Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
tähtipölyä,
selvitellään toista mielipidettä työpaikkalääkäriltä sitä voinko minä tehdä raskaita töitä kuten tuolla hyvinkään ä-polilla sanottiin. Vai olisiko fiksumpaa jäädä sairaslomalle jo nyt.
Pomo toivoi, että sairaslomastani huolimatta kävisin tekemässä tilaukset ja työvuorot sekä vähän ohjeistaa alaisiani toimimaan.
kyllähän se minulle käy.

Kaikkein kauheinta on tuo selittely työkavereille, kun sitä sympatiaa tulee ovista ja ikkunoista jotenkaan itkemättä en sitä voi kuunnella ja sitähän minä en halunnut.

Virallisestihan huomenna pitäs mennä kunnolla töihin s.loma loppuu tänään, istukka vuotelee edelleen. Onnekse vauva liikkuu kuitenkin normaalisti. Siirsin nla aikaa tälleviikolle, jos sieltä saisin ees henkistä tukea ja neuvoa sekä ne sydänäänet.....

Henkisesti mä olen ihan loppu, itkuherkkä ja pelokas mitä tuleman pitää. Lapsille on ollut pakko sanoo ettei tiedä kuinka tässä käy.

No onpas, Susaliini, todella kurja tilanne teillä. Toivottavasti työpaikkalääkärillä on parempi käsitys työsi vaatimuksista ja saat sairaslomaa. Kyllä tuo tilanne näin maallikosta kuulostaa siltä, että ei sinun ainakaan töihin ole hyvä palata. Onneksi pomosi kuulostaa ihan järkevältä tapaukselta.

Mulla ei ole ollut mitään hajuherkkyyttä, olen oikein yrittänyt tunnustella, jos joku edes pistäisi nenään mutta ei.. Olenkohan mä edes raskaana-huokaus.

susaliini, onneksi pomo on järkevä, näiden asioiden kanssa kun ei voi leikkiä.
Sähän voisit kysyä neuvolasta, jos pääsisit psykologin juttusille, niin saisit vähän purkaa mieltä ja huolia. Ei ole hyvä painiskella yksin noiden asioiden kanssa, kun apua on tarjolla.
Sulla on todella raskas tilanne nyt mutta toivotaan, että saat levättyä, sua ja vauvaa seurataan tiiviimmin ja vuoto loppuu sekä pääsisit vihdoin nauttimaan odotuksesta!!

Tsemppiä susaliini!! Ei kyllä ole kiva tilanne sinulla :/ mutta hyvä että pomo ymmärtäväinen ja hyvä et sait sen neuvola-ajan jo tälle viikolle!! Voimia ♥

Jaksuja susaliini. Parempi tosiaan jäädä sairaslomalle kokonaan ja elää sohvan ja sängyn vankina, kuin että töissä/lenkkeillessä tms kävisikin jotain ikävää.
Onneksi pomosi vaikuttaa hyvin järkevältä! Milloin pääset työterveyden lääkärille?
Suosittelen myös jos saisit neuvolasta ajan päästä juttelemaan asioitasi, niin helpottaisi!

Ja ei pidä tuntea huonoa omatuntoa, jos jää saikulle. Tutuistani 2kpl ovat olleet rv6-7 asti sairaslomalla vuodelevossa juurikin vuotaneen istukan takia ja molemmille syntyi terveet lapset rv 37+1 ja 38+4 :)

Pidetään sinulle siis lippu korkealla!:Heartpink

Kiitos kaikille tuesta,:Heartred

neuvola ajan sain tälle torstaille, jospas sieltä sais tukea ja neuvoa.
Pomoni siis laittaa tänään työpaikkalääkärille meilinä sen mun s-lomatodistuksen, sekä minun tiivistelmän mitä on tapahtunut ja mitä lääkärit on ä-polilla sanoneet. Tänään saan tietää mitä mieltä työpaikkalääkäri on tilanteesta.

Tänään kävin tekemässä tilaukset töissä, juttelin myös pomon kanssa huomisesta töihin menosta ja oli samaa mieltä että teen vain tilaukset katson päältä että hommat toimii kuuntelen itseäni ja oloani sillä vauvaa ja minua ei vaaranneta oli pomon sanoma. huh kyllä meinas itku päästä, sen helpotuksen takia kun pomo oikeesti ymmärtää ja on minun puolella.

tsemppiä susaliini

ihana kuulla että pomoja on tuollaisiakin! tosin itselläni edellinen pomo olisi ollut varmasti paljon suvaitsevampi kuin nykyinen! en ole vielä pomolle kertonut raskaudesta, jännä nähdä miten reagoi. alkaa kuitenkin jo nyt osa asiakkaista tuntua raskaalta (kotihoidossa). Ne vaan omat omia asiakkaita enkä mielelläni vielä luopuisi niistä :P

rv 14+5

Eilinen työpäivä meni hyvin, työpaikkalääkäri tarjosi 50% sairaslomaa jota jäimme miettimään.
Eilen siis oli hyvä päivä rusehtava vuoto loppunut, mutta nyt taas alkoi. Täytyy tänään jutella pomon kanssa olisiko kuitenkin minun mahdollista jäädä sille 50% saikulle.
Mitään erityistä en meinaan töissä tehnyt, pääsääntöisesti istuin ja tein ennakkotilauksia, toki laitoi leivät hyllyyn muttei siinäkään painetta kohtuun tullut.

huoh kai tähän vuoteluun pitäs tottua, mutta ei kyllä totu. kyllähän ne lääkärit sanoi että voipi vuodella eikä ole vaarallista kun on rusehtavaa vuotoa mutta silti veri on verta.

Kiva kuulla susaliini, että töisssä on helpompaa mutta jää vain saikulle, niin saat levättyä kunnolla!
Kyllä se vuotelu vaan huolestuttaa, ei sille mitään voi vaikka olisikin vaaratonta- tsemppiä!!

Huh, onpa ollut ahdistavat 3 viikkoa kun on odotettu biopsian tuloksia.... En ole pystynyt edes näillä sivuilla käymään... Vaan eilen tuli lopultakin puhelu, vauva on terve :Heartred

Lopultakin voi hengittää vapaasti, nauttia raskaudesta ja näistä ihanista pienen liikkeistä joita olen tuntenut jo jonkin aikaa :Heartred Oli muuten ahdistavaa kun aloin tuntea liikkeet ennen tuloksien saapumista, jos olisinkin joutunut toisenlaiseen lopputulokseen... Vaan nyt aion nauttia, nauttia, nauttia tästä raskaudesta :Heartred

Neuvolassa käyty, ja sydänäänet kuultu syke oli 145-150 :rolleyes: vilkas vauva lähti dopleria karkuun, kätilöäkin alkoi naurattaa kun tunsi potkun kädessään:joyful:

Juteltiin aika pitkään tästä mun tilanteesta ja oli tosi ihmeissään ä-polin asenteesta, laitto mulle nla lääkärille ensi keskiviikolle ajan oli sitä mieltä etten missään tapauksessa saisi olla töissä niin kauan kun istukka vuotaa/supistelee.
Itse sanoin tänään pomolle etten pysty tuota hommaa tekemään, en ees oleen kassalla kun supistelee ja särkee. joten katsotaan mitä mieltä nla lääkäri on ensi viikolla.

Kivaa Susaliini, että vauveli ainakin kuulostaa hyvinvoivalta vuotelusta huolimatta ja aivan mahtavaa, että sait juteltua kuuntelevalle ja ymmärtäväiselle ihmiselle!
Hyvä, ettet nyt mene töihin vaan lepäät, lepäät ja lepäät. Töitä ehtii tekemään sitten kun voit hyvin!

Onko täällä vielä ketään kuka ei oo kertonu töissä tulevasta? Mulla tällä hetkellä töissä tilanne että pitäis vielä pari viikkoa pitää asia piilossa. Jos sit sais huokasta ja olla normaalisti oma itsensä...

En oo virallisesti kertonu, yks työkamu arvannu, muttei toivottavasti oo pomolle vienyt sanaa.

en minäkään ole kertonut, mitä nyt epäileviä katseita välillä jo saanut mahan takia. ainakin tuonne nt ultraan yritän pitää asian omana tietona ja jos nyt joku sitten uskaltautuu kysymään suoraan niin kaipa sen sitten jo voi "myöntää" :)

Takaisin