Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lupasin tulla huutelemaan ultran jälkeen...
edit- varoitan! HEHKUTUSTA:

Siellä se pikku pallo köllötteli ja syke näkyi :,)
Eli kaikki hyvin ja sain mielenrauhan hetkeksi taas!

Sitten kerrottiin isovanhemmille ja yhdelle isotädille. Kaikki itkivät kyllä niin paljon onnesta että en olisi uskonut :D <3

Aivan upea fiilis. kysyin myös näistä järkyttävistä kivuista jotka ei haittaa kyllä enää yhtään vaikka tuntuukin; kohtu on vähän vinossa, niin se siellä yrittää mutjuta paikalleen kasvaessaan. Siksi aiheuttaa normaalia kovemmat kivut. *huh*

rv 6+5, LA 13.5.2016

Muokattu viimeksi:
Täällä ilmoittautuu huhtikuussa avioon astunut 28v nainen :) asun siis avioliitossa mieheni kanssa ja olemme olleet 4v yhdessä. Miehelläni on kaksi lasta. Viime viikon perjantaina yk4 kierrosta digitestiin tämä <3 oireita oli jo ovulaatiosta asti kipeät ja turvonneet rinnat, väsymystä ja vessassa ramppaamista. Mulle ensimmäinen lapsi ja nyt rv 4+4. Olen niin onnellinen ja toivon että kaikki menee hyvin!

Liitteet

• rsz_20150923_201558.jpg
    rsz_20150923_201558.jpg
    35.4 KB · Katsottu: 28
Onnea uusille plussanneille! <3 :)

Siis mulla kans järkkyä tää ku vaatteet kiristää ja tullu plus kiloja + turvotus kauheaa... Eikä pysty tän olon takii vielä kontrolloimaan syöntiä (enkä kyl jaksaiskaa) ku pakko syyä kokoajan ja maistuu mikä maistuu. Myöhemmin sitte! Täytyy katella jotai mukavia vaatteita ettei ahistu, en uskalla ees sovittaa farkkuja.. Oon lihomis pelkoinen ku aina ollu vähä ylipainoo ja viime raskauen jälkeenki sain puotettuu -30kg (jonka jälkee normaali painoinen) ja nyt en haluis lihoa nii paljon (+23kg viime raskauessa). Mut saan mä ne taas pois myöhemminki, ei tällä kertaa tartte ihan sitä ressata ku tietää sen olevan väliaikaista :) mut silti, en voi mitää sille et ahistaa :eek:

Mulla olis eka neuvola 19.10 eli rv 8+1 jos oikein laskin. Korjatkaa jos oon vääräs (23.8 edelliset menkat). Kyllä mua vähän pelottaa km mahdollisuus, mutta yritän iloita täysillä ja olla ajattelematta sitä. Olen elämässäni tehnyt 2 lääkkeellistä keskeytystä v.2002 ja 2006 ja toivon etteivät ne vaikuta tähän. Olo on epätodellinen ja tosi onnellinen. Jätettiin ehkäisy yhteissopimuksesta pois toukokuussa ja lapsi on todella toivottu <3 eilen kerroin vanhemmilleni ja siskoni tiesivät pari päivää aiemmin asiasta. Kaikki olivat tosi iloisia uutisesta. Isä alkoi miettimään kumpi haluaisi olla pappa/vaari.. heille eka lapsenlapsi :)

Kyllä itekki vähän kauhulla aattelee kuinka alkaa kilot kertyyn... edellisestä raskaudesta tuli muistaakseni 12kg ja 6 jäi synnärille. 6 lähti sitte imettämällä parissa kuukaudessa. Paino lähti nouseen joskus rv18-22 aikoihin.

Niin ja huomenna olis neuvola. Tosin ku ultrassa jo kävin niin ei sinänsä mitään "jännää" odotettavissa... tärkein se että saan ajan sinne seuraavaan ultraan... ja tuon tytsyn 10kk neuvola samassa. Tympäsee vaan ku tietää vastassa olevan sijainen ku vakiterkka poissa...

Ei hyvää päivää nyt. :D
Mulla on koko ajan aivan järjetön nälkä! Jos en syö, niin tulee heti vatsakipua ja huono olo. Eikä oo mitään pieniä määriä, mitä pitää syödä. Tänään heräsin aamuviideltä ihan vaan siihen näläntunteeseen ja oli pakko syödä leipää. Nyt oon syöny aamupalan (jugurttia ja mysliä), eikä vieläkään nälkä lähtenyt.

Toisaalta vatsa on alkanut kasvaa ihan oikeasti sen ainaisen turvotuksen sijaan, vaikkei paino sinällään ole noussut. Eli ehkä se ihan tarpeeseen menee toi energiamäärä, mitä ruuasta tulee.

Petipuuhista. Hitusen hiljasempaa on ollu joo, koska nämä olot. MUTTA niinä kertoina kun olot on helpottanut hetkeksi niin on tullut muutaman kerran kuin puun takaa semmonen mystinen superkiimahetki, niin johan on peitto pölissy! :joyful::grin:p
Ihan mielettömiä orgasmeja o_O Kuin teletappi hihkunu miehelle "UUDESTAAN!" :smiley-bounce005
Ja olen minä välillä sitten "huolehtinut" ettei miehellä iske turhaannus ja päästänyt häneltä paineita pois :wink
Eikä mulla ainakaan ollut mitään yhdyntäkipuja, ehkä tavallista enemmän tarvinu "lämmitellä" että on tarpeeksi rentona ja valmiina paikat :p
Mutta kanssasisaret, kannattaa heti kun olotilat antaa hitusenkaan myöten, niin edes yrittää suunnata ajatuksia petipuuhiin.. Tarpeeksi kun rentoutuu ja heittäytyy mukaan, niin johan on mukavaa ja rentouttaa ja kaikki on niiiiiiiiin ihanaa :angel9

Huh, kiloja on alkanut kyllä jo kerääntyä, kun joutuu koko ajan syömään jotakin... Mie olen kyllä kerännyt joka raskaudessa päälle 20 kiloa :grin En jaksa stressata niistä hirveästi, kyllä ne siitä lopulta lähtee... Tosin miulla ei imetys vie kiloja, ennemminkin tuo, koska silloin on koko ajan jäätävä nälkä ja makeanhimo :joyful:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja uusista plussista :happy:

Vuotoja ei ole ollut kolmeen päivään, jee! Nyt sormet ja varpaat ristissä etteivät enää palaa! Neljän yön päästä eka neuvola ja viiden yön päästä ultra!

Tällä viikolla kyllä palaan jo liikuntaharrastuksiin, vetää mielen matalaksi kun ei vuotojen takia ole uskaltanut liikkua, ja liikunta on miulle kyllä niin tärkeä henkireikä. Toissailtana kävin siis jo lenkillä, ja viikonloppuna uudestaan, huomenna lattarit :happy: Kahvakuula saa joksikin aikaa jäädä kun se aiheutti kovia kipuja ja sen jälkeen alkoi vuodot...

Täällä kans yks joka kärsii nälästä vähän väliä.. Pakko syödä.. Se helpottaa vähän pahaanoloonkin kun syö pienin väliajoin. :)
Mullakin oli eka neuvola tossa tiistaina, mut oli tosi turhauttava käynti. Juteltiin vaan niitä näitä ja katottiin verenpaineet mut muuten se oli siinä... Varattiin np-ultra 2.11 eli tollon mulla olis 12+6, ja sit seuraava neuvola joskus parin viikon päästä sen jälkeen..

Mä tuun tännekin huhuilemaan tuolta huhtikuisista! Mulla tällä hetkellä la 26.4. neuvolan laskelmien mukaan ja epäilen että siirtyy ultrassa (14.10.) sopivasti vapulle ; )

Meillä esikoinen 5v jonka la siirtyi paljonkin eteenpäin kun saatiin ultrattua kunnolla.

Tutulta kuulostaa teidän oireilu, mulla väsymys ja pahoinvointi pahimmillaan, onneksi neuvolassa sanottiin että ei varmaan tästä enää pahene! Ummetus, kärttyisyys ja levottomat jalat kuuluu kanssa tähän mahtavaan oireistoon!

Tsemppejä teille kaikille! : )

Camilla, rv 9+2

Ja valtava nälkä täälläkin! Suunnittelen innoissani jo viikonlopun menuuta että mitäs kaikkea sitä tekiskään mieli!! :D

Olen kanssa huomannut, että töissä tulee nälkä nopeammin kuin ennen. Olen sitten aikaistanut lounasta ja syön välipalan iltapäivällä. Onneksi voin tehdä töitä omaan tahtiin niin voi muutella taukojen paikkoja miten tykkää. Se vaan huolettaa, että ei ole pahaa oloa. Esikoisesta ja edellisessä raskaudessa oli enemmän tai vähemmän edes ällötystä, mutta nyt ei ole mitään. Pitäisi varmaankin olla onnellinen kun ei ole oloja, mutta kun muutenkin epäilyttää koko raskaus...

Jos minäkin uskaltaisin tänne jo hieman kirjoitella :p

Testiin pärähti plussa jo 1,5vko sitten tiistaina ja testejä tein kaikkiaan 6kpl. :smiley-ashamed005
Neuvolaan sain ajan viikoille 8+6 (19.10.) ja sinne pitäisi malttaa odotella. Kuukautisten mukaan la olisi 24.5.

Kyseessä siis olisi toinen, esikoinen nyt hieman vajaa 1,5v.
Oireita ei tunnu olevan yhtään. Esikoista odottaessa taas pahoinvointia oli jo ennen plussaamista ja jatkui yli puoliväliin, 4+4-16+1 oli pahimmillaan.

Rv 5+2 meneillään

Onnea uusille plussaajille ja suuret onittelut kaikille, jotka saaneet ultrasta hyviä uutisia! :Heartred Itse täytyy odottaa vielä vajaa kaksi viikkoa ensimmäistä ultraa j viikko ekaa neuvolaa... Ei malttaisi millään :)

Tänään mietittiin miehen kanssa milloin ja miten kerrotaan tuleville isovanhemmille ja muille. Ajatuksena odottaa sinne viikolle 12, vaikka ekassa ultrassa vkolla 8+ olisikin kaikki ok. (Toivottavasti on!) Vähän vaan veikkaan, että saatoin jo narahtaa viime viikonloppuna, kun kieltäydyin alkoholista sukulaisten seurassa ja yleensä en todellakaan kuppiin sylje :p Hienotunteisesti eivät kuitenkaan mitään kommentoineet.. :joyful:
Miten ja milloin muut ovat meinanneet kertoa raskaudesta?

On tää vaan niin jännää aikaa, aktiivisesti yritän työntää tätä vauva-asiaa taka-alalle, mutta koko ajanhan se mielessä pyörii :love7

Tänään oli siis eka neuvola ja ei tosiaan yhtään mitään siellä tapahtunut.. verenpaine, hemoglobiini, pissanäyte, lähetteet labraan ja ultraan, ruokavalio muistuttelut, paperien täyttöä ym... seukki neuvola 18.11.

Ihana lukea kun on aktiivista porukkaa. PIeni hetki meni, että sain kahlattua kaikki tekstit alusta saakka.

Lion:Heartred pidetään täälläkin sormet ja varpaat ristissä, että pieni pysyy mukana !
tietenkin myös muidenkin osalta, tottakai !

Me myös esikoiseta odottaessa kerrottiin heti plussan jälkeen koko suvulle, samoin keskimmäisen kohdalla.
Heillä ikä eroa vain 1v 13 päivää, joten ei tarvinnut lykätä esikoiselle kertomista, kun oli niin pieni.
Kun aloin odottaa meidän kolmatta, kerroin parhaalla ystävälleni heti, mutta muillle vasta rv 12 ja lapsille kerrottiin vasta puolen välin tienoilla, kun vatsaa ei voinut enään peitellä.

Nyt ajateltiin, että kerrotaan vasta lähempänä puolta väliä sukulaisille. ellettei sitten jo näy aikaisemmin. Katsotaan.
Miten te olette ajattelleet, että kerrotte asian ? Kuvalla ? kortilla ? ihan vaan suoraan kertomalla ? :love2:love2

kattilainen
totta joka sana; mutta me päädyttiin sen takia vielä salaamaan, kun meillä kävi heinäkuussa tosi surullisesti ja raskaus jouduttiin lääkkeellisesti keskeyttämään, niin esim, mun oma äiti on tosi huolehtivainen ja hän soittelee ja kyselee joka päivä vointi ja kuulumisia, joo se on ihanaa ja hellyyttävää, mutta myös joskus haluaisi vain olla ja ihan hiljaa:notworthy:love2

hahaahahaaaa täälläkin on yksi testihullu ! Ostin paketin jossa on 45 ovutestiä ja 35 raskaus testiä ( liuskoja)... oon tehny monen viikon ajan ja useamman päivässä. Tein maanantainakin aamulla ja se oli nega, mutta mulla jotenkin niin outo olo hain illalla CB:n ja tuli 1-2 viikkoa raskaana. tiistainan tein liuskan, jälleen nega, eilen tein ja jälleen nega, tänään tein ja TAAS nega !!!!! no sitten kävin vielä apteekissa hakemassa jonkun apteekin oman testin ja siihen tuli kaksi viivaa heti.. mutta miksi ei liuskat näytä ?! Tiedän olevani kyllä raskaana, mutta ihan varmaan teen liuska testejä niin kakuan että tulee kaksi viivaalaughing1:la

kattilainen; mä olen aina värjännyt hiuksia raskaus aikana; eikä ole mitään haittaa ollut, eikä hiukset kärsinyt ja väri ollut onnistunut, mutta en tietenkään niin usein enkä joka kerta kun ähä juurikasvu näkyy:laughing3

mitä mieltä olette kotidoplerista ? onko teillä ollut tai aiotteko ostaa ? Onko se vain stressilelu vai stressin pelastaja ? :Heartpink

Kiinnostaa hirveästi tietää, miksei saa kysellä palstalla facebookin ryhmästä ? Tai suunnitella sen tekoa ? Ei tämmösötä sääntöä ole ennen ollut ja meillä on muistakin vauva ryhmistä tullut ihania ja todella todella läheisiä facebook ryhmissä jossa jokainen on omien kasvojensa takana. Ryhmistä on tullut jopa elämän ikuisia ystäviä / kaasoja/ kummeja..

Itse olen myös tällä hetkellä kotona, lasten kanssa. Nuorin on 3 viikkoa vajaa vuoden :Heartbigred

Siniapila hurjaa ja niin paljon tarrasukkia sinunkin pienelle !:Heartbigred

Täällä olikin jo puhetta kotidoplerista.... hätäinen kun on laughing4

kattilainen; onneksi kaikki hyvin !!!

omenansiemen; johan on ollu hoitaja :knob
hoitaja ei koskaan saisi sanoa tommosta ääneen !
sitruunahappo;miksi ihmeessä noin kysyvät? lapset on kultaakin arvokkaimpia ja jokainenhan saa niin monta lasta kun saa :Heartbigred

mua särähti myös korvaan kun mun mummapuoleni sanoi viikonloppuna meidän pienimmälle jotain ja lisäsi perään, että tämähän on se teidän viimeinen vauvanne !!!!!! WHAT !!! eikö se ole meidän päätös, eikä muut pääätä meidän puolesta

Surullista että on keskenmenojakin tullut;pahoitteluni :Heartblue

Viesti lähtikin jo vahingossa...

Miten tulevat isät ovat ottaneet vauva uutisen vastaan ? Meillä ollut aina iloinen ja ihana asia jälleen yhdessä iloittiin :flower

mä oon ainakin nyt nähny harva se yö ihan outoja unia; jossa me erotaan joka kerta:sad001

sitruunahappo teillä on aikalailla samanikäisiä lapsia kuin meillä, 2010,2011 ja 2014 syntynee :p:p

tapakoinnista itse monta vuotta myös polttaneena, lopetin maanataina plussan tehtyäni vaikka muut näyttääkin negaa, tai siis ne liuskatstit...ja mikä ihaninta, mies omasta aloitteesta sanoi, että jos hänkin lopettaisi/vähentäisi ja hyvin on tähän saakka mennyt !! :grin toivotaan ettei meistä kumpikaan enään koskaan aloita uudestaan !

ihanaa kun on iso ja aktiivinen ryhmä!

Mutta nyt täytyy painuu pää tyynyyn ja ruveta nukkumaan. Hyvää yötä arvoisat mammat !:Heartpink:Heartpink

Takaisin