Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
siffu23, eiköhän se ole kuienkin kohdunkasvukipuja, jollei vuotoa tai mitään muuta ole. Itselläni oli viime viikolla yhtenä päivänä tosi iso kouristuksenomainen kipu kohdussa. Se kesti yli puoli tuntia, mutta meni sitten ohi. Toivotaan, että huominen ultra valottaa asiaa positiivisesti :)

Jep toivotaan näin... näitä on ollut plussauksesta asti päivittäin ja eikun vaan voimistuu ja tulee useammin. Nyt menossa rv 6+4 et pikku breikki ois paikallaan!

Muttah. *yritetään rauhoittua* :smiley-angelic001

tulen ilmoittelemaan sitten mitä siellä ultrassa näkyi :)

siffu23, mulla oli myös tossa viikolla 5 + jotain tosi koviakin vatsakipuja. Siis sellaisia, että niihin heräsi yölläkin ja panadolia joutui ottamaan. Ja tosiaan itku meinasi tulla. Pääsin jopa ultraan niillä oireilla varmistamaan, ettei kyseessä ollut kohdunulkoinen ja kaikki oli tosiaan ok! :) Ne kovat kivut loppuikin sitten parissa päivässä.

Ei muuta ku tsemppiä!

Kuulostaa tosi kurjalta siffu23!! :/ itse vaikea täältä neuvoja, vinkkejä huudella, kun itselle kaikki uutta ja ihmeellistä!! Mut uskomatonta että tuollaisiakin kipuja on!! :/ tsemppiä huomiseen ultraan!! ♥

Siffu23 kyllä ne kasvukivut voi tosiaan olla koviakin, erityisesti muistan esikon ajalta kovatkin kouristukset!

Itsellä on taas niin hirveä aamu ettei mitään rajaa :dead: Onneksi pikkupojat on keksinyt yhteiset leikit niin äiti saa koomailla... Ja onneksi on sadeaamu niin ei tarvitse niin huonoa omatuntoa potea siitä ettei selvitä ulos...

Erehdyin laittamaan vielä naamaan vähän bb-voidetta kun illalla olisi yhdistysmenoa, vaan voi elämä kun tää voide haisee kamalalle :hungover: On jäänyt kyllä kosmetiikan käyttö minimiin tän pahoinvoinnin myötä... Muutenkin käytän kyllä lähinnä hajustamatonta luomukosmetiikkaa nyt raskaana, mutta sitäkään ei hajuherkkä nenä tällä hetkellä siedä... Ja mie nyt kuitenkin olen pienoinen kosmetiikkafriikki normaalisti vaan nyt ei kykene....

Ensi viikolla maanantaina eka neuvola, ja tiistaina seuraava ultra. Toivottavasti saadaan jo jotain tietoa istukkabiopsiasta! Edellisessä raskaudessa se tehtiin viikolla 11+4... Siihen olisi n. nelisen viikkoa, nyt ehkä n. 7+2 menossa...

Heips!
Onko täällä toukokuussa syntyviä tulevia rh-plussia rh-negatiivisille äideille?
Esikoista odottaessa sanottiin, että nyt ei tarvitse murehtia, mutta jos tulee lisää lapsia.. Noh, nyt on plussattu :bag::happy::oops:

Mamis Minä myös olen rh-negatiivinen, mutta ei kai se yleenä vaadi kuin vähän ylimääräisiä verikokeita raskauden aikana. Aika harvinaista kuitenkin, että vasta-aineita muodostuu vaarallista määrää. Ja vauvan veriryhmän ja reesustekijän voi kai määrittää vasta joskus viikon 16 jälkeen. Joten luottavaisin mielin vaan. :happy:

Mamis täällä samoin! Otettii niitä verikokeita ja sit synnytyksen jälkee laitettii joku rokote (joka laitettii myös raskauen aikana kerran), vähä hatarat muistikuvat siitä koko hommasta mut hyvin on menny, en ees ymmärrä mikä se on x)

On. Tänää heti aamulla oli todella huono olo eikä se oo lähteny nyt mihinkää vaikka kui koittaa syyä :dead: Odottelen seuraavan viikon sisällä tapahtuvaa pahenemista kauhulla että miten sitte jaksan esikoisen kaa touhuta.. x) Itelläki välillä vihlasuja ja kipuilua mut en menis pelkäämää mitää etukäteen, sitä ehin jo tehä mut täytyy rauhassa oottaa neuvolaa ja koittaa nauttia pikkuisesta :) Odotan kyl keskiraskautta innolla! :Heartpink

Täällä ei ole oireita vielä mitään muuta kun mieliala vaihtelut; siitä tiesinkin tehdä testin. :)
Mutta ei yökytystä, ei hajujen herkyyksiä, ei mitään. Onneksi . ja vielähän toki ehtii :)

Miten teillä menee makuuhuoneen puolella?
Mun ei tee yhtään mieli, kun välillä oksettaa, väsyttää, sattuu mahaan... Mies on tietysti ihmeissään, kysyli jo loppuiko se nyt sitten tähän. (Ensimäistä siis odotetaan, niin ei ole kokemusta tästä.) Lupailin kyllä, että pahoinvoinin päätyttyä päästään taas peuhaamaan. :D Onneksi miestä siis kiinnostaisi vaikka oma olo onkin kuin turvonneella virtahevolla! :D

Huh, helpotus! Miten ne mua noin pelotteli sitte :/ ja että toisen kanssa alkaisin heti tuottamaan vasta-aineita.

Mielialat, ällötys, haluttomuus, you name it! :wtf:

Onneli84, aika hiljaista on pitänyt. Mulla loppui PAS-hoidon tukilääkitys Lugesteron vasta pari päivää sitten ja sen tähden on alapää ollut hellänä. Jotenkin se vetää mun limakalvot ihan kosketusherkiksi. Mutta kaipa tästä hiljalleen vois palata normaaliin aviolliseen elämään :D

Heippa
Mä liityn myös mukaan keskusteluun ihan uutena jäsenenä! Hyvin varovaisen onnellisia tälläkin..! ❤ Ensimmäisen haalea testin tein 2 viikkoa sitten ja sen jälkeen "muutaman" lisää tänään olisi vissiinkin 5+6? Ja la 18.5.. toista lasta odotellaan, esikoinen nyt 1.5v
Ihanaa päästä jonnekin keskustelemaan, kun ei olla tosissaan muille kuin 1 parhaalle ystävälle kerrottu ja varmaan odotellaan sinne np ultraan saakka! ..
Luen vielä kaikki kommentit läpi niin pääsen paremmin mukaan..

Heippa kaikki!
Uusi plussaaja ilmoittautuu!
Esikoista odotetaan, vau.fin laskurin mukaan tänään olisi 5+4 ja LA 20.5.:)
Erikoisinta meidän tapauksessamme varmaankin on, että pikkuisesta tulee norjalainen jos kaikki vain menee hyvin (olen pessimisti, joten ajattelen aina jos enkä kun!). Lääkäriajan varasin tänään ja viikolla 8 olisi tarkoitus mennä keskustelemaan. Erittäin outona pidän, että täällä tarjotaan ensimmäinen ilmainen ultra vasta vko:lla 18, mutta itselläni olisi tarkoitus mennä yksityiselle aikaisemmin.

On mahtavaa, että täällä voi huoletta käydä läpi tätä ihmettä muiden kanssa jotka ovat samassa tilanteessa. Ja olen myös saanut jo paljon vastauksia omiin kysymyksiinikin. Kiitos!:happy::happy::happy:

Tervetuloa uudet plussaajat ja onnea kovasti!! :happy:

Onneli84, täällä myös hiljasta makkarin puolella.. Nälkä, jano, kuuma, kylmä, ällöttää, vatsaan sattuu. Olo kuin merinorsulla. Joten ei, ei todellakaan peittojen heiluttelu juurikaan kiinnostaisi.:meh: Mutta välillä sentään olen ryhdistäytynyt, koska meilläkin mies ollut huolissaan tilanteesta :nailbiting:. Uskon ja toivon, että keskiraskaudessa tilanne korjaantuisi...

VoiMia vielä keskenmenon kokeneille !! ❤

Mäkin olen prego oikein perinteinen pessimisti, hyvässä ja pahassa.. haluaisin vaan jo niin kovasti uskaltaa riemuita tästä raskaudesta, mutta minkä sitä luonteelleen voi sisäisesti kuitenkin tosi hyvä olla ❤ ja onneksi on tuo esikoinen tuossa niin välillä saa muutakin ajateltavaa

Onneli84, meillä otettiin varovaisesti alkuviikot eikä ollu makkarissa toimintaa.. nyt ehkä jo sen puolesta uskaltas ku viikkoja on kertyny, mut ei tee kyllä yhtään mieli.. mua vaan väsyttää, oon turvonnu ja olo on ku norsulla.. ehkä jossain vaiheessa makkarissakin toiminta virkistyy.. mies on hyvin jaksanu ymmärtää ja jaksaa odottaakkin virkeempiä aikoja :)

Onnea kaikille uusille plussanneille!!

Takaisin