Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko täällä kellään muulla jumalattomia repäisy kipuja jos nopeasti vaihtaa asentoa... aivastaa tai yskii? tuon lisäksi pari päivää oli nivunen kipeä... np ultra takana ja viikot täsmäs ja kaikki oli hyvin... en muista edellisestä raskaudesta näitä kun siitä 9 vuotta aikaa jo :D

~hömötiainen ja masukki rv 13+4

Multa ainakin hömötiainen on! Varsinkin kun aivastaa istueltaan niin aivan jäätävät repäisyt :D

Voi foxy87 lähetän sulle virtuaalisen suklaarasian!!! Sain nimittäin (ainakin mielestäni) sykkeen kuuluviin ja ainoastaan kun sun viestin perusteella tajusin kokeilla ihan häpyluun tienoilta- KIITOS!!!

Voi kiva kuulla että neuvosta oli apua <3 ihanaa! :) ja jos kuulit sellaisen hyvin nopean laukkamaisen äänen, on se sikiön sydänääni :)

Täällä kans repäsee oikeelta alavatsasta jos esim nousen nopeasti ylös. Oikein meinaa kaksinkerroin vetästä, mutta kipu menee tosi nopsaan ohi. Muuten olo on aikalailla nyt normaali.. huono olo tulee ainoastaan jos ruokaväli menee liian pitkäksi. Oireina on enää nopeasti rasvoittuvat hiukset, väsymys ja öisin pissalla 1-4 kertaa ravaaminen. Niin ja hermostumis+itkuherkkyydet.. rv 10+6

Täällä kans repii oikein huolella! En muista et esikoista odottaessa olis ollu tällasia! Mut joo, kun sängyssä vaihtaa asentoa tai aivastaa, niin viiltää ihan tosissaan!

Asiasta kukkaruukkuun, mitä mieltä olette noista valmennuksista ja onko jo ollut muilla?

Me käytiin toissapäivänä jossain vanhemmuuteen virittäytymisessä ja en ehkä toista kertaa ottaisi yrittäjänä iltaa vapaaksi tommoisen turhuuden takia :(

Tuokio aloitettiin lausumalla runoja ja oltiin miehen kanssa jo siinä vaiheessa että jaahas. Sitten koko puolentoistatunnin aikana ei tullut asiaa raskaudesta, vaan käytiin läpi jotain kaaviota että mistä parisuhde koostuu. Myös vetäjä muistutti että riidat olisi hyvä ratkoa sanoin eikä väkivallalla.

Meille ei MITÄÄN hyötyä. Parisuhde on ihan kiitos kunnossa ja väkivallaton, olisin halunnut tietää tosiaan kuinka valmistautua vanhemmuuteen :D Ensi viikolla olisi toinen perhevalmennus, mutta siihenkin joutuisin ottamaan vapaata ja kaikkiin muihinkin, niin voisikohan hyvällä omalla tunnolla jättää näihin menemättä vaikka onkin esikoinen...? Paitsi synnytysvalmennukseen aijon mennä.

Mutkun ei voi tietää kyllä et oisko niissä muissa jotain hyödyllistäkin... vai voiko vaan kuitenkin nykyisin kaiken selvittää itse netistä.

minä siffu23 kävin yhdessä ekassa valmennuksessa esikoista odottaessa ja totesin pitkälti saman että joo-o...:rolleyes: ei ollut edes mies mukana ja en sitten mennyt enää muihin ja ihan hyvin pärjänny, luulisin :grin synnytysvalmennuksessa käytiin ja no jaa, sekin oli vähän niin ja näin, se hyöty siitä itselle jäi että suurin piirtein tiesi mihin mennä (sinäkin taisit tikkikselle olla menossa jos en ihan väärin muista?):)

siffu23,me ei käyty esikoisesta eikä mennä nytkään ja ihan hyvin meni kaikki ekan kanssa. Mä lueskelin synnytyksen lähetyessä HUS:n sivuja ja mulle ainakin ne oli ihan riittävät.

Me ei aiottu myöskään mennä perhevalmennuksiin. Itse nyt opiskelujen vuoksi kävin sen imetys kerran ja se nyt oli joillekin ihan hyödyllinen osittain mut jos on aiempia lapsia tai koulutuksen kautta tietoa niin eipä sielläkää mitää uutta tullut.

Ja repäisyistä kun puhuttiin niin niitä on vaihtelevasti, joskus yskiessä tai muuten nopeissa liikkeissä tosi voimakkaitakin jotka vedet nostaa silmiin, mut menee kans nopeeta ohi.

Me ei käyty ekastskaan perhevalmennuksessa. Synnärille tutystuminen varmasn vastasi tätä "synnytysvalmennusta" ja se oli mukava sen vuoksi että näki mihin on menossa. Suurin apu kuitenki oli lukea synnytyskertomuksia täältä foorumeilta silloin muutamia viikkoja ennen ku oli la. Toki kannattaa miettiä sopiiko lukeminen itselle vai meneekö vaan paniikin puolelle :D

Huh no hyvä. Aattelin että oonko nyt ihan kauhee tunteeton ihminen kun en jaksa mitään runoja, leikkejä tai tosi hyödyllisiä tehtäviä missä kirjotetaan paperille tunteita xD

mutjoo tikkikselle ollaan menossa täällä! Silläpä minäkin ajattelin sen synnytysvalmennuksen et tietää mihin mennä :D muuten varmaan kaikki niin yksilöllistä et miten koko raskaus/synnytys/imetys/kasvatus menee et taidan mennä ihan virran mukana ja katsoa mitä tulee eteen :)

Mekään emme kokeneet tärkeäksi osallistua esikoisen kohalla mihinkää eikä osallistuta nytkään :) Menee miten menee ja mua pelottaa joka tapauksessa x)

Mulla on myös nivusissa, alavatsalla repäisykipuja ollut mutta olen ajatellut johtuvan kiinnikkeistä mitä jäänyt sektiohaavasta.. mt eiköhän niitä kiinnikkeitä voi muutenkin olla :) ja juuri hetkellisesti vain mt suorana ei voi seisoa! vetää kyllä kaksikerroin. Tänään menossa päivystykseen rintakipujen vuoksi.. alkuviikosta ollut rytmihäiriöitä muutama ja ke saakka sitten puristava tunne rinnassa..oletan että johtuu raskaudesta kun oma sydän joutuu niin koville..

Esikoiselta kävin valmennuksessa mt ihan lopussa ja kun ite paljon aina esim sisarusten vauvoja hoidellu niin oli aika tuttua asiaa.. muilta en ole sitten vaivautunut.. meillä oli ihan asiallinen valmennus silloin. muistaakseni ;D

Te, joille on tulossa lapsi pienellä ikäerolla, oletteko ajatelleen ottaa äitiyspakkauksen?
Ekasta (mulla kotona nyt 10kk) luonnollisesti otin pakkauksen ja sitä oli ihan super ihana hypistellä mutta me ei oikeen tarvita toista, kun kaikki makuupussit yms on ihankuin uusia vielä. Onhan se pakkaus tosi paljon arvokkaampi kuin se raha, minkä voi valita pakkauksen sijaan mutta sillä taas saisin ne mitä uusi tulokas ei voisi periä (mm hammasharja, harja)-hmmm.

Täälläkin on repäisykipuja. Pahimmillaan ne ja muut jomotukset oli joskus viikoilla 8-10 ja nyt viikolla 14 niitä on taas ollu muttei niin paljoa. Repäisyt tuntuu pahiten just makuuasennossa ja aivastaessa tai yskiessä.

Sama täällä, repii kyllä down there. Ja välillä muuten juilii ja kouristelee, mutta kun vuotoa ei oo niin oon yrittänyt olla rauhallinen. Monia liikkeitä on pitänyt alkaa välttää, kun vihlasee ikävästi.

Joo mullakin vihloo aika lailla... :( Pitää vaan koittaa ottaa rauhallisesti.

Meillä on edellinen lapsi nyt vuoden, ei otettu hänelle pakkausta, kun ei varsinaisesti tarvittu ja se ei ollut ehkä ihan niin kiva omaan makuun. Esikoisen boksi on jossain, mutta en usko että itse laatikkoa on, joten varmaan otetaan sitten se pakkaus. Ihan siksi että saa laatikon! :grin En usko, että kannattaa luottaa siihen, että isompi siirtyisi jo ison lapsen sänkyyn, niin kokeillaan sitten laatikkoa kerrankin. Ja koska tää saattaa olla meidän viimeinen lapsi ainakin pitkään aikaan niin ehkä nyt pitää nauttia oikein kunnolla... Ohan se pakkaus aika ihana. :smug: Melkeen kun joulu tulisi kun sen saa. :santa

Takaisin