Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miten aiotte kertoa/olette kertoneet raskaudesta? Ja millaisia reaktioita odotatte/saitte? Esikoista odottaessa katselin netistä erilaisia amerikkalaisia videoita, kun raskaudesta kerrotaan esim. tuleville isovanhemmille ja kyynelehdin ihmisten iloisista reaktioista. :)

Tässä raskaudessa saavat ihmiset itse asian arvata, kun maha alkaa kasvaa, kysyy ken uskaltaa :D mutta ainakin sinne nt ultraan asti yritetään pitää raskaus omana tietona. Lapsille kerrotaan varmaankin asiasta näyttämällä ultrakuvaa ja kertomalla että äitin masussa asuu tällainen pikku tyyppi. :) Tosin sitten kun lapset saa tietää asiasta ne varmaan kertookin jo jokaiselle vastaantulijalle että äitin masussa on vauva. :)

Hei! Täällä uusi plussanut ja samalla ihan uusi käyttäjä täällä :) Eli esikoista odotellaan, minä 25 v ja mies 27. Tällä hetkellä laskurin mukaan laskettu aika olisi 9.5 :) Jännittää!

Me ollaan oltu naimisissa nyt pari kk ja raskaaksi tulin oikeestaan ihan ekalla yrityksellä. Eka neuvola aika ois jo parin viikon päästä sitten.

Onko täällä muita hoitoalalla olevia, jotka on määräaikaisessa työsuhteessa? Mulla tällänen tilanne ja kovasti jännitän miten ton määräaikaisuuden kanssa sitten käy.. Tällä hetkellä teen siis vanhempainvapaan sijaisuutta tän vuoden loppuun.

Hei! Täällä uusi plussanut ja samalla ihan uusi käyttäjä täällä :) Eli esikoista odotellaan, minä 25 v ja mies 27. Tällä hetkellä laskurin mukaan laskettu aika olisi 9.5 :) Jännittää!

Me ollaan oltu naimisissa nyt pari kk ja raskaaksi tulin oikeestaan ihan ekalla yrityksellä. Eka neuvola aika ois jo parin viikon päästä sitten.

Onko täällä muita hoitoalalla olevia, jotka on määräaikaisessa työsuhteessa? Mulla tällänen tilanne ja kovasti jännitän miten ton määräaikaisuuden kanssa sitten käy.. Tällä hetkellä teen siis vanhempainvapaan sijaisuutta tän vuoden loppuun.
Täällä myös määräaikaisessa työsuhteessa hoitoalalla, helmikuun lopulla loppuis työsopimus, saas nähä kuin käy. On kyllä lupailtu että nyt syksyllä vakinaistettais, mutta näinköhän käy, toivotaan parasta! :) Mutta kai sitä pärjää, vaikka ei sitte saiskaa, miehellä vakkarityö ainaki:)

Täällä myös määräaikaisessa työsuhteessa hoitoalalla, helmikuun lopulla loppuis työsopimus, saas nähä kuin käy. On kyllä lupailtu että nyt syksyllä vakinaistettais, mutta näinköhän käy, toivotaan parasta! :) Mutta kai sitä pärjää, vaikka ei sitte saiskaa, miehellä vakkarityö ainaki:)

Meilläkin tuli vakipaikka auki ja sitä hain :) Ainut ongelma tässä nyt on se, että pomolle oli pakko kertoa heti kun raskaus tuli tietoon kun yksikkö on sellainen, ettei kaikkia työtehtäviä voi tehdä jos on vauva tulossa. Nyt jännitän että kuinka paljon tuo raskaus tohon vakinaistamiseen vaikuttaa, vaikka eihän sen muka pitäis mutta saapa nyt nähdä :D

Voi voi toi kertominen... En odota innolla, kun sukulaiset ovat jo sanoneet että eiköhän noi nyt riitä. :shifty: Toisaalta, eipä asia heille kuulu eikä meitä oikeastaan liikuta heidän mielipiteensä. :rolleyes: Luultavasti taas odotellaan melko pitkään. Edellisen kohdalla kerrottiin joskus rakenne-ultran jälkeen. Kavereille en viitsi sen aikaisemmin, kun sieltäkin varmasti tulisi jotain jupinaa aiheesta. Tuntuu olevan joku yleinen mielipide että yksi on liian vähän, kaksi on juuri sopivasti, mutta kolmas on jo sulaa hulluutta. Saati sitten jos lisää tulee. :grin

Vaikka oishan tossa joulu aika hauskasti... Voisihan sitä tehdä vaikka vähän erilaisemman joulukortin? :santa

Minäkin hoitoalalla ja osa-aikasuus.. Meillä ainakin kaikilla jatkettu, jotka jäämässä.
Ootteko käyny varhaisultrassa? Onko suositella pk-seudulla?

Mulla on eka neuvola jo tällä viikolla, 6+4. Aika aikasin koska neuvolassa oli ruuhkaa. :) Vähän jo jännittää!

Meiän neuvolassa ultrataan heti ekalla käynnillä että varmistavat sen et siellon elämää :)

Esikoisen kohalla kerroin melkee heti ja joillekki jo yrittämisvaiheessa -.- Harmitti jälkikätee ihan sikana! Nyt oon pitäny salaisuuden, ainoastaan 1 ystävä tietää kun hekin yrittävät :) En osaa sanoa miten tästä kertoisin ja millon! Jännää :)

Ite oon kans hoitotyössä mut nyt loppuu ja sit ei oo taas tietoa millon on töitä... Tosi rasittavaa :( Tuolla kohellaan niiku p**kaa sijaisia!

Joo, ei oo kylla mikaan helppo nakki noita vakkaripaikkoja saada :/

Meilla tietaa perhe ja muutama kaveri :D en osannu olla hiljaa kun oon niin innoissani

Mulla olis neuvola rv 8+2. En tiä mihin asti ois menny mut pyysin saada yhellä käynnillä oman ja tyttären 10kk neuvolan ja se passas. Eka neuvola ainaki täällä on ihan höpöhöpö, ei ultrata eikä sykkeitä kuunnella. Varataan vaan aika nt-ultraan jos sinne tahtoo. Muutenkaan en kokenu noista neuvolakäynneistä mitään saavani saatikka että sinne oisin mieheni roudannu... asia tietenki eri jos ois jotenki vaikea raskaus tai epävarmuutta tulevasta vauva-ajadta tai synnytyksestä tai jotain muuta johon tarttee apuja... mutta mehän kaikki koetaan asiat omalla tavallamme..

Voi voi toi kertominen... En odota innolla, kun sukulaiset ovat jo sanoneet että eiköhän noi nyt riitä. :shifty: Toisaalta, eipä asia heille kuulu eikä meitä oikeastaan liikuta heidän mielipiteensä. :rolleyes: Luultavasti taas odotellaan melko pitkään. Edellisen kohdalla kerrottiin joskus rakenne-ultran jälkeen. Kavereille en viitsi sen aikaisemmin, kun sieltäkin varmasti tulisi jotain jupinaa aiheesta. Tuntuu olevan joku yleinen mielipide että yksi on liian vähän, kaksi on juuri sopivasti, mutta kolmas on jo sulaa hulluutta. Saati sitten jos lisää tulee. :grin

Vaikka oishan tossa joulu aika hauskasti... Voisihan sitä tehdä vaikka vähän erilaisemman joulukortin? :santa
Jätä omaan arvoon ihmiset jotka arvostelee! Varmastikkaa ei oo mukavaa, mutta se on teidän asia ja lapset on ihania! Tsemppiä!

Vakkaripaikan saaminen tosiaan vaikeaa. Itse kerron pomolle varmaan vasta ennen joulua:)

Juurikin noiden nuivien mielipiteiden takia en halua kertoa raskaudesta kellekkään kun siinä pahottaa vaan oman mielensä. Vaikka eihän se tosiaan muiden asia ole montako lasta halutaan.

Olispa kiva jos ultrattais heti ekalla neuvola käynnillä, mut ei täälä neuvolassa ultra laitteita oo. Eikä kyllä sykkeitäkään kuunnella vie silloin, ku ei välttämättä kuulu vie.

Minäpä palaan pieneltä hiljaiselolta takaisin. Äsken sain kuulla ensimmäistä kertaa jopa hoitajalta lauseen "kyllä tämä siihen viittaa että raskaana olet." kun aiemmin väittäneet etten ole. Hcg eilen 7.9 maanantaina 193, rv 4+4. Viimetorstaina 3.9 hcg 36, ja viimetiistaina 1.9 hcg 18. :) Nyt on siis hyvin lähteny nousuun!

Takaisin