Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei täälläkää
Vois vähempää kiinnostaa petipuuhat :) Ehkä sitte myöhemmin! Mies nyt on tottunukki että välillä on hiljasta ku mua ahistaa joskus.. Mut jospa sitä kuhan nää olot paranee :)

Alan olla ihan sairaan väsynyt kun olen heräillyt alusta lähtien vessaan joka yö noin 3-5 kertaa. Tätä se varmaan on sitten vauvankin kanssa..

Muokattu viimeksi:
Nythän mä itselleni sitten paniikin kehitin. Menin tekemään Clearbluen viikkotestin ja se näytti edelleen Raskaana 1-2. Ensin siinä vilkahti pari kertaa 3+ ja sen jälkeen mun tyrmistykseksi tuo 1-2. Tein siis saman testin viime viikon keskiviikkona ja se näytti silloin samaa. Tiedän toki, että hcg-arvo voi vaihdella paljon päivästä ja vuorokaudenajasta riippuen, mutta en ole koskaan kuullut tuollaisesta, että siellä vilkahtaa jokin muu luku ja lopuksi ilmestyy toinen. Pitänee siis elää pari päivää löysässä hirressä, ostaa huomenna uusi testi ja tehdä se nätisti aamuvirtsasta torstaina. Huoh! Kyllä sitä ihminen sitten viitsiikin näitä pelkoja itselleen kehittää :D

Hei! Täällä olisi tänään plussannut, vielä toukokuulle odottava nuori nainen! Vuoden verran ollaan vauvaa yritetty, tällä viikolla olisi tullut tasan vuosi täyteen. Hermostuin viimekuussa yrittämiseen ja tämän kuun olen vain masennellut tulevia lapsettomuuslääkärikäynteä... ja ollut kokoajan raskaana! Ihmeellistä!

Mauks, Paljon onnea plussasta!! Minäkin raskauduin yrityskirrosta 24 kun seuraavaan kiertoon oli inseminaatio suunnitteilla

Uusi toukokuinen ilmottautuu :) Omien laskujen mukaan la on 12.5, mut ultraa odotellessa että tarkentuu :p
Eka neuvola ens vkolla ja varhaisultra varattu 6.10.
Oireita tullu ja menny. Nyt olo ollut suhteellisen hyvä, jos väsymystä, turvotusta ja närästystä ei lasketa :smug: Välillä sitä aatteleeki et liekkö kaikki ok kun tuntuu et noi pahat olot vähentyny.. Ei auta kun odottaa sitä ultraa..

Nönnerö 6+5

Tervetuloa uusille plussanneille! :)

Meilläkin on pahoinvoinnin takia rakkauselämä varsin hiljaista. Miehellä on raskasta aikaa tää alkuraskaus, mutta jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin keski- ja loppuraskaudessa touhuja piisaa alunkin edestä. :D

Ihana kuulla, että muillakin on hiljaisempaa makkarin puolella. Ihana myös saada vertaistukea kaiken maailman oireiden kanssa. <3
Täältä saa tsemppiä, kun välillä tuntuu, ettei tässä olossa ole mitään hyvää. Näin "melkein ylläri"esikoista odottaessa en ole ehkä vielä sisäistänyt, että siellä kasvaa ihan oikea vauva! Hurjaa! :)

Onnea uusille plussanneille. :)

Petihommat? :grin Meillähän on tuo päälle 10kk ikäinen, eikä kukaan uskoisi kuinka paljon pupuillaan. Ei tule laskettua, mutta en muista milloin olisi ollut yli 4 päivän tauko. Ehkä viimeisten menkkojen aikaan, itseäni ällötti niiden aikaan... Mutta eiks se mee niin, että se on hyvä, mikä tuntuu molemmista riittävältä? :)

Tänne ei kuulu mitään ihmeellistä, ei ole tullut kirjoiteltua paljon, kun ei oikein ole mitään sanottavaa. Vähän oon viettänyt unettomia öitä ja stressannut asioita (liian pitkälle. :,D) mutta kaipa se kuuluu asiaan. Unia oon nähnyt paljon enemmän kuin ennen.

Täälläkin olis vielä uusi toukokuinen :) la 18.5. Tuli plussailtua jo reilu viikko sitten, mutta hieman meinaa pelottaa keskenmenot sun muut, kun kuitenkin tulin raskaaksi ekalla mahdollisella kierrolla viiden vuoden pillereiden käytön jälkeen.

Raskaudesta tiesin aika nopeaa, sillä rinnat turposi jo 2 viikkoa kuukautisten jälkeen ja eivät ole palautuneet ja kipeämmäksi päivä päivältä tuli :D

minulla on muuten sama kun perlellä että rinnat alko turpoomaan jo puolivälissä kiertoa ja ei en valita, on vara turvotakin:grin ihan muuten tuli mieleen kysymys kun täällä huomannut olevan jo useampi lapsisiakin odottavia että milloin maha on alkanu näkymään? kun esikoista odottaessa sain pidettyä piilossa aika pitkälle johonkin 13-16viikoille ennenkun kun ainakaan kukaan kehtasi suoraan kysyä mutta nyt tuntuu että maha alkaa samantien paisumaan:nailbiting::grin

Petipuuhat ei oo kyllä ollu viimeaikoina edes mielessä... energiataso niin alhaalla ja tämä etovaolo pitää huolen ettei peitto heilu. Edellisen raskauden kokemuksella todennäkösesti halut nousee toiseen ääripäähän kuhan olot helpottaa... mutta ei se oo helppoa sekään kun mies on 4-8pv reissutöissä kerrallaan... :D

Eniten ootan että vireystaso nousis.. on tosi raskaita päiviä kahdestaan 10kk tytön kanssa kun toista aikuista ei apuna neljään kokonaiseen päivään oo.. tän ekan lapsen kanssa en oo ollu koko aikana näin väsynyt aikaisemmin.. tässä miettiny jopa että mihin sitä onkaan ittensä laittanut kun kohta yhden sijasta onki kaks omilla kapeilla harteilla... ja entä kun töihin pitää aikanaan lähteä ja koko arkirumba yksin hoidettavana... jotenki tullu semmonen olo että hitosti pisteitä ja iso hatunnosto kaikille yh-äideille.. itse saa kuitenki osaksi viikkoa miehen kotiin..

P-jet täällä monellakin tasoa sama homma! Petipuuhia kokeiltiin viikonloppuna ekaa kertaa plussan jälkeen ja kivut oli aivan järkyttävät, jonka takia ei meinaa oikein kiinnostaa.. Onko muilla ollut näin alussa kovia yhdyntäkipuja? Etovaa oloa ei kyllä toistaiseksi ole ollut, eikä tarvikkaan olla terveisin oksennuskammoinen.. :D

Sen verran p-jet kyselisin, että kuinka oot selvinnyt arjesta ensimmäisen kanssa kun mies on reissutöissä? Meillä siis esikoinen tulossa ja mies töissä 4-5pv kerrallaan..

Tosta seksistä tulikin mieleen.. Aika hiljasta ollu jo ennen kun plussasin (vahva plussa pärähti tikkuun 6.9) varmaan johtuen mun todella, siis todella lamauttavasta väsymyksestä. MUTTA, viimeyönä heräsin kesken unien ja olin niin kiimassa ettei tosikaan :hilarious: :laughing021En muista nähneeni mitään seksiin liittyvää untakaan, mut niin vaan herätin ukon ja hoijeltiin hommat. Ukko oliki vähä et WHAT? Mistäs nyt tuulee? :eek:Mut tyytyväisenä jatkettiin uniamme, ukkokii.. :wink

Unohdin kans mainita tuon järkyttävän väsyn/uupumuksen. Ja vaikka väsyttää, niin nukun tosi tosi huonosti. Heräilen vessaan 2-4 kertaa yön aikana ja muutenkin uni tuntuu usein olevan valveunta. Saispa nukuttua edes joku yö oikein kunnolla..

Nönnerö, sulla ei kuitenkaan mitään kipuja yhdynnän jälkeen tai sen aikana? Toki tuntuu että noita kipuja on muutenkin kokoajan. Välillä oikeen pelottaa, että onkohan kaikki varmasti hyvin kun kokoajan johonkin kohtaan mahaa sattuu.. Toki todettiin ärtyneensuolenoireyhtymä kesällä, että sekin saattaa olla osa syyllinen.

Onnea ihan hirveästi kaikille plusanneille.

Nönnerö millä ikäerolla teillä on lapset ? Meillä myös odotellaan neljättä.
Olen itse ollut aina ainoa, ja sitten sain pikkuveli puolen kun olin 10 vuotias. Kun saimme esikoisen vuonna 2010 sanoin heti, että haluan sitten isom perheen; sisarukset on rikkautta jota ei rahalla saa ja mikä on muka maailmassa hienompaa kun omat lapset ? Ei mikään <3

Perle: ennen tätä uutta raskautta en ole tilannetta pitänyt pahana. Tosin vauva on ollut helppohoitoinen tapaus. Vaikka nukkuminen ei ole parhaasta päästä mutta huonomminkin voisi todellakin olla! Talvella mies oli pois jopa 8päivää mutta sitten taas 6pv kotona, oli jopa parempi kuin tuo 4pois3kotona.. meillä oli tapana käydä ISO kauppareissu ennenkuin mies lähti viikoksi töihin jotta vauvan kanssa pääsi korkeintaan pikkukauppakäynneillä, monesti en kyllä sellaisillakaan käynyt. Kotitöitä meän neidin kans on aina pystyny tekemään yksinkin ollessa hyvin. 6kk ikäseks nukku 2x3h päikkärit niin oli aikaa. Nyt 10kk ikäsenä leikkii ja viihtyy itsekseen minun tehdessä ruokaa/siivotessa siinä lähistöllä.

Hankalinta oli ehkä se että kun mies viikonkin poissaolon jälkeen kotiutui niin rytmit/tavat oli saattaneet isostikkin muuttua edelliskerrasta.. imetin tyttöä 8kk ikään ja siihen asti sitä oli väkisinkin paljon kiinni vauvassa oli mies kotona tai ei.. nyt sitten pari kk oon "nauttinu" oikeasti vapaista käsistä miehen kotona ollessa :)

Oi miten tänne oli viestejä ja uusia toukokuisia saapunut, ihanaa ja onnittelut kaikille, pidetään pikkuiset matkassa mukana loppuun asti:)

Ei ole kyllä petipuuhat kiinnostaneet yhtään eikä edes mielessä olleet. Toki alussa kun vuotoja oli niin lääkäri antoi kiellotkin ihan yhdyntöihin ja nyt kun olo on kamala niin ei todellakaan tee mieli alkaa höllymään ja hytkymään sängyssä:D ja jotenkin myös ajatus siitä että masussa joku on niin tällä hetkellä ainakin itselle tekee olon ettei samoille suunnille mitään ylimääräistä tee mieli tunkeakaan hehe :D

Väsy kova, yökkiolo, turvottaa, ahistaa fyysisesti turvotus ja ähky olo mut toisaalta nälkä olo. Olo ei siis ole hyvä mitenkään päin. Mutta en valita ainakaan paljoa, ;P ihans tietää että jotain tapahtuu.
Odotan jo kovasti masun kasvua ja toki että liikkeet alkais tuntumaan vaikka siihen vielä aikaa menee.

Tää on kyllä super paikka kun saa tulla ite höpisee ja saa lukea vertaistukea teiltä muilta ja todeta etten monenkaan asian kanssa ole yksin :)

Unohdin kans mainita tuon järkyttävän väsyn/uupumuksen. Ja vaikka väsyttää, niin nukun tosi tosi huonosti. Heräilen vessaan 2-4 kertaa yön aikana ja muutenkin uni tuntuu usein olevan valveunta. Saispa nukuttua edes joku yö oikein kunnolla..

Nönnerö, sulla ei kuitenkaan mitään kipuja yhdynnän jälkeen tai sen aikana? Toki tuntuu että noita kipuja on muutenkin kokoajan. Välillä oikeen pelottaa, että onkohan kaikki varmasti hyvin kun kokoajan johonkin kohtaan mahaa sattuu.. Toki todettiin ärtyneensuolenoireyhtymä kesällä, että sekin saattaa olla osa syyllinen.

Kuinka sinulla todettiin tuo? Itse olen läpikäynyt keliakiatestit ja tähystyksen nyt keväällä eikä mitään syytä löytynyt suolen huonoon toimintaan. Sanoi vaan että voi olla ärtyneensuolenoireyhtymä, mutta ei voi todeta. Olen siis vatsan toiminnan kanssa taistellut viimeiset kaksi vuotta..... laktoositon ruokavalio on ennestään ja mm.ruista vältän nyt. Aika turhauttavaa tämä on päivästä ja viikosta toiseen...

Edit: ja siis kokeilin myös gluteenitonta ruokavaliota, mutta kerta ei ole testien mukaan keliakia, ei kuulemma kannata täysin gluteenittomalla olla.

Takaisin