Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itse en ole ehtinyt pitkään aikaan käymään täällä kuin pikaisesti, ja hirveästi on nähtävästi tapahtunut... En siis lähde kaikkeen kommentoimaan, vaan lyhyesti ja ytimekkäästi: Onnea ja myötätuntoa kaikille tasapuolisesti! :smiley-angelic003:Heartred

Sen tuolta jostain bongasin, että joku olisi saanut kotidopplerilla kuulemaan sykkeen jo viikolla 9+0, jos en ihan väärin muista?

Oma kokemukseni kotidopplerista: rv 9+5 kokeilin ekan keran, luulin napanneeni pienen sykkeen, mutta eeeeiiii, se otti varmaankin omani, kun se oli hieman epämääräistä eikä läheskään tarpeeksi nopea. Tänään rv10+5 hyvin alhaalta kuului nopea ≈150 syke, jonka uskon olevan jo ihan oikeasti pienen ihmeen. :Heartred
On aika uskomaton fiilis kun tämä raskaus on pidemmällä kuin neljä edellistä epäonnistunutta.:wav

Kohtu ilmeisesti sijaitsee niin alhaalla, että sen noustessa "vasta" noin. rv11-12 syke kuuluu oikeasti ensimmäisen kerran. Kuitenkin, en lynkkaa kenenkään onnistumisia, mutta minulla kävi näin. (ja kuuluihan minullakin ennen sitä ns. oikeata aikaa kun pitäisi kuulua)

Mitä doppleria voisitte suositella? Nuita vaihtoehtoja on nii paljo.. Haluan siihen näytön että näkee sykkeen :)<3

Minä ostin raskauskeijun sivuilta. Näytöllä varustettu ja sain kuuluviin 9+6 kun tuli postissa. 150 jumputti niin ei sitä omaan ainakaan voinut sekoittaa:)
e83a0f6b0caeedeaf3c2ddac5f49c2cd
a5371023f64b446527b0566a7d0fe063

Tämä ainakin hyvin toiminut, kuulokkeet paketissa mukana joilla kuuntelu tapahtuu. Häiriöö aika paljon ottaa alussa kun geelit laittaa että pitää vähän korvia varoo kun se kohina on aika kova. Mut sit kun syke löytyy niin se kyllä selvästi kuuluu ja kohina hälvenee. Tyytyväinen olen tähän ostokseen:)

Juu miulla kuului vauvan syke jo 9+0 ja oli kyllä ihan selvästi vauvan syke, ei oma leposyke ihan niin hurja ole :grin Omankin sykkeen toki löysin, sen erotti kyllä selvästi. Miulla on kaikista kolmesta viimeisestä vauvasta, jolloin dopplerin olen omistanut, sykkeet kuuluneet jo 9+ viikoilla. Miulla kohtu nousee aikaisin esiin :) Doppler on miulla ihan se vanha perusmalli, jossa ei näy sykettä, kuulokkeilla vaan kuunnellaan.

Tänään 10+0 :Heartred

Hienoa, että sen on saanut aikasin kuuluviin, helpottaa kummasti stressiäkin kun kuulee sykkeen!

Minulla itselläni on tuo UnbornHeart doppler, jonka yhdistän puhelimeen, niin saan tallennettua sykkeen myös sinne tiedostoihin. Se on ollut minusta oiva valinta ja 50€ oli hinta.

Noista vitamiineista, itse syön multivita raskaus ja imetys monivitamiinia ja multivita omegalive raskaus omega3kapseleita.
Minullakin on vähän huoli herännyt tuon pikkuisen puolesta, enkä ole varma pitäisikö ottaa neuvolaan jo yhteyttä... :sad001Emme ole nyt uskaltaneet harrastaa ollenkaan seksiä, koska edellisellä kerralla yhdynnän jälkeen tuli hieman verensekaista vuotoa ja sitä edellisellä olin aivan varma, että menkat alkavat, koska yhdynnän jälkeen alkoivat aivan mahdottomat kivut alavatsassa. Aivan kuin menkat olisivat tosiaan rysäyksellä alkaneet, mutta muuta ei tapahtunut. :confused:
Nyt vain pelottaa, mitä np-ultrassa näkyy ja siihenkin on vielä 5 viikkoa... nyt rv 7+2 :sour:

Millilii, mulla oli samanlaisia kipuja ja ihan vähän vuotoa seksin jälkeen noin viikolla 5 ja siinä sitten menikin yli viikko kun uskalsi uudestaan. Mutta nykyään ei enää kipuja tai vuotoja ja huomenna olis eka ultrakin. :) jännittää aikas paljon kun on täällä ollut noita surullisia uutisia tullut monille.. :/

Millilii, raskisitko käydä varhaisultrassa? Saisit mielenrauhan! Itsellä myös ollu pelkoja, mut pelko ei auta ketään :) Niimpä olen ollut vain huoleton ja neutraali asian suhteen ultraa odotellessa. Meilläpäin se onneksi on jo eka neuvola kerralla :) Ylihuomenna!

Minäkin miettinyt varhaisultraa, mutta mies on sitä mieltä että ei kk niin pitkä aika olisi odottaa ekaan ultraan. Kyselin neuvolastakin josko kuuntelisi ekalla neuvolakäynnillä sydänääniä, mutta vastaus oli tyly ei. Ei ole kuulema varmuutta kuuluisiko vielä, joten ei lähde kokeilemaan.
Yrittänyt ajatella, ettei etukäteen murehtiminen kannata.

SunLight_90, sitä varhaisultraa olen kyllä kovasti miettinyt. Mutta ollaan nyt miehen kanssa tultu siihen päätökseen, että koitetaan odotella np-ultraan, jos neuvolasta ovat sitä mieltä, ettei aikaisemmin tarvitse mennä... Mietinnässä edelleenkin se varhaisultra on, jos liikaa alkaa asia vaivaamaan. :sad001
Tottahan se on, ettei murehtiminen auta ja pitäisi osata nyt vain elellä normaaliin tapaan! :shy:

Mua kans himottais varhaisultra mutta mies edelleen sitä mieltä että ei mitään järkeä. Kolme ja puol viikkoa nt-ultraan, ei muka pitkä aika odottaa mutta mä oon vähän malttamaton ja peloissani siitä jos siellä ei sitten olekkaan ketään kasvamassa :/ vaikka toisaalta kolme viikkoa sinänsä sinne tänne, suru on kuitenki iso jos huonosti käy!

Itse tosiaan kävin varhaisultrassa 7+ rv. Silloin kaikki hyvin. Kyllähän se yhdellä tavalla mielenrauhan toi mutta nyt kolmisen viikkoa myöhemmin ei taas voi tietää mikä on tilanne... sehän on voinut jo vaikka seuraavana päivänä olla eri... tällä nyt koitan vaan sanoa sitä, että käy ultrassa sitten vaikka viikoittain niin epävarmuuden kanssa on elettävä siitäkin huolimatta että ultratessa kaikki ok. Kotona sykkeiden kuuntelu ainut millä tietää pikkuisen olevan mukana kunnes alkaa ne liikkeet sitten tuntumaan. Tosin kaikkihan ei niitäkään tunne, johtuen kohdun asennosta tms... kotidoppleria en ole ajatellut hankkia kun ensimmäisestä alkoi liikkeet tuntumaan jo joskus rv15 jälkeen... kuukauden ajalle enää siis tarvisin joten tässävaiheessa mielummin hillitsen ja hallitsen päänitoimintaa...

Mä tossa äsken muistin, että tarvis se pissanäytekin viedä... Hitto oon ihan kokonaan unohtanut. Missään ei ole ohjeita miten toimia, joten onko jollain tietoa vai yritänkö saada yhteyden huomen neuvolaan. Ne puhelinajat on vaan niin huonot, kun en oikeen ehtis töistä soittaa klo.12-13.00...

11+6 vielä ehtii jättää näytteet. Täytt vaan ne paperit ja pissit purkkiin. Purkin reikään vaan koeputket jotka täyttyy itekseen... sitte sekotat käännellen ylösalas koeputkea ja kiikutat labraan. Ottavat samalla verikokeet...

Jaa no nyt pistit pahan... pissa ei kuitenkaan liittyny niihin sikiöseulontoihin..

Takaisin