Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Livelove, mun käsittääkseni toi digitesti menee alkion iän mukaan.. Eli laskee viikot hedelmöityksestä.. Eli jos viikkoja on sulla nyt 5+ niin alkio on sillon n. 3 viikon ikäinen eli kun on viikkoja 6+ niin testin pitäisi alkaa näyttämään 3+ :) Ja tosiaan kun alkion ikähän heittelee välillä eteen ja välillä taakse päin :)

Muokattu viimeksi:
Onpa tullut kivasti lisää tekstiä parissa päivässä! Onnea uusille plussanneille!! :happy:
Ja pahoittelut kkm:n kokeneille. :Heartred

Täällä siis 28v esikoisen odottaja.
Pari päivää joudun olemaan poissa foorumilta kun olot veivät sängyn pohjalle viikonlopuksi. :yuck:

Meillä kanssa ensi viikon torstaina tulossa varhaisultra, silloin rv 7+1. Menisipä aika nopeammin!!

Onko teiän olot alkaneet heti ku salama kirkkaalta taivaalta vai pikkuhiljaa, ja millä viikolla noin? :) Mulla tänään 4+5 ja eilen oli vähän jotain, nyt alkaa olee jo enemmän kuvotusta ainaki syönnin jälkeen muttei okseta.. Ja mun maha on jo kyllä aika pömppis :D niiku olis jo joku 10-15rv xD ja kamppeet kiristää.. Toki oonvähän huonosti syönytkin viime aikoina että.... :oops:

Täällä on kyllä kans olot ollu sitäluokkaa aamupäivisin nyt muutaman päivän että huija... palleassa sellanen oksetusta aiheuttava painon tunne... syyä ei oikein saata muttakun se se auttais... tai no välillä auttaa välillä ei.. samaa kaavaa näyttää menevän ku esikoisestaki niin josko kestäiski vain sen 2-3vk niinkö silloin..

Sunlight, mulla alko vissiin siinä rv4 lopussa pikkuhiljaa nää olot... Ensin oli sellasta lievää kuvotusta joka tuli ja meni. Sitten rv5 aikana se kuvotus alkoi olemaan enemmän sääntö kuin poikkeus ja nyt rv6 alkoi sitten ihan oikeat pahoinvoinnit.

Mulla oli eilen (ja tänäänkin tuntuis menevän ainakin toistaseks suht samaa kaavaa) aamupäivä tosi kurja, sitten iltapäivällä vähän helpompaa ja illalla sitten taas meni olot todella pahaks. Olen nyt myös parina yönä herännyt kuvotukseen.

Mulla alko samantien.. Ennen plussaa.. Ollu ihan koko ajan sellasta kuvotusta ja tuntuu et se pahenee vaan :/ sitten oli noita kovia kipuja kanssa molemmin puolin nivusissa ja tuola alamahassa kierteli menkkamaisesti. Ne nyt välillö helittäny mut kamalaa turvotusta on koko ajan yllä :/ Jotenkin toivon et enteilis tyttöä, kun pojan sain aikasemmin ja siinä koko raskaus oli oikeestaan aika helppo alusta loppuun ilman mitään sen isompaa niin nyt kun on näin päinvastasta :)

Tsemppiä Sofiask!! Milloin se kontrolli uä on? Voihan kurjuus :/
Onnea uusille plussanneille!!! :)

Minä en tiedä mitä odottaa, eka neuvolakäynti vasta 7.10, siihenhän on ikuisuus!! :/ sillon on jo menossa 9+6!! Tuntuu että sitte uskaltaa hengähtää kun tietää onko siellä elämää vai ei, aika pitkä aika varttua ekaan ultraan.. täällä 25v esikoisen odottaja :)

Heissan. Uusi ilmotautuu. Keskiviikpna (9.9) piti alkaa kuukautiset ja tänään tein kaapissa olleen testin ja hyvin nopiaan näytti positiivista. Tosin oma mieli kaipaa vielä kunnon varmistusta lääkärin kautta että varmasti uskon.
Esikoinen nyt 2v ja vajaa 5kk. Vuoden synnytyksestä täytyi olla tarkkana ettei heti tule raskaaksi kiireelisen sektiosynnytyksen takia. Sen jälkeen menty asenteella että tulee tai ei, ei oteta paineita.
Jännityksellä mennään ja katsellaan kuinka käy. Näillä näkymin la olisi 16.5.2016.. jos nettilaskuri ei kauheasti heitä :D

Tervetuloa uusille!!

Pahoittelut toukokuisista tippuneille!! Km on aina vaikea ja rankka juttu. Omastani toivuin tosi hitaasti vaikka toivoin että uusi raskaus olisi alkanut heti niin mulle teki hyvää muutaman kuukauden odottelu..

Täällä ootellaan synttärivieraita, ihan vaan omat sisarukset ja isovanhemmat on tulossa. Täytän tänään 26v!! Äitini luuli että aiomme kertoa sisaruksilleni jo nyt raskaudesta mutta me ei vielä haluta kertoa, ellei vahingossa lipsahda.. yritin vaatteetkin valita niin että tää järkky turvotus ei näkyis..

Halimami 7+0

Mulla turvotti kamalasti ovulaatiosta aina siihen saakka että menkkojen piti alkaa, sen jälkeen ollu ihan normaali olo. Ei turvotusta eikä minkään näköstä pahaa oloa/etomista, ainoastaa pientä alaselkäkipua sillointällöin.

Noista neuvolajutuista luettiin eilen ja jotenki kyllä rupes ihan ahdistaa mitä kaikkea sinne pitää lappuihin muka täytellä. Ahistaa ajatus että pitäis alkaa jonkun asiantuntijan kanssa käymään läpi meidän parisuhdetta ja elämää.. Toisaalta hölmö olo että tällä hetkellä ekalta neuvolakäynniltä odotan eniten tietoa siitä mitkä kaikki (meidän mielestä) turhat asiat voidaan jättää käymättä :D täytyy toivoa että sattuu hyvä neuvolatäti joka ymmärtää!

Mulla myös ehkä eniiten on ärsyttänyt se lippujen ja lappujen täyttely.. sain kyllä melkohyvin skipattua ne, toivottavasti nyt ei ees tarjota lappusia kun oon näin pian saman neuvolatädin asiakkaana.. meillä nimittäin äitiysneuvolan ihminen jatkaa myös lapsen vastaanotot ja uudet raskaudet automaattisesti.. mulla ärsyttää todellapaljon semmonen... miten sen sanois.. semmonen kontrolli/holhoaminen. En otekkään ihan ymmärrä miks ärsyttää kun ammattini puolesta tuo näkökulma pitäs kyllä todellaki ymmärtää! Oon työskennelly noin 7v lastensuojelussa..

Mä odotan kärsimättömästi neuvolaa. Saa varmistuksen asukista ja pääsee keskustelemaan jo odotuksesta! Itse miettin jo synnytystä! Esikoinen kun tosiaan tuli kiireelisellä sektiolla ni kohdun limakalvot mitataan yms että kestää paikat raskauden ja ehkä luonnolisen synnytyksen jota haluan yhä yrittää ekan kauhukokemuksenkin jälkeen. Itse kun en haaveile useammasta kuin kahdesta lapsesta ni olisi ihanaa, että toinen tulisi ulos ilman ongelmia ja muistaisi muutakin kuin hataria kuvia.
Itselle tulee sama nainen kuin esikoisen kanssa odotellessa ja muutenkin neuvolassa ja tiedän että on osaava ja ihana.

iitu90: Jännä, mulle on tehty kaksi kiireellistä sektiota, eikä ole edes tarjottu tuollaisia tutkimuksia. :eek: Vaikka siis kysyin jo viimeksi. Kiva tietää, että sellaisia edes on. (Edes joissain kaupungeissa.) :) Pitääkin ite ottaa puheeksi sitten kun joskus neuvolaan päästään. :happy:

Täällä uusi ensiodottaja! Rv laskurin mukaan 6+3 (jonku päivän voi heittää, kun kierto ollut vähän sekaisin). Pari testiä tein parin päivän välein, ja vieläkin vaikea uskoa. :D Ihan tietoisella päätöksellä kyllä alettiin yrittää, mutta jotenkin ei odottanut, että tärppäisi näin nopeasti. Tänään sitten kai varaamaan neuvola-aikaa vaan, vähän jännittää.

Kierto tosiaan ollut sekaisin, niin se vähän hämäsi, mutta sitten alkoi sen verran järkky rintojen kipuilu ja vatsassa vellonta, että testi piti tehdä. Pönttöön ei oo vielä tarvinnut sen lähemmin tutustua, mutta sitä ootan kauhulla. Toi pahoinvointi ei muuten oo niin miellyttävää, kun esimerkiksi kahvin hajukin tuntuu pahalta (t. entinen kahviaddikti), kun mies sitä keittelee - ja aika moni muukin haju aiheuttaa inhoreaktiot.

Rintoja ja vatsaa lukuun ottamatta olo on mitä lepposin, aika paljon väsyttää mutta olen opiskelija ja enimmäkseen etänä teen, niin ei tartte aikatauluja ja töitä stressata, voi nukkua jos siltä tuntuu. :)

Onnea taas uusille! Nyt jää itsellä varmaan kirjoittelu hieman vähemmälle, kun työviikko alkaa. Odottelen vaan sitä ekaa ultraa joka ois reilun viikon päästä.. pelottaa!

Sugarplum Sprite; voi vitsi mä kadehdin!:wideyed: ihana ois viettää stressitöntä aikaa alkuraskaudessa..itse olen yrittäjä ja työmatkaankin menee 1 tunti päivästä, niin eipä sitä paljoa muuta kerkiä.. mutta nyt pitää painaa, ennenkuin jää mammalomalle! siinäkin kyllä omat kiemuransa, mutta eiköhän niistä selviä :happy:

23v, rv 5+3

Onnea uusille plussanneille! Paljon voimia ja jaksamista keskenmenon kokeneille! <3

Mulla pahoinvointi tuli hissukseen rv5 alkaen ja koko ajan voimistuen. Nyt jo kovasti tutkailen pönttöä. Olo on välillä kohtalainen, mutta pääsääntöisesti heikko... Tietääpähän ainakin olevansa raskaana, jos yrittää jotain positiivista ajatella...

Heipähei kaikille uusille ja onnittelut!! Täällähän alkaa olla aika paljon porukkaa kun pikkuhiljaa uskaltaa ilmottautua mukaan :) toivottavasti ei tarvi kenenkään enää pudota pois kyydistä :/

Meillä vielä varhaisultraa arvuutellaan mennäänkö vai ei, jos vinkkejä tai kokemuksia pk-seudulta jollain niin antaa tulla vaan! Mieluiten tietysti järkevän hintasia :P jos "halvalla" pääsis ni varmasti menen vaikka mieheltä salaa että saa edes vähän lisää mielenrauhaa vaikka kovasti koitan luottaa siihen että kaikki ok!

Takaisin