Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Plussasin kp 34/29. Eli tiistaina olis pitänyt alkaa ja eilen tein testin kun ei menkkoja kivuista huolimatta kuulunut.

Kattilainen: Onko kilppariarvot pysyneet hyvinä? Ootko nostanu annostusta raskauden myötä? Itselläni kun on vielä vähän hakusessa tyroksiinin annostus niin hieman sekin aiheuttaa huolta että jos ei arvot ookkaan vielä kunnossa niin mitä se voi vauvalle aiheuttaa. Kuukausi sitten kävin kontrollilabroissa ja sillon TSH huiteli vielä aika korkeella vaikka T4V olikin jo hyvällä tasolla. Nyt ois lokakuun alussa seuraava kontrolli mutta täytyy kysellä huomenna kun neuvolaan soitan että voisko labrat ottaa jo nyt uudestaan ja sit ehkä sitä annostustakin nostaa (raskauden aikana normaalisti toimivan kilpirauhanen tehostaa toimintaansa 25-50 % mutta lääkityksellä olevien tarvii yleensä nostaa lääkitystä).

Ja itsekin tiedostan koko ajan sen miten moni asia tässä voi vielä mennä pieleen mutta täytyy koittaa olla luottavainen ja nauttia tästä onnen tunteesta!

Täällä saatiin plussa sunnuntaina ku tiistaille oottelin menkkoja eli kp 26/28. Nyt olis vissiin niinkö rv 4+4??

Täällä on ilmeisesti toista lasta oottavia muitaki niin ihan mielenkiinnosta kyselen että minkäikänen ensimmäinen lapsi on tällähetkellä...? Meillä tyttö täyttäny just 9kk eli 1v5kk ku olis la.

Hei kaikille odottajille! Ensiksi onnea paljon ! :) oletteko tehneet facebookkiin jo ryhmän?:)
Itse olen 21v toista odottava. Esikois poika syntyi 7.5.2014. Ja hänelle nyt pikku sisarus viimein tulossa. Oma la 1.5 näillä näkymin neuvola on 18.9 ja hieman jännittää jo :D (eka kommentti täällä ikinä)
Terkuin Janina

---

Ylläpito on muokannut viestiä.

Last edited by a moderator:
Nasuliini: kävin n. 3kk sitten viimeks labroissa sillon oli annosnostoilla tsh saatu alle kahden (raskautta toivoville ja sikiön hyvinvoinnin vuoksi arvon tulisi olla alle 2.5. T4v en muista mutta oli kans noususuuntainen. Olo tätä myötä koheni taas huomattavasti ja mikä parasta niin kierrot tasoittui äkkiä normilukemiin.
Nyt kun plussasin niin heti soitin hoitavalle lääkärille (hoidatan yksityisellä koska siellä todettu aikoinaan ja siellä niin huippulääkäri etten ole halunnut muihin vaihtaa) ja tehtiin 25mikrog annosnosto jokapäivälle entiseen annokseen. Lääkäri sanoi että labrat kontrolloidaan joka kolmanneksen aikana ja tavoitteena on pysyä tsh n kanssa hyvissä ja matalahkoissa lukemissa.
Kannattaa siis heti annosnosto tehdä toki lääkärin ohjeen mukaan koska tyroksiinipitoisuudella on vaikutusta mm. Sikiön aivojen kehitykseen. Lääkäri luultavasti tekee annosnoston välittömästi ja sovitte labrat joka kolmannekselle. :)
Sairaudet ei ikinä mukavia ole mut onneksi tämä sellainen jonka kanssa normaalia elämää pystyy elelemään eikä vaikuta mihinkään kunhan lääkitys kunnossa ;D

Ai kauhee menin heti rikkomaan sääntöjä itse olen "kärsinyt" järkystä pahoinvoinnista ja myöskin väsyttää sekä vatsaa vihloo..pelkään oksentamista ja teen ja kärsin mitä tahansa kuhan en oksenna.(sanotaanko että ekassa synnytyksessä lopetin ilokaasun ku se aiheutti pahaa oloa ) onko täällä muita kelle tehty sektio? Itsellä oli kiireellinen mm. Lapsen sydänäänien katoamisen vuoksi. Hirmuisesti haluaisin "normi" synnytyksen seuraavaksi:) Piti sitä vielä laittaa että esikosta plussasin 28.8.13 nyt 26.8 päivä että 2päivää vajaa 2 vuotta meni kunnes raskauduin

Onnea nan1naa plussasta! :)

P-JET: esikoiseni on nyt 4v6kk (edellisestä parisuhteesta).

Oon ihan malttamaton kun tekis mieli rueta jo testailemaan! Nyt on kp 25/28 menossa eli mahollisesti rv 3+3. Oireita sen verran että maha on ihan turpeessa, ja tuntuu että haistan kaiken niin tarkkaan ja sit rupee etoomaan. Mietin että näkyisköhän jo tk:n verikokeissa jos kävis? Eikös ne oo aika herkkiä.. :) Hirveitä on nämä piinapäivät!! :-D

Omenansiemen:
No minä tein juurikin kp 25/28 ihan s-marketista ostetulla pregcheck (tai joku semmonen) testillä ja vahvan plussan näytti. 2kpl/pkt maksoi jotain 2,5e. Olin aika malttamaton :) tein loppujen lopuksi yhteensä 4 testiä. Ekan 25/28, tokan 27/28 ja loput ihan vaan testaamisen ilosta kun menkat jäi jo pois :) se miten aikasin plussa näkyy on varmaan aika yksilöllistä....

Pakko kyllä käydä tänään ostaa testi ja huomenaamuna sit tehä. Oon jotenkin tosi varma että oon raskaana, on sellanen tunne. :D Tosiaan kaksi keskenmenoa takana ja nyt olis 2,5vuotta yritystä takana, eli yk 30 suunnilleen. Pitkiä on ollu kuukaudet. :)

On se kumma juttu että oli sitten eka tai neljäs kerta raskaana niin aina yhtä jännää ja täällääkin hetkittäin rauhallinen olotila, positiivinen "kaikki kohdallaan" ajattelu, kunnes tulee kaikki kauhukuvat päähän ja pitää hillitä ittesä ettei lue netistä mitä sattuu.
Varhaisultra olis enemmän kun kiva, tuntuu tänään siltä. Minä en osaa kunnalliselta puolelta vaatia mitään.

Eipä mulla mitään kipuja eikä vuotoja ole.
Tolkuton väsymys, huimaus ja naama kun teinillä mielialat samaa luokkaa... Nice... Ja hajuaisti on mitä parhain eikä ruoka maistu vaikka sinällään ei mitään pahoinvointia ole. Ei ollu kahdessa aiemmassakaan, esikoista odottaessa oli kova pahoinvointi ni ihmetyttää jos taas selviää ilman.
Lievää turvotusta on ja hikoilen hullun paljon.

Mitäs teille?

Huomenia!
Minä tässä juuri varasin neuvolaan ajan. Esikoisen 10kk neuvolakäyntiin sain yhdistettyä oman ajan elikkä 24.9. Ois sitte se. Täällä ei yleensä tuossa vaiheessa kuunnella sydänääniä kun on niin suuri todennäköisyys ettei neuvolan vehkeillä sitä löydy vaikka kaikki olisikin kunnossa. Aattelin kuitenki kysyä jos vois kokeilla... muuten sitte menee jonnekkin lokakuun puolenvälin tai loppukuun puolelle ennen ku oikeaan ultraan pääsee... onko kellän tietoa missä vaiheessa kunnallisella puolella tulee eka ultra ellei käy nuissa niskapoimututkimuksissa...??

Mä niin tiedän tuon tunteen kun sitä pohtii onko kaikki kunnossa. Oon sitä mieltä että kannattaa nauttia raskaudesta alusta loppuun ihan täysillä, kaikki on hyvin kunnes toisin todistetaan. :) Mä luulen, että kun mun kohdalla keskenmenoissa alkiot yli menehtynyt siinä 7-8 rv aikana ja keho ilmoitti asiasta vasta rv 13, niin vaadin julkisilta sitä varhaisultraa, kun täällä sitä ei noin vaan saa.
Ainiin ja oireisiin täytyy lisätä just nuo mielialanvaihtelut. Ihan kauheaa kun yhenäkin saattaa räjähtää ihan kunnolla ja saada kunnon itkuraivarin mitättömästä syystä kesken elokuvaillan. :)

Musta se eka ultra on joka tapauksessa kunnallisella siinä rv 12-14 paikkeilla. Jos ei seulontoihin halua osallistua niin sit vaan ei labroja ole käynyt eikä kätilö niskapoimua mittaa. :)

Minä kans neuvolan varasin, se jo reilu 2,5 viikon päästä. Ja viikko sitä aiemmin on yksityiselle varattu aika jolloin pyydän lääkäriä tekee varhaisuä:n.
Nyt oon itteni ja miehen kansss yrittänyt sopia ettei puhuta eikä ajatella koko asiaa nyt sinne ultraan asti. Hankalaa on enkä tiedä pystynkö siihen varsinkin kun pientä jomottelua ja tuhruttelua nyt koko ajan on. Terkkari kuitenkin sano että se voi olla normaaliakin jos ei kovia kipuja ja kunnon vuotoja tule. Ei auta kun päivä kerrallaan. :)

Ihanaa lukea teidän kaikkien juttuja, onnea jälleen uusille plussanneille! :)
Täällä plussa vahvistunut jonka rohkaisemana soitin tänään ensimmäisen ajan neuvolaan. Tarkoitus on mennä yhdessä miehen kanssa ja mies onkin sanonut että haluaa olla kaikilla neukku käynneillä mukana joissa vaan saa :happy:
Häitä olisi tarkoitus viettää vielä tän vuoden puolella, kosinta tuli kesäkuussa ja hormonikierukka (mirena) otettiin pois heinäkuun lopussa. Hieman kyllä jännittää millainen raskaus edessä, edellinen kun takana 6v sitten ja se oli todella vaikea. Oli todella supistusherkkä kohtu tuolloin ja vauva meinas tulla muutamankin kerran pihalle ennen aikojaan rv23 ja rv26 jollon mentiin tampereelle 200km/h ambulanssin kyydissä kätilö mukana.. syntyi lopulta rv37+3 kolme päivää kestäneen synnytyksen jälkeen jossa kovat supistukset ei avannu kuitenkaan kohdunsuuta ja kätilö joutu joka supparilla hieromaan kohdunsuuta auki..
siitä ehkä tää oma stressaaminen johtuukin.
Meillä on täällä onneks kunnan neuvolassa ihana lääkäri joka totesi mun ressaamiseen et pitää muistaa et jokainen raskaus on erilainen. Päivä kerrallaan.. :rolleyes:

Toivon jännääjille/piinaajille paljon plussatuulia ja jo plussanneille aurinkoista ja mukavaa alkuraskauden taivalta! :p

Ihanaa kun on paikka missä tästä voi puhua ja tuuletella kun muille vielä asia pidetään visusti salassa:joyful:

Takaisin