Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En mäkää plussannu kun vasta 5+0 ja tosi haalean. Haaleakin on plussa. Eli viivan ei tarvitse olla yhtä vahva.
Toki mä oon huvikseni testaillu sen jälkeenkin, ja viiva on vahvistunut, eli hcg taso on noussut.

Oi ihanaa :) en malta odottaa. Ja isä on vähintään yhtä innoissaan!:happy093
Miten te muut selviätte tästä alun epävarmuudesta ja oletteko kertoneet läheisille jo? Itse mietin, pitäisikö jo kertoa tuleville isovanhemmille ja kummeille... miksipä sitä salaamaan? Olisipahan vähän tukiverkostoa jos jotain sattuu... jotenkin kyllä on toisaalta niin varma olo ja itken onnesta nytkin :)

Tein uuden raskaustestin ja nyt se näytti oikein viikkoja (3+). Ei ole ollut enää myöskään kipuja tms. joten täällä mennään toiveikkaana eteenpäin :) Luulen, että ihmiset alkavat höpötellä palstallakin enemmän siinä vaiheessa kun ultrassa on todettu kaiken olevan hyvin ja viimeistään vilkastuu kun kriittiset viikot ovat takana.

En ole kertonut kenellekään vielä raskaudesta, mutta yksi työkaveri todennäköisesti arvaa, koska peruin osallistumiseni ratsastamiseen ja kosteisiin bileisiin ilman kunnon syytä :)

Nyt kun rohkaistuin foorumille, niin olenkin kysymyksiä ja mietteitä täynnä, anteeksi :computer005

Saako kysyä minkä ikäistä porukkaa tällä palstalla? Itse olen 23 ja esikoista siis odotellaan. Tämä ikä ehkä hieman vaikeuttaa salaamista, kun kokoajan olisi jotain juhlia ja paljon sosiaalista elämää. Nyt ei tee mieli muuta touhuta, kun haaveilla kotona tulevasta ja miettiä kaikenlaista; käytännön järjestelyt yrittäjänä, muut hankinnat ja suunnitelmat. (ja ehkä en ajattele pidemmälle :smiley-angelic006)

Täällä 29 ja toista lasta ootellaan. Eka ehtii täyttää 1v5kk kun toinen tulee.

Moi! mulle laskettu synnytys 14.05.2016 :) ( olen espanjalainen ja en osa hyvin suomea,sorri) Soitin äitiysneuvolaan ja vaikka olen 39v ja viime tammikuussa mulla oli keskenmenoa,silti mulle varataan ajan niin kuin muille naisille ,kun olaan 6-8 kk ja silloin ei yhtään tutkimuksia vaan keskustellaan sairanhoitajan kans...Mitä mä teen?? Tekeekö yleislääkärit jos varan aika terveystalosta, verikokeet tai ultraääni?? Tai pakko mennä yksityisella?? :/ Onnea teille kaikille!! <3

Kyfi0226040 onnea plussasta ja tervetuloa!!
Mä oon 26v, toista odotan esikoinen jo 8v(aikasemmasta suhteesta). Me kerettiin yritettään 2v ennen kun tärppäs ja lltiin aika avoimia yrityksestä. Äiti ja veljenvaimo oli tihrustamassa ensimmäistä testiä ku en uskonu siihen hailuraan viivaan.. ne siis tietää ja sit oli pakko parhaalle kaverille kertoo. Joskus 8viikon jälkeen ajattelin et kerrotaan miehen vanhemmille ja siskolle ja sit muille vasta joskus ku siltä tuntuu varmaan 12viikon jälkeen.

25v ja ensimmäistä odotellaan. Super innoissaan ja onnellisia ollaan ja toivotaan että tyyppi pysyy matkassa mukana loppuun asti. Pientä toivoa ja hyvää mieltä eilinen ultra toi mut edelleenhän kaikki on mahdollista, ei auta kuin toivoa ja olla murehtimatta. :)

Kiitos ja ONNEA minultakin kaikille!! Otetaan vaan zenisti, niin kaikki menee hyvin :cool14

Halimami; kiva että sulla on jo tukiverkosto alusta asti mukana, varmasti auttaa paljon!

Juuri kun pääsin oireettomuudesta sanomaan, niin näköjään tänään alkoi pahoinvointi. Ja sukujuhliin pitäisi lähteä... ugh.

29.v ja esikoinen tulossa. Kkm pari kk sitten. Kerrotaan lähimmille, jos selvitään tällä kertaa ekasta ultrasta kunnialla

Mä luulen kyllä et joku arvaa et oon paksuna heti jos en juo esim. illanvietossa tms.. tosin nyt oon jo kerran vedonnu tohon laihdutus diettiin mut lähemmille ystäville se ei kyl mee läpi.

Mä pääsin julkiselle varhaisultraan kun taustalla kohdunulkoinen, km sekä pitkä lapsettomuus.. Mutta se vasta 1.10.. En malta odottaa.. Vaikka viimeksi vk 12 uä:ssä kaikki hyvin, silti km viikolla 14.. Että erittäin varovaisin mielin.. Mies yrittää rohkaista nauttimaan, mutta en pysty kun olen aivan varma että kesken menee. Ei päde että pessimisti ei pety, sillä pettyisin kuitenkin

Koottuja selityksiä; laihtari, antibiootit, "varmaan kipeäksi tulossa..", valaistuin ja aloitin terveellisen elämän... :D

Itsellä sekin tuottaa hankaluuksia, kun olen muuten niin laiha ja paino on nyt jo noussut 5kg! Ja mahan turvotus näkyy aivan välittömästi... juuri tuossa yksi ihana sukulainen sanoi että olen lihonut. Sanoin vain että "kiitos" :joyful: kait se elimistö keräilee tarpeeksi varastoja että matkalainen pysyisi... :)

Mamäiti, jos sulle tehdään kuitenkin kaikki samalla lailla niinkun myös muille äideille niin kyllä sun kuuluisi neuvolan kautta saada kaikki verikokeet labraan ja myös ainakin kaksi kaupungin ultraääni tutkimusta. Ensimmäinen viikolla 11-13 ja toinen viikoilla 18-21.. Mutta jos koet tarvitsevasi enemmän ultaäänitutkimuksia tai muita kokeita niin siinärapauksessa varmaan kannattaa kääntyä yksityisen puoleen :) Mutta onnea sinulle plussasta myös ❤️

Täällä kyseltiin ikää... Itse olin 24v kun aloin esikkoa odottamaan ja synnytin hänet sitten tämän vuoden huhtikuussa. :) Nyt olen sitten 25v kun tätä toista odotan :) Mä olen jo muutama vuosi sitten rauhoittunut noista biletouhuista että hauskaa pystyy pitämään monella muullakin tapaa :) Mä olen kertonut tästä nyt 4'lle lähimmälle ystävälle.. Muilla kerron vasta np-ultran jälkeen tai sitten rakenne jos sinne saakka vaan jaksan odottaa olla hiljaa :D

Tsemppiä sulle sofiask ❤️ varmasti km pelottaa tollasella taustalla mutta yrittäisit vaan luottaa itseesi ja kehoosi :) stressi ei tee hyvää.. Täällä ainakin kaikki sormet ja varpaat pystyssä toivomassa parasta :)

Oon 25, esikoinen syntyi viime vuoden huhtikuussa. :) Oon kertonu siskolle ja 1lle ystävälle. Paljo tässä oon miettiny että sanonko äidilleni, mietin että ootan ehkä sopivaa tilaisuutta tai sitte jos pahoinvointi ehtii alkaa ennenku lähetään kotiin (ollaan nyt porukoilla lomailemassa). Toisaalta haluttais kertoa mutta toisaalta ei :D Esikoisen kohalla kerroin heti ja jo yrittämisvaiheessaki joillekki nii nyt en vaan saa sanottua x) En tiiä millon ois sopiva hetki? :D

Tänne onkin tullut paljon uutta porukkaa mun pienen tauon aikana, paljon onnea kaikille ja tervetuloa mukaan! :)

Meillä mies tulee vain ultriin mukaan, en oo kokenu tarpeelliseks et neuvolassa olis mukana. Ja tohon perhevalmennukseen ei nyt osallistuta. Silloin ekassa raskaudessa osallistuttiin kyllä synnytysvalmennukseen.

Kyllä nää keskustelut tästä varmasti vilkastuu kun päästään vähän pidemmälle ja tulee lisää uusia mukaan. :)

Takaisin