Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä kummatkin tulee olemaan jokaisessa neuvolassa ja ultrassa mukana :) Kumpikin on yhtä innoissaan tästä ensimmäisetä ja haluaa olla kaikessa mukana. Tosiaan ollaan naispari, joten kumpaakin kiinnostaa nää asiat :)

Tällä tunnuksella sitten kirjottelee kumpikin, että älkää ihmetelkö jos tulee jokatoinen viesti eri tyylillä kirjotettua tekstiä :grin

Haluttais lisätä ittemme tonne masuasukki listaan, mutta ei olla varmoja tosta meiän synnytyssairaalan 'lyhenteestä' :D Onko se vaan HUS, kun kyseessä on Hyvinkään sairaala ? :think005

Meillä myös mies tulee neuvolakäynteihin mukaan. Tiedän että eka kerta on lähinnä keskustelua ja mieskin tietää sen. Tää on kumminki molemmille uus asia ni kiva et molemmat tietää asioista. Kattoo sitte lähemmin tuleeko kaikkiin, mutta ekaan ja ultriin nyt ainakin.. :)

Minä varmaan menen avokin kanssa kaksin kaikkiin neuvoloihin, jos mahdollista. Meillähän on tuo alle vuoden ikäinen, niin katsotaan jos saa hoitoon. :) En haluaisi olla yksin, koska olen varma siitä, että saan lokaa niskaani neuvolassa. Painosta, siitä että tulin raskaaksi näin pian edellisen jälkeen ja siitä, että en aio suostua sektioon (kaksi takana). (Ellen joudu hätäsektioon, luonnollisesti.)

Viime raskaudessa menin yksin ekaan ultraan, koska avokki ei päässyt töiden takia. Toivottavasti tällä kertaa pääsee. On se aika jännää kuitenkin. :D

Täällä mies tulee ekalle käynnille ja tärkeimpiin kuten rakenneultraan, se varmaa tulis kaikille käynneille jos pyytäisin mut se nyt on vähän turhaa ja varmaa tylsääkin hänelle peruskäynnit, mua ei haittaa vaikka yksinkin käyn :)

Pakko kysästä, kun mua vaivaa että miksihän tämä ryhmä on niin kamalan hiljainen? Tokihan kaikki on vielä alussakin eikä kaikki ehkä jaksa kirjotella mutta olis mukava saada kunnon keskustelua aikaan kaikesta raskauteen liittyvästä... :)

SunLight_90 kai tää tästä vilkastuu ku viikkoja kertyy.. päästään kertoon ultrista ja neuvolantädeistä ja kaikesta...
Mun mielestä tää alkuraskaus on ollu lähinnä jännittämistä siitä että jatkuuko onni.. tosin just todettiin miehen kans et kohta on jo 7viikkoo täynnä.. hui!!!

Olikos täällä moni menossa alkuraskauden ultraan?? Mä sitä mietin kovasti. Mies olis ihan valmis meneen ja maksaan sen mut mä en viälä tiiä meniskö vaiko ei...

Näin alussa tietty tapahtumia on niin vähän ettei ihan hirveitä keskusteluja viriä.. mutta varmaan meno vilkastuu ku on jotain konkreettista kuten tieto et oikeesti sisuksissa on elämää :)

Ite en ensiks aatellu mennä varhaisultraan ku silloin ekasta maksoin 160e ja tuntu että nyt en raski niin paljoa laittaa rahaa meneen siihen lystiin mutta löyty sitte yksityinen neuvola joka tekee ultran 60e niin mieli muuttui aen myötä. Lähipiirissä ollut parikin tuulimunaraskautta niin vähän on ne takaraivossa..

Sitruunahappo: ihan uteliaisuuttani kyselen että mistä syystä sinua painostetaan sektioon? Sektion jälkeen ei ilmeisesti suositeltas alle vuoden raskautuun uudelleen, meinasitko sitä sillä että saat aiheesta huutia...? Itselläki on 9kk vauva mut normisynnytys..

Mutta jos tosiaan ikävä sävy on neuvolassa niin vois olla parempi todeta heti ääneen että tilanne on nyt tämä eikä sitä auta päivitellä ja että haluut asiallista kohtelua että faktat on kyllä sulla tiedossa..

Meille kuuluu ar-ultra kaupungin puolesta. Päätettiin, ettei sinne kuitenkaan enään mennä, vaan mennää yksityiselle. Viimeks kunnallinen oli niin huono kokemus,varsinkin kun ultran teki omat työkaverit. Sit kun oli huonoja uutisia, niin ei saatu asioihin kunnon selkeetä vastausta, ja tilanne oli tosi kurja. Jouduttii sit menemää yksityiselle parin päivän päästä, kun asia jäi epäselväksi ja vaivaamaan. Taysiin menoaki jouduin odottaa viikon. En olis pystyny viikkoa olemaan epätietoisuudessa

Muokattu viimeksi:
P-JET: Tuopa juuri. :( Tiedän itse mitä haluan ja olen perehtynyt aiheeseen paljon, mutta suositukset nyt ovat mitä ovat. Ja kahden sektion jälkeen aika automaattisesti muutenkin laitetaan leikkaukseen. Aiheesta tuli jo päänpyörittelyä, kun puhuimme joskus neuvolassa haluavamme pian seuraavan lapsen.

Mutta ehkä pelkään turhaan. :) Ja olen ainakin melko kovapäinen tarvittaessa. Lisäksi edellinen leikkaava lääkäri ei huomannut kohdussa mitään erityistä ohenemista tai muuta, joten olen ihan toiveikkaalla mielellä.

Mutta juu, turhahan sitä on enää neuvolatädin päivitellä kun asia nyt on näin. Ja eihän sitä tiedä, ehkä hän onkin ihan kannustava. :)

Niin, totta! :) Ehkä mää ite vaa hermoilen ku koitan saaha vaan juttua raskauesta että aika kuluis ym! :D Millon se alkuraskauden ultra yleensä tehää, siis se josta pitää maksaa? Ku mun eka raskauessa neuvola aika oli joskus viikolla 6 ja ihan ultrattiin heti, ilmaseksi tottakai... Mut tuoki justii että kaikilla paikkakunnilla ei ees ultrata eka neuvolassa (ja tämän toisenki neuvola on vasta sillon 9 rv:llä)..:)

No ymmärrän kyllä että etukäteen jo 'murehdit' neuvolan asennetta... itsellä on vähän samanlainen asennoituminen noiden suositusten tuijotteluun.. itsekin mielummin perehdyn itsekseni asioihin monelta kantilta kuin otan neuvolan yksipuolisia neuvoja miksikään... neuvolameininki on niin semmosta hissuttelulässynläätä ja semmosta hyvä-äiti/huonoäiti touhua.. huhhuh... en niin pysty pitämään tätä omaa huonoa meuvola asennetta piilossa, sori nyt vaan kaikki kanssaodottajat ;)

Että jos nyt jotenki on epäselvää niin itse en todellakaan odota ekaa (taimuitakaan) neuvolakäyntejä innolla... ultrat synnytyssairaalassa on sitte ihan eriasia!

SunLight_90: itelleni on ainaki suositeltu että ois reilusti 6+.. oliko ekasta 6+5 ja nyt tokasta 7+3. Meillä ei neuvolassa ultrata ollenkaan. Vain sykkeet etitään mut niitäkään ei ekalla käynnillä. Taisi olla rv15 eli toinen neuvolakäynti ku syke kuunneltiin. Sitä ennen oli jo ultra synnytyssairaalassa..
Muok.lisäys
Itekki lueskelen aikani kuluksi vaikka mitä. Siksi oikeastaan liityin koko ryhmään ku ekan aikana en ollut mutta luin kyllä vanhoja ketjuja milloin mistäkin aiheesta:)

Mulla on vähän sama, oon aina ennen vain seuraillut sivusta tämän tyylisiä foorumeita. Mutta jotenkin on iskenyt sellaisella "pakkomielteellä" tehdä kaikki "oikein", että päätin nyt sitten kerrankin osallistuakin. :) Sitäpaitsi tämä jää luultavasti viimeiseksi lapseksemme, niin otetaan tästä raskaudesta nyt sitten kaikki ilo irti! :grin

Itse en aio mennä varhaisultraan. Lähinnä siksi, että rahaa ei oikein olisi mihinkään "ylimääräiseen". Ja kun ei ole ennenkään ollut mitään poikkeavaa, niin olen ehkä liiankin luottavainen. Varmaan menisin, jos yhtään huolettaisi. :)

Heips kaikille! Uusi plussannut liittyisi nöyrästi joukkoon :angelic:
pakko kai se on jo uskoa! Rv 5+1 oletettavasti menossa. Ihmettelen, että olette niin aikaisin plussanneet! Minä sain vasta tänään kontrollin vahvuisen plussan ja ensimmäisen haalean 4+2 vaikka testasin varmaan miljoonalla eri testillä :eek:
Eka ultra tulossa tosi aikaisin (rv 6+5), saa nähdä näkyykö siellä mitään edes? :sad001
Ihan siis kunnallisen kautta pääsin, kun ei kerinnyt edes kierto pillereiden jälkeen tasaantua, niin jo tärppäsi! Haluavat varmaan viikot tarkistaa...
kaikki on vaan vielä NIIN utopistista ja uutta! Oireitakaan kun ei kauheasti ole, niin tuntuu epärealistiselta. Kauhea turvotus vaan! Ihankun oisin jo puolessavälissä....hankala salailla! :nailbiting:

Takaisin