Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kissanlaatikko on täälläki jääny miehen harteille :) tosin riski mistään tartunnasta noiden sisäkissojen kans on aika olemattoman pieni, mutta miksipä ottaa sitäkään riskiä kun homma hoituu näinkin ;)

Me ei olla vieläkään varattu sitä neuvola-aikaa... :shifty: Neuvolan soittoajat... </3

En oikein tiennyt onko tämä oire-osiota vai yleistä pulinaa niin laitanpa tänne sitten;
Mulla on vähän "särkenyt" vanhan sektioarven kohdilta. Tai ei nyt särkenyt, mutta tuntunut sellaiselta inhottavalta välillä. En oikein tiedä miten sen voi edes selittää. :sour: Ehkä kohtu kasvaa? Mullahan on myös istukat tykänneet mennä tuohon etuseinämään, niin en sitten taas tiedä.

Onko muilla ollut mitään jänniä masutuntemuksia vielä?

Pahoittelut keskenmenon kokeneille :Heartred

Onnittelut, taas tullut uusia plussanneita.

Huomenna ultra yksityisellä! En malttaisi odottaa... jännittää niin paljon ja kokonainen työpäivä pitäisi vielä kestää ennen sitä:happy:
Huomenna olisi siis rv7+0.

Muuta: yrjö jäi yhteen kertaan, kahvi ja savulohi etoo (kahvia en ole voinut juoda kahteen päivään) + hirvittävä väsymys tänään (hyvä että silmät pystyi töissä auki). Työhousutkin piti vaihtaa masun takia kokoa suurempaan (ei vielä kukaan huomannut) ja turvotus/ummetus palasi "jee" (ruokarajoitteinen olen joten voi johtua uusista herkistymisistä myös).

Kertokaahan varhaisultrassa kävijät kuulumisia. En muuten tiennyt että siitä voi saada kela-korvausta, joten pitääpäs tarkistaa..... löysin täällä olevan suht edullisesti eli 81e, mutta aikalailla 10-15 euron erot tuntuu olevan.

Öitä! Jos malttaa nukkua :grin

Vähentävät maksaessa automaattisesti ainakin kaikissa asioissa missä mä oon yksityisellä käynyt. Jos eivät automaattisesti. Jos ei kelakorttia vaikka mukana niin sit saat paperin jolla voit hskea erikseen kelasta sitä niiden maksavaa osuutta. Mut tosiaan yleensä vähentävät hinnasta suoraan sen muutaman euron.

Mä sain jäykkäkouristusrokotuksen 31.8., enkä tiennyt silloin olevani raskaana. Plussatestin tein 6.9. Onkohan tuosta haittaa? :/

Täällähän on mukavasti elämää. Minä olen viettänyt pari päivää sängynpohjalla oksentaen. Aika rajusti pamahti oireet, mutta tänään tuntuisi olo vähän paremmalta. Raskaus on noin alussa, ettei rokote varmasti vaikuta mitenkään.

Sitruunahappo, noista masutuntemuksista.
Mulla on jäänyt oikeestaan pois ne ihan alussa olleet pienet nippailut ja nappailut. Nyt vatsa on enemmänkin koko ajan hieman arka ja repäisykivut on yllättävän kovia, jos tekee kovin äkkinäisiä liikkeitä.

Tsemppiä Pullataikina! I can feel you... :rolleyes:

Mun pitää kysästä hoitajalta siitä rokotteesta, kun ei toisaalta turvalliselta tunnu sekään, et meillä pyörii kesytettäviä kissoja, joilta saattaa saada kynsistä ja oma rokote on vanhentunut ties milloin.

Mulla on tänään taas aika hyvä olo, melkeen huolestuttavaa, koska tiedän kaikkien suvusta oksennelleen raskaimman kautta näihin aikoihin. Mutta toisaalta rinnat ei vois juuri kipeemmät olla, väsyttää ja eilen tuli itku silmään Polar-mainoksesta (!). Just olin ehtiny miehelle selittää mahdollisesta yliherkkyydestä, _jota en kyllä ollut itsessä huomannut_.

Niin ja neuvola-aika & ultra varattu! Hoitaja hämmästeli viimeisten kuukautisten alkamispäivää, että pitääkin heti varailla aikaa (nyt siis rv 6+5). En viitsinyt alkaa selittää, että tein ekan testin jälkeen tokan muutaman pvän päästä, kun en uskonut heti ja sitten menikin muutama päivä soittoaikojen ohi nukkuessa. :grin:

Huomenta!

Pullataikinalle tsempitykset, täällä samat fiilikset :hungover: Miulla on joka raskaudessa ollut hirveät pahoinvoinnit, esikosta oksensi viikolle 17... Nyt on alkanut taas tämä "riemu", aamut alkaa jo poikkeuksetta pönttöä halaamalla ja jouduin jo yksi yökin oksulle, yääääk. Muuten tasaisen huono olo jatkuvasti... Omat ilonsa tuo nämä pienet kun vaativat hoitoa tässä olotilassa o_O

Miulla tosiaan eilen oli varhaisultra, ja parin viikon päästä pääsen jo uudestaan kun katsotaan istukan paikka. Me saadaan nämä palvelut julkisilta kun edessä on istukkabiopsia... Meillä on sattunut sellainen lottovoitto kohdalle että meidän lapsilla on 25% mahdollisuus perinölliseen sairauteen joka johtaa kuolemaan lapsuusiässä, minulla onkin siis 2 vuotiaana menetetty enkeliprinsessa :sad001 Onneksi nykyään tiedetään jo diagnoosi että pystytään tutkimaan etukäteen...

Namunen Onpa kurja lottovoitto teille sattunut. :sad001 Ei voi kyllä edes kuvitella miten raastavaa teillä on tämä alkuraskauden odotus, saati sitten tuo enkeliprinsessan menetys... :Heartred

Rv 5 ja bussimatkat. Huh. En ole ennenkään nauttinut tupakan, vanhan alkoholin tai hien hajusta mutta NYT.. Huh! Lapset ihmettelevät kun äiti on vihertävä ja vähäsanainen :D Ajattelin kertoa lapsille (5 ja 2 vuotta) vauvasta ehkä sitten alkuraskauden ultran jälkeen mutta en tiedä, molemmille tulee varmasti olemaan suht kova paikka... Miten muut joilla on lapsia entuudestaan, millon kerrotte heille uudesta tulokkaasta?

Minun tyttöni on neljä vuotta (edellisestä suhteesta) ja ajateltiin kertoa tämänpäiväisen varhaisultran jälkeen jos kaikki on hyvin. On jo kauan puhunut/kysellyt pikkusiskosta tai veljestä ja kuinka voisi sitten saada (olettaa ainakin) kerrossängyn :D saa neiti sitten paljastaa asian minun vanhemmilleni. Haluan että tyttö saa tietää asiasta ennen muita (ennen kun kukaan alkaa kyselemään). Tänään viimeksi tyttöni ihmetteli, että kuinka äitillä on niin iso masu ja läpsi kuin rumpua..... huoh.....

Minäkin liityn tänne toukokuisiin :)

Plussan sain jo elokuun lopulla, nyt omien laskujen mukaan menossa 7+0. Eka neuvola ois viikon päästä perjantaina, ei millään jaksais niin kauas odottaa :wink Meillä on hieman ongelmallinen tilanne, kun tuleva isä ei ole kauhean innoissaan.. Ei siis oltu vielä suunniteltu saavamme perheenlisäystä, sillä minä opiskelen vielä eri paikkakunnalla kuin missä mies työskentelee ja välimatka on aika pitkä. Mutta näin kävi ja sen mukaan on elettävä. Mies vain ei kauheasti suostu edes juttelemaan asiasta vielä, kuulemma vasta jossain myöhemmässä vaiheessa voidaan alkaa keskustella aiheesta..... :shifty: Onkos muilla kokemuksia vastahakoisista tulevista isistä?

voi, tsemppiä keskenmenon kokeneille ja älkää lannistuko.. uutta vaan yrittämään kun ootte siihen valmiita :) tsemppiä ja onnea plussanneille myös. :) Toivotaan nyt ettei kukaan enään putoisi kyydistä pois :) <3

Nyt kun jaksaa hetken olla hereillä niin päätin tulla päivittämään kuulumiset :)

Mulla on tänään rv 5+5. Eilen kävin ultrassa ja siellä näkyi viikkoja vastaava katkarapu sekä sykkivä sydän. Ihan mahtava kokemus <3 Tasan kahden viikon päästä (rv 7+5) neuvolalääkäri tekee ultran myös. Sitten siitä 1viikko ja pari päivää eteenpäin (rv 9+0) on ensimmäinen neuvola jossa kuunnellaan sydänäänet :) Siitä ei olekaan pitkä aika np-ultraan, max 3 viikkoa. Ihanan tasaiseen tahtiin pääsee moikkaamaan/kuulemaan pikkumurua. :) Edellisissä keskenmenneissä raskauksissa olen ehtinyt ostaa kotidopplerin jota en kertaakaan ole ehtiyt käyttää joten se on varmasti kovassa käytössä np-ultran jälkeen siihen asti kun liikkeet alkaa tuntua :)
Pahin raskausoire on väsymys. Kertakaikkiaan ei pysy hereillä, eikä jaksa nousta ylös ennen puoltapäivää mitenkään! Etätehtävät saa nyt siis odottaa. :D
Kotiruokaa tein äsken ensimmäistä kertaa varmaan kolmeen viikkoon. Ei vaan ole väsymykseltä pystynyt tehdä.

Ihanaa omenansiemen <3 meillä onkin sama laskettuaika :) Tuolla neuvola ja ultraosiossa jo mietinkin, onko liian aikaista mennä ultraosiossa 6+5, jotta näkisi sykkiikö sydän. Ilmeisesti ei olisi liian aikaista :)

Mullakin tällä hetkellä pahin oire on väsymys. Eilen reippailin tunnin ulkona ja treenasin vähän, tänään suurin piirtein maannut sängyn pohjalla. Oon mä parina päivänä jaksanut tehdä ruuan, mut sit en ookaan ite pystyny syömään, miehelle tyrkyttäny sitten. Opiskelut rästissä täälläkin, normi lukuvauhti semmonen 100-150 s. päivässä, nyt ehkä 5-10 sivua. Tosin luin mä yhden hömppäkirjan tossa aamulla, nopealukuista, kun ei tartte aivoja rasittaa.

Tulee hauskaa kertoa perheelle, yksi jo kesällä pilaili, että oon raskaana (kun jotain hajua tms. valitin). Ekaan ultraan rv 12 ois tarkotus pitää omana tietona, saa nähdä, miten käy.

LN89, vaikea tilanne sulla. :/ Pitäis kyllä pystyä keskustelemaan asiallisesti ja rauhallisesti, en tiedä, mitä mies sillä asiasta puhumattomuudella ajatteli voittaa. Tsemppiä, toivottavasti asiat selviää!

Takaisin