Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon ainakin joka raskaudessani värjännyt koko tukan ihan normaalisti, kun en siedä omaa väriäni. Toisaalta, mun normaali on n. 2-3 kuukauden välein, että ei kovin usein. Ja paljon muuta kosmetiikkaa en käytä. Ripsiin vähän väriä, saippuaa ja shampoota. :grin Eiköhän kosmetiikassakin tärkeintä ole se kuuluisa kohtuus. :)

Liikunnasta, ite kävin lentopallossa tänään ja aion käydä sillontällön muulloinkin. Se kyllä mietityttää ku tulee äkkiliikkeitä että onkohan hyväksi :/ Täytyy neuvolassa jutella asiasta. Aiemmin en uskaltanu käyä (edellisessä raskauessa) mutta ku nautin siitä niin kovasti enkä tullut kipeäksikään joten... o_O Sitten normaalit lenkit kuuluu myös. Nyt oon laiskistunu kesän aikana, rakastan myös rullaluistelua, kuntosalia, uimista ym! Ajattelinkin että tämän alun oireiden hälvettyä rupean paremmin katsomaan syömistä ja liikkumaan, ajattelin jopa ostaa sukset kun aina jää aikomukseksi :)

Uhh.. Puhuin toisen sisarukseni kanssa tuossa ja tuli puhetta raskautumisista.. Siskoni oli sitten tälle puhunut kuinka häntä ärsyttää se miten yritämme toista lasta..
Voipa tulla aika riitaisa joulu.. Ovat vielä kutsuneet meidät hänen ja miehensä yhteiseen taloon viettämään joulua.
Voisinkohan vain jättää ilmoittamatta koko raskaudesta? :smiley-angry003

Edellisen raskauden aikana haukkui minut ja mieheni täysin, ettemme ole oikeutettuja hankkimaan lasta. Haukkui myös miehen juopoksi ja että olemme liian epäkypsiä vanhemmiksi.. "Minun kuuluu saada lapsi ensimmäisenä meidän perheessämme!" :think005 :wtf

Yritä tässä sitten nauttia...

Täällä kans alkanu mietityttään tuo kertominen. Miehen äiti tosiaan tehny selväksi, että ei tarvi tulla yhtään lastenlasta enempää ja minun äiti sitte vaan ei taas yleensäkään innostu mistään ja mikään ei oo hyvä.

Kuulostaa kauheen kateelliselta:( mä en ymmärrä miksei vaan voi olla onnellinen toisen puolesta tai sitten vois pitää sen suun supussa..

Mä en kyllä ymmärrä miten kenellekään kuuluu kenenkään raskautuminen ja lasten lukumäärä :/ aikuiset ihmiset vois tajuta että se on jokaisen oma asia ja ihan jo hyviä käytöstapoja, pitää ilkeät ja tökeröt mielipiteet omana tietonaan. Etenkin raskaus on niin iso asia odottavalle äidille ja isälle ja tosiaan ihan oma asia, kaikenlaisine pelkoineen että kaikki menee hyvin niin ei siinä kaipaa enää typeriä muiden kommentteja :/ Minä vastasinkin äitini tökeröön viestiin eilen, että "ei ole tarkoitus olla tyly, mutta mielestäni en ole selvitysvelvollinen asiasta sen enempää". Hän ei vastannut siihen mitään, loukkaantui, tapansa mukaan :/ Vaan en jaksa murehtia. Minä ja meidän perhe odottaa vauvaa onnessaan. 5v selitti bussipysäkillä tänään yhdelle mummolle että "tuolla mahassa kasvaa vauva" :D

Oletteko ostaneet vauvalle mitään?
Mulla 2 pikkuista bodya tullut kirppikseltä ostettua :)
Ajattelin vaunujen ym. hankinnat tehdä ens vuoden puolella.

Otatteko äitiyspakkauksen vai rahana?
Mua vähän pakkaus kiinnostaisi.
Esikoiselle (12v sitten!) otin pakkauksen. Kahdelle nuorimmaiselle en. Sen äp makuupussin oon aina kuitenkin ostanut kirppikseltä, on kätevä.

Nyt ei ole yhtään mitään vauvan juttuja jemmassa. Kaiken saa aloittaa ihan alusta :)

Muokattu viimeksi:
Aivan kamalia kommentteja ainakin frozenflower ja mh saaneet. Todella ajattelematonta tai jopa suorastaan ilkeää tuollainen. Ja siis voi jättää kertomatta raskaudesta. Yksi ystäväni oli esikoista odottaessaan todella huonoissa väleissä siskonsa kanssa. Olivat kuitenkin jouluna yhtä aikaa vanhempiensa luona eikä ystäväni ollut sanallakaan maininnut raskauttaan. Eikä hänen siskonsa ollut kysynytkään. Vaikka siis raskaus oli jo melko pitkällä kun la oli huhtikuun puolivälissä. :D

Mulle äitiyspakkaus on kuin joululahja, eli ei oo vaikea arvata, että otan sen. Tämänhetkinen design on ihana ja värikäs & tarvikkeet on laadukkaita, niin ensiodottajalle varmasti hyvä. Toki jos aiempia lapsia on, niin sitä tavaraa varmasti on jo nurkissa.

Neuvolakäynti oli ihan mukava, ei siellä mitään ihmeellistä ollut. Verenpaine oli koholla, mut olin just pyöräilly sinne + jännitän mittausta ja sit vielä hoitaja meinas, että stressi pahoinvoinnista (mistä siis kerroin aiemmin) voi saada paineet koholle. Sykekin oli huikea 86, kun normisti mulla on jotain 57 leposyke. Eli pitää porukoilta lainata verenpainemittari ja mittailla kotona, niin saa tietää, pitääkö huolestua.

Hemoglobiini oli 139, oisin veikannu ihan jotain muuta, kun oon ollu niin väsynyt. Mut tyytyväinen kyllä oon. Paino ei ollu täs 8 raskausvkon aikana noussut, mut ei kyllä tarttiskaan, kun ylimääräistä on. Painosta ei kyllä sanonut mitään ja ruokavaliosta juteltiin tosi yleisesti, meillä kuulemma oikein hyvä, mut kalsiumlisää mun pitää syödä (sen olin jo arvannukin).

Ja hirveen kattavasti kerto kaiken, mitä odotettavissa on & paljon lippulappusia tuli kotiin. Käytiin sit vielä syömässä raflassa, mut se oli huono idea, maha tuli tosi kipeeksi... No mut, parin vkon päästä verikokeet ja kk:n päästä np-ultra. :)

Mäkin otan äitiyspakkauksen, on se nii ihanaa hypistellä niitä tavaroita vaikka kaikki oonki esikoiselta säilyttäny :)

P**** pistää vihaksi nuo teiän läheisten kommentit!!!! :angry4 Niillei oo mitää oikeutta sanoa kellä on oikeus saaha lapsia ja millon. Todella uskomatonta käyttäytymistä äideiltä ja sisaruksilta! Tsemppiä kovasti ja nauttikaa raskaudestanne<3

Sanoinko eilen jotain työttömänä olosta...?! Noooh, tää lähtis maanantaina töihin vaikka ihan muu oli meininki.. mutta hyvä fiilis ja aivan täysin omasta halusta kuitenkin. Paikkaa ei tarjottu työkkäristä eikä mitenkään virallisesti niin olisin voinu kieltäytyäkkin. Mutta nyt sitte vuoden loppuun ulkoilutan omaa päätäni kotiseinien ulkopuolella ja "lataudun" uuteen kotiäiti rupeamaan ;)

En voi ymmärtää miten jotkut voivat suhtautua negatiivisesti vauvauutiseen! He eivät todellakaan taida tietää, ettei niitä tehdä vaan todellakin saadaan..
Ensimmäisen kohdalla jännitin aivan älyttömästi vauvauutiset kertomista kun olin vasta 21, ja puoli vuotta ennen meidän häitä.. Kerroinkin itkien vanhemmilleni, että mitä ihmettä me tehdään. Vanhempani hyppivät ilosta ja sanoivat, että ei oo kyllä ennen kenenkään nähneen odottavan vihaista suhtautumista raksaudesta.
Jotkut oman ikäiset kaverit eivät ymmärtäneet ollenkaan, ja jätinkin ne täysin omaan arvoon, kyllä raskauden aikana todelliset ystävät erottui :)..
Tsemppiä kaikille ketkä jännää suhtautumista!

Vuosi sitten sain esikoisen äitiyspakkauksen ja vannoin etten varmasti ota enää.. Kuitenkin tavoitteena olisi hankkia ainakin tuo 2016vuoden laatikko lapselle mihin kerää myöhempää varten joitain speciaalivaatteita jne säästettävää :). Pysyvät mukavasti tallessa siinä ja tietävät myöhemmin minkälainen laatikko heillä oli :),

Mä aion ottaa pakkauksen, jos siellä on sen näköistä vaatetta, jota tulisi käytettyä. :) En halua turhia vaatteita, kun niitä on vähän kertynyt muutenkin... :grin Kaikki muut aiheeseen liittyvät tarvikkeet onkin, koska nyt kotona vajaa vuoden ikäinen. Okei, rattaisiin pitää ostaa varmaan seisomalauta. Kellarissa olisi myös vanhat tuplat, mutta ne ovat niin vaikeat ja painavat, etten voi käyttää niitä. :shifty: Heikko kun olen. Varmaan pitää koittaa kantoliinailla tulevan vauvan kanssa, jos isompi ei ole vielä tarpeeksi jaksava seisomaan pitkiä aikoja. Auto olisi todella ihana asia... :shifty:

Ja tosiaan varmaan tuttipullojen tutit tulee uusittua. En jotenkin haluaisi niitä kierrättää, muut osat varmaan menee seuraavallekin. No, onneksi on vielä pitkä aika siihen kun niitä tarvitaan. Ovat vielä käytössäkin. :grin Tutteja löytyykin ihan käyttämättömiä kun eivät kelvanneet viimeksi.

Takaisin