Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mietin tänään että alkaisinko pitämään ruoka-päiväkirjaa.. että mitä kaikkea ja paljonko sitä nyt syökään joka päivä. Sitten tulin siihen tulokseen, että no en todellakaan! :laughing021 Ihan tarpeeksi huono omatunto tästä mättämisestä...! Siis ihan tosissaan pitää jotain syödä 2-3 (ihan max 4h!) tunnin välein, koska muuten tulee tosi huono ja heikko olo. Tänään kävi niin että syöntiväli pääsi venähtään ja sitten viimein kun pääsin syömään, niin lautasen kun sain tyhjäksi niin oksensin... :P
Ja kun ei riitä että syö banskun tai ompun tai yhen leivän.. :oops:
Vaan minkäs teet, pakko syödä. Miehellekki melkein itkua väänsin että kun kokoajan pitää olla syömässä ja että lihon hirviänä ym.. niin toinen vaan tuumaa, että sou vat, sun pittää nyt syyä -kuuntele kroppaas :hug003
Ja mies on kyllä ollu aivan ihana ja auttanut kotihommien yms kanssa kun ite on myttyrällä vaan maannu sängyn pohojalla näitten olojen kans. Toki aina yritän jotain touhuta kun edes vähän olo helpottaa. On mulle erittäin vaikeaa olla "toisesta riippuvainen" ja myöntää etten pysty enkä jaksa.. mutta tuskin tätä nyt loputtomiin kestää :) Mies kyllä tosiaan hoitaa ja hellii.. ohimennen saattaa käydä antamassa suukon mun vatsalle tai silittelemässä :love2 Ja kantaa kyllä nenän eteen mitä vaan osaan pyytää. Ihme kyllä ei mulla vielä ole mitään mielialanvaihteluita ollu.. ihan hyvän tuulinen ja rakastava avovaimo edelleen vaikka huono olo onkin lähes kokoajan :p
Ja mulle on kyllä ihan yks lysti jos mies tietää mun painon :) Meille kummallekkaan ei numerot merkkaa mitään. Muistaakseni kun viimeksi kävin vaa'alla niin taisin painaa 75kg. Ja olinkohan 162cm pitkä. Eli lyhyt ja muodokas :porc:joyful:

Syntyessänikin painoin jo 4,400kg :dead:

Äääh, en malta oottaa sitä neuvola-aikaa!!! (7.10) ja nyt ollaan tilanteessa 6+1.. muistaakseni :P

Eletään jänniä aikoja. Ekaa kertaa tänne kirjoittelen. Tehtiin raskaustesti viime viikonloppuna ja positiivistahan se näytti. Omien laskujen mukaan tänään ollaan rv 6+0. Yllätti kyllä kuinka nopeasti onnistuttiin kun ehkäisyn jätön jälkeen ehti tulla luomumenkat ja heti seuraavasta kierrosta raskaaksi.

Pahoinvointia ei ole luojan kiitos vielä tullut, pieniä menkkamaisia tuntemuksia vain vatsan pohjassa. Leukaan on kyllä tullut finnejä ja tukka on alkanut rasvoittumaan nopeammin kuin ennen. Ruoka kuin ruoka maistuu ja toistaiseksi ei mitkään hajutkaan ole vielä ällöttäneet. Ehkä ne oireet sitten tästä alkavat pikkuhiljaa.. Väsymys on kyllä kova. Nukkuisin vaikka kellon ympäri. Jaffa ja sitrusjuomat maistuu paremmilta kuin ennen.

Huomenna pitäisi sitten varata ekaa neuvola aikaa. Varmaan ultraan pystyy varaan samalla soitolla ajan. Jännittää hiukan kaikki kun on ensimmäisestä lapsesta kyse, mutta yritän olla ressaamatta liikaa. Toivottu lapsi todellakin on, hymy on ollut kyllä herkässä koko viikon. Ihanaa odotusta kaikille!

Näettekö muuten nyt enemmän unia?! Minä ainakin näen ja välillä on kyllä aika hurjiaki unia :nailbiting:
Yhtenä yönä synnytin kolmoset tai neloset. Mutta eipä ollu normaali synnytys, vaan ne piti synnyttää ensin tuonne mahan sisään -varmaan sieltä kohdusta niinkun ulos mutta siis johonkin toiseen tilaan tuolla mahassa :hilarious: Sitten siinä synnytyksessä oli kaks todella ärsyttävää naishenkilöä kätilöinä tai mitä lie olivatkaan. Alkoivat keskenään kinastelemaan ja arpomaan mitä ja miten pitäis seuraavaksi toimia. Aikansa nahistelivat kunnes mulla meni hermot ja rääkyin naama punasena että jumankauta eikö se riitä että minä täsä tuskailen enkä tiijä miten päin olisin, hoitakaa ny *kirosanakirosana* ne hommanne tai hakekaa joku joka ne hommat osaa! :p:grin

Sitruunahappo: näin mulle ainakin sanottiin synnytyksen jälkeen että seuraavaa raskautta seuratana yhtä tiukaan kuin ensimäistä ja tutkitana kohdun tilanne yms. Toivottavasti pitää paikansa. Pitäisi nyt vaan soittaa aikaa neuvolaan ^^

Onnea uusille plussaajille ^^

Itse sekoilen töiden ja esikoisen kanssa..turhauttavaa taistella samoista asioista 2v kanssa ja 2luokalaisten kansda..onneksi 2luokalaiset ymmärtävät nopeammin kuin tuo neiti!
Itsellä ollut maha sekasin kuin menkat olisi kokoajan juuri alkamassa! En ekasta raskaudesta moista muista, sillon eka oireeni taisi olla ruokahaluttomuutta ja piti pakottaa itseäni syömään ihan. Nyt kyllä ruoka maittaa mutta olo on välistä se, että haluisi käpertyä kasaan vaan..
Jännää jos tulee ihan erilainen raskaus ni alan veikata poikaa jo :D

Vavavoom: mä näin koko viime viikon kamalia painajaisia! Onneksi nyt nukkunut hyvin ja univelat kuitattu..

Onnea uusille plussanneille! ❤

7+0 tänään! Välillä parempia, välillä huonompia päiviä. Sinällään ne huonot päivät on kaameita, mutta toisaalta oon niistä myös iloinen, koska liian hyvinä päivinä alkaa helposti miettiä, että onkohan jokin vikana. Kumma on mun mieleni toiminta.

Vavavoom, voin samaistua aika hyvin, mittojenkin kanssa (oon vähän lyhempi ja pari kiloa vähemmän, eli lyhyt ja muodokas). Mulla on mieliala ollut nyt oikein hyvä, mut jostain syystä oon alkanu itkeä tosi helposti, esim. eilen kun kerroin miehelle, miten tiskatessa pesuaineen haju tekee pahaa.

Monta ruokaa ei vieläkään pysty syömään, mun ongelma on erityisesti se, että salaatit (eli mun normaali lounas) ei maistu. Oon koettanu ratkaista pulmaa niin, että oon syöny täytettyjä leipiä/patonkeja ja sinne laittanu kasviksia. Keitotkaan ei maistu samalla tavalla ku ennen. Hedelmät ja marjat maistuu, mut huolettaa se sokerimäärä. Mut ehkä nyt pitää vaan mennä kehon ehdoilla, kunnes helpottaa. Osais vaan ottaa iiiihan rennosti, yllättävän vaikeaa.

Huomenta!

Täällä olon puolesta kamala aamu, oksu lentänyt useampaan kertaan :hungover: Onneksi mies on kotona tänään...

Miulla myös aina raskaana muuttuu unet tosi levottomaksi ja elävän tuntuisiksi. Mies on katsonut paljon walking deadia niin kivoja zombie unia nähnyt o_O Yleensäkin raskaana miulla tulee juuri kirjat joita luen ohjelmat joita näen uniin. Pitäisi vissiin katsoa vain muumeja jos ei tulisi painajaisia :grin

Minä myös olen lyhyt ja sopivasti muodokas :wink Hirvittää muuten miten isot tissit miulle tämän raskauden ja uuden imetyksen jälkeen tulee, joka vauvan jälkeen vaan jääneet isommiksi... Ennen esikkoa kuppikoko oli b, nyt huidellaan dd-e mitoissa :eek: Toki imetän edelleen nuorinta, ehkä ne tästä vähän kutistuu jahka imetyksen lopetan.... Kunnes taas tulee uusi imetys :joyful:

Vuotoa ei ole tullut eilisaamun jälkeen kuin yhdellä pyyhkäisyllä illalla, toivottavasti nyt pysyisivät poissa!

Onnea uusille plussanneille hurjasti <3
Halusin tulla vinkkaamaan teille, että ainakin android-puhelimille on olemassa sovellus nimeltä Odotukseni, jossa voi seurata helposti mitkä viikot ja päivät menossa, mitä vauvalle kehittyy/kasvaa sinä viikkona, paljon vauva on pitkä ja paljon painaa, ja mitä äiti saattaa tuntea. Siinä on myöskin kuinka monta viikkoa ja kuinka monta päivää laskettuun aikaan on jälellä. Musta toi on ihan huippu sovellus! :)
Tänään alkoikin seitsemäs raskausviikko, jihuu :) Tissit on tosi kipeät ja väsyttää kovasti, mutta pahoinvointi ei ole vielä onneksi astellut kuvioihin. :)

Huh, mulla ollu aamuyöstä tosi huono olo! :o Onneksi nyt osaan iloita tästä vaikka pahaa tekeekin! Ees tupakkaa ei oo mieli teheny :) Saapa nähä kuinka pahaksi tän raskauen pv äityy, esikoisen kohalla oli pelkkää kuvotusta thats it.. Mut jee!

Täällä myös hulluja ja järjettömiä unia! Paljon semmosia painajaisia jotka ei ihan kamalimpia ole mutta ahistavia kuitenki. Ja täysin älyttömiä juttuja jotka on nii kaukana todellisuudesta ku ikinä vaan voi.. :happy118 Aamulla nää naurattaa mutta öisin kyllä vähän joskus ahistaa!

Täällä käyty eka ultra. Rv siis 7+3 ja samaa kertoi myös sikiön mitat (1,24cm!!!). Syke oli oikein vahva kuulemma eikä havaittavia keskenmenon merkkejä näkynyt. Yhden endometrioosi kystan löysi mutta kooltaan pieni ja raskauden ajaksi katoaa kokonaan.. vaihdevuosien myötä voi ruveta sitten aiheuttamaan kipuja.

Eli kaikki siis niinku pitääki. Nyt voi hyvillä mielin lähteä viikonlopun mittaiselle lapsivapaalle miehen kanssa kahestaan. Ekaa kertaa itseasiassa tutön syntymän jälkeen(10kk ikää). Ihan jännittää itelläki vaikka tiän että lapsi pärjää hyvässä hoidossa. Tää äiti nukkuu kyllä niiiiiin paljon ko suinki pystyy. Enkä aamulla kuvittelekkaan liikahtavanikaan minnekkään peiton alta ennen kello kymppiä ;)

Tänne juuri kirjaudun ja ensimmäistä kertaa kirjoittelen. Viikolla tein raskaustestin ja plussaa näytti! Nyt omien laskujen mukaan menossa rv 6+0 ja ensimmäinen neuvola viikolla 42 (jännitää). Tässä ensimmäistä odotellaan ja elämän muutokseen sopeudutaan.

Ennen plussaa heräilin muutamana yönä koviin viiltäviin kipuihin, mutta ne on nyt loppuneet. Tällä hetkellä alavatsaa turvottaa ja kuumottaa valtavasti. Onkohan tuo kuumotus täysin normaalia?

Hurjasti tsemppiä kaikille plussanneille raskausaikaan! :Heartred

Huh huh, onneksi alkaa viikonloppu! Oli tänään töissä aika hurjia oloja, teki ihan paha aja yritti pitää ilmettä peruslukemilla vaan.. Oli aikas tuskasta.
Mulla on hormoonit ihan sekasin ainakin ollut jo useamman viikon, huh!
Joko hikoilen kuin pieni sika (ja haisen myös kamalan pahalle ainakin omaan nenään) tai sit mulla on kylmä! Hyvin harvon on nyt ollut just sopiva! Ihmiset töllänneet aamulla kun pyöräilen huppari auki hiestä märkänä ja osalla tikkitakkia jo pyöräilessä xD
Mua ainakin turvottaa kans ihan järkyttävästi!

Namunen: Mie kans pelkään kuinka käy taas rintavarustuksen!
Pieni (158cm) ja noh ekan raskauden alkaessa oli E-kupit ja nykyset on jo I.. Esikoisen synnyttyä ei ollut liivejä joihin ois rinnat mahtunut ku kokotaulukko loppu kesken, mut onneks tasaantu sitten parin kuukauden sisällä...
Mä oon jo nyt! (jäiks) Huomannut ihan sikana muutoksia itsessäni..tai sit vaan kuvittelen :D

Hei ja tervehdys kaikille. Olen uusi plussaaja täällä. Tänään rv3+6 vasta. Lapsi sai alkkunsa IVF-hoidon pakastetun alkion siirrosta ja on meille (jos kaikki menee hyvin) todella paljon odotettu kuopus. Esikoisemme kuoli kohtuun ja kotona temmeltää viisivuotias tytön tyllerö.

Onnea kaikille uusille ja vanhoille toukokuun odottajille. :)

MsLola miks kävit päivystyksessä? :) Ihanaa kun pieni on sielä kyydissä! Itellä vielä ootettavaa, tnä 5+3 ja ultra ois 9+0 rv :)

On alkanut olla yöpahoinvointia. Herään siis yöllä huonoon oloon, mutta päivisin ei ole mitään. Kaikkea sitä :)

Minä kävin varhaisultrassa toissa päivänä. Selvisi että raskaus ei ollutkaan viikolla seitsemän,vaan viikolla kuusi. Olin laskeskellut jotenkin väärin.
Mutta onneksi tyyppi oli leiriytynyt kohtuun oikeaanpaikkaan :). Sydämen sykettä ei näkynyt vielä, lääkäri sanoi että se on normaalia. Kovasti odotan, että dobbleria pääsee käyttämään.

LN89 ikävä tuo tilanne miehesi kanssa! Voin kuvitella kuinka hänelle asia tuntuu niin kaukaiselle vielä tässä vaiheessa, kun niin alussa vasta. Kumpa voisit selittää hänelle kuinka todellinen asia se on sinulle jo,ja että pieni sielä masussa kasvaa koko ajan. Ja että kohta hänkin voi kuulla sydämen yms. En nyt tiedä oliko tästä nyt mitään hyötyä, mutta kuitenkin voimia ja tsemiä sinne kovin! :)

Mrs. Peek-a-boo mulla sama, että öisin herään pahaan oloon, eli yöpahoinvointia täälläkin.. Tosin se ällötys on kyllä myös läpi vuorokauden..

Muokattu viimeksi:
SunLight_90, kävin päivystyksessä kun luulin että sain keskenmenon :( Torstai päivällä alko selkä yhtä äkkiä ihan tyhjästä sattumaan tosi paljon ja kipu vaan koveni et illalla liikkuminen oli jo tosi vaikeeta.. Sit yöllä alko verinen tiputtelu vuoto mikä jatku sit viel eilen aamulla ja sit siinä päivän mittaan se vuotokin vaan lisäänty tosi runsaaks ja tuli sellasia isoja hyytymiäkin seassa. Päivystyksessäkin meni 5h ja olin jo valmis hyväksyy tappioni kunnes pääsin ultraa ja se lääkäri sanos et kyllä sielä sykkivä sydän vaan löytyy <3 Oli se ihana helpotus vaikka ei mulla vieläkään varma olo oo ku vuodot jatkuu vaik nyt onkin jo rauhottunu... Monta viikkoa vielä matkaa.
Mut pääasia et näillä näkymin kaikki vielä hyvin <3

Takaisin