Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt on ultrassa käyty ja kaikki on hyvin. Pieni vilkas kaveri siellä myllersi. :Heartred Ihan ei vieläkään ymmärrä että siellä oikeesti joku myllää. Muutaman päivän on sellasia pieniä elohiiriä menny tuolla ihan alavatsassa ja oon miettiny voisko liikkeet tuntua jo... Viikkoja on nyt 13+3 ja ollaan pikkuhiljaa alettu kertomaan muillekin. Töissä ei vielä tiedä kuin muutama, mutta tätä mahaa alkaa jo kohta vaikea piilottaa.

Mä kerroin alkuviikosta pomolle ja sanoin että haluan pitää vielä muilta työkavereilta salassa niin pitkään kuin mahdollista. Jäi hyvä mieli kun pomo sanoi että jos en saa lääkäriaikoja sovittua töiden ulkopuolelle niin tuo todistuksen suoraan hänelle niin ei tarvii työvuorolistan tekijälle mitään selitellä. Otti muutenkin hienosti asian ja onnitteli kovasti. :)

ii@ onnea kivoista ultra kuulumisista!:)
Voi että mä olen kateellinen teille, joilla masu jo pullottaa!! Mulla ei ole vielä yhtään mitään, ei ollut ekastakaan kun vasta ihan viimesillä viikoilla ja luulin ja toivoin, että nyt näkyis jo heti.. Malttamatonko muka.:p

En ole töissä kertonut. Ainoastaan yksi työkaveri on tiennyt alusta asti. Sunnuntaina vaihtuu rv 14, mutta haluaisin venyttää kertomista joulukuulle. Meillä on sellaiset työasut, ettei pientä vatsan pyöristymistä vielä huomaa, ellei osaa katsoa.

Mä kerroin työkavereille jo aika alussa ku oli niin huono olo. Meitä on vaan neljä työntekijää ja ollaan tosi läheisiä muutenkin. Pomolle en oo uskaltanut kertoa. Aattelin vasta sitten kun alkaa masu näkymään. Pelottaa kyllä vähän mikä hänen reaktionsa tulee olemaan.

Mulla oli nt ultra nyt tällä viikolla, mut työkuvioiden takia en halunnu vielä kertoa. Ens viikolla on kyllä pakko, rupee tuo kumpu olemaan jo niin iso... Ja työkuvioiden sutviutumisessa luotan tällä kerralla miesvaltaisellakin alalla ihmisten hyvyyteen. Katsotaan miten käy.

ii@ ja jonanna83, MULLAKIN 13+3 nyt! :D hauska sattuma! Ja itekki ehkä jotai pientä välillä tuntenu, esikoiselta tunsin n 18-19rv nii nyt en meinaa uskoa ;)

Piti itekin siskolta varmistaa että voinko jo tässä vaiheessa tuntea, mutta pakko se on vaan niihin omiin tuntemuksiin luottaa.
olin tänään pihatalkoissa ja ihmeesti vaan ne äkkinäiset repivät liikkeet (haravoidessa) tuntuu mahassa. Jännityksellä odotan missä vaiheessa nyt alkaa selkäkipu, kun ensimmäisessä raskaudessa koko viimeinen kolmannes oli ihan tuskaa...

Onko teillä muilla ollut kovia kohdun kasvukipuja jo nyt?
Viime raskaudessa mulla oli kasvukipuja vasta paljon paljon myöhemmin.. Yöllä jo mietin, että nytkö käy hassusti mutta ainakin toistaiseksi uskon jomotuksen johtuvan kohdun kasvamisesta.

Itsellä ainaki eilen alkoi iltapäivällä aivan järkyttävä vatsakipu joka jatkui tänään aamupäivään saakka. Kokoajan odottelin että nyt varmasti vuoto alkaa ja kesken menee, mutta vuotoa ei ole tullut ja kivutkin helpotti. Elikkä uskoisin juurikin kasvukipuja olleen. :)

M7näki uskon jo tuntevani vauvan liikkeitä. Noin pari viikkoa olen tuumaillut että liekö niitä olisivat. Iltasin useasti saattaa tuntea.

Kipuja ei oikeastaan ole ollu, ehkä lähinnä vaan epänormaalitunne "jalkojenjuuressa" :) tosin tänään on ollu alakerta kipeä kun eilen 2-3h kudoin mattoa kangaspuilla. Käsillähän siinä kudetta "hakataan" ja jaloilla polkimia poljetaan. Oon vaan vähän lyhyt niin jokseenki roikun sinne polkimille.. ja leveää mattoa kutoessa joudun kurkottelemaankin joten vattalihaksiaki siinä käyttää.. tosin kipu on 8han häpyluun tuntumassa.. Tuliki sitte siihen hommaan välipäivä tänään.

Mulla on ollut alusta asti sellasia vatsakipuja mitkä olen ajatellut kohdun kasvukivuiksi. Alussa oli pelottavan voimakkaitakin.

Järkyttäviä kasvukipuja täälläkin, toisinaan särkylääkkeiden voimalla mennään.

Nyt on tehty ratkaisu työkuvioista, ilmotin tänään etten pysty tekemään työtäni (edelleen istukka vuotaa välillä).nyt vielä tullut tuo supistelu, hyvinkään ä.polille en voi mennä, kun on kuulemma erikoissairaanhoitoa eikä tämä minun tapaus kuulu sinne menee kesken jos menee oli heidän kommentti.

Noh tänään siis menossa työterveyteen hakeen saikkua, olisi ainakin 1 stressin aihe vähemmän kun ei tartte miettiä työkuvioita.

Voimia susaliini! On kyllä hyvinkään ä.polilla todella erikoinen kanta... Toivottavasti työterveydessä ovat ymmärtäväisempiä.

Miten ne voi äitiyspolilla suhtautua raskauteen noin?? Onpa hassua!! Mut kovasti voimia ja toivotaan et työterveydestä saat apua! :)

Täällä ei ole ollut vatsassa pieniä vihlaisuja kummempia kipuja. Mutta jo nyt olen ilokseni saanut selkäkivut, jotka on varsin ihania kun tekee työtä jossa pitää nostella ja kumarrella. Raskaat taakat olen jättänyt nostamatta. Viime raskaudessa jouduin jäämään kuukausi ennen äitiyslomaa saikulle selän takia. Issias hermokin vihloi niin että välillä meinasi jalat tippua alta. Nyt tuntuisi jo tulevan sama vaiva :/
Lääkäriltä pyysin neuvot selän/keskivartalon kuntoutukseen ja varmaan pitäisi nyt se tukivyö hankkia.... onko kokemuksia hyvistä tukivöistä, jotka tukisi selkääkin?

Muuten täällä mennyt kaikki tosi hyvin. Huomenna olisi rv 16+0 ja reilun viikon olen odottanut rakenne ultraan aikaa, mutta postin lakko prkl..... jospa huomenna.... :grin

Takaisin