Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Etkö sä Ms.Bloom saanut samalla sekä nt-ultra, että rakenne ultra aikaa? Meille Helsingissä asuville tulee molemmat ajat yhdessä kirjeessä.. Toivotaan, että saat ajan pian!

Selkäkivut on inhottavia, oli sitten raskaana tai ei- tsemppiä!!

Meillä Ylöjärvellä se rakenne ultra varataan nt-ultrassa. Tosin meillä on ulkoistettu seulonta uä:t yksityiselle...

tähtipölyä, mulla oli nt-ultra neuvolassa (tk:ssa), josta parin viikon päästä oli neuvolalääkäri samassa paikassa. Vasta lääkäri kertoi tekevänsä lähetteen kysille rakenneultraan, josta ajan pitäisi tulla kirjeenä kotiin.

Niin ja tänään soitin neuvolaan rakenneultra-ajasta, mutta eivät näe aikaa, sillä rakenneultra tehdään sairaalassa äippäpolilla. Näki kyllä että lähete on tehty.

Aika paljon vaihtelee käytännöt kaupungeittain mutta tärkeintä tietysti on, että kaikki saavat hyvää hoitoa.:)

Ms.Bloom kyllä sä varmasti sen ajan ihan kohta saat, kun olet jo noin pitkällä, siinä rv20 kohdillahan rakenneultra yleensä tehdään.

Miten ne voi Susaliini sanoa sulle noin äippäpolilta, en ymmärrä!! Olet kyllä saanut kestää ihan tarpeettoman paljon tässä raskaudessa, toivottavasti loppu menisi hyvin!
Hyvä, kun jäät saikulle,ainakin työstressi loppuu.

Sitä minäkin ihmettelen, ihan kuin tämä odotus/vauvan olemassa olo olisi ihan sama. Vastoinkäymisiä tosiaankin on ollut ihan riittämiin toivon vain että kohta voisin jo nauttia odotuksesta. Tällä hetkellä en pysty ollenkaan, pelottaa koko ajan että jotain kamalaa tapahtuu.
Vauva liikkuu kuitenkin vilkkaasti. Työterveydestä sain 30 pvään asti s.lomaa jonka jälkeen mietitään osa-sairauslomaa tms.
Huomenna menen nla lääkärille näytille, tarkistaa kohdunsuun tilanteen sekä hematooman sijainnin ja koon.

Ms.bloom,mullekin lääkäri sanoi viime viikolla että tekee mulle kyssiin lähetteen rakenneultraan.Ei ole vielä mullekkaan tullut aikaa.

Kävin tänään (14+2) neuvolassa ja sain samalla lähetteen rakenneultraan.
Soitin ja varasin ajan Medisonarista lähes samantien. Sain sen vielä tälle vuodelle, keskiviikolle 30.12... Silloin on rv 20+3.
Neuvolalääkärin tarkastus on 10.12. eli rv 17+4.
Neuvolassa käytiin tänään perusmittaukset läpi ja kuunneltiin sydänääniä, syke oli 145 :)

Tuo susaliinin kohtelu on kyllä ihan käsittämätöntä. Tsemppiä sulle oikeasti tosi paljon tälle loppuajalle, toivottavasti kaikki menee nyt hyvin.

Onko kellään muulla ollu päänsärkyä? Mulla on ollu välillä ihan käsittämättömän pahoja päänsärkyjä vaikka normaalisti mulla särkee tosi harvoin päätä. Täytyis varmaan oikeasti opetella tuo veden juonti...

Jep täällä päänsärky yllättää heti, kun nestehukkaa ni vettä saa olla juomassa vähän väliä..

Joo ja näistä viikoistahan alkaa myös se ihana mahan oikuttelu, joten jos tuo vesi siihenkin hieman auttaisi. :)

Mä muuten kerroin tänään esimiehelleni mikä tilanne on. :) Hyvinhän se suhtautu niinku ajattelinkin ja sano että kyllä se on sitä vähän jo odottanukin. Hyvä fiilis tuli. Muilta yritän pitää töissä vielä jouluun asti piilossa, katotaan miten käy.

Ai joo kiva ku sanoitte, mullaki särkee päätä joka ilta ja aattelin sen johtuvan jäykistä lihaksista mut heh, taitaa johtua raskauesta ja veden juonnin vähyydestä! :D

Täällä myös alkoi päänsärky sunnuntaina ja joka päivä sitä näemmä saa taas kestää. Viimeksi taisi samoihin aikoihin alkaa ja paracetamolia kului aina jos pyörrytykseen asti vei (voimakas päänsärky saa minut pyörtyilemään).

Mä myös kerroin esimiehelle. Oli epäillyt, että oon raskaana tai työstä uupunut kun oon niin väsyneeltä näyttänyt. Oli helpottunut siitä, että väsymyksen syy ei ole töissä :D mun kevään työsoppari on katkolla, koska olen sijainen, mutta sain kuulla, että muhun ollaan oltu todella tyytyväisiä ja jos mua ei palkata niin syynä on se ettei paikkaa ole. Raskaus ei kuulemma asiaan vaikuta. Tuumas loppuun, että hyvä että äippäloma alkaa vasta huhtikuun lopussa niin pärjäävät sitten ilman mua koulujen loppuun :D

Joo päänsärkyä ollut täälläkin. Kerran taisi heittää ihan migreenin puolelle.. ja paracetamol ei oikein auta.. :/ Jospa ei olisi kuitenkaan koko loppuodotuksen kiusa.

Minä en ole vielä töissä kertonut. Rakenne uä 23.12 ja jos siellä kaikki ok ajatelin joulun jälkeen kertoa. Mutta voi olla että tässä vielä paljastuu ennen sitä.. meinaa semmoinen pömppis olla kasvamassa.. :D Vaikka mahaa todellakin on ihan omastakin takaa.. :D toisaalta,kun kerta ylipainoa on ennestäänkin ihan liikaa, eikähän nuo tuumi vaan et lihonut entisestään :D tuskin kehtaavat kysyä... ;)

Meillä menee niin että ens neuvolassa annetaan sitte rakenneultra aika :) Aika muutenki neuvolakäynneillä hän varaa seuraavat ajat noin kuukauden puolentoista ajan sisälle mitä silloin kuuluu olla.
Täällä vaan tää "flunssa" jatkuu, ollu jo kolme kuukautta -.- Nyt tosin epäilen että oon vähän sairaanakin...... Sitä aivastelua ja nokan vuotamista ollut melkein alusta asti!

Jee! Kolahtihan se rakenneultra-aika tänään postilaatikkoon. Olisi siis 16.12. Eli silloin rv20+0. :happy:

Minulla oli toissapäivänä aivan kamala päänsärky ja luulinkin johtuvan niskajumista. Luin täältä että johtuu mahd. nestehukasta, joten olen nyt lipitellyt kunnolla vettä. Ei koske enää.
Väsymys on myös tullut takaisin. Voisin nukkua joka yö vähintään sen 9 tuntia. Työt alkaa vasta ysin jälkeen, mutta silti joka aamu nukuttu tytön kanssa pommiin :shifty: viime viikolla en muista tällaista olleen......

Mä olin viime pe nt-ultrassa ja jo nyt sain kirjeen, että seulontakoe on normaali ja lisääntynyttä riskiä ei ole- jee!!

Mun täytyy myös muistaa juoda tarpeeksi muutoin tulee pää kipeäksi, ainut ongelma on, että mä myös juoksen vessassa koko ajan.. Jos juon lasin vettä, pissaan neljä lasia..

Takaisin