Siis MITÄ!! Tietäsköhän joku tämmösestä asiasta ennenkun soitan äitipolille huomenaamuna...häiritsee ja ärsyttää ihan sikana ja alkaa olee aika tukalaa.
Mulla on perussairaus; astma. Joka on pahentunut tosi paljon raskauden aikana ja oon siitä valittanu kokoajan neuvolassa. Oli puhe et oottelen lääkärintarkastukseen asti, jossa määrätään sairasloma, jonka PITI ola eilen. Ootinkin kun kuuta nousevaa et määräis nyt sen sairasloman. 24h/7 ahdistaa ja saan usein astmakohtauksia. Varsinkin työpäivän jälkeen. Ei tämmöistä ennen raskautta.
Äitipolin sivuilla lukee näin :
"Mikäli äidillä on jokin perussairaus, joka vaikuttaa raskauteen ja sikiöön, seurataan häntä äitiyspoliklinikalla.
Tällaisia perussairauksia ovat esimerkiksi astma,....plapla."
Sit mulla on ollu koko raskauden supisteluja ja vuotoja, nyt kivuliaita ja päivittäisiä. Töissäollessa pakko käyttää tukivyötä joka vaan pahentaa supistuksia. Eikö oo jo tarpeeks syytä äitipolille tai ees lääkärille?? Ja oisko mulle jo kuulunu astmanKIN takia seuranta siellä????
Ei ole todellakaan mitään siihen reagoitu vaikka olen todella vahvasti siitä sanonut.
Eilen tosiaan olin varannut vapaapäivän töistä laajaa lääkärintarkastusta, terveydenhoitajan tarkastusta ja aamuista labraa varten. olen omalla kustannuksellani joutunut ottamaan näitä vapaapäiviä (edelleen yrittäjä). Saavuttua paikalle, minulle ilmoitetaan että TERVEYDEN HOITAJA ON JÄÄNYT ÄITIYSLOMALLE JA LÄÄKÄRI EI OLE PAIKALLA. Soittelisivat kuulemma KOLMEN viikon päästä. Siinävaiheessa hermostuin että perkele kun varmaan kuolen tai synnytän ennen sitä. Ja oisivat voineet ilmoittaa etten olisi turhaan juossut (issias selällä vielä kaiken lisäksi! )
Raivoamisen jälkeen sain lääkärille ajan ensi maanantaille mutta jostain kumman syystä tuntuu että siellä taas sanotaan että "seuraile, voi olla ihan normaalia".
Yrittäjänä tarviisin kahen viikon saikun et sitä ois järkee pitää ja saisin jo sairaspäivärahaa toiselta viikolta.
Voisin mennä päivystykseen ja kohta varmaan pakko, varsinkin jos kohtaus vielä tulee. Mutta siellä ei taas sen kummemmin tiedetä asioista, kuten varmasti äitipolilla tiedettäisiin.
Eikö nää tosiaan oo riittävät perusteet sinne lähettämiseen vaikka siellä sivuillakin sanotaan että seurantaan laitetaan jos ihan vaan on astma, saatika sit jos pahana ja lisäksi ennenaikaisia supistuksia. Mitä helvettiä. Mä en jaksa oon ihan loppu jo tähä vääntämiseen....
Onko joku siis ollut tämmöisessä " seurannassa" ja mitä se nyt tarkottaa ees ja miten sinne pääsee.