Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon toisen asteen monimuotokoulutuksessa, vielä kyllä kirjoilla koulussa mutta eropaperit tulossa postissa jotka pitää vielä allekirjottaa niin on sit vasta virallista. Opintolainaa oon nostanut kyllä ja silloin myös hakenut ttt mutta en ole silloinkaan ollut oikeutettu siihen.. Nyt kaivelen kaikki laskut, vuokrasopimuksen ja tiliotteet parilta kuulta ja marssin sinne soskuun. Eiköhän sieltä jotain apua oo saatava että saan tän tilanteen hallintaan. Kiitos vaan vinkeistä ja jelpeistä :)

Omenansiemen, jos laskut uhkaa olla todella pahasti myöhässä, niin kannattaa ottaa puhelin käteen ja nöyrästi soittaa firmalle mistä lasku on ja sopia sen maksamisesta. Yleensä kaikki on sovittavissa ja näin stressi pienenee ja uhka ulosotosta ainakin siirtyy. :) ihmisiähän tässä kaikki vain ollaan ja yleensä kaikilla on jossain vaiheessa elämää rahahuolia.

Mä oon ite päättänyt kahden kkm jälkeen että enää en ensimmäisellä kolmanneksella värjää hiuksia. Päätin olla nyt riskeeraamatta tätä raskautta, kun eihän sitä loppujenlopuksi tiedä miten ne vaikuttaa lapseen..

Ite värjäsin muistaakseni kaks kertaa, toisen kerran kampaajalla raskaana ollessa :) Tällä hetkellä tilanne se etten värjää vähään aikaan, ehkä parin kuukauden päästä ja sillon oonki jo siirtyny toiseen kolmannekseen :)

Kyllä se raha vaan on arkisin huolenaihe enemmän tai vähemmän varmasti kaikilla.. itse oon nyt työttömänä ollu noin 3vk ekan lapsen syntymän jälkeen ja tämä tuleva puolivuotta on tarkotus olla kotona ellei työkkäri ala oleen kimpussa. Jos työpaikka olisi odottamassa niin olis ollu pakko lähteä vanhempainvapaan jälkeen töihin, meidän talous ei kotihoidontuella ja miehen palkalla pyöri... oma onni on näissä päiväraha asioissa niin kelan kuin ammattiliitonkin kanssa että olin kolmivuorotyössä ja paljon viikonloppuja ja öitä joten vähän paremmin saa rahaa kuin jos olis ollu normi päivätyössä.. yksi syy "nopeaan" toisen lapsen tekoon oli kyllä myöskin tämä työttömyyden "hyödyntäminen" kun saa työttömyyskorvauksen turvin kasvattaa lapsia kotona vähän isommiksi... raharaharaha...

Tänään on ollut varsin laiska päivä. Koko päivä tullut vain istuttua sisällä katsomassa esikoisen kanssa elokuvia :wtf:

Ensimmäistä kertaa sitten herkkulakon aloituksen minun tekisi mieli suklaata! 2,5viikkoa maltettu ilman herkkuja. Ensi viikolla saisi loppuviikosta sitten herkutella, kun olisi synttäreitä edessä.

Kotona ei ole oikein mitään syötävää, kun mies halusi meille välttämättä makaronimössöä ja hyi yäk, kun ei maistu! Pitänee muokata se makaronilaatikoksi, jos menisi helpommin alas..

Hei onkos kukaan muu kokeillut vielä kotidoplereita?
Minä kokeilin pari päivää sitten ja olin oikeasti kuulevinani täydellä volyymilla ollessaan hyvin hyvin hyvin hiljaisen jumputuksen. Kuin höyryveturin. Ei kai se näillä viikoilla oikeasti kuulu, eli tekikö sitten mielikuvitus kepposet?

Voi minäkin sen dopplerin haluaisin niin sais alkaa kohta kuuntelee. Olispa se jännää saada kotonakin kuulla toisen elon merkkejä. :)

Minulla matelee vkot kans vaikka toisaalta tuntuu että vastahan sitä testit teki ja nyt kuitenkin jo to vaihtuu taas viikko, joka on "jo" 10. Raskausvko. :O kaksinumeroisiin vkoihin kun pääsee niin jotenkin alkaa tuntuu paremmalta.
Itsellä vaan iskee ajoittain niin suuri epätoivo, että voiko siellä vielä jotain olla ja lyököhän sen sydän enää. Ja välillä on niin onnellinen olo että ihanaa vauva tulee. Voivoi tätä myllerrystä.

Tänään oli ultra ja hyvin oli pieni kasvanut, nyt vastasi viikkoa 8+3 tai 8+4 :love7

Mutta oivoi, istukka on takaseinässä, ja nyt ei ole varmaa saadaanko istukkabiopsiaa tehtyä :sad001 Lääkäri ultrasi myös mahan päältä ja sanoi että saa sen ehkä tehtyä, laittaa nyt kuitenkin lähetteen Helsinkiin ja toivotaan sormet ja varpaat ristissä että onnistuisi! Mie en haluaisi millään odottaa lapsivesipunktiota, haluaisin tietää sairaudesta ennen kun liikkeet tuntuu jos kuitenkin joudutaan keskeyttämään raskaus, ja se on vielä hirveämpi ajatus jos tunnen jo liikkeet... Ja miulla on tuntunut liikkeet yleensä tosi aikaisin vielä...

Mie olen aloittanut kuunnella kotidopplerilla yleensä 9+ viikoilla ja silloin ne on kuuluneet jo, kohta voisi alkaa taas yrittää metsästämään ääniä :Heartred

Mie en värjää hiuksia raskausaikana, kun kasvatan muutenkin omaa väriä takaisin :) Muutenkin olen vähentänyt kemikaalikuormaa nyt alkuraskaudeksi, mutta se onkin ollut helppoa kun kaikki kosmetiikka oksettaa :grin

Namunen, saiko mahan päältä jo ultrattua hyvin pienen näkyviin?

Itse olen huomenna menossa ultraan, kun tuttu sanoi että voi työpäivän päätteeksi kurkata väliaikatietoja jos haluan ja minähän innosta hihkun että toki haluan nähdä mitä siellä tapahtuu. Np-ultraan kuitenkin vielä kolmisen vkoa aikaa (siihenkin aika jo tuli postissa viime vkolla)

Kattilainen: Mun kaveri ultras eilen mun masun vanhalla ultrakoneella, ja ihan hyvin näkyi mahan päältä ultrattuna 8+3 :)

Oli helpotus nähdä, että siellä masussa kasvaa joku <3 Mun mies oli mukana, tuntuu että hän käsitti tän tilanteen nyt paremmin. Tänään oli myös eka neuvolakäynti. Neuvolaterkkari vaikutti todella mukavalta ja sympaattiselta. Ei siis hassumpi viikon alotus täällä!

Katski: Mä värjäsin viikko sitten hiukset kampaajalla, vähän kyllä mietitytti mutta monet on värjänneet raskausaikana ja kampaajakin sanoi että on ihan turvallista, joten uskalsin värjätä. Tosin ajattelin, että en värjää useasti nyt raskausaikana..

Me ei olla vielä kerrottu vauva uutisia kun yhdelle kaverille. Vielä jännittää että meneekö kaikki hyvin.. Jos sitä odottelis ekaan oikeaan ultraan.

Itse keittiö hommissa ja pahat olot senkun vaan lisääntynyt :wtf: Ei ole uskaltanut vielä kertoa kenellekään töissä niin pakko kai niitä raakoja kaloja ja lihoja paisteltava vaikka kuinka yököttäis. Pahin on kyllä pyttipannu. Pelkkä ajatteleminenkin saa yökkää. Töistä olen vielä suoriutunut, mutta salille tai juoksemaan lähtö on tuottanut huomattavia vaikeuksia. Toivottavasti pahoinvointi loppuis pian ettei tässä ihan rapakuntoon tarvis itseään päästää :grin Mites muilla? Onko alkuraskaus oireet vaikuttanut liikuntaan mitenkään? :) Itse jouduin lopettamaan ringeten koska voipi olla liian rankkaa menoa babylle

Ewok, kuulostaa kyllä pahalle! Itsellä tosi paha hajuherkkyys vaihe meneillään. Oksu lentänyt pari kertaa pahasta hajusta. Vaikea kuvitella että joutuis koko ajan haistelemaan vahvoja hajuja. Tsemppiä töihin! :depressed:

Tänään oli eka päivä moneen viikkoon kun pääsin kunnon kävelylenkille. Jotenkin paha olo on vienyt voimat. Tosin ulkoilma varmaan auttais siihenkin :grin

Kiitos jo etukäteen että saan tänne itkeä ja murista. Kyllä se on kumma vakio että kun on tosi onnellinen niin aina joku sen fiiliksen lyttää.
Kerroinkin jo aiemmin miten töykeästi äitini raskausuutiseen suhtautui.
Yöunet mulla meni. Tänään jo ajattelin että en hänestä välitä niin eikös tuo töksäyttänyt viestin "miten tämä tapahtui? Pettikö ehkäisy?" Mun mielestä todella asiatonta kysyä noin! :( Kukaan ei ole noin töksäyttänyt.
En osannut vastata mitään. En koe olevani selitys velvollinen hänelle :/

Voi ei Memili, onpas tosi ikävää tuollainen kommentointi ja kysely. Jotenkin mun päähän ei mene yhtään tuollainen käytös että mikä saa oman äidin puhumaan noin.. Anteeksi vaan, kamalaa mäin toisen äidistä sanoa ja vielä kun ei edes tunne mut silti.
Ja tänne vaan avautuu ja itkee niin paljon kun siltä tuntuu. Täällä ei tartte mun mielestä ainakaan mitään kiiltokuvaa yrittää pitää yllä vaan ollaan sellasia kun ollaan ja sanotaan mitä mielessä liikkuu:)

Juu hyvin näkyi jo masun päältä ultratessa, jopa eilen meidän euvolan ikivanhalla ultralla :)

Miulla jäi kahvakuula jo pari viikkoa sitten pois kun sattui ja sen jälkeen alkoi vuodot... Tanssia (latinomix) jatkan toivottavasti loppuraskauteen asti, niin tein edellisessäkin raskaudessa, ja pitkiä lenkkejä lisäksi :)

En voi kyllä käsittää yhtään että on olemassa ihmisiä jotka lyttää tällaisen maailman onnellisimman uutisen, ja yleensäkään en käsitä miksi ihmiset tahallaan pahoittaa toisen mielen :sad001

Onpa mukavaa huomata kuinka innoissaan mies on tästä raskaudesta! :) Oli tänään jutellut työkaverinsa kanssa ja kertonut myös miten ollaan suunniteltu jouluaatoksi yllätystä! :greet008

Kotona sitten huomasi miten minulla alamaha ei olekaan enää löysä pussi, vaan pelko pinkeä. Alkoi pojallemme puhumaan "Onko kiva kun sinulle tulee pikkusisko tai pikkuveli?" :hug003

Minähän harrastan vielä ratsastusta, kun oman hevosen omistan. Seuraavan kahden kuukauden aikana olisi tarkoitus käydä vielä kisoissa ja sitten alkaa rauhoittumaan. Mies ei oikein tykkää ajatuksesta miten ratsastus "rytkyttää" menemään.:bounce

Sohvalla tullut makoiltua tää päivä, on niin kurja olo, että vetää mielenkin apeaksi (ja voihan ne olla ne hormonitkin). Mut mä lupasin itselleni ulkoliikuntaa joka päivä, oman ja beben kunnon vuoksi, joten ihan pikkupikku kävelylle mun on kohta lähdettävä. Vaikeaa se itsensä liikkeelle saaminen, kun on tällaisia päiviä. Onpa muuten ihanaa avautua! Kun raskaudesta ei tiedä kuin mies, niin muille ei voi valittaa ja miehelle ei koko ajan kehtaisi... Onneksi on netti, muuten tulisin hulluksi.

Lainasin miehelle hyvän kirjan raskaudesta, mies välillä naureskelee itsekseen ja lukee kohtia mulle ääneen. Auttanut ehkä mun ainaista valitusta paremmin sisäistämään sen, miltä musta tuntuu. Itsekin sitä kirjaa katselin, oli oikein sopivaa luettavaa näin ekakertalaiselle.

Nyt pitää taas metsästää jääpaloja. Eilinen oksentaminen ei oo toistunu, mut yökkäyttäny on ja mahassa kiehuu. En todellakaan tykkää olostani tällä hetkellä... Ja huomenna neuvolaan.

Hiusten värjäämisestä ei kai todistetusti oo haittaa, itse oon kesän alusta kasvattanu omaa väriä takas, niin en ois värjäämässä omaa päätäni muutenkaan, säästyy siltä ihmettelyltä.

Kurjaa kuulla, miten nuivasti joillakin teistä on suhtauduttu raskausuutisiin. Pitää vaan tehdä selväksi, että itse on tosi iloinen asiasta ja jättää typerät kommentit ja muu dissaaminen huomiotta. Tehän itse siinä raskaana olette, eikä kukaan muu, joten ei muilla pitäisi olla valitettavaa, jos itse on onnellinen!

Moikka! Paljon onnea teille muille kanssa odottajille :) Täällä on yksi 22-vuotias joka odottaa toista lasta (esikoinen vähän reilun vuoden). Vielä ei oikein osaa kyllä sisäistää tätä että on toinen pieni matkalla!

Takaisin