Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos!
Ajattelin tänään soittaa neuvolaan. :) Mietinnässä vielä varhaisultran varaaminen, kun ilmasiksi sen jokatapauksessa saisin kahden keskenmenon takia.. Olishan se kiva käydä varmistamassa alkioiden määrä ja poissulkemassa kohdunulkoinen/tuulimuna, mutta jostain oon lukenut että myös liian aikanen ultraaminen vois suurentaa keskenmenon riskiä? Joten sen takia pelkään.. Ja monella myös on varhaisultrassa ollut kaikki hyvin mutta muutama päivä sen jälkeen sydän on lakannutkin lyömästä joten on vähän ristiriitaiset fiilikset varhaisultrasta...

Meillä tehtiin ensimmäinen positiivinen testi viikko sitten, ei sitä voinu mitenkään uskoa joten viime viikolla tuli tehtyä 5 testiä :D Yks oli Clearbluen viikkonäytöllinen johon ilmestyi raskaana 2-3 :) Laskettuaika ois 11.5.16, nyt siis menossa 4+6 ja neuvola varattu 7.10 eli sillon ois 9+0.. Miten tässä sinne asti jaksaa odottaa ? Varmaan pitää vielä pari testiä ostaa ja testailla kerran viikossa, onko se vielä mukana ja kuinka tumma viiva ilmestyy... :D

Täällä pelonsekaisin tuntein teen lähtöä sairaalan päivystykseen.. eilen tuli pyyhkiessä rusehtavaa vuotoa. Aamuyöstä alkoi kovat vatsakrampit.. ja aamulla ja päivän myötä alkanut vuotamaan enemmän..neuvolaan soitin ja ohjasi suoraan päivystykseen. Itku meinaa päästä :sad010

Ihanaa omenansiemen!! :) sinulla on varmasti ollut henkisesti raskasta, kun henkilökunta on tuolla tavalla jahkunut..

Eri neuvoloissa vaikuttaa olevan tosi erilaisia käytänteitä neuvolakäynnille. Meillä kuunneltiin esikoisen kohdalla jo ekalla sydänäänet. Se oli kyllä koskettavaa :D kaverin neuvolassa ultrataan joka kerta!!

Joo, noi neuvolakäytänteet tosiaan vaihtelee hirveesti. Oon itse ollut aikanaan opiskeluaikana harjottelussa neuvolassa. Käytänteet vaihtelee jopa terveydenhoitajasta riippuen (ja siitä onko neuvolassa omaa ultraa).
Siellä esim. yks kokenut terkkari saattoi äidin mieliks tehdä jopa pintapuolisen ultran itse ja hän myös kuunteli sydänääniä tosi varhaisessa vaiheessa. Moni nuorempi terkka taas ei halunnut yrittää kuunnella sydänääniä kovin aikaisessa vaiheessa, koska niiden löytäminen varhain on vaikeaa ja sitten tulevat äidit huolestuvat (turhaan), jos niitä ei löydykään...

matka, onnea plussasta ja tervetuloa mukaan! Odottavan aika on tosiaan pitkä! :wink

Voi voi toi kertominen... En odota innolla, kun sukulaiset ovat jo sanoneet että eiköhän noi nyt riitä. :shifty: Toisaalta, eipä asia heille kuulu eikä meitä oikeastaan liikuta heidän mielipiteensä. :rolleyes: Luultavasti taas odotellaan melko pitkään. Edellisen kohdalla kerrottiin joskus rakenne-ultran jälkeen. Kavereille en viitsi sen aikaisemmin, kun sieltäkin varmasti tulisi jotain jupinaa aiheesta. Tuntuu olevan joku yleinen mielipide että yksi on liian vähän, kaksi on juuri sopivasti, mutta kolmas on jo sulaa hulluutta. Saati sitten jos lisää tulee. :grin

Vaikka oishan tossa joulu aika hauskasti... Voisihan sitä tehdä vaikka vähän erilaisemman joulukortin? :santa

Vähä samat ajatukset täällä kertomisen kanssa, mulla on jo 3 lasta... Nyt odotan mun ja miehen ekaa yhteistä (miehellä on yks teini ikäinen lapsi, ei asu meillä).... Musta tuntuu et mun suvun puolelta tulee jupinaa... Etenkin kun me on tunnettu kovin lyhyen aikaa... Omahan on asiamme mut aina liian paljon sitä miettii muiden mielipiteitä :/

Stiffie jännä kuulla sinun kokemuksia, kun olet itse päässyt näkemään läheltä neuvolan toimintaa. Oletko itse kriittinen omaa neuvolaa kohtaan, kun olet alan ihmisiä?
Tosi surullista, että ihmisiltä tulee tökeröitä kommentteja. Lapsihan on aina iloinen asia!

Kiitos ! :)

Meille sanottiin, kun neuvola aikaa varattiin, että ultra on sitten vasta rv 11-13 synnytys sairaalassa, eli onkos se sitten se np ultra? No onneks ekan neuvolan jälkeen ei oo enää kauaa aikaa sitten siihen, kun pääsee näkemään ekan kerran pikkusen ! :)

Me kerrotaan raskaudesta vasta ekan ultran jälkeen. Voi olla, että alussa uutinen otetaan aika nihkeästi vastaan, ainakin niiden puheiden perusteella mitä on kuullut, kun lapsista on ollut puhetta...:meh: Mutta ei anneta toisten pilata meiän iloa :)

Meilläkin vähän ennen esikoisen odotusta tulevat isovanhemmat olivat pohtineet, etteivät vielä ole valmiita isovanhemmiksi. Parin kuukauden päästä sitten kerrottiin raskaudesta, eikä vastaanotto ollut mikään riemukas. Nyt kuitenkin ovat hössöttäviä, onnellisia isovanhempia, joille lapsenlapsi on hienoin juttu elämässä.

Se hyvä puoli tässä on kun alalla on töissä/opiskelee että osaa vaatia ja tietää asioista. Toki se on myös taakka kun murehtii kaikkea. :D
Itse olen syksyksi menossa viimeiseen harjoitteluun ennen valmistumista ja sepä onkin juuri sopivasti neuvolassa. Pääseepähän samalla ehkä toimimaan itse työntekijän roolissa toisin kuin jotkut terkkarit. Toivotaan siis että omaksi terkkariksi tulee mukava ja rempseä hoitaja. En kestä liian hiljaista hissuttelija hoitajaa :D

Pullataikina, en ole mitenkään kriittinen omaa neuvolaa kohtaan ja kokemustakin neuvolasta on tosiaan vain tuon yhden harjoittelun ajalta ja siitäkin on yli viisi vuotta :).

matka, tuo lienee juurkin np-ultra, se on tyypillisesti se ensimmäinen kunnan puolesta tehtävä ultra. :)

Me varmaan kerrotaan ton varhaisultran jälkeen vielä muutamalle lähisukulaiselle (rv7), jotka ei vielä tiedä. Loput saa tietää sitten pikkuhiljaa. :smug:

Kävin tänään ekassa neuvolassa! Neuvola siis laskee ed. kuukautisten ja 28 pv. kierron mukaan jolloin olisin jo viikolla 8 mutta itse oon vakaasti sitä mieltä että nyt on menossa vasta 6+1 (siksi siis täällä toukokuisten puolella hengailen). No ultra ja verikokeet tulee eteen neuvolan laskujen mukaan ja ultrassahan oikeet viikot vasta paljastuu. Neuvolakäynti oli ihan mukava! Paljon keskusteltiin asioista ja siitä mitä tulevan pitää jatkossa. Sit otettiin hemoglobiini,verenpaine ja paino. Reilu tunti meni kaikenkaikkiaan aikaa :)

Ilmoittaudun nyt sit täälläkin. Tammikuusta asti yritetty lasta. Positiivisen testin tein toukokuusta. Kesäkuun lopussa todettiin kkm, ja heinäkuun alussa tehtiin lääkkellinen tyhjennys taysissa. Yhdet oikeat menkat oli välissä, ja nyt tein haalean positiivisen testin tänään, kun menkat on pian viikon myöhässä.. Toivon todella, että tällä kertaa olisi onni myötä

Moikka kaikille! Hieman varovaisin mielin uskaltaudun nyt tänne kirjoittelemaan. Sunnuntaina tehty positiivinen raskaustesti (-testit :D), Ensin liuskaan haamu ja samasta "näytteestä" digi Raskaana 1-2 viikkoa <3

Varovaisin mielin siksi, että taustalla spontaani keskemeno tammi- helmikuun vaihteessa 8. raskausviikolla. Pieni pelko siis takaraivossa koko ajan, vaikka toisaalta nyt on jotenkin varmempi olo kuin talvella, saa nähdä.

Ensimmäistä lasta tässä nyt odotetaan, minä 28v. ja mies 29v. Tätä foorumia olen lueskellut jo lähes vuoden, rekisteröidyin talvella, kun viimeksi plussasin, mutta sattuneesta syystä kirjoittelu jäi. Nyt ajattelin että tältä foorumilta varmasti saa sellaista vertaistukea mitä tällä matkalla kaipaa, kun me ei aiota vielä aikoihin puhua kenellekään tästäkään raskaudesta.

Hurjasti onnea kaikille plusanneilla ja onnea odotukseen! :)
Ja suuret pahoittelut teille, joilla tämä raskaus ei edennyt pidemmälle. Pikaista toipumista ja uutta yritystä heti kun siltä tuntuu :)

Takaisin