Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo ei huonoja omatuntoja mistään kellekään! Pitää iloita ja jokainen on ilonsa ja onnensa plussasta ansainnut, ei ne asiat aina niin itsestäänselviä ole:)
Ja omenansiemen: selkeät viivat sulla testeissä on, arvo noususuuntainen, viikkoja niin vähän ettei luvut pilvissä voi vielä olla. Älä menetä toivoasi vielä:)

Omenansiemen, noissa testeissä on ihan selkeät viivat niin kyllä sulla hormoneita on tarpeeks... Viikkoja on niin vähän ja niinkun näytin sen taulukonkin niin joillain on vaan matalammat arvot mut niinkun tuola mainittiin et se koko ajan tuplaantuu ja sullakin jo nousu suuntaan
Tosiaan kannattaa jättää tollaset terveyskeskukset omaan arvoon ja oot yhtedessä neuvolaan ja kerrot tilanteen. Niiden kyllä pitäis ymmärtää noiden arvojen perään :)
Tsemppiä nyt ❤️

Kiitos kaikille tsempeistä! Soitin vielä KYSin naisten akuuttiin ja kyselin asiasta niin sanoivat sieltä että kaikki on hyvin siihen asti kun ei ole pahempia vuotoja ja kipuja. Ja mielessäni myös mietin että mielummin uskon raskaustestejä, kuukautisten myöhästymistä sekä kaikkia näitä oireita, kuin tuntemattoman hoitajan lauseeseen "en mä kyllä usko että oisit raskaana". Välillä tuntuu että ulkopuoliset (tässä tapauksessa sairaanhoitajat) ei ota ihan vakavasti ehkä ikäni takia, kun olen tosi nuori vielä. Mutta maanantaina taas kuulostellaan haluaako sh uskoa mun raskaanaoloon vai ei. :-)

Voimia kattilainen!!

Joku kysyi, minkä verran ihmiset on tikuttanu, itse tein ensimmäisen testin silloin, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Testissä näkyi viiva, mutta ei kovin voimakkaana. Tänään tein toisen testin 4+6 ja viiva oli jo todella voimakas. Oon vaan luottanu siihen, että kyllä siellä jotain tapahtuu, kun kuukautisia ei tule ja oireet kuitenkin jotenkin ilmenee päivittäin. :) (Ja mun mies on kyllä sanonu että niitä ei turhaan tarvii kokoajan ostella, joten sekin kyllä vaikuttanut :D Ei kyllä itselläkään ole kovin suurta tarvetta ole ollut tehdä testejä paljon :))

Toivottelen täältä pysyviä plussia ja nousevia hcg-arvoja kaikille! Ite oon tehny kolme raskaustestiä. Eka apteekin omalla josta jo selkeä plussa kun menkat oli 4-5 päivää myöhässä (eli viime la). Sillon testiviiva oli vähän haaleempi kun kontrolliviiva. Siitä seuraavana aamuna sitten digillä 2-3 viikkoa. Tänään oli pakko tehdä vielä kaapista löytyneellä apteekin testillä varmistus kun selkeiden oireiden puuttuminen on vähän kalvanut mieltä ja vahva plussa sieltäkin tuli joten ehkä voi taas hetkeksi rauhottua :)

Antaako tuulimuna tai kohdun ulkoinen mitään erityisiä merkkejä vai näkyykö ne sit vasta ultrassa?

Tuulimuna on ihan normaalin raskauden oloinen, raskaustestit näyttää plussaa ja oireita tulee, mut ultralla vasta näkyy onko kohdussa elämää. Kohdunulkoinen voi olla samanlainen, mutta usein alkaa kyllä kipuilemaan jonkin verran (pitkälle jatkuneena kipu on todella kovaa ja muutenkin vaarallinen tilanne naiselle!) Tosin myös normiraskaudessa alavatsan kohtuullinen kipuilu (varsinkin munasarjojen kohdalla) on aika normaalia. Jos kovasti mietityttää kannattaa varata alkuraskauden uä sinne viikolle 6-7 :)

Munkin oli eilen ihan pakko tehdä vielä yks testi ja kyllä siihen pamahti vahvat viivat alle minuutissa :D hassua, kyllä mä aikasemmissa raskauksissa oon uskonu ihan kerrasta :D

Väliaikatietoja, kävin uä:ssä tänään ja siellä löytyi Raskauspussi sekä ruskuaispussi. Sykkeitä ei vielä näkynyt. Ens pe mennään uudestaan ja sillon pitäis alkio ja sykekin sit näkyä. Lääkärin mukaan oikea raskaus siellä on meneillään, eikä suoraan km nyt tietoa ole . Olo huojentui hiukan, vaikkakin enemmän vasta sit kun sykkeet saadaan näkyviin. Vuodotki tais lääkäriä säikähtää ja tämä päivä ollut täysin oireeton. :)

On taas kerennyt tulla paljon uutta asiaa viime kirjoituksen jälkeen niin en varmaan kaikkeen muista nyt vastata....

Töissä olen vakituisesti ja kokopäiväisesti, samoin mieheni, joten olo on sen suhteen turvattu. Toiveena olisi kyllä saada jäädä äitiysloman jälkeen hoitovapaalle jos vaan on mahdollista.

Viime raskaudessa painoni nousi 20kg. Olen siis 162cm ja silloin ennen raskautta 55kg. Kaksi päivää ennen synnytystä (10 päivää meni lasketunajan yli) painoin 74kg. Turvotusta oli julmetusti ja paino saattoi muuttua 1-2kg neuvolakäyntien välillä. Nopeasti tippui paino vaunulenkkien avulla 60 kiloon, sen jälkeen pudotus kestikin vähän kauemmin. Nyt norm. paino 53kg.

Reilu viikko varhaisultraan ja odotan sitä jo kovasti, niin saa tietää sen onko nyt oikeasti jotain tuolla alhaalla eikä esim. se tuulimuna.
Sitten saa paljastaa jo lähipiirille :)

Ökkömönkiäinen tykkäsin siitä että sulla on jo pikkunen kotona ja siitä että uusi raskaus käynnissä eli en siitä että sulla on aiemmin mennyt kesken. Toivotaan että kaikki sujuisi hyvin loppuun saakka. Yrität vaan olla stressaamasta :) ❤️

Ihanaa kattilainen että nyt on raskaus todettu oikeeksi, voit vähän hengähtää :) Ja tsemppiä nyt seuraavaan ultraan ❤️

Onko teillä muilla jo ongelmia saada omat housut mahtumaan? Mulla ei mene yhdetkään farkut enää kiinni, maha on niin turvoksissa. Tänään sai pukea ensimmäisen kerran äitiyshousut jalkaan! Huh.. Itkuhan siinä pääsi kun ei mahdu enää mihinkään :D Mies vähän naureskeli että joko ne hormoonit hyrrää noin pahasti :D

Mulla menee vielä tavis-pökät jalkaan, mutta kieltämättä alkavat herkästi ahdistamaan ja painamaan ikävästi. Kotona vaihdan heti lökäpöksyt jalkaan. :rolleyes:

Mä viihdyn niin paljon leggareissa ja pitkissä tuningoissa ni ei oo tullu farkkuja pahemmin ny käytettyä :)

Huomenta kaikille ja mukavaa sunnuntaipäivää!! Mä taidan nyt kans ilmottautua tänne. Plussannut oon jo 2vko sitten. Nyt rv6+0 ja LA 1.5.2016.
Oottelin nyt hetken ennen ku uskalsin tänne ku edellinen raskaus päätty keskenmenoon tammikuussa ja kerkesin siinä sit syyskuisiin kirjotella. Nyt jotenkin varmempi olo ja uskon et nyt on meidän pienen aika!

Taustasta sen verta että jätettiin ehkäsy pois 8/13 ja siitä lähtien ollaan yritetty, tämä tärppikierto oli 24 yrityskierto eli 2v meni plussaan ja tosiaan 1 km joka tammikuussa.
Mä olen 26v, mies 30v. Meillä on perheessä 1 lapsi jo olemassa, minun 8v tytär(aikasemmasta suhteesta siis) Jos joku laskee niin oon tosiaan saanu tytön nuorena, 17v olin joten nyt kaikki raskausjutut on jo unohtunu ja tilanne on ihan erilainen..
ollaan älyttömän onnellisia ja ensimmäinen neuvola on varattu 28.9. Varhaisultraa vielä mietitään. Neuvolan täti ei sitä suositellu ku sano et vaikka kaikki siinä olis hyvin ni raskaus voi senkin jälkeen mennä kesken, mutta toisaalta voi raskaus mennä kesken nt-ultrankin jälkeen.. en tiä sit mitä tehdään....

Onnea halimami plussasta Surullista että sulla oli ollut keskenmenokin vuoden alussa mut toivotaan et tämä pysyis matkassa ihan loppuun saakka ❤️ Yrität vaan jättää stressit taakse niin kaikki menee varmasti hyvin

Takaisin