Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ilmoittaudun minäkin plussanneiden joukkoon
Hätäsenä testailin jo tosi aikasin ja monta testiä tällä viikolla tehnyt, kaikki ne viivoja antoi, sekä "raskaana" tekstin. Ei varsinaisesti yrittämällä yritetty vaa päätettiin että saapi tulla jos on tullakseen ja hyvältä näyttäs. Hieman oon hämmentynyt.

Neuvolan jo varasin. Varhaisultraa harkitsin mutta on se kyllä kallis! Noin 150e.
Josko vaan uskois ja toivois päivä kerrallaan että tämäkin raskaus hyvin menee.

La olis siinä 3.5 paikkeilla.

Meillä plussattiin toisesta yrityskierrosta hormonikierukan jälkeen ja eihän tätä nyt voi oikein todeksi uskoa. Neuvolaan soitin jo innostuksissani heti plussauksen jälkeisenä päivänä ja eka aika on syyskuun lopulla, rv 8.

Haluaisin kovasti varhaisultraan, koska viime vuosina olen nähnyt lähipiirissä kaikenlaista, mitä raskauden aikana voi eteen tulla ja siksi minua pelottaa suunnattomasti tämä odotus. Minulla on ajoittain koviakin kipuja munasarjojen/kohdun alueella ja ne pelottavat kovasti. Nyt yritän malttaa mieleni vielä niin, että menisin varhaisultraan vasta, kun viikkoja on riittävästi mahdollisen sykkeen havaitsemiseksi. Nyt kasassa 4+6.

Jostain syystä turvotus on kovaa jo nyt, enkä saa oikein normipöksyjä jalkaan. Lisäksi pahoinvointi (en aikaan vielä ole oksentanut) on alkanut jo viime viikolla ja väsymys on jotain sanoinkuvaamatonta. Esikoisesta ei ollut minkään valtakunnan raskausoireita vaan odotus sujui loppuraskauden selkävaivoja lukuunottamatta mallikelpoisesti. Äitiyshousut taisin silloin ottaa käyttöön joskus rv 16 paikkeilla. Puolitosissaan tuossa jo miehen kanssa arvuuteltiin, että montakohan tyyppiä mahtaa olla matkassa..

naukumaija 4+6, la 1.5.2016

Ei kyllä mitään haisua katski mihin laskuriin voi luottaa! Ite oon kattonu ton vau:n ja raskauskiekon laskurit mut samaa laskettua aikaa antoi!

Tervetuloa uusille! Ihanaa kun porukka kasvaa:woot: vielä ei hirmuisen aktiivinen ryhmä taida olla (tai sit mulla on vaan liikaa aikaa kyylätä tekstejä:wideyed:)

Onko teillä muilla miten oireillut raskaus? Onko olo ihan normaali vai löytyykö kaikki klassiset raskausoireet?
Itellä muiden ed. mainittujen oireiden lisäksi on tänään ilmestynyt järkky päiväväsymys. Oli pakko ottaa 2h tirsat ja siltikin olo on vähän vaisu/ väsynyt.. normaalisti en muista että päikkäreitä olisi tullut nukuttua aikoihin. Myös lämmin ilma/saunassa olo tuntuu tukalalta ja tuntuu et happi loppuu.. outoa kun ei yleensä tämmöistä :confused:

Last edited by a moderator:
Kivaa tosiaan kun porukka kasvaa ja onnittelut kaikille plussista.
Minä kyllä olen niin kanssa pelokas että menen varhaisUÄ että saisin nähdä että kaikki niinkuin pitää.
Kiinnostaa kans muiden teidän oireet. Mulla ei juurikaan mitään, ainoastaan hieman arat tissit, turvotus, sekä alavatsan jomottelu/menkkamaiset tuntemukset vaihtelevasti. Tämänkin vuoksi jo epäilyttää että onko kaikki hyvin kun jotenkin sitä on aina ajatellut että oksu alkaa lentää heti. :D
On tämä hurjaa ja ärsyttää kun ihmiset tietää mun kauan olleesta vauvakuumeesta ja kyselevät paljon niin eihän sitä valehdellakaan voi että ei oo mitään. :D
Täytyy alkaa opettelemaan olemaan positiivisempi ja yrittää ajatella että tästä tosiaan on pieni ihminen tulossa.
Millä fiiliksillä muut menette?

Mulla oireet rajottuu nyihin menkkamaisiin pikku kipuiluihin ja issiaksen ilmaantumiseen. Issias vaivasi myös ekassa raskaudessa jo alkupuolella vaikka mikän ei pitäis missään hermoja painaa... hormoonit siis näyttää mulle vaikuttavan issiaan ilmaantumiseen kun ei ikinä miuten vaivaa!

Mulla huoli ja stressi pysyy yllättävänkin hyvin taka-alalla ja koitan olla sillämielin, että kaikki on kunnossa kunnes toisin todistetaan. Nautin tästä tilasta mahdollisimman täysillä. Turhaa on murehtia etukäteen. Entä jos kaikki meneekin oppikirjan mukaan hyvin ja 9kk on ollut hirveessä stressissä ja pilannut koko raskausajan itseltään sillä.. toki varmasti otelläki tulee hetkiä kun miettii että onhan varmadti kaikki kunnossa...

Hei vaan kaikille! Tänään plussasin yllätysvauvan ja la näyttäisi olevan 3.5 eli nyt rv 4+4. Toinen raskaus, esikoinen on 1v 1kk. Kivaa kun on jo muitakin toukokuisia ☺ ja itsellä kans kamalia menkakramppeja tässä ollut. Soitan maanantaina neuvolaan ja vaadin päästä varhaisultraan.

Kiitos vastauksesta ja onnittelut kaikille ihanista uutisista :)

Itsekin toivoisin saavani varmistusta tähän raskauteen! Uskon sitten vasta kun ekassa ultrassa käyty :D mietin kyllä varhausultraakin, sais hätähousuna tietää onko raskaus oikeassa paikassa ja onko siellä elämää oikeasti! :D ihanaa ku tänne tulee lisää porukkaa!!! ♥

Kysymys: mitä mieltä ootte hiusten värjäämisestä raskausaikana? Oletteko itse värjänneet? Olin jo kevytvärin ostanut aiemmin joka tarkoitus oli laittaa, mutta nyt aloinkin miettimään koko värjäystouhua plussan saamisen jälkeen.

Oli pakko tehdä vielä eilen yksi testi, kun alavatsan nippailut on loppunut eikä oikein mitään muita oireitakaan ole. Kyllähän sieltä tuli heti näkyviin oikein tumma viiva. :) Ja tietysti heti testin jälkeen alkoi tissikipu! :D
Olen pähkäillyt varhaisultran kanssa. Mennäkö vai eikö mennä? Mitään erityistä syytä huoleen ei ole, mutta olisi ihana saada varmistus asiasta. On niin vaikeaa olla kertomatta läheisille! Oma äitikin juuri kyseli mitä voisi kutoa minulle. Teki niin mieli sanoa, että pikkuiset töppöset ja tumput voisivat olla tarpeen! <3

Oma äitisuhdekin mietityttää. Teininä riitelin äidin kanssa jatkuvasti, omilleni muutettua meillä oli muutaman vuoden "välirikko". Nyt vanhemmiten ollaan lähennytty, ja ajatus mummin avusta vauvan kanssa tuntuu ihan mukavalta. Vaikka varmasti tulemme olemaan erimielisiä monesta asiasta. :D

Moi kaikki!
Haluisin kuulla teiltä että mikä kp teillä oli menossa kun plussasitte? Ja mikä rv? Olisi tosi kiva kuulla!

Kylläpäs on tullut vähän ajan sisään monta uutta plussannutta!! :happy:Hurjasti onnea kaikille!

Omenansiemen: mulla kierto on norm.28pvä. Tein ekan plussan sunnuntaina ja menkkojen olisi pitänyt alkaa keskiviikkona. Eli plussa tuli kp 25/28 ja vahva plussa olikin :hello2
Nyt menossa rv 4+4.

Ja edelleen odottelen oireita. Eilen jo vähän yökötti.... haha! Olenkohan hiukan innoissani raskaudesta kun vau.fi:n artikkeliinkin jouduin :smiley-ashamed008

Omenansiemen, mulla oli kp 26, kun plussasin! :) Kierto vaihteleekin 25-33. Silloin plussauspäivänä oli menossa 3+4.

Muokattu viimeksi:
Moikka! Täällä ilmoittautuu ensimmäistä kertaa elämässään eilen aamuna plussannut :)
Olen 26-vuotias nainen ja miehen kanssa yhteistä taivalta on takana jo yli 10 vuotta. Lokakuussa 2014 päätettiin että vauva saa tulla ja jätettiin pillerit pois. Sen jälkeen alkoikin karikkoinen tie kun kierto ei lähtenyt ollenkaan normalisoitumaan ja epätoivo alkoi jo iskeä kun ei Terolutit/Primolutitkaan oikein toiminu. Lopulta kesän kynnyksellä pitkiin kiertoihin löytyi syy kun verikokeista paljastui kilpirauhasen vajaatoiminta. Nyt olen siis tyroksiinia syönyt 3 kk ja ilmeisesti ensimmäistä kertaa pillereiden lopettamisen jälkeen myös ovuloin muutama viikko sitten ja siitä tuloksena plussa! Plussa tuli kp 49 (eli pitkä kierto oli kyseessä, ois ollu n. 43-44 päivää). Nyt siis menossa omien laskujen mukaan rv 4+6.

Olo on tosi epätodellinen koska negatiivisia testejä on tullut tän vuoden puolella tehtyä ihan liikaa. Raskauteen viittaavia oireitakaan ei ole (vielä!) ilmennyt muuta kuin pieniä tuntemuksia ja jomotuksia alavatsalla. Voiko tää olla totta?! :)

Ihana kyllä kuulla näitä juttuja ja voin niin samaistua moneen tarinaan:) itsellä kanssa kilpparin vajaatoiminta ollut kyllä jo monta vuotta ja myöskin terot ollut käytössä kun ehkäisyn jälkeen kierrot meni ihan mahdottoman pitkiksi. Tällöin ei raskautumienn ollut ajankohtaista mut halusin kierrot kuntoon että sit kun aletaan yrittäö niin olis suotuisat olosuhteet :D

Mä meen kyllä niin aaltoilevasti näiden fiilisten kanssa. Eilen osasin hetken relata ja iloita, tänään taas jomotus ollut vatsalla jotenkin hieman häiritsevämpää ja tiedostan ja mietin koko ajan siis KOKO ajan mitä kaikkee voi mennä pieleen. Kumpa voisin nukahtaa muutaman viikon uneen ja herätä sit varhaisuä ja saada tieto että kaikki ok.. :D

Ja mä plussasin ekan kp 29, silloin 4+1. Kohta pääsee vaihtamaan jo vkon numeroa kun ti vaihtuu 5+0. :)

Takaisin