Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin ja en käy varhais ultrassa koska meidän neuvolassa ultrataan eka käynnillä :) Mut jos ei ultrattais niin kävisin n 7 raskausviikolla varmaankin tarkistamassa että pieni todellakin on kyydissä.

SunLight_90, ihana kun teillä ultrataan ensimäisellä neuvolakäynnillä :) Itse en tiedä oman paikkakunnan käytäntöä, veikkaan että ei, koska kyseessä todella pieni paikkakunta ja tuskinpa on asianmukaisia välineitä :D Siksi olen myös hiemen viivytellyt tätä neuvolaan soittoa, ruuhkaa tuskin on :) Talvella olleessa raskaudessa soitin heti aikaa, olisi ollut vasta vkolla 9, mutta sinne asti ei siis päästy.

Se varmistui jota pelättiin, keskenmeno :( kohdussa näky vaan limakalvot joiden välissä? oli verta tai jotain sinne päin... No uutta yritystä vaan.. me poistutaan täältä, tsemppiä muille jatkoon ! :)

Muokattu viimeksi:
Voi, oon niin pahoillani matka! :sad001 Ihan kamalia uutisia. Kauheasti tsemppiä sinne, ja uutta yritystä kun siltä vain tuntuu!:Heartred

Mä soittelen tos puolen tunnin päästä neukkaan, kun alkaa soittoaika. Saa nähdä mitä sanovat ja kuinka pitkälle menee aika.

En tiiä kuuluuko tää tonne pelot osioon vai tänne, ni laitan tänne. Ehkä kuitenkin mielummin tänne..
Meille on tulossa kolmen ja ½ viikon päästä aussiepentu. Olin varannut pennun jo ennen kuin tiesin raskaudesta mitään, tai osasin edes epäillä. Pitkään mä tätä asiaa mietin, et perunko pennun oton, kun tilanne muuttui, mutta en vain halua luopua. Koira on kuitenkin niin odotettu ja tervetullut. Päätin, että jaksan vaikka väkisin pennun (ja ihan kuin siihen loppuisi, kotoa löytyy jo ennestään aktiivinen koira ja kaksi kissaa) kanssa mennä ja touhottaa, olla ja kouluttaa, vaikka nyt jo tuntuu välillä että väsymys painaa päälle. Pelottaa niin paljon, että oonko oikeesti aivan kuollut jossain vaiheessa. :confused: Tietystihän mulla on mies rinnalla, mutta hän ei ole halukas puuttumaan pennun koulutukseen, enkä itsekkään sitä tehtävää hänelle antaisi. :D Mietin vaan, et oonkohan mä aivan järjiltäni, kun on kaksi isoa asiaa yhtäaikaa käsillä... Vielähän mä voisin pennun perua, mutta tiedän etten tee niin. Koiravauva on jo nyt tullut rakkaaksi.

Onks tääl ketään kellä ois ollut vähän samaa vastaava tilanne aiempien raskauksien aikana? :happy:

rosmarinaa, meille tuli pentu kun esikoista odotin n. rv 16 :) yksi koira oli ennestään. Kaikki meni hyvin, meillä tosin mies paljon mukana koirien hoidossa, mutta varmasti olisin yksinkin pärjännyt. Hyvin se menee, ja sitäpaitsi meillä ainakin tuo "pentu" otti vauvan paljon paremmin vastaan ja ovat nyt kuin parhaat kaverukset, koira menee mielellään makoilemaan vauvan viereen, tuo leluja, antaa lämiä jne ;)

Voi matka, suuren suuret pahoittelut ja voimia kovasti. :Heartred

rosmarinaa, mulla on itsellä kolme nuorehkoa aktiivista koiraa (bordercollieita) ja nuorin on 10kk. Tällä hetkellä tunnen voimakasta syyllisyyttä, kun en ole jaksanut treenata koiria melkein koko alkuraskauden aikana. Varsinkin tuo nuorin tuottaa syyllisyyttä, kun onkovin hitaasti edetty ja koiralla olisi potentiaalia vaikka kuinka ja se voisi olla jo paljon pidemmällä (harrastetaan siis tavoitteellisesti).

Kyllä vauvan ja koiranpennun kanssa varmasti selviää, mutta voisin veikata, että itselle ainakin hermojen menetystä olisi tiedossa mm. lattialle pissivästä pennusta ja sitten siihen ryömivästä vauvasta :laughing3. Mutta toisaalta, jos ei aseta itselleen eikä pennulle mitään kummempia vaatimuksia, niin ei kai siinä sitten ongelmaa ole. :cat:

rosmarinaa, meillä on nuori koira kotona ja nyt vauva toivottavasti tulossa. Ajattelen, että koira ansaitsee myös mielekästä tekemistä siitä huolimatta, että perheessä on vauva/lapsia, joten siihen täytyy jaksaa myös panostaa. Mutta nythän ehdit hyvin ennen vauvan syntymistä panostaa pennun koulutukseen :-) Me ollaan käyty nyt oman juniorikoiran kanssa koirakoulussa kerran viikossa. Se on ollut hyvä ratkaisu, koska silloin koira saa aina 100% huomion, ja jos on itse väsynyt raskaudesta, helpottaa, kun ohjaaja kertoo mitä voisi harjotella/tehdä. Se on kyllä niin totta, että kaikki koirat tarvitsevat liikunnan ohella sitä aivotyöskentelyä, eli sitä kun muistaa tarpeeksi järjestää, niin koira on onnellinen eikä haittaa jos jonain päivänä lenkit jäävät lyhyemmiksi pahoinvoinnista tms. johtuen. Tsemppiä :-)

Kiitti paljon kaikille! :happy: Uskon kyllä, että vauvan synnyttyä ei ole enää vaikeuksia, koira siinä vaiheessa 10kk. Miehen kanssa ollaan puhuttu, että "äiti" haluaa vähintään kolme kertaa viikossa kaksi tuntia aikaa panostaa täysillä koiriin, treenaamiseen ja muuhun (toki eri asia oman jaksamisen kannalta...). Mullakin aikomus uuden tulokkaan (koiran) kanssa alkaa aktiivisesti harrastamaan, ja ottaa nykyinen mukaan touhuihin. Hienoa että muut olette pärjänneet! :) Uskon että meiltäkin sitä aikaa varmasti löytyy, kun yhdessä tässä jutussa miehen kanssa kuitenkin ollaan. Sisälle pitää kehitellä päivittäin jotain aktiviteettia molemmille koirille, alkaa suunnittelee jo raskauden aikana mikä olisi mielekästä ja energiaa kuluttavaa koiruuksille, kun ei tietenkään joka päivä pysty treenaamaan. :)

Kävely ja lenkkeily on mulle muutenkin tosi tärkeet, joten aivan varmasti koirat pääsee päivittäin lenkille, kun lähdetään vaunulenkeille sitten pienokaisen synnyttyä. :)

Stiffie, mulla nykyinen koira on Bordercollie/Karjalankarhukoira, 5v leikattu tyttö. Kunnon energiapakkaus. :grin

Energiapakkaukset on ihania...meillä myös sekarotuinen hirmu kotona :-) Aktivointiin meillä toimii kyllä perinteiset kongit ym. aktivointilelut ja pelit, tosin aika nopeasti meidän koira ne selvittää. Jos teillä on piha, tai jos tekee lyhyempää lenkkiä, kaikki hajutyöskentely tietty väsyttää koiraa, eli kun piilottelee herkkuja/ruokaa pihalle tai heittelee niitä lenkin lomassa nurmikolle, niin koira pääsee vähän työskentelemään etsiessään niitä :-)

Matkalle paljon tsemppiä nyt ja tulevaan!!!

Lapintiira, kyselit siitä alkuraskauden ultrasta. Mä varasin tänään ajan, me mennään tämän viikon torstaina ja sillon on viikkoja 7+4 oman laskun mukaan. Sieltä hoitaja sano että heille pääsee ar-ultraan sitten kun viikkoja on 7+
Me päätettiin että halutaan mennä varmistamaan että kaikki on kunnossa. Oltiin tätä pähkinää yritetty kuitenkin 2v ja tammikuussa oli km. Ja ilokseni kuulin että alkuraskauden ultrasta saa kelakorvauksen ja sen jälkeen hintaa jää n.90e

Kävin tänään treenaamassa miehen kanssa, nyt onkin vähemmän äklö olo! En tiedä, kummin päin tää nyt menee eli niin, että kun on parempi olo, niin jaksaa lähteä liikkeelle vai kun lähtee liikkeelle, niin tulee parempi olo. Mutta hyvä näin!

Koirakeskustelusta tulikin mieleen, että meillä pyörii aina välillä arkoja kissoja kesytettävinä hoidokkeina. Tajusin tässä, että jäykkäkouristusrokote on päässyt vanhenemaan, mutta sen käsittääkseni voi raskaana ollessa uusia. Hyvä muistaa kuitenkin. Tehtävien asioiden listaan vaan. Voinkohan mä tästedes vedota toksoplasmoosin riskiin ja laittaa miehen tyhjentämään hiekka-astiat kokonaan yksin? :grin

Vähän itseäni tuntien huolestuttaa, että alankohan mä liian tarkkaan valvoa omia tuntemuksiani ja huolestumaan joka pikku asiasta... No, onneksi mun mies on maanläheisempi kuin minä, yritän ottaa oppia. :cat:

Heipsan!

Jokohan uskaltautuisin mukaan... Meille on tulossa 5. vauva, lasketusta ajasta ei ihan varmuutta kun miun menkat ei ehtineet alkaa edellisen " vauvan" jälkeen (pikkumies on pian 1v 9kk, imetän edelleen niin ei menkkoja tullut :joyful: ). Tänään oli sitten ultra jonne menin lievästi kauhuissani kun eilisen kahvakuulatunnin jälkeen alkoi vuotaa verta, illan ja aamun tuli pyyhkiessä liman sekaisia veriviiruja, mutta niin vaan löytyi pieni joka vastasi viikkoja 6+2, ja syke :Heartbigred

Laskettu aika siis menee toukokuulle ja itselläni on ikää 33v.

Olikos jollain muullaki tälläviikolla ultra? Itellä olis pe. Tuntuu viikko matelevan eteenpäin.. onneks kuitenki huonovointisuus on pikkasen parempaan päin ollu nyt pari päivää :)

Tervetuloa mukaan mh-, Sugarblum Sprite ja Namunen! :)
Sugarblum, mulla oli eilen aika hoitajalle, piti ottaa Havrix (hepatiitti A) ja jäykkäkouristurokotteet, mutta sanoi että molemmissa on kuitenkin riski. :/ Jäi sitten ottamatta. Sanoi kuitenkin, että jos tulee tilanne (eläimet puree, astun naulaan tms.) niin sitten pitää heti tulla jäykkäkouristus ottamaan. Mulla menee vanhaksi tän vuoden marraskuussa.
Pitäisköhän munkin vedota tohon toksoplasmoosin riskiin, niin ei tarvitsis vähään aikaan vaivautua niitä hiekkalaatikoita siivoomaan? :grin Hyvällä omalla tunnolla käskyttää miestä, että nyt siellä on taas tarpeet. :rolleyes:

Hehe meillä kanssa kisujen lastikkojen siivous jäänyt miehelle. Yllättävän hyvin on omatoimisesti sisäistänyt tämän asian eikä ole mutissut vastaan:D
Ei kyllä näillä oloilla lastikoiden siivouksesta mitään tulisikaan sen verran ajatuskin hajuista yökityttää.

Takaisin