Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä tyttö 11kk nyt ja hälle otettiin pakkaus ihan vaan koska sen hypistely tuntui niiiiiin ihanalta ajatukselta.. Nyt en ole aatellu ottaa koska vaatteet jäi oikeastaan käyttämättä ekastaki pakkauksesta. ja kun todennäköisesti saataisiin vielä tuo 2015 pakkaus enkä pidä siinä olevista tuotteista niin rahana sitten... ainut mikä harmittaa niin haluaisin sen pahvilaatikon :D olis mukava säilöä siihen lapsen vauvajuttuja ja vuosien varrella tulevat synttärikortit ym... ehkä sen jostain voi saada hankituksi...

Meillä tyttö 11kk nyt ja hälle otettiin pakkaus ihan vaan koska sen hypistely tuntui niiiiiin ihanalta ajatukselta.. Nyt en ole aatellu ottaa koska vaatteet jäi oikeastaan käyttämättä ekastaki pakkauksesta. ja kun todennäköisesti saataisiin vielä tuo 2015 pakkaus enkä pidä siinä olevista tuotteista niin rahana sitten... ainut mikä harmittaa niin haluaisin sen pahvilaatikon :D olis mukava säilöä siihen lapsen vauvajuttuja ja vuosien varrella tulevat synttärikortit ym... ehkä sen jostain voi saada hankituksi...

Multa saisit sen v.2014 laatikon, jos haluat (se turkoosi), on säilössä mutten tee sillä mitään.:)

Meillä esikoinen on kylläkin jo 1,5v, mutta meinattiin todellakin ottaa äitiyspakkaus myös nyt. Se vain kuuluu siihen odotukseen ja ihanaa ajatella, että molemmat voivat sitten aikanaan ottaa mahdollisille tuleville lapsilleen käyttöön esim makuupussit yms :)
Jos olisi samaa kuosia molemmat, niin en ottaisi, mutta kun edellisestäkin käytettiin kaikkea muuta paitsi kestovaippoja ja kortsuja.
Lakana oli siinä hirveä, mutta kyllä ne jotenkuten menee jos muuta ei ole tarjolla.

2015 pakkauksessa taas nuo lakanat olisi ihanat! Jos en sitä saa, niin olisi kyllä ostettava jostain!

Tähtipölyä: Mulla on esikoisen 2014 laatikko ja haluaisin tälle uudelle tulokkaalle oman vuotensa laatikon. Mutta kiitti tarjouksesta

Heipä hei! Liityn nyt uutena joukkoon kun uskallan vihdoin jo itsekin uskoa että totta tämä :Heartred Laskettu aika on 14.5 eli nyt menossa rv12+6. Nt-ultra oli viime viikon tiistaina ja kaikki oli hyvin. Silloin uskalsi jo pikku hiljaa hengittää ja vähän relata vaikkakin koko ajan pelottaa että jotain tapahtuu. Meillä on yksi lapsi joka täyttää 2 viikon päästä 3 vuotta :Heartred Hänen syntymänsä jälkeen päätettiin heti aloittaa uuden yrittäminen, koska esikoistakin yritettiin 4v. Synnytyksestä kului puoli vuotta kunnes ekat menkat alkoi ja siitä 8 kk niin aloitettiin lapsettomuushoidot. Alkujutuissa meni sen verran kauan kaikkine verikokeineen yms, että ennen ensimmäisiä hormoneja tulinkin raskaaksi. Mitään ihmeempiä oireita ei ollut, mutta ei ollut ensimmäisenkään kohdalla joten ei osatu epäillä mitään. Nt-ultrassa olikin järkytys, kun kohdussa olikin kuollut alkio ( n rv 7 ). Lääkkeellinen kohduntyhjennys tapahtui 14.5. 2014. Siitä taas puoli vuotta kun hormoonihoito alkoi. Syynä siis se, etten ovuloi. Hoidot alkoi letrozoleilla, mutta ne eivät alkuun tuottaneet ollenkaan folliikkeleja ja sitten kun niitä tuli niin niitä tuliiin 5-6kerralla, joten ei hyvä ja lääke vaihdettiin clomeihin. Alkuun nekään eivät tehonneet , mutta tuplauksen myötä saatiin aikaiseksi 1 johtava follikkeli ja siitä tämä raskaus ☺ ensimmäinen ultra oli rv 7+3 ja siellä löytyi syke, eka neuvola oli rv 9+3 ja siis jo nt-ultrakin takana. Raskaus on sujunut hyvin, kitään oireita ei edelleenkään ole, jos selkäsärkyä joka ilmaantui tällä viikolla oteta huomioon. Tässöpä hieman esittelyä näin alkuun

2 päivää töissä sairasloman jälkeen meni ihan hyvin, ei särkenyt tms. Rankat 2 pävää kyllä takana sitä en kiellä ( olen kaupassa töissä tuorepuolella jossa työni on hevin ja eineksen hyllytystä).
Illalla päätin vielä leipoa, kun miehelläni on 40v syntymäpäivät tänään lauantaina, no kaikki meni hyvin ei kipuja tms mutta taas noustessani sohvalta tälläkertaa tunnen, kuinka jotan lämmintä valahtaa housuihin ja vertahan se oli:arghh:
Ei muutakuin kiireellä sairaalaan tarkistukselle, pääsin äitipolille. Siellä lääkäri tuntui vähättelevän meidän hätää ja ihmetteleli et miksi te tänne tulitte.

Vauva voi hyvin...vielä.... selitteli et on normaalia että vuotaa jne. siis MITÄ normaalia että minä vuodan raskaana ollessani verta, siis mistä lähtien???

Siitä saatiin sen verran selvää kun ultras, että vanhaa hematoomaa ei enään juurikaan ole, siis just eli olisko se sitten tullut ulos...noo ehkä vastaus, sitten mutisi että tuolla istukassa uusi vuoto...siis ja se tarkoittaa mitä?? Kysyin johtuuko nämä vuodot rankasta työstäni, minullehan synnärin lääkärit näytti keskiviikkona vihreää valoa töihin paluulle vaikka selitin kuinka rankkaa ja hektistä minun työni on. Ei johdu kuulema siitä, no aha MISTÄ sitte??? viime loppu yö menikin panikoidessa :nailbiting::sad001 milloin sitä pitää sitten lähteä lääkäriin jotta lääkärit ottaa vakavasti???
Sittenkun on liian myöhäistä vai.....:(
Täytyy kyllä sanoa, että tää on mun rankin odotus tähän mennessä, 3 aikasemmasta minulla ei oo ollut mitään tälläistä.
Toivon todella, että pystyisin luottavaisin mielin olemaan, että tämä raskaus menee loppuun asti ja tulos olisi laskettuna aikana elävä lapsi. Pelosta ja itkusta ei tule loppua.

Susaliini, meleko mulukku lääkäri!! >:( Nyt rauhottelet itseäsi ja seuraa tuntojasi, mene uudelleen tarkastettavaksi jos tulee vuotoa/kipua tai jos ihan vaan haluat varmistaa! Tsemppiä sinne<3

pikku mammutti, tervetuloa minunkin puolestani! Pahoitteluni raskaista kokemuksista odotuksen tiellä mutta lämpimät onnittelut nykyisestä odotuksesta ja hyvistä ultra kuulumisista.:Heartred

susaliini, olipa aika tökerö lääkäri sulla. Valitettavasti turhan paljon löytyy ihmisiä, jotka ovat aivan väärällä alalla. Joskus tuntuu, että äippäpoleilla keskitytään enemmän pidemmällä oleviin odottajiin ja jos jotain pahaa tapahtuu ensimmäisellä kolmanneksella, se tulkitaan "normaaliksi" ja asenne on "näin vain joskus tapahtuu", mikä tavallaan tietysti on totta mutta hyvin epäinhimillistä se kyllä myös on.
Voisitkohan sä saada töissä jotain kevyempiä töitä, ettet turhaa rasita itseäsi? Tai sitten vaan koitat saada saikkua, sinä ja vointisi on tässä tärkeintä!
Voimia ja pidä huoli teistä!!!

tähtipölyä, joo mä meen esimieheni kanssa juttelemaan maanantaina siitä mitä mä voisin tuolla tehdä. Tosin asiaa pikkusen hankaloittaa mun esimies-asema ilmeisesti....

Nyt yritän olla stressaamatta tätä, ja kuunnella itseäni. Jos vielä tuntuu etten ole työkykyinen jään saikulle riskejä en ota tällaisen asian kanssa. Vauvan ja minun hyvinvointi on tärkein kuintenkin.

Kamala lääkäri susaliini!! :/ toivottavasti saisit kevyempiä työtehtäviä!
Tervetuloa kaikille uusille!! ♥

toi on niin ärsyttävää ku tuntuu ettei hädästä selviä yksin ja menee lääkärille ni nauravat päin naamaa lähes! itse kävin ekg:ssä outojen rintatuntemusten vuoksi ja tietty miettiny monta päivää enkä lopulta uskaltanut töihinkään mennä. Olihan se kiva kuulla että sydän toimii vallan mainiosti mt kyllähän sitä vähän ymmärrystä kaipaisi...

Oonko vielä hehkuttanu tarpeeksi sitä kuinka ihana mies mulla on!? Jos en niin tässäpä vielä vähän:
Oli ostanu suhuutettavaa dödöä joka haisi suihkuttaessa mun nenään ihan järkyttävälle ja se lemu ei lähteny kämpästä ees tuulettamalla! Itessään miehen kainaloissa se tuoksuu hyvältä :hilarious:
Sanoin sitte eilen sille että "hyi hemmetti taas tämä hirvittävä lemu, en kestä! Ens kerralla meet kyllä parvekkeelle laittaan sitä" Siis en vihaisena vaan huumorilla sanoin.
Tänään sitten se raasu meni sinne parvekkeelle suhuuttaan sitä dödöä ja tuumas vaan että on tämäki hommaa :laughing001

Meilläkin miesparka ilmoitti ostaneensa kokonaan uuden pyykinpesuaineen ja heittäneensä vanhan pois, koska olen valittanut sen haisevan kamalan voimakkaalle ja aiheuttavan pahoinvointia :grin

Bussissa ihmiset joilla on hiuslakkaa, hajusteita tai jotka ovat juuri tupakoineet aiheuttavat pikaisen paikan vaihtamisen, koska alan heti yökkiä. Että näin.

Muokattu viimeksi:
Meidän mies-raasu joutuu ulkosavustimessa tekemään kananpalansa, kun uunin käry on henkeä salpaavan hirveää. Tietyt dödöt toinen on vaihtanut uusiin ja useasti lasten ruokajämien korjaus jää hänelle. Tämä yökkii jo pelkästä ajatuksesta. Viimeisimpänä ritari-reipas osti uuden tiskiaineen, kun tää yks hormoni ei pysty enää sietämään sitruunan hajuista ainetta. Kuka mä oon?!? :D

Heh voi teitä :D Mua taas ei juurikaan ehtiny yököttää mikään erityinen, oli vaan kokoajan kuvittava olo.. No kerran juoksin oksentaa ku esikoisen kakkavaippa oli jääny muovipussiin ja ku suljin sen niin pölähys kävi sitä hajua yök xD Normaalisti en oo noin herkkä kakkiksille!

Takaisin