Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
hmmm,toivottavasti tästä ei varoitusta tule kun fb:n mainitsee:grinmutta joka tapauksessa luulen yhden syyn olevan se että on "kilpaileva" foorumi ja ehkä voisi viedä keskustelijoita täältä pois? tavallaan siis ymmärrän pointin vaikka toisaalta vähän hassua onkin :)

Minusta facebookissa on jo liikaa kaikkea ja kaiken pitäs aina tapahtua siellä... Minusta on ihanaa olla täällä foorumilla :) Että peukku tälle, en aio mennä buukkiryhmiin!

Muokattu viimeksi:
Juu samaa mieltä mie myös, ihanaa että joku asia pysyy pois facebookista, monella keskustelupalstalla on käynyt niin että keskustelijat poistuu facebookiin ja keskustelut palstalla melkein tyrehtyy, toivottavasti täällä ei käy niin...

Eilen menin kävellen vanhimman lapsen vanhempainiltaan, ja kyllä vaan tekee hyvää pikkuinenkin pyrähdys (koululle pari kilometriä matkaa, yhteensä siis 4km tuli käveltyä) raittiissa ilmassa! Viikonloppuna sitten ehtii onneksi pidemmälle lenkille, ja illalla tanssitunti, jeeeeeee!

Tänäaamuna oli taas niin karsea olo, huhhuh... Onneksi miulla on ollut helpot loppuraskaudet, korvaa vähän tätä karseaa oloa.... Voisin olla aina raskaana, keski- ja loppuraskaus on niin ihanaa aikaa kaikkine vauvan potkutteluineen ja kasvavine vatsoineen, pesänrakennusvietin kanssa touhutessa :love7

Tänään pitää hakea pissapurkki terkkarista, ekaan neuvolaan kun pitää olla 4 tuntia pissaamatta, niin täytyy ottaa aamupissa, muuten lasken oksentaessa alleni :grin

Viime yönä näin kyllä niiiin kuumia unia, huhhuh :wink Ai että, kyllä odotan aikaa että uskaltaa taas muutenkin kun unissaan touhuta :grin

ymmärrän minäkin joo pointin; mutta kun meilläkin ollut palstalta ryhmiä "siellä" niin ihmiset ovat tulleet läheisimmiksi ja ollaan useasti treffattu niin mahojen kun vauvojen kanssa. MUTTA mikseipä se onnistuisi tätäkin kautta, jos joskus niin haluaa. :p:p

Mulla on koko ajan väsy, mutta vaikeuksia nukahtaa; eilenkin nukahdin vasta yhdeltä, heräsin puoli 4 ja taas nukahdin joskus puoli 4 ja heräsin kuudelta ja sitten aamulla 8 aikana heräsin ja aamulla on olo kun ei olisi nukkunut sekuntiakaan :sour::grin

Mitäs, onko teillä viikonloppu suunnitelmia ?
MEillä taitaa mies olla koko viikonlopun töissä, joten eipä paljon varmaan suunnitelmia ole. Huomenna olisi tuttava poikien synttärit; täytyy keksiä hyviä syitä savuttomuudelleni:cat: paitsi että kun mieskin on polttamatta niin ei ehkä ihmiset keskity vain muhun:cat::cat:

Joo noi aivan käsittämättömän kummalliset unet alko mulla jo pari päivää ennen plussaa ja siitä ekan kerran arvasin et nyt tapahtuu jotain kun niitä oon nähny ihan joka raskauden aikana.

Täällä myös yks entinen tupakoitsija ja kyllä täytyy sanoa että raskaus on paras syy lopettaa sauhuttelu ja motivaatio on ihan huipussa kun tietää että sisällä kasvaa uusi elämä jolle haluaa antaa terveen elämän. <3 joten paljon tsemppiä kaikille jotka painii tupakan lopetuksen kanssa, tiedän että se ei aina ole helppoa!

Ninnaliina, mulla on ihan viikottaisessa käytössä ollut jo ennen raskauttakin. Aina kun matkustan autolla pidempää matkaa tai meen lentokoneella tai laivalla nii rannekkeet on käsissä ja nyt raskauden aikana oon käyttänyt melkein päivittäin ja mulla ainakin on tehonnut tosi hyvin jopa pieniinkin pahoinvointeihin. :)
Ja muistaakseni hinta oli 18e ja jotain senttejä päälle ja käytännössähän rannekkeet on ikuiset, että eipä tuossa kauvas puusta putoa jos käy kokeiluksi ostamassa. :)

Mulla oli kokeilussa noi pahoivointirannekkeet ja ei valitettavasti mulle ollut apua niistä.

Mä muuten olen myös tupakoinut ennen raskautta pitkään ja hartaasti. Lopetin viikko ennenkuin plussasin :). Siihen asti oli vähän vaikeuksia pysyä päätöksessä, mutta kummasti toi raskautuminen vei ne loputkin sauhutteluhalut.

Tupakoinnista: Mä kans lopetin pari päivää plussauksen jälkeen :cool: . Joka raskaudessa oon lopettanu. Mut on se vaan kumma, et kun lapsen kasvaessa ja varsinki imetyksen loputtua ni pitäny vähäniinku maistaa viihteellä käydessä ni siitähän se tapa taas lähteny :sad001
Ensimmäisen jälkeen olin kuitenkin 3 vuotta polttamatta, mut nii vaa alotin uudestaan. Tyhmä :mad:
Isäntä on vähentäny tupakointia kyllä mut mun mielestä sais lopettaa sekin. Yhteinen juttuhan tää on ja kummankin tehtävä kompromisseja pienen hyväks :) :flower
Meillä täällä jyllää jonkusprtin oksu/mahatauti.. :sick006 Isäntä oksens ja paskans eilen ja tyttö nyt sit tänään.. Saa nähä millon kolme muuta alottaa ja sit vielä mä.. No sopivasti vkonloppuvapaa ni ylläri jos kipeeks tuun!! :depressed: Blaah..

Paskan paska.. oo itkua tihrustanut koko aamun täällä!! näin viimeyönä kamalaa painajaisia, tuntu ettei se uni lopu ikinä vielä herättyänikin mietin pitkään oliko se totta!? Näin unta että sain keskenmeno n vuosina paljon ja kävin ultrassa jossa todettiin tuulimuna raskaus.. :( tänään vessassa sitten verta paperissa.. ja lisähöysteenä selkä/masukipuja.. saas nähdä.. ultraan ei kuulemma mahdollisuutta päästä muutakin yksityiselle.. lähin täällä yli 100km päässä enkä tiedä tekevät viikonloppuisin?

Minjuski, toivottavasti ei vakavaa :/ mulla on ollu selkä ja vatsakipuja hurjasti et saa stressaamaan, mut kai ne voi olla ihan kuuluviakin. Ekan kohdalla ei ollu samoja oireita, ni kaikki erilaisuus pistää miettimään.

Kaverilla tuli kans verta, mut lääkärissä totesivat vain että usein toinen kaksosista tulee ulos heti alkuunsa o_O Raskaus jatkunut normaalisti.

Ensimmäinen neuvola 20.10. ja laskurilla la 23.5.
Näinköhän malttaa ekaan ultraan vai käviskö varhaisultrassa, jotenkin jännää tämän toisen raskauden kanssa kaikkea enemmän?!:oops:

Niin ja kaveri pääsi sydänääniä ainakin kuuntelemaan ihan terkkarille. En muista millä viikolla kyllä.

Laitampas nyt tänne vähän itsestäni kans. Kolmatta lasta tässä nyt odotellaan, mutta vielä ei tiedetä millä viikolla mennään. Ultra vasta torstaina ensi viikolla. Onkoos kukaan muu raskautunut kierukan aikana?

Kovasti tsemppiä Minjuski! Toivottavasti ei ole mitään vakavaa.

Niin ja tervetuloa uusille plussanneille :) Meitä alkaa olla jo mukavan paljon.

mä oon tosi huono sympatiaihminen (en osaa valita sanoja joten päätän olla puhumatta mitään) joten kirjottelen vain itsestäni, koittakaa ymmärtää:sad001

Tänään olin saikun takia ekaa kertaa töissä. Heti alko aamu huonosti ja ennen ekaa asiakasta ei vaan pystynyt pitämään itkua ku hissikin oli käyttökiellossa! sain itteni rauhottumaan ennen kuin menin asiakkaan kotiin, mutta peiliin vilkaistuani tajusin ettei voi jäädä epäselväksi vanhalle mummollekkaan että joku tökkii. Siinä sitten uudestaan pillittämmään ja kerroin pakon edestä että oon raskaana. Lopulta mulla oli vaikea pitää pokkaani ku niin lohduttavan koiranpennun näkönen oli mummo etten oo ennen nähny :'D

Töiden jälkeen kävin esikoisen avustamana ostaa mammahousut ja toista ku halutti koko ajan halia olematonta mahaa joka näyttää jo hänen silmiin niin suurelta :Heartred vähän piti jo toppuutella ku kassajonossa alkoi halimaan ja isoon ääneen puhu et halii vauvaa :D hirveä halipula iskeny tolla 5vuotiaalla vauvauutisten jälkeen..

Onpas tullut paljon viestejä, ihanan aktiivista meininkiä! Onnea uusille plussanneille ja onnea myös teille ultrassa pikkuisenne tavanneille. <3

Mulla on neuvola ens viikon keskiviikkona, mut enemmän oottelen ultraa, joka mulla siis se np-ultra rv 12. Lähinnä se jännittää, että kaikki on varmasti hyvin. En mä erityisesti stressaa nyt, mutta luonnollista varmaan haluta tietää, miten sillä pienellä tuolla mahassa sujuu.

Mut oonko mä ainoa, jolla maha on oikeasti alkanut kasvaa? Nyt jopa mun mies huomasi muutoksen. ;D Mulla siis normistikin kesän jäljiltä ylipainoa ja mahaa on, mutta nyt se maha on pyöristynyt ja "timmiytynyt" ja senttejä tullut lisää. Luulen, että tää johtuu siitä, et oon niin pienikokoinen. Siskolla oli ihan sama juttu, näillä main maha alko erottua (oli tosin hoikempi ku minä, mutta yhtä lyhyt). Nyt siis rv 8+0.

Oon huomannu, että mun pitää syödä jotain pientä 1-2 tunnin välein sekä levätä paljon tai olosta tulee huono. Jääkaapissa oleva kinkkuleike yökkäyttää, mutta muuten oon kyllä lähes oireeton. Liikunta ja kaikki puuhailu helpottaa oloa kyllä. Nään kummia unia ja ne on tosi elävän tuntuisia. Sänkyhommat miehen kanssa menee ihan olon mukaan, mut ne vasta oloa parantaakin! Jääpalat on myös suuri olon helpottaja. :)

Mun mies on ihana, mä tunnen oloni jotenkin syylliseksi, kun en jaksa pitää huolta ja toinen hoitaa sekä kotia että mua omien hommien päälle.

Takaisin