Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mrs. Peek-a-boo, minä samassa veneessä. Tuhruilut alko mulla uudestaan ja nyt kivut tulleet nukaan kuvioihin. Samaa menkan aloitusjomotuksia/kramppeja, vetää välillä hiljaiseksi kun niin hetken juilii. Ei ole siis yhtäön varma olo tästä hommasta, enteileekö sitten että alitajuntaisesti tietäisin jo ettei kaikki ole hyvin. Mietin kans että olisin halunnut tehdä toisen diditestin nyt myöhemmillä viikoilla mut olen malttanut mielen. Huomenna meillä uusinta uä jossa toivottavasti tilanne selviytyy.en vaan kestä jos kaikki ei oo hyvin.. :(

Ikävä kuulla kattilainen. Onneksi pääset jo huomenna ultraan. Toivottavasti kaikki on hyvin! Ei tässä voi muuta kun toivoa tarrasukkia molempien pikkuisille.

Hurjasti tsemppiä Mrs. Peek-a-boo js kattilainen!!!! Toivottavasti on vaan harmitonta vuotoa ja menee ohi.. Noista digeistä en ehkä lähtis arvioimaan mitään mut en tiiä miten ja millon niitten pitäs mitäkin näyttää..

Me tehtiin eilen vielä yks varmistustesti, kun haluttiin nähdä onko testiviiva yhtään tummunut, kun ekat plussat oli niin hailakoita. Testituloksena kaksi täysin saman vahvuista viivaa, jes! :) Tänään siis rv 5+1, pienen sydän alkaa lyömään <3

Meillä esikoisessa mies kävi melkeen jokasessa neuvola käynnillä mukana vaikka on se tosiaan tosi turhaa koska ei ne sielä sille miehelle mitään tee... Vähän juttelee, mittailee ja kuuntelee sydänääniä :D Nyt mies ei varmaankaan tuu et saa olla kotona ton esikon kanssa kun mä ramppaan noissa neuvolakäynneissä.. Ultriin kyllä tulee mukaan :)

6+2 miten näitä päiviä kertyy niiiiin hitaasti ;) vielä ois piiitkä viikko ekaan ultraan mutta sinänsä rauhallisin mielin ku mitään sellasta ei oo tapahtunu että huoli ois heränny... tietty jossain takaraivossa kukkuu tuulimunat ja muut ikävyydet mutta parempi nekin on tietää heti alussa kuin vasta vk 12-13 tietämillä!

Itse en osallistunut meän kunnan järjestämään perhevalmennukseen, en kokenut tarvetta nähtyäni valmennuksen sisällön... vaikkakin että ekaa lastani odotin mutta kun on työskennellyt 10vuotta lasten ja nuorten asumisyksiköissä niin jotenkin en kokenut tarvetta vertaistuelle tai muullekkaan... mietin tässä vaan että mitä ne valmennukset muissa kunnissa sisältää..? Esimerkkinä meidän tarjonnasta oli fysioterapeutin ja hammaslääkärinluennot... muita en nyt yhtäkkiä muista.. jotenki se sisältö ei vastannu omaa mielikuvaa perhevalmennuksesta

Onnea kaikille ja tsemppaukset!

Olen voinut hyvin, mutta väsyneesti. :/ Tekisi mieli vaan nukkua koko ajan.

Itse olen käynyt jopa kolme kertaa aiemmin perhevalmennuksissa. (Eri paikkakuntia, ei-oma raskaus ja sitten uusi kumppani niin on tullut vähän käytyä. :D) Aiheina on ollut kaikissa;

- Itse synnytystapahtuma, aika suppeasti. Itseäni häiritsee kun mistään "poikkeavasta" ei ole ollut puhetta. Esim. synnytyksen käynnistyminen muulla tavalla kuin supistuksilla, sektioon joutuminen, imukupit ja sen sellaiset. Ollaan katsottu joku ei-graafinen video. Eipä oikein muuta.

- Arki vauvan kanssa. Mielestäni hyvin suppeaa ja kaunisteltua. :,D

- Imetys. Erään kerran melko fanaattisestikin. Harmittaa vähän kun pulloruokinnasta ei ole puhuttu yhtään. Koska olihan se aikamoista säätöä kun imetys ei onnistunut enkä tiennyt pulloilusta mitään. :,D

- Suuhygienistin luento siitä miten kaikki paitsi tissi pilaa hampaat ja omaa lusikkaa ei laiteta lapsen suuhun. Kannattaa kuunnella pienellä kriittisyydellä. ;)

Mutta ihan hauskojahan nuo ovat. Ainakin ensimmäisellä kerralla. :,D

Minäkin soitin tänään neuvolaan ja varhaisultraan, jotka 3 viikon päästä. Vähän huolettaa, kun digitestillä tuli lauantaina, että 2-3viikkoa raskaana.pari pv sitten kun kaikki oireet hävisi ja olo muutenkin ihan normaali, tein liuskatestin jossa tosi haalea viiva. Luulisi sen olevan vahvempi, kun viikkoja 5+3?
Aika kuluu hitaasti.. Toisaalta tekisi mieli kaikille kuuluttaa, mutta ei vielä uskalla!
Onko muuten kaikki marjat ja hedelmät ok? Söin tuossa puolukoita ja huvikseni luin mitä sisältävät. Näyttää sisältävän a-vitamiinia, mutta varmaan toosi pienen määrän..

Mäkin nyt plussasin viel toisen kerran vaik ensin ajattelin et en mut mitä turhaa toi testi tuola lojuu.. Plussasin ekan kerran 1.9 selkeen plussan ja nyt sit samallaisella halpiksella ku siin paketis oli kaks ni tein toisen :) Ei se plussa ollu hävinny mihkää.. Molemmat viivat yhtä tummia :)

Sitruunahappo: no nyt ku sanoit niin sama sisältö täälläkin eli se on kaikkialla varmaan aika sama... toki toteutushan voi vaihdella.. mutta justiin tuo ärsyttää, että jos vaivautuu innokkaana paikalle ja käteen jää liibalaaba pintaraapasu tai ruusunpunaset mielikuvat saatikka sitte fanaattista suhtautumista aiheeseen kuin aiheeseen ja sitäkautta muiden vaihtoehtojen poissulku kuten imetys-pullosyöttö... tuommosen valmennuksen pitäs antaa vaihtoehtoja ja oikeaa tietoa vaikkakin jonkunmielestä pelotteluakin (synnytys) mutta parempi kun tietää asioista jos joku tavallisuudesta piikkeava tilanne kohdalle sattuu...

Ihanaa kattilainen että varmistus :) nyt vain positiivisin mielin eteenpäin ❤️

Muokattu viimeksi:
Ihanaa Kattilainen! :) Minäkin kauheesti oottelen että pääsisin näkemään mitä tuolla on!

Mutta, Auttakkee auttakkee!! Meille on tulossa töihin ens viikolla yks delegaatio ja niiden kanssa pitäisi mennä
loppuviikosta illastamaan ja kokemuksesta voin sanoa että näillä illallisilla sitten lipitellään viinejä ja jopa suht reippaasti. Mitä hittoo teen, en halua missään nimessä vielä työpaikalla asiasta kertoa koska kaikki on niin alussa. Pohdittiin yhden ystävän kanssa että mulla on joku sairaus johon joudun syömään antibiootteja. Mutta mikä sairaus? :D Toisaalta mietin että "pakottavasta syystä" joudun mennä autolla sinne ravintolaan ja en sen takia vois juoda, mutta mikä olis se syy? :D

Tuleeko jotain vinkkejä? En halua vielä herättää epäilyksiäkään töissä :)

Sano että on pissatulehus? :D Tai hampaisiin liittyvä? :)

Onnea ja tsemppiä kaikille<3

Itelläki mietityttäny että onkohan tuolla ees ketää (ylläri ku ressaa!) nii tein varsin nyt ihan päiväpissasta pc testin... Ja tulos oli kyllä enemmän ku selkeä :'D <3

Aamulla vielä tuhlaan yhen testin ja sit ootan luottavaisin mielin neuvolaa, joka onkin vähän aiemmin eli 9+0 13.10 :) Tänään ollu ekaa kertaa tosi lievästi huonoa oloa! Niiku ei ois syöny ollenkaa tms, ja nimenomaan syönnin jälkee on olot vaikka söis omenan tms...;) Kuva pc:stä alla! Onnistuneita raskauksien kulkuja meille kaikille ja saadaan nyytit kainaloon keväällä ❤️

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    831.8 KB · Katsottu: 27
Takaisin