nla lääkärillä tänään tarkistuksella, että vaukilla on kaikki hyvin. Siellähän se vaukki pyöri ja potki:joyful: kaikki oli kunnossa. Hematooma vielä näkyvissä mutta muuten kaikki hyvin:rolleyes:

Juttelin työkuvioista ja kerroin minkälaista työtä teen, tuli ehdoton kielto. Uudestaan lääkäriin kun s-loma loppumassa.

täällä myös ollut päänsärkyä havaittavissa, minulla myöskin hyvin harvoin muuten särkee päätä mutta nyt on joutunut lyhyellä aikavälillä ihan paracetamoliin turvautumaan pari kertaa:rolleyes:

Sugarplum, me ei olla tälle tulevalle vauvalle hankittu vielä mitään mutta itselleni ostin muutaman äitiystopin (joskus jo rv6) vaikken niitä vielä varmaankaan moneen viikkoon tarvitse. Ekalle vauvalle ostin ennen rakenneultraa muutaman pikku vaatteen, kun oli niin ihana vähän hypistellä niitä ja se sai odotuksen tuntumaan todelliselta.

Äläkä turhaan jännitä miehen vanhempien reaktiota, sillä eka lapsenlapsi on melkein aina melkoinen tapaus, että varmasti ovat hyvin onnellisia uutisista!

Me ei olla vauvalle ostettu vielä mitään, eilen kyllä hypistelin lidlissä fisherpricen ihanaa pehmo helistintä. Jätin kuitenkin vielä ostamatta.

Kuinka moni on käyttänyt tukivyötä? Auttaako ne liitoskipuihin?

Riippuu tuen mallista, eli niitä tukia kannattaa sovittaa ennen ostoa. Itselle si-vyö antoi ekassa raskaudessa hetken aikaa helpotusta. Suosittelen käydä kokeilemassa alan liikkeissä niin saat tuntuman toimiiko ne sulle.

voih itelläkin täytyis alkaa tukivyötä käyttää..mutta juurikin varmaan liian pienikokoisesta tuesta johtuen eka raskaudessa ei tuntunu kivalle muutaman tunnin käytön jälkeen. tosin raskauden aikana voi tarvita useammankin kokoista..

Kysynpä teiltä nyt täältä vaikkei aiheeseen suoranaisesti liity. :) Nyt on viime vuosina syntynyt tähän kaveripiiriin paljon muksuja ja jonkinlaista lahjaa täytyis kaikille hommata. Onko mitään vinkkejä vähän edullisemmista tai vaikka diy lahjoista lapsille ikähaarukalla 0-5v.

Ite oon virkannu unirättejä. Vartaloksi isoäidinneliö tyylillä haluamasi kokoinen vartalo ja sitte pää erikseen jonka täytät. Korvatkin voi virkata ja silmät suu ja nenä langalla. Miepä kokeilen saanko kuvaa tänne..

Tää on tehty vanhasta neulepaidasta ja mekko virkattu.
f2640e4fd488ca5b931f5981ae270ec4

Meidän esikoiselta löytyy vastaavanlainen kaupasta ostettu pupu uniriepu. Saimme babyshower lahjaksi ja vauva-aikana se oli suosittu! :Heartred

Minun pitääkin ryhtyä neulomaan niitä yllärisukkia jouluksi! Lisäksi tilattava niitä kuvia.
Ehkäpä tilaan tänään kuvat ja taulun, sillä 5 paria villasukkia saan tehtyä muutamassa päivässä :)

Jännää, että osaan puhua samaan tapaan, kuin ennen raskauttakin! Kukaan ei enää epäile että olisin raskaana.

Ihana tuo unirätti, vielä kun osais virkata. :) Mä tein ikean niistä perus halpis seinäkelloista (maksaa jotain pari euroa) viime vuonna kelloja omilla kuvilla. Kellosta lähtee se etukuori irti ja tulostin siihen vaan muksun kuvasta tehdyn kellotaulun. Oli ihan jees bonuslahja kun en enää ehtiny teettää missään kuvaliikkeessä kelloja. :)

Tähtipölyä, vuotoja ei tule niin usein jos vaan olen paikallani :bored: nyt riesaksi on tulleet supistukset jotka tulee kun teen yhtään mitään. Eilen sen verran liikuin miehen kanssa, että käytiin kaupassa niin johan kostautu. uuh.

Onneksi vauva on vilkas ja liikkuvainen, sydänääniä on haastava saada kuuluviin eteisistukan vuoksi.
Kyselin oikeastaan juurikin näitten vaivojen vuoksi siitä raskausvyön toimivuudesta, en mä voi olla paikallani koko aikaa :confused: tai minusta tulee ihan seinähullu. Saattaa perhekkin jo kattoo et mamma on ihan seko:woot: Kauheinta on jäädä paikalleen juurikin aktiivisen urheilemisen jälkeen, ja suuren laihdutus-urakan jälkeen pelko lihomisesta on aina läsnä.

Tänään ip menen ä-polille kontrolliin, saapi nähdä onko nuo hematoomat nyt vuotaneet itsensä ulos, ja onko uusia vuotoja näkyvissä.
Maanantaina meenkin sitten nla lääkärille hakemaan lisää sairaslomaa.

En nyt tiiä kuuluuko tää tänne, mutta mä oon niin miettinyt noita hankintoja. Tälläkertaa tahtoisin ostaa vauvalle uudet yhdistelmävaunut seurattuani käytettyjen hintahaarukkaa mikä on aikas iso ja kallis.
Olen katsonut tämän merkkisiä yhdistelmiä
http://vauvakulma.fi/lastenvaunut/kunert-chrome-lastenvaunut.html
mitään käsitystä ei ole onko laadullisesti hyvät/kestävät. Lueskelin noita arvosteluita ja oli puolesta ja vastaan.
On niin pitkä aika kun viimeksi tässä talossa on ollut vauva :angelic:

Takaisin