Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
MsLola, ihanaa että kaikki olikin hyvin! Varmati helpotti saada tietää.
Itse sain ekan ajan 5.10.. jotenkin kauheen kaukana tuntuisi olevan ettei pääse ikinä neuvolaan!
Mulla ollut tänään outoja oireita taas. Himonnut kaikkea suolasta! Ei tortilla uponnut mut kauheen lautasellisen ranuja söin ja yhä jäi himo :D
Tuli haettua tänään vitamiinitkin apteekista. Otin samana syssyyn sit omega 3takin. Josko nyt ois hyvä ja lääkärit tyytyväisiä :D

Mie nyt tässä välissä valotan vähän taustaa. Elikkä keskenmeno ollu muutama vuosi sitten, pillerit petti. 12 viikkoa piti sillon tulla täyteen, mutta kaavinnan jälkeen totesivat, että vastas kuutta viikkoa. Nykysen ukon kans yritetty 1/14 alkaen ja nyt vihdoin tärppäs. Pelko keskenmenosta on kova ja ensimmäinen neuvola 9.10, jossa sitte onneksi samalla myös jo ultraavatki kun taustaa selitin. Oireita ei oikeastaan ole ainakaan vielä ollu, mutta ei onneksi mitään vuotojakaan tms.

mh- rv 5+2

MsLola, onneks kaikki hyvin! :) Kamala tilanne silti :/
Tervetuloa mh-! :) toivottavasti kaikki sujuu nyt hyvin ♥

Voi mä oon ihan pudonnu kärryiltä täällä.. en oo kerenny lukeen, tai kommentoimaan..
Oon vaan kotona nukkunu ja nyt ollaan v-loppua viettämässä miehen porukoilla ni ei oo kerenny. Nyt aikaa ku muut on saunassa, ite tulin pois aika nopsaan ku tulee kuumassa huono olo...

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja onnea uusille plussanneille!!
Pahoittelut jos on tullut keskenmenoja!

Me kerrottiin tänään miehen siskolle, tehtiin hänelle paita missä luki että TÄTI 2016 huhtikuu.. oli kyllä aidosti onnellinen meijän puolesta! Ovat siis tietoisia meidän pitkästä yrityksestä ja sen puoleen yllättyivät kyllä positiivisesti..

Heei kaikille toukokuun odottajille ja ONNEA :) 4+5 menossa! Ihan alussa, mutta intoa täynnä ja olo niin onnellinen. Halusin liittyä joukkoon!! Taustalla km alkuvuodesta rv7, eli luonnollisestikin pelottaa oireet sekä oireettomuus. Huh mitä hommaa :)

Ps. Miten ihmeessä nimimerkki vaihdetaan??

Todella paljon erityisonnea kaikille, jotka ovat plussansa saaneet pitkän yrittämisen jälkeen. Jos jotakuta kiinnostaa meidän vähän pidempi tarina, niin siitä voi käydä lueskelemassa otteita Instagramissa. Hakemalla/seuraamalla käyttäjän @kristinafromfinland. Takana siis yli yhdeksän vuoden matka, yksi enkelilapsi, lapsettomuushoitoja ja sen sellaista pikku puuhastelua :D

Kyfi2376040: Se vaihdetaan, kun klikkaat tuolta ylhäältä sinisestä palkista nimimerkkiäsi ja sen alta avautuu valikko. Klikkaa "Yhteystiedot" ja sieltä voi vaihtaa nimimerkin :)

Oi ja voi. Hauska päivä ollut tänään kun ollaan reissussa viikonloppua viettämässä ja tuttava perheen kanssa päivä vietetty. Ovat ns. Uusia tuttavuuksia joten tarkoitus ei ollut raskaudesta puhua. Päivän mittaan kuitenki oma olo on ailahdellut laidasta toiseen ja meikäläinen popsii milloin kurkkupastillia milloin satsumaa tai ostaa kaupasta suolapalaksi pientä leikkelepakettia ja vetelee metsäkävelyllä niitä parempaan talteen :D sain jo jossain vaiheessa merkitseviä katseita naisen puolelta ja lopulta täytyi sitten mainita että en nyt ihan normaalisti syö _ihan_koko_ajan_jotain_pientä_ :D no myönsikin sitten että arvasi mutta ei vaan viitsinyt kysyä :) että näin..

MsLola siinä taas yksi esimerkki siitä että vuodosta huolimatta kaikki voi olla hyvin, ihanaa!! :)

Tulee niin paha mieli kun lukee noita muille sattuneita kohtaloita, ei haluis ikinä kokea itse samaa mutta tulevaa ei vaan voi itse päättää :( Voimia kaikille <3

Pysyköön meiän pienokaiset mukanamme ja saakaamme pitää heidät hamaan tulevisuuteen saakka <3

Itellä edelleen joka päivä mielessä että jos menee kesken tai on jotain muuta... Vielä pitkä aika neuvolaan ja vielä pitemmältä se tuntuu kun ei vaan osaa ja uskalla nauttia näistä päivistä vielä :/

Yks hyvä asia: NOLLA tupakkaa tänään ja eilenkin enää 1!!! Nyt tuntuu siltä niiku ei ois ees polttanukkaa ennen :) Ja kun ei anna itsensä ajatella enää sitä niin helppo olla eikä ees himota :) Jihuu! En meinannu uskoa että pääsen irti :/

Entinen Kyfi2376040 kiittää, kristinaff!!

Toivon myös kaikille onnea, valitettavasti luonto on näissä asioissa omaa tahtoa suurempi. Yritetään pitää mieli hyvässä :-) ja kyllähän salaisuutta haluisi pitää vielä toistaiseksi, mutta tuntuuhan se hyvältä kertoakin. Vai mitä ootte mieltä??

JA hieno homma tuo tupakoinnin lopettaminen. Ei voi olla helppo homma! ....itse kipuilen kahvin vähentämistä/jättämistä, mikä ei ole edes verrattavissa tupakkaan.

[Viesti poistettu sääntöjen vastaisen sisällön takia. Muistattehan lukea sosiaalisen median säännöt täällä. T. Miramaria/ylläpito]

Last edited by a moderator:
Siffu täällä taas heij!

Kaikki hyvin tähän asti (rv6+2), ultra ensi keskiviikkona.☺

Tuosta kissanhiekkojen siivoamisesta: minulle neuvolantäti sanoi, että ei tarvitse varoa jos on kissa jo ollut pitkään, (meillä yli 10v tuo kissa) . Perusteli niin, että minulla todennäköisesti on jo se bakteeri ollut. :D ?

olen siis huoletta laatikon puhdistellut.. tosin kissa on ulkona suurimman osan ajasta, mutta välillä käyttää laatikkoa ja toki talvella enemmän. Eli mitenkä tämä nyt on sitten, jätänkö siivoamiset pois kuitenkin :0

Kiitos ja onnea kaikille uusille tuolkkaille!! <3

Ja tuohon tupakointiinkin pakko kommentoida! :computer005 poltin itse ainakin 11 vuotta ja vähensin tupakointia raskauden yrityksen aikana jo. (Heh eli yhden kierron ajan) Poltin vain kun oli varmaa ettei ole tärpännyt. Plussatestin jälkeen ei ole ollut edes vaihtoehto! Ihan sillä ajatuksella, että en kestäisi jos pikkuinen siitä jotenkin tulisi kärsimään. :sad001 Todella monesti yritin ennen raskautta lopettaa, mutta sitä kun on niin heikko jos ei ole kunnon motivaatiota!

Sekin voi vaikuttaa, että olen nähnyt tapauksen, missä äidin elintavat ovat olleet osana lapsen epänormaaliin kehitykseen. Liian pelottava ajatus! Tsemppiä kaikille tuleville äideille tupakoinnin lopettamiseen :signs003

Kissanhiekkalaatikosta... eihän siinä tyhjentämisessä oo mitään ongelmaa, kun käsihygieniasta pitää huolen. Ja isommin jos haluaa varmistua niin kertakäyttöhanskat käteen ku tyhjentää ja kakkapussin mukana roskiin. Jotenki tuo neuvolan kommentti vaan ihmetyttää..?! Ei varmaan oikein ymmärtäny mistä puhu..

Ite oon ymmärtäny että se bakteeri on enempi pentukissojen vaiva. Ei enää niinkään aikuisten. Sisäkissoilla harvinaisempi kuin ulkokissoilla. Tuoreessa(1pv) vanhassa kakassa ei ole tätä bakteeria. Eli jos vaikka aamulla ja illalla laatikon tyhjennät niin mitään tartuntaa et saa vaikka kissa bakteeria kantaiski.. ja saman bakteerin saat todennäköisemmin syömästäsi ravinnosta kuin kissalta..

Meillä kanssa kotona kissoja, hanskat olen vaan ottanut käyttöön plussan jälkeen :)

Huoh, kestokrapula jatkuvasti päällä... Useamman kerran saanut halata pönttöä taas tänä aamuna...

Miulla on vuodot onneksi vähentyneet, mutta edelleen niitä vähän tulee, viimeksi eilisaamuna, sitä ennen torstai-iltana. Loppuisivat nyt kokonaan! Muut oireet, etenkin pahoinvointi kuitenkin pahenee niin yritän olla positiivisin mielin. Sen minkä tältä hirveältä ololta kykenen :grin

Ai että, kamalinta tällä hetkellä on meidän kaksi, jättimäistä, kuolaavaa, haisevaa koiraa :hungover: Siis en yhtään kestä yökkäilemättä noita nyt...

Huomenna pitäisi taas selvitä yksin kotona pienten kanssa kun mies menee töihin, apuva...

Onneksi olkoon Henttukin! :-) Osasitko jo aavistaa oireista? Itse olen vain kovasta flunssasta ja väsymyksestä kärsinyt. Toistaiseksi ei muuta. Nyt siis 4+6.

Kauhee ajatus, että aiheuttais vauriota lapselleen. Mutta miehen tupakkavieroitusta - aika ajoin - vierestä seuranneena, luulen että on lopettaminen vaikea paikka vaikka nyt tietysti mitivaatio onkin huipussaan. Eli jokaiselle asian kanssa painivalle paljon voimia!

Takaisin